Nu är Fråga Kirurgen-sektionen live! Välkommen med frågor!
countess profilbild

countess

Kvinna ·

27 aug, 2017

Operation i oktober 2017, någon mer? :)

Bröstförstoring

Hej på er! Precis som rubriken lyder ska jag opereras i Oktober, på reformkliniken hos Tuve Mårtensson! Jag ska antagligen lägga i Motiva 650 cc corsé. Någon mer som har planerad operation i Oktober? Hade varit extra kul om det var någon som också ska till Tuve! Tänkte att vi kanske kunde bolla lite tankar, kanske bara få prata av sig om operationen och följa varann i resan till våra nya bröst! Tror att de runt omkring mig börjar tröttna på allt tuttprat nu haha :) Kram på er!

780

Sortera efter

Vaneve

Kvinna ·

29 dec, 2017

Passionsfrukt skrev:

Vaneve har du fått svar på när du får göra korrektionen? Hoppas att det löser sig då Har ni börjat med silikontejp? Kör fortfarande med klinikens tejp av vana och känns som om den skyddar mer? Fast ska väl börja med silikon..

Jag ska på återbesök den 17 januari, så ska väl diskutera det hela då. Jag hoppas också det. Känner mig nervös...
Gilla

Joxie

Kvinna ·

29 dec, 2017

CMA skrev:

Finns det någon här som har ankarärr? Hur känns snitten nu i så fall? Mina är 4 veckor nu och jag har fortfarande ont i sidorna. Är lite trött på att jag måste vänta på läkning och vill se om det känns bättre efter 4 veckor till. :-)

Jag har! Mina ärr/snitt känns inte alls längre. Jag gjorde min operation den 1 november så det har snart gått 2 månader.
Gilla

CMA

Kvinna ·

29 dec, 2017

Joxie skrev:

CMA skrev:

Finns det någon här som har ankarärr? Hur känns snitten nu i så fall? Mina är 4 veckor nu och jag har fortfarande ont i sidorna. Är lite trött på att jag måste vänta på läkning och vill se om det känns bättre efter 4 veckor till. :-)

Jag har! Mina ärr/snitt känns inte alls längre. Jag gjorde min operation den 1 november så det har snart gått 2 månader.

Skönt att höra! Då vet jag att det förhoppningsvis är bättre om en månad. Tack!
Gilla

Lillafrur

Kvinna ·

30 dec, 2017

Hej alla! Läser att de flesta av er verkar haft en bra läkning och överlag är nöjda! Har inte varit så aktiv så min uppdatering är att jag känner mig läkt, mina ärr är fina och det är sååå mycket bättre än innan :). Dock inte helt nöjd. Känner mig lite ledsen för jag inte har en synlig klyfta framifrån utan bh och tycker fortfarande de glider ut någon cm för mycket i liggande läge. Ska boka återkontroll nästa vecka och hoppas för mitt liv att han förstår för jag är redo för en till korrigering! Bild kommer framöver. Kram på er!
Gilla

Boobietrap

Kvinna ·

01 jan, 2018

E-A skrev:

Boobietrap skrev:

Bellie skrev:

Känns bara bra för mig! :-) funderar på hur man ska bleka ärren på bästa sätt ;p

Funderar också! 2 månader in och mina är fortfarande röda, läkta, men rödfläckiga .__.

Vart har ni era ärr?

I armhålan :)
Gilla

Lillafrur

Kvinna ·

02 jan, 2018

Idag är mina nya bröst tre månader. Tycker mitt högra ser lite ledset ut och absolut inte som några runda uhp där jag inte använt bröstband. Har ju dessutom sytt in fickorna men även om jag ser en viss skillnad upplever jag inte resultat jag förväntade mig. Det bränner även i högra bröstet. Antingen implantatet eller iaf där fickan ska vara sydd, när jag ansträngt mig. Ömmar även om jag trycker där. Bild finns nu.
Gilla

E-A

Kvinna ·

06 jan, 2018

Boobietrap skrev:

E-A skrev:

Boobietrap skrev:

Bellie skrev:

Känns bara bra för mig! :-) funderar på hur man ska bleka ärren på bästa sätt ;p

Funderar också! 2 månader in och mina är fortfarande röda, läkta, men rödfläckiga .__.

Vart har ni era ärr?

I armhålan :)

Har du använt Prosil, den finns att köpa på Nordiska kliniken. Jag vet inte hur mycket det hjälper nu, men jag började använda den en månad efter op. Mina ärr ser väldigt bra ut, men det beror nog också på hudtypen.
Gilla

E-A

Kvinna ·

06 jan, 2018

Är det någon som har bra förslag på bh:ar. Jag använder Freya men undrar ifall det finns andra som man kan ha ifall man har ärren i armhålan.
Gilla

Banannie

Kvinna ·

07 jan, 2018

Hej alla! Snart är mina bröst tre månader och jag har tyvärr råkat ut för bo på högra implantatet. Har pratat med Tuve och det blir nog en korrigering till där han syr in fickorna igen hårdare (han säger att självklart fixar vi detta och jag känner mig otroligt trygg med honom, och litar till 100 procent på honom) men frågan är hur många korrigeringar som är rimligt att göra ? Någon som fått bo och det blivit bra efter korrigering ? Jag blev iallafall av med dbn :)
Gilla

