XSmalltowngirl
Kvinna ·
20 sep, 2012
Opereras 1/10 !!!
Förstår det knappt, framförallt inte nu när jag ligger nerbäddad med världens infektionsastma och smärta i bröstkorgen av allt hostande. Snorig är jag. MEN DET ÄR SJUKT!
Den 1/10 får jag äntligen de jag drömt om så länge.
Konsulationstid i tisdags, de hade fått återbud den 1/10 och jag fick tiden. helt fantastiskt.
Har ni några tips till efter operationen. Är dessutom rökare. Skall jag sluta nu eller räcker det att jag slutar röka när jag börjar fasta?
lyckligare än någonsin!
Sortera efter

Zannah
Kvinna ·
01 okt, 2012
Ligger just nu i sängen på sjukhuset och väntar på att få åka till op!! Nervös? En aning :) lycka till idag!:) var tvungen att gå in här och lugna nerverna lite :)
Gilla

susannalena
Kvinna ·
01 okt, 2012
Vad får er tjejer att tro att ni ska kunna ha ett uppehåll efter OP om ni inte kan ha det innan? Och är att käka nikotintuggumin och liknande är ju heller inte optimalt då det visat att det är nikotinet som bland annat gör att man blöder mer och läker sämre. Missuppfatta mig inte jag har också varit rökare. Men jag tror att ni kommer bli extremt besvikna om ni skulle få en kapsel, fula ärr etc och det visade sig att det var för att ni inte kunde släppa rökningen. Det är ej värt det! Lycka till på Operationen idag!!
Gilla

XSmalltowngirl
Kvinna ·
03 okt, 2012
jag har lyckats hitills. inte ens sugen. känner inget behov över huvudtaget. ändå gått tre dagar. mår hur bra som helst och så. så jo, för mig gick de hur bra som helst efter. slutade röka när jag börjde fasta precis som de sagt till mig.
Gilla

Zannah
Kvinna ·
03 okt, 2012
Bra gjort, har du haft problem med smärta osv? :) Gick op bra? :)
Gilla

XSmalltowngirl
Kvinna ·
03 okt, 2012
Op gick jättebra. allt ser jättebra ut. MEN har haft otroligt förfärligt äckligt jävla ont. men idag är det bra. efter jag sovit är det värst för är så stel då. men panodil och ipren hjälper längre. smärta mest i magen, revbenen, sveda över brösten, och bubblor ända upp vid öronen. haha. annars allt okej! :D mår jättebra.
Gilla

nodoubt
Kvinna ·
04 okt, 2012
Hej!! Jag hann aldrig se dig.. Gick allt bra? Min operation gick jättebra, och hade ingen smärta eller illamående efter iheller. Smärtan kom på tisdagen när
Man vaknade... Fy fan vad det trycker på, speciellt med det här bandaget...Jag hade mest ont i tisdags, men då var jag ganska utsatt, fick vänta länge i väntesal på att pappa skulle hämta mig, sen ut och handla på maxi, och min säng därhemma funkar inte allts, kommer inte ner och upp, den är allt för låg och mjuk... Så nu har jag flyttat hem till min kära mor som tar hand om mig:))
Men har inte så ont nu, självklar känns det... Men pinar inte hela tiden... Måste försöka gå lite idag... Magen är ju så jävla uppsvullen av all medicin + att jag hat ju inte kunnat gå på toa sedan innan operationen ju...
Men alltså jag är så jääävla lycklig! Har bara tittat på dem utan bh en gång snabbt med Peter... Men de ser resan fantastiska ut... Äntligen liknar jag en kvinna i min ålder och inte min mormor :p
Jag har bölat av lycka....:)
Gilla

Zannah
Kvinna ·
04 okt, 2012
Hade samma, smärtan är så fruktansvärd så jag vet inte vart jag ska ta vägen.. Kommer knappt upp från soffan eller nått.. Ser ut som om jag är gravid i 8:e månaden för att magen är så svullen + att det tog 4:a dagar tills jag kunde gå på toa .. Haha Jag tog mig ut på en promenad igår runt husen och fy fan vad jobbigt det var haha :)
Värsta av allt var nog när dom tvingade upp en på toa efter op, höll på att svimma hela vägen :S
Det är kul när hela bröstet bubblar.. haha känns lustigt :D
Vill kunna se hur de blir, är ju såå sjukt svullna nu! :D
Gilla

XSmalltowngirl
Kvinna ·
05 okt, 2012
Aw tjejer! Blir så glad av att allt är bra.
visst fan är det jobbigt men vi har själv försatt oss i skiten :D
Jag har inte varit på toaletten för nummer 2 vilket börjar kännas nu efter en vecka. Mår inte bra alls i magen :(
Men jag mår så pass mycket bättre så jag SKA försöka, eller inte försök utan jag SKA idag! imorgon ska jag till och med på barnkalas. Svullen är jag inte jätte längre, men jag är spänd och de ser ut som två otroligt stora strutar nu! börjar ändå sjunka lite men gud.. mitt tålamod, big nono!
vi kommer bli supersnygga! :D
kram på er
Gilla

XSmalltowngirl
Kvinna ·
05 okt, 2012
och förresten. rökfri en vecka.
jag klarade inte det innan men efter! är så grymt sugen ibland men har inte ens rört dem.
så nej, ingen rökning. återbesök den 17/10-12.
Gilla