Nu är Fråga Kirurgen-sektionen live! Välkommen med frågor!
Ralla profilbild

Ralla

Kvinna ·

10 apr, 2019

Operation maj 2019

Bröstförstoring

Hej med jer. Er der andre sim skal opereres i maj? Jeg skal opereres d. 6. .aj af Tuve. Ankerløft og 725 cc Motiva Corsé.

40

Sortera efter

ebkalic

Kvinna ·

28 apr, 2019

Hej! jag har operationsdag den 9/5, bröstförstoring- motiva ergo , high profile 450 CC :D
Gilla

Queen

Kvinna ·

06 maj, 2019

Jag har operation samma dag!! :D Motiva round high profile 300 cc. Bröstlyft + implantat + bukplastik. Lycka till till dig! Heja oss!
Gilla

Lima08

Kvinna ·

06 maj, 2019

Jag opas imorgon... är lite orolig nu!!!
Gilla

Pinkleopard

Kvinna ·

06 maj, 2019

Jag opereras den 29e, lika pirrig jag :) det kommer gå toppen Lima!
Gilla

Ralla

Kvinna ·

08 maj, 2019

Hur gick din OP?
Gilla

Lima08

Kvinna ·

08 maj, 2019

Jodå, den gick bra! Var riktigt orolig dagen innan och tänkte över om jag verkligen gjorde rätt. Men på morgonen var det som bortblåst och jag kände mig helt lugn när jag kom till kliniken. Jag var var först ut så hamnade på uppvaket redan under förmiddagen. Hittills helt lugnt med smärta men räknar fortfarande med att det värsta kan komma..!
Gilla

Lima08

Kvinna ·

08 maj, 2019

Hur gick din???
Gilla

Juliee

Kvinna ·

08 maj, 2019

Hej! Jag är inbokad den 27:e. Så spännande! Det ska verkligen bli skönt att få det gjort och känna mig stolt över min kropp igen =)
Gilla

Jennka87

Kvinna ·

08 maj, 2019

Jag har operation imorgon men börjar bli nervös, varit jättelugn annars fram tills nu men nervositeten slog till väldigt plötsligt såhär kvällen innan. Skönt att få läsa på forumet här och lugna ner sig lite, tack för att ni delar med er! :-)
Gilla

Lima08

Kvinna ·

09 maj, 2019

Åh, lycka till Jennka!! Jag är två dygn postop idag och mår faktiskt mycket bättre än jag någonsin trott. Har dock läst att många har det värst dag 3-5 så jag ropar inte hej..!
Gilla

Ralla

Kvinna ·

09 maj, 2019

Hej hej. OP gick bra, men jag har ont, det känns såå tajt kring brösten. Det är 3. dagen och jag hoppas att det ska bli bättre snabbt. Jag har laddat upp bilder i går ich skal också göra så igen idag. Dem är fyrkantiga och blå och jätte hårda, men jag sovit inatt, så det var bra. Tror att jag har mycket ont för att dem är så stora.
Gilla

Lima08

Kvinna ·

09 maj, 2019

Ralla- usch stackare! Men du är säkert snart igenom det värsta med smärtan!
Gilla

Charlie93

Kvinna ·

09 maj, 2019

Jag ska op den 15/5 nästa vecka!!! motiva full 315cc på akademikliniken i göteborg. supernervös & taggad nu så jag bara räknar ner dagarna!
Gilla

Lima08

Kvinna ·

10 maj, 2019

Hur mår ni, Jennka och Ralla??? Jag mår fortfarande bra men trodde nog inte att brösten kunde svullna mer nu..! Idag är fjärde dagen och de är så galet svullna så jag känner mig sprickfärdig, haha! Men hoppas snart vara över tröskeln..!
Gilla

