Nu är Fråga Kirurgen-sektionen live! Välkommen med frågor!
countess profilbild

countess

Kvinna ·

27 aug, 2017

Operation i oktober 2017, någon mer? :)

Bröstförstoring

Hej på er! Precis som rubriken lyder ska jag opereras i Oktober, på reformkliniken hos Tuve Mårtensson! Jag ska antagligen lägga i Motiva 650 cc corsé. Någon mer som har planerad operation i Oktober? Hade varit extra kul om det var någon som också ska till Tuve! Tänkte att vi kanske kunde bolla lite tankar, kanske bara få prata av sig om operationen och följa varann i resan till våra nya bröst! Tror att de runt omkring mig börjar tröttna på allt tuttprat nu haha :) Kram på er!

780

Sortera efter

Tuttlisaan

Kvinna ·

19 nov, 2017

Countess: förstår att du är trött på bh-n, är lika trött ja med! Hoppas verkligen det blir bättre. Själv måste jag ringa min kirurg imorgon. Jag har en sån fruktansvärd obehaglig känsla i min högra bröstvårta när jag gör vissa rörelser. Det stramar nått så fruktansvärt. Känns som något sitter fast i min bröstvårta. Så svårt att förklara men är så tråkigt för kan knappt göra några normala rörelser alls utan att det gör ont :(
Gilla

takeadeepbreath

Kvinna ·

19 nov, 2017

Ni som har opererat er nu i oktober och fick blåmärken, har era försvunnit? Jag ser efter 3 veckor ingen skillnad på mina :( De är fortfarande stora, gröna och ömmande.
Gilla

skutte

Kvinna ·

19 nov, 2017

Hej alla! Jag har inte varit så aktiv här men nu är jag ikapp igen läste typ 80 kommentarer nu. Mina bröst är idag 4 veckor och 5 dagar. Jag är så himla nöjd. Dem känns mer och mer som mina egna. I början kändes det som jag hade satt på mig en ryggsäck åt fel håll typ och gick runt med haha. Storleken är perfekt!. Mitt högra bröst har svullnat av och sjunkit ner nu så dem är mer symmetriska nu igen. Dem var lika i början men sen svullnade vänster bröst av och sjönk medans höger bröst fortfarande var sullet och högt uppe. Det är nu senaste 3 dagarna som det sjunkit ner. Jag blev lite nojjig för det andra sjönk ju för typ 2,5 vecka sedan. Men nu ser allt fint ut. Det har slutat göra ont oxå. Jag kan känna att det sticker till om jag ligger på sidan i sängen ibland. Annars känns det ingenting. Lägger upp en bild snart
Gilla

Caerr1234

Kvinna ·

19 nov, 2017

takeadeepbreath skrev:

Ni som har opererat er nu i oktober och fick blåmärken, har era försvunnit? Jag ser efter 3 veckor ingen skillnad på mina :( De är fortfarande stora, gröna och ömmande.

Jag opade mig 30/10 och mina har minskat avsevärt. Snart är de nog borta. Men det är helt olika hur fort man läker.. ha koll på om de blir större eller om du får feber..
Gilla

Caerr1234

Kvinna ·

19 nov, 2017

Har de ändrat färg förresten?
Gilla

takeadeepbreath

Kvinna ·

19 nov, 2017

Caerr1234 - Nja tycker inte färgen ändrat sig, möjligtvis har några blivit mer gula än gröna förhoppningsvis innebär det att dom försvinner snart.
Gilla

Zimone21

Kvinna ·

19 nov, 2017

Nu har det gått 6 v sen Op och jag känner mig bekväm m brösten . Ska börja träna nu och hoppas på att jag inte kommer känna av i muskeln . Det tar tid att vänja sig vid sina bröst även om man gillar deras utseende . Det är ju något nytt som satts in i din kropp. Det måste få ta sin tid .
Gilla

Boobietrap

Kvinna ·

21 nov, 2017

takeadeepbreath skrev:

Boobietrap - Mitt ena implantat sitter också högre upp än det andra men jag tycker inte man ser det när man tittar däremot känns det tydligt. Såg du skillnad på dina? Hoppas det löser sig för dig. Det är tråkigt att gå runt och oroa sig men de är ju fortfarande nya så förhoppningsvis blir det bättre!