Novastar

Kvinna ·

13 jan, 2018

Ursäkta för långt inlägg :) Hej! Brösten nästan mår bra har lite problem när jag spänner min vänstra bröstmuskel :( men jag annars mår fortfarande psykiskt dåligt. Historien handlar om att först valde Tuve Mårtensson som kirurg när han jobbade på Citadell. Hos honom provade jag bl.a. ut 510cc UHP. När jag sedan var på en ny konsultation hos Jörg Bohn så valde vi 400cc HP. Ringde till Julia/receptionen 3-4 dagar efter konsultationen för jag ville komma på en ny konsultation då jag kände mig osäker på storleken och ville prova 510cc UHP igen. Blev hänvisad av henne att maila ett par bilder från Google jag tyckte var snygga. ”Kom fram” till att välja 425cc HP via mail med Jörg. Men 5 minuter innan jag ska lägga mig på operationsbordet berättar Jörg att han kommer till att lägga in ett som är 380cc DEMI och ett 425Cc HP. Blev helt knäckt redan där men visste inte vad jag skulle ta mig till då jag skulle opas om typ 5 minuter och hade ingen återvändo. När jag var på en förtidig slutkontroll hos Jörg i torsdag, (för att jag skrev ett långt Mail till honom och klagade på detta) så säger han att det INTE står dokumenterat att jag har ens provat 510UHP hos Tuve :(. Nu har jag beställt hem min journal för att verkligen läsa allt där står för att se om han ljuger (får den någon gång nästa vecka). Jag valde ju ett bredare implantat via mailen så vad jag skulle ha valt på konsultationen skulle idag varit 550ccUHP. Det skiljer sig 1,1cm i put från 425cc. Jag önskade ett naturligt resultat där brösten putade ut mer än magen fast att dom inte skulle vara två melonen om ni förstår hur jag menar :). Jag har även också nu efter op. fått två olika stora bröst igen som jag hade innan op. Fast nu har det ändrat plats så nu är det istället mitt högra som är större. Finns det någonstans man kan vända sig till för detta? För att få det prövat och få en ny operation? Eller ska man behöva betala 45.000:- ytterligare? (Har redan betalat 58.000:- för denna op)
Gilla

Boobietrap

Kvinna ·

21 jan, 2018

Hej alla! Har lagt ut ett collage på min sida på hur mina bröst har sett ut under läkningens gång. Är så himla nöjd! Längtar tills jag får börja använda vanliga bh:ar, ”bara” 3 månader kvar!
Gilla

Agata

Kvinna ·

22 jan, 2018

Hej. Vad synd att det blev så missförstånd mellan läkare och patienten. Jag hörde att man kan byta implantat med mycket lägre pris, om man är inte nöjd. Eller var det bara att man korra fel. Det vet jag inte. Prata med kerurgen. Jag tycker du skulle få andra konsultation, istället prata med sjuksköterska på telefonen och googla bilder.
Gilla

takeadeepbreath

Kvinna ·

22 jan, 2018

Boobietrap skrev:

Hej alla!
Har lagt ut ett collage på min sida på hur mina bröst har sett ut under läkningens gång. Är så himla nöjd! Längtar tills jag får börja använda vanliga bh:ar, ”bara” 3 månader kvar!

Det ser jättebra ut, förstår att du är nöjd :) För min del så får jag börja använda vanliga bh:ar nu. Har du fått rådet att vänta 6 månader? Konstigt att det skiljer sig åt så då jag bara måste vänta 3 månader.
Gilla

Bellie

Kvinna ·

18 feb, 2018

Hur går de för alla? Har ni gjort korr? Kram på er <3
Gilla

Lillafrur

Kvinna ·

07 mar, 2018

Bellie skrev:

Hur går de för alla? Har ni gjort korr? Kram på er

Hej! Det går fint! Gjort korr och byte, är mycket nöjdare men inte helt. Blir not aldrig nöjd ;) Hur går det själv? :)
Gilla

Bellie

Kvinna ·

08 mar, 2018

Vad har du bytt till?? :-) bara bra här !!
Gilla

Lillafrur

Kvinna ·

02 apr, 2018

Bytte från ergonomix 450 hp till round 650 uhp :)
Gilla

Biscione

Kvinna ·

02 apr, 2018

Finns det någon speciell anledning till att du bytte från ergonomix till round? :) Jag velar mellan dessa två och vet inte riktigt vad jag vill ha.
Gilla

Bellie

Kvinna ·

03 apr, 2018

Jo men tänkte du prata ju om o byta igen :-D
Gilla

Lillafrur

Kvinna ·

24 apr, 2018

Jag bytte till round för att få mer fyllighet. Med ergo var de mer utfyllda än fylliga. Dock tror jag jag hade varit nöjd med ergonomix om jag valt större från början och inte fått töjda fickor. Kommer inte bli ett till byte. Jag hade velat sy in fickorna lite till men det avråder kirurgen så får nog leva med det jag har idag. Hoppas ni andra är nöjda med era resultat! Kram från mig :)
Gilla
Community

Är du redo att påbörja din resa?

Bli medlem