Nu är Fråga Kirurgen-sektionen live! Välkommen med frågor!
XSmalltowngirl profilbild

XSmalltowngirl

Kvinna ·

20 sep, 2012

Opereras 1/10 !!!

Bröstförstoring
Förstår det knappt, framförallt inte nu när jag ligger nerbäddad med världens infektionsastma och smärta i bröstkorgen av allt hostande. Snorig är jag. MEN DET ÄR SJUKT!
Den 1/10 får jag äntligen de jag drömt om så länge.
Konsulationstid i tisdags, de hade fått återbud den 1/10 och jag fick tiden. helt fantastiskt.
Har ni några tips till efter operationen. Är dessutom rökare. Skall jag sluta nu eller räcker det att jag slutar röka när jag börjar fasta?
lyckligare än någonsin!
29

Sortera efter

Sep

Kvinna ·

20 sep, 2012

Vad kul! Tycker du ska sluta röka nu om du kan. Har gått info om att man inte ska röka 2 veckor innan op och sen efter då det kan försämra läkningen (sämre blodcirkulation). Är själv inte rökare så lättare sagt än gjort men lycka till och försök avstå om du kan.
Gilla

XSmalltowngirl

Kvinna ·

22 sep, 2012

Fick uppgifter av läkare att de va ok så länge jag inte rökade på op-dagen. Men jag la mina cigg idag, kommer klättra på väggarna och slå ihjäl folk men kommer förmodligen vara värt det. Kommer nog dock inte klara hela läkningstiden men kanske lika bra att sluta för gott om man ändå lägger dem. Bra tänkt där hannah.

tack ! :)
Gilla

nodoubt

Kvinna ·

28 sep, 2012

Hej!
SÅg att du ska opereras på måndag på citadell, det ska jag med :)
Är du nervös, har du klarat sluta röka?
Själv är jag meeega nervös, tror aldrig jag varit så nervös hela mitt liv 😀
Men har längtat i 3 år nu så det kommer li helt fantastiskt :)
Gilla

petsod

Kvinna ·

28 sep, 2012

Här är en till rökare som ska opereras på tors 4/10. Det har faktiskt gått över förväntan, trillade dit i morse men rökte inte en hel, har annars hållt upp sedan i söndags.
Längtar som bara den och kan inte fatta att såhär dags om 1 v har jag nya bröst.
Enligt min läkare fördubblas risken för kappselbildning om man röker 😢
Gilla

nodoubt

Kvinna ·

28 sep, 2012

Ja jag slutade för snart 3 veckor sedan...
Har faktiskt inte varit så svårt, har läst en del av " äntligen ikke rökare" också. Den hjälper en med tänkandet.
Det är ju så att de flesta som röker läker inte ordentligt och får massa besvär, som gör att det blir fula bröst och dubbelt så smärtsamt. 
Och jag lägger inte så mkt pengar och har inte längtat och mått dåligt så länge att när jag väl" får" det jag önskar ska låta något så korkat som en cigarett förstöra det ...

Tänk så ;)
Gilla

nodoubt

Kvinna ·

28 sep, 2012

Ja jag slutade för snart 3 veckor sedan...
Har faktiskt inte varit så svårt, har läst en del av " äntligen ikke rökare" också. Den hjälper en med tänkandet.
Det är ju så att de flesta som röker läker inte ordentligt och får massa besvär, som gör att det blir fula bröst och dubbelt så smärtsamt. 
Och jag lägger inte så mkt pengar och har inte längtat och mått dåligt så länge att när jag väl" får" det jag önskar ska låta något så korkat som en cigarett förstöra det ...

Tänk så ;)
Gilla

XSmalltowngirl

Kvinna ·

28 sep, 2012

Haha, hej tjejer!
Nej, jag kan säg rakt ut att jag har inte lyckats sluta röka. Jag är nervös och så fort jag äter känns det som jag ska kräka ner mig alldeles. Ont i magen och alldeles förvirrad och tankspridd men är ändå så lättad och tacksam för deras underbara bemötande. Men jag fick tillåtelse att röka fram till fastandet. men ingen rökning alls under läkningsprocessen. det kan jag väl klara av. tror inte jag kommer vara så motiverad till att röka då. har köpt elcigg från oddwolf och några olika nikotin tillskott (tabletter och tuggumi) så kanske jag kan bli ikke rökare föralltid. hoppas (a)
NoDoubt; Vi kanske ses på citadell alltså, fantastiskt !!

Gilla

nodoubt

Kvinna ·

28 sep, 2012

Jag kan säga att jag är också så fruktansvärt nervös... Har inte kunnat sova,(äta kan jag uppenbart alltid😇 ) också blev jag sjuk med feber övanpå det, men börjar bli frisk och faktiskt lite mindre nervös nu. Men jag tror nervosisteten kommer smällandes på söndag. Shit pomfritt!

Ja det gör vi kanske, jag har tid kl 11 :)
Alltid skönt att prata med någon...

Gilla

nodoubt

Kvinna ·

28 sep, 2012

Jag kan säga att jag är också så fruktansvärt nervös... Har inte kunnat sova,(äta kan jag uppenbart alltid😇 ) också blev jag sjuk med feber övanpå det, men börjar bli frisk och faktiskt lite mindre nervös nu. Men jag tror nervosisteten kommer smällandes på söndag. Shit pomfritt!