[/ Jo jag ser det till en viss del, syns även på mina bilder. Känslan är ju också helt annorlunda. Mitt vänstra känns som ett riktigt bröst medans det andra är mer hårt.
Gilla

Passionsfrukt

Kvinna ·

24 nov, 2017

Oj vad tiden går snabbt! Redan sju veckor sedan operation - lagt till nya bilder :-) Vad kommer ni använda för bh sen när ni får använda vanlig?
Gilla

Fiddelie

Kvinna ·

05 dec, 2017

Hur går det för alla?? :D <3
Gilla

CMA

Kvinna ·

05 dec, 2017

Jag, från november, är nyfiken på hur det går med tejpandet? Någon som har börjat med silikontejp?
Gilla

Boobietrap

Kvinna ·

12 dec, 2017

För mig går det bra! Brösten känns som mina egna. Ärren tar dock lite tid på sig att blekna men det gör mig inget. Använder just nu stödbharna jag köpt från kliniken. Är så glad att jag gjorde detta! Bara längtar efter att kunna ta på mig en vanlig bh ^^
Gilla

Passionsfrukt

Kvinna ·

14 dec, 2017

Har också funderat på hur det går för alla, vore kul om alla skrev lite hur det är nu och kanske lägger upp nya bilder :-) För mig går det bra, brösten har verkligen mjuknat mkt nu den senaste tiden och känns nästan som vanliga nu. Kan ligga på sidan/magen som jag längtade så efter! Har ni börjat med silikontejp och vart köper ni det? Jag använder fortfarande tejpen från kliniken och byter ca var 14:e dag, hur ofta byter ni? Vad för slags bh kommer ni ha sen? Måste man ha utan byglar (för att inte tunna ut huden vid ärren) eller kan man ha typ push up ibland? Bhn från kliniken är ju med byglar.. Ska försöka fota och lägga upp nya bilder sen, innan tog man ju kort varje vecka men blir inte så mkt nu :-)
Gilla

E-A

Kvinna ·

15 dec, 2017

För mig går det bra, men jag sover fortfarande på ryggen. Har inte vågat annat eftersom jag sover med en mjukare bh utan byglar (pga trycksår under brösten). De påverkar kanske inte ifall man sover på sidan, men vill vara på den säkra sidan. Jag har mina ärr i armhålan och de syns knappt! Det är inget som någon skulle märka, så det är skönt. Jag tycker brösten är lite "bolliga" och hoppas på att det ser mer naturliga ut med tiden.
Gilla

Vaneve

Kvinna ·

16 dec, 2017

För mig känns det sådär just nu. Jag behöver korrigera mina bröst, men måste vänta... vet inte hur länge men tills det gått 3 eller 6 månader antar jag? Mina implantat har glidit ner och dessutom skulle jag säga att det är för mycket hudöverskott kvar. Jättetråkigt! Vill bara korrigera nu och vara nöjd. Anledningen till att jag gjorde operationen var liksom att jag inte ville ha hängbröst samt att jag ville kunna gå utan bh. Nu känns det som att jag istället för tomma hängbröst fått stora, runda hängbröst, och kan ändå inte gå utan bh för det känns obehagligt. Har fortfarande min stöd-bh dygnet runt, trots att det gått över 2 månader sen operationen.
Gilla

Bellie

Kvinna ·

21 dec, 2017

Känns bara bra för mig! :-) funderar på hur man ska bleka ärren på bästa sätt ;p
Gilla

Boobietrap

Kvinna ·

26 dec, 2017

Bellie skrev:

Känns bara bra för mig! :-) funderar på hur man ska bleka ärren på bästa sätt ;p

Funderar också! 2 månader in och mina är fortfarande röda, läkta, men rödfläckiga .__.
Gilla

E-A

Kvinna ·

27 dec, 2017

Boobietrap skrev:

Bellie skrev:

Funderar också! 2 månader in och mina är fortfarande röda, läkta, men rödfläckiga .__.

Vart har ni era ärr?
Gilla

Passionsfrukt

Kvinna ·

28 dec, 2017

Vaneve har du fått svar på när du får göra korrektionen? Hoppas att det löser sig då <3 Har ni börjat med silikontejp? Kör fortfarande med klinikens tejp av vana och känns som om den skyddar mer? Fast ska väl börja med silikon..
Gilla

CMA

Kvinna ·

29 dec, 2017

Finns det någon här som har ankarärr? Hur känns snitten nu i så fall? Mina är 4 veckor nu och jag har fortfarande ont i sidorna. Är lite trött på att jag måste vänta på läkning och vill se om det känns bättre efter 4 veckor till. :-)
Gilla
Community

Är du redo att påbörja din resa?

Bli medlem