Jennka87

Kvinna ·

10 maj, 2019

Skönt att höra Lima08! Jag mår också mycket bättre än förväntat så det var skönt eftersom det verkar väldigt individuellt hur man mår och reagerar efteråt. Var jättenervös när jag kom in på operationen, trots lugnande, men narkosläkaren var väldigt lättsam så det kändes bättre, var dock riktigt läskigt att de spände fast mina armar innan jag sövdes så fick lite panik-känsla när jag var helt fastspänd och alla stod runtomkring och kollade på mig men vips så sov jag och vaknade upp med ett par nya bröst! :-D Det spänner mer i brösten idag men har inte haft ont eller känt särskild muskelpåverkan så klarat mig bra. Tar alla tabletter enligt ordination så hade jag inte gjort det hade jag förmodligen haft ont, men vill inte chansa så jag knaprar på :-) Hur ser det ut för dig och et andra med blåmärken? Jag har rätt stora nu under brösten, ser helt galet ut haha så hoppas de försvinner snart. Har varit ute och gått lugna promenader då min läkare sa att det var bra för läkningen men känns spontant som att det kanske ger fler blåmärken? Har även köpt nipple covers på Lindex då bröstvårtorna är helt sjukt styva hah, är det samma för er? Skönt att kunna dela med sig och stärkande att få ta del av och höra era berättelser. <3
Gilla

Lima08

Kvinna ·

10 maj, 2019

Åh, vad skönt att du också mår ok! Jag försöker också slå små lovar runt kvarteren här hemma. Tycker att det liksom mjukar upp kroppen och klarnar lite i skallen också. Har märkt att jag är väldigt stel i axlar och nacke. Går förmodligen och spänner mig och är stel utan att tänka på det. Har också följt tablettschemat maniskt.. haha! Rädd att glömma och bara dö av smärta plötsligt!
Gilla

Jennka87

Kvinna ·

10 maj, 2019

Härligt att höra! Verkar vara så olika hur man mår, en vän till mig var helt lamslagen i flera dagar och kunde knappt röra sig alls efter op så låter som att vi klarat oss bra! Haha ja samma här :-D Har en känsla av att jag inte är smärttålig alls så knaprar på för glatta livet hah
Gilla

Ralla

Kvinna ·

10 maj, 2019

Idag var den värsta. Såå ont, såå tajt och imorse jag grät av smärta, det trodde jag inte skulle hända. Min man måste åka till Malmö och hämta smärtstillande och muskelavslappnande på kliniken. Så det är lite bättre nu. Men jag känner mig helt handikappad
Gilla

Jennka87

Kvinna ·

10 maj, 2019

Usch det lät inte roligt Ralla, hoppas det blir bättre snart! Tar du också morfintabletter? Vi får peppa varandra och komma ihåg vilka sjukt snygga bröst vi strax kommer att ha! Då kommer blåmärken, spänningar och smärta snart vara ett minne blott, håll ut! <3
Gilla

sannisen

Kvinna ·

10 maj, 2019

Jennka87 skrev:

Skönt att höra Lima08! Jag mår också mycket bättre än förväntat så det var skönt eftersom det verkar väldigt individuellt hur man mår och reagerar efteråt. Var jättenervös när jag kom in på operationen, trots lugnande, men narkosläkaren var väldigt lättsam så det kändes bättre, var dock riktigt läskigt att de spände fast mina armar innan jag sövdes så fick lite panik-känsla när jag var helt fastspänd och alla stod runtomkring och kollade på mig men vips så sov jag och vaknade upp med ett par nya bröst! :-D

Det spänner mer i brösten idag men har inte haft ont eller känt särskild muskelpåverkan så klarat mig bra. Tar alla tabletter enligt ordination så hade jag inte gjort det hade jag förmodligen haft ont, men vill inte chansa så jag knaprar på :-)

Hur ser det ut för dig och et andra med blåmärken? Jag har rätt stora nu under brösten, ser helt galet ut haha så hoppas de försvinner snart. Har varit ute och gått lugna promenader då min läkare sa att det var bra för läkningen men känns spontant som att det kanske ger fler blåmärken? Har även köpt nipple covers på Lindex då bröstvårtorna är helt sjukt styva hah, är det samma för er?

Skönt att kunna dela med sig och stärkande att få ta del av och höra era berättelser.

Har inte ens tänkt på att de blir styva efteråt, blir allas det? Syns de genom BHn man ska ha på sig? Annars får jag också kanske köpa sånna nipple covers haha
Gilla
Community

Är du redo att påbörja din resa?

Bli medlem