Ja det gör vi kanske, jag har tid kl 11 :)
Alltid skönt att prata med någon...

Gilla

XSmalltowngirl

Kvinna ·

28 sep, 2012

Omg. jag ska också vara där klockan 11. och ja, herre jises vad jag kommer skita den natten. kommer inte hålla mig lugn iallafall. och vadå i bilen på väg dit. nej, kommer dö. vet det redan!
haha, vi ses kanske i väntrummet... får krama varandra lycka till.
dock ska du ju opas på cosmo och jag hos johan, vet inte om det är samma väntrum ens. jag går ju in där uppe!

men, har vi tur så kanske.
kram så länge.. måste blunda lite för detta nu, helt sjukt vad huvudet snurrar.
Gilla

nodoubt

Kvinna ·

28 sep, 2012

Haha ja shit alltså! :P
Ahh, ne det gör man nog inte då...
JA det får vi göra, känns sådär at komma ensam dit också..
Om du ser mig så får du hälsa, jag har gult hår så det brukar vvara lätt att se mig.. hehe 🤭
Ja gör det, sysselsätt dig med något som får dig att tänka på annat... 
Om inget annat kan vi snacka söndagnatt när vi håller på att dö av dåliga nerver :P

Kram!🙂
Gilla

XSmalltowngirl

Kvinna ·

28 sep, 2012

självklart kan vi det. xxxxxxxxxxxxxxxxxxx ; msn
jag är svarthårig, ganska mörk och lär nog komma i en grå mysdress.

nu är jag ännu mer nervös. ska sova några timmar. ush. måste se till att få bort nervositeten.

kram! :D
--------
EDIT Marina : tog bort mailadressen, rekommenderar PM för delning av personliga uppgifter - vem som helst kan läsa en tråd! Precis vem som helst! Din lillebrors kompisar, skvallrig kollega etc. Profilen ska man åtminstone vara medlem för att se, men vi rekommenderar anonymitet ändå, för er egen skull.   /Mvh Marina
Gilla

nodoubt

Kvinna ·

28 sep, 2012

Nåhhh :)
SÅ nervös ska du inte vara! Det kommer bli skitbra!! :D
Har faktiskt inte msn :P
Gilla

geléhallon

Kvinna ·

29 sep, 2012

Det är nog bäst att hoppa över så mycket cigg som bara går, rökning och op är ingen bra kombination. Ofta är det ju så inom den vanliga sjukvården att man får ingen op om man är rökare. Har du några före bilder? De ser ju jättefina ut under linnet.
Gilla

XSmalltowngirl

Kvinna ·

29 sep, 2012

Ja, jag vet. Men jag har några cigg kvar och det räcker nog nu under dagen idag men sen imorgon får de vara nog. Så två dagar rökfri innan bör ju räcka för mig jag rökade under min förra op (knäoperation) läkte fint och då rökade jag mycket (!!) Jag har förebilder så jag har precis faktiskt inatt blivit silvermedlem så jag lägger upp dem omedelbart. Jag är jättenöjd med tuttarna som de är idag, dock inte storleken. Så tror propetionerna kommer bli mycket bättre sen ! :D

Gilla

Zannah

Kvinna ·

30 sep, 2012

Jag är så sjukt nervös och har inte kunnat sluta röka, fick reda på att jag skulle opereras imorgon för 3 dagar sen ;) På pappret jag fick hem står det att man inte ska röka på op dagen så lyssnar på dom! 23.59 drar jag mina sista bloss! :) 

Tror inte det gör så mkt att man röker innan faktiskt, lätt när man skakar som ett asplöv? ;)

Gilla

XSmalltowngirl

Kvinna ·

30 sep, 2012

du. jag gör som du!
nervositet och abstinens.. never..
jag drar snart av mig håret här, vet inte alls vad jag ska fokusera på. helt sinnes nervös.
Gilla

MissCharlotte

Kvinna ·

30 sep, 2012

Asså brösten kommer ju läka saktare om du röker. 
Gilla

Zannah

Kvinna ·

30 sep, 2012

Ett tips är att städa.. Glömmer allt för en sekund :) Sen när allt är städat kommer nerverna och spökar igen! Låt det vara över snart så man slipper detta! :) 
Gilla

XSmalltowngirl

Kvinna ·

30 sep, 2012

Zannah : Ja, jag har städat, renbäddat och rubbet så här skiner hemma. har även ätit och ätit, och haft mig. varit ute och gjort saker för att tänka på annat men nu ligger man här.. nerbäddad.. vill bara dö för en sekund.

Miss Charlotte: Ja, möjligt. Men de rekommenderade mig själv att de va ok att röka fram till op dagen. så länge man inte röka så länge man fasta. sen två - tre veckor efter op. Får se. det är ju mitt eget fel om det skulle vara några problem sen.
håller ju upp de veckorna efter, givetvis. följer ju deras rekomendationer :)
Gilla
Community

Är du redo att påbörja din resa?

Bli medlem