Nu är Fråga Kirurgen-sektionen live! Välkommen med frågor!
Ralla profilbild

Ralla

Kvinna ·

10 apr, 2019

Operation maj 2019

Bröstförstoring

Hej med jer. Er der andre sim skal opereres i maj? Jeg skal opereres d. 6. .aj af Tuve. Ankerløft og 725 cc Motiva Corsé.

40

Sortera efter

Jennka87

Kvinna ·

11 maj, 2019

Mina är helt sjukt styva, som en fylld kojuver ungefär, låter väl snyggt :-D men tror det är för att de är så pass spända. Min läknings-bh är uppklippt för att jag ska kunna se att bröstbanden ligger rätt så går inte att dölja för mig. Men gjorde via armhålan så förmodligen därför de är så noga med bröstbandens placering så det ska läka rätt
Gilla

Ralla

Kvinna ·

11 maj, 2019

Ja, dem kommer att bli jättesnygga och då kommer man helt säkert glömma dessa dagarna. Jag tar oxynorm , muskelavslappnande, celebra och panodil
Gilla

Mufflon

Kvinna ·

11 maj, 2019

Hej! Jag gjorde min bröst operation 29/4, så jag e väl på gränsen till att tillhöra maj. Tänkte haka på här för att höra hur det går för er. Gjort en bröst förminskning i november och nu implantat. Var uppdelat i 2 från början. 500cc motiva full
Gilla

Jennka87

Kvinna ·

11 maj, 2019

Mufflon skrev:

Hej! Jag gjorde min bröst operation 29/4, så jag e väl på gränsen till att tillhöra maj. Tänkte haka på här för att höra hur det går för er.

Gjort en bröst förminskning i november och nu implantat. Var uppdelat i 2 från början.
500cc motiva full

Välkommen! Hur känns det för dig nu efter operationen? Har svullnaden avtagit något för dig och när kände du i så fall att den började göra det?
Gilla

Mufflon

Kvinna ·

11 maj, 2019

Dag 12 efter min op nu och det känns dom det var evigheter sen. Blir otålig och vill va läkt nu nu nu! ? Jag tycker den här perioden är värst psykiskt faktiskt. För jag har mycket mindre ont osv samtidigt dom fortfarande ser lite konstiga ut och jag är orolig för för resultatet. Och jag är fortfarande ordentligt handikappad. Men sjukt mycket bättre ändå. Mkt mindre svullnad, framförallt svullnaden i armhålorna. Brösten ser låångsamt bättre ut.
Gilla

Charlie93

Kvinna ·

16 maj, 2019

Op mig igår, och måste erkänna att igår kände jag knappt smärta alls, mer tryckade som en lite jobbigare träningsvärk, va ganska snabb med att käka och fick åka hem relativt snabbt, hela kvällen gick ut bra som helst Men! Vaknade av sån smärta imorse, och kunde inte ta mig ur sängen utan väckte killen i ren panik för att jag ej kunde ta mig upp kl 6 på morgonen så han va nog inte så glad, men räckte med att få komma upp och ta alvedon så va Smärtan över, men hur gör ni när ni sover, nästintill sittandes med massor av upphöjning ?
Gilla

Mikaelaask1

Kvinna ·

16 maj, 2019

Opererades i tisdags morse. Operationen gick jättebra, var jätte nervös men personalen på estetikcentrum i Malmö var helt fantastiska. Haft ganska ont sedan op, mest när jag ska resa mig från sängliggandes. Idag ska jag försöka röra på mig mera, gå 5min till apoteket och hämta ut mer smärtstillande.
Gilla

Mikaelaask1

Kvinna ·

16 maj, 2019

Samma här. Är fruktansvärt när man ska ta sig upp efter att ha sovit. Försökt sitta o sova men får ont i ryggslutet, så härdar ut den smärtan när man ska resa sig. Sovit i soffan men tänkte koppla in sängen, som går att ställa med elhiss. Är ensam så har ingen hjälp med något men det får gå
Gilla

Lima08

Kvinna ·

16 maj, 2019

Grattis till op!!! Det blir bättre med allt men man är ju ömtålig i början. Jag har haft det förvånansvärt lätt och inte haft så stora problem att resa mig. Dock första dagarna rullade jag till sidan och sedan liksom kastade ut benen så att tyngden av dem reste mig. Hehe, svårt att förklara., men testa! Jag går mest och är lite otålig nu. Vill att det ska gå framåt och inte känna mig stel och hård.
Gilla

Ralla

Kvinna ·

16 maj, 2019

Hej. Jag hade återbesök igår. Har uppladdad nya bilder
Gilla

Jennka87

Kvinna ·

16 maj, 2019

Ralla skrev:

Kan inte se då jag inte är silver men ska kolla när jag blir! Hur gick det på återbesöket och hur känns brösten nu? Upplever du att de ”svullnat av” något?
Gilla

Charlie93

Kvinna ·

16 maj, 2019

Gud ja! Morgonen är värst men bara man lyckats tagit sig upp ur sängen så går dagen ganska bra sen, knappt upplevt någon smärta alls mer än när jag vart ute och promenerat då det kan sticka till lite extra ibland, men jag har dock ej vågar klämma och känna, har knappt ens vågat tittar på hur brösten faktist ser ut, är rädd för att förstöra nåt om jag äe där och pillar
Gilla

Ralla

Kvinna ·

17 maj, 2019

Jennka87 skrev:

Ralla skrev:

Kan inte se då jag inte är silver men ska kolla när jag blir! Hur gick det på återbesöket och hur känns brösten nu? Upplever du att de ”svullnat av” något?

Dem är fortfarande gul/lilla och fyrkantiga och svullna. Det hsr blivit lite bättre men vackra är dem int än. Har haft många smärtan och är mycket trött. Kom ihåg att jag har fått 725 cc och ankarlyft med förminskning. Så allt är jätte tajt. Återbesöket gick jättebra, Tuve är så snäll och trevlig. Ska byta tejp igen om en vecka och skicka bilder till Tuve.
Gilla

Charlie93

Kvinna ·

22 maj, 2019

Va själv på återbesök idag! En vecka sen op och vilken vecka säger jag bara, helt upp och ner.. på op dagen gick allt så fort och sista jag mindes va att jag precis la mig på operationsbordet och sköterskan bad mig knyta ihop näven och stack in en nål sen vaknade jag upp och trodde att det va dags att få narkos och sätta igång med operationen.. tog ett tag innan jag fatta att det redan va klart och att jag låg på uppvaket xD Va väldigt snabb med att äta och gå på toa och lämnade inte så många timmar efter jag vaknat, det va inte förrens dag två jah börja känna smärta men smärtan i sig har vart hanterbar, det är mest att dom är så svullna och spända som är det jobbigaste vill bara att det ska börja släppa
Gilla

Ralla

Kvinna ·

22 maj, 2019

Tejp byta. Nytt bild.
Gilla

WJH

Kvinna ·

23 maj, 2019

Jag opererades idag 23/5 vid 13-tiden. Gjorde ett bröstlyft i oktober 2018 och idag förstoring. Förstoringen gjorde mycket ondare än bara lyftet, vilket kirurgen noga påtalade. Trodde jag var beredd på smärtan men det var ju inte ändå. Hade fruktansvärt ont när jag vaknade upp, trots mycket morfin och värktabletter. Kunde pga smärtan inte slappna av, vilket gjorde det hela värre. Jag ville bli sövd igen, men det gick ju inte såklart. Fick Stesolid som hjälpte mig slappna av, då blev värken mer hanterbar och jag kunde somna en stund. Jätteskönt och jag återfick lite hopp. Jag sover kvar på sjukhuset i natt, jättetacksam för det. Smärtan är nu hanterbar med Stesolid och värktabletter, och jag ser fram emot en lugn natt med omvårdnad vid behov. Vill inte skrämmas, så påminner om situationen nu är helt okej för mig. Det verkar vara väldigt olika hur man mår efteråt, tur att smärtan är övergående. Lycka till!?.
Gilla

Charlie93

Kvinna ·

23 maj, 2019

men fy, hade aldrig klarat av att hantera den smärtan För mig va det helt tvärt om.. vaknade tyckte mest att det bara va skönt att få ligga & ta det lugnt & surfa runt på mobilen men smärtan kände jag inte alls förrens dagen efter
Gilla

Lima08

Kvinna ·

24 maj, 2019

WJH- usch! Finns ingen annan tröst än härda ut!!! Det blir ju bättre men jobbigt när man är i det!
Gilla

Lima08

Kvinna ·

24 maj, 2019

jag är nu lite mer än två veckor postop och allt går finemang men mina bröst liksom ”ryser” vid minsta lilla kyla. Låter ganska komiskt inser jag men ganska störigt och när det händer står mina bröstvårtor som två pistolskott under lång tid efteråt. Igår frös jag på väg till bilen, sedan satt jag med full värme på i bilen i en timma men mina nipples ville inte ge sig... Har detta hänt någon annan???
Gilla

WJH

Kvinna ·

25 maj, 2019

Verkar vara olika hur ont man får efter op. Jag är inne på andra dagen efter op och mår lite bättre men fortf fruktansvärt ont. Äter maxdos värktabletter inkl oxynorm. Hoppas smärtan avtar snart. Hoppas ni andra har det mer lindrigt än mig. Tur att det är övergående!
Gilla
Community

Är du redo att påbörja din resa?

Bli medlem