Nu är Fråga Kirurgen-sektionen live! Välkommen med frågor!
MissRight profilbild

MissRight

Kvinna ·

24 maj, 2015

Opereras den 27/5 :)

Bröstförstoring

Hej!!! Äntligen är det min tur nu på onsdag den 27e :) känner mig sjukt glad och förväntansfull. Tänkte höra om där är någon mer som ska operera sig den 27e??? Själv ska jag opereras på Citadellkliniken av Tuve. Ska vara där 11:00 för förberedelserna. Sjukt nervös!!! Hur känner ni? Nervösa? Hur har ni börjat förbereda er? Själv har jag bara hämtat ut min antibiotika :P hehe. Kramar!!!!

40

Sortera efter

Erriperri

Kvinna ·

24 maj, 2015

Jag opereras också på onsdag, ska vara på plats på Proforma kl 8.00 :) Jag är inte ett dugg nervös.. Kanske kommer när jag väl är där. Har inte gjort nå speciella förberedelser heller. Är sjukt taggad!!! :)
Gilla

MissRight

Kvinna ·

24 maj, 2015

Ja vad kul :) hoppas allt går bra. Vet du när du ska opererad så när du ska vara där så tidigt? Tur jag jobbar mycket just nu för annars hade jag nog varit mer nervös nu :P Ja jag är med taggad som fan :D längtar nu!!!! Lycka till!!! Skriv gärna när du är där så vi kan följas :)
Gilla

Tuttifruttii

Kvinna ·

24 maj, 2015

Jag opereras den 26/5 så vi går om varandra :P
Jag håller på att tvätta, hämtat penicillin och tvättat/tankat bilen :) imorgon ska det storstädas sen så ^^

Åhh jag är super nervös och förväntasfull såklart 😀
har precis blivit frisk från två veckors förkylning och hosta så ska bara se till att inte få en ny omgång :P
Gilla

MissRight

Kvinna ·

24 maj, 2015

Ja det var ju lite synd hehe :) ja jag ska med tvätta och plocka undan lite där hemma imorgon och sen ska jag få massage och städa lite till på tisdag. Tanka bilen blir på onsdag innan jag kör upp och sen får mamma handla till mig senare i veckan :P Skönt att du har hunnit bli frisk nu ju!!! Lycka till!!!
Gilla

Valej

Kvinna ·

24 maj, 2015

hej! Jag opereras kl 12.30 av Calle! :D Vi lär säkert stöta på varandra...

ser att du ska lägga i 450cc hp, exakt samma som mig. Fan vad kul! :) 

Tänkte du sova kvar? Man får ju välja.. jag åker nog hem om jag mår bra, men förväntar mig att jag kommer må dåligt och sover kvar en natt.
Gilla

Erriperri

Kvinna ·

24 maj, 2015

taubermanelin skrev:

Tänkte du sova kvar? Man får ju välja.. jag åker nog hem om jag mår bra, men förväntar mig att jag kommer må dåligt och sover kvar en natt.
Jaha ska du? Vad roligt! Ska du opereras 12.30 eller va där 12.30? :) det kanske blir vi som får dela rum då :) sjukt kul! Jag kommer nog garanterat sova kvar en natt, känns sälrast så ifall man får jätte ont och så :)
Gilla

Erriperri

Kvinna ·

24 maj, 2015

MissRight skrev:
Ja vad kul :) hoppas allt går bra. Vet du när du ska opererad så när du ska vara där så tidigt? Tur jag jobbar mycket just nu för annars hade jag nog varit mer nervös nu :P Ja jag är med taggad som fan :D längtar nu!!!! Lycka till!!! Skriv gärna när du är där så vi kan följas :)
Jaa klart jag ska skriva efter och så om hur det gått! Tror att själva operationen sker 1-2h efter ankomst eller något sånt men det kan ju ändras :) Lycka till du med det kommer gå skit bra! :)
Gilla

vardagsblooond15

Kvinna ·

24 maj, 2015

lycka till Miss Right!! :D skönt att det snart är vår tur! Jag längtar så! Jag har min op dagen efter dig, också på citadell. I nu läget är jag inte alls nervös. Bara så galet förväntansfull o så :) känner mig spänd på något vis :) Jag funderar på vad man ska packa.. Har du något tips du vill dela med dej av ? :D en lycko kram!!
Gilla

Valej

Kvinna ·

25 maj, 2015

Erriperri skrev:
taubermanelin skrev:

Jaha ska du? Vad roligt! Ska du opereras 12.30 eller va där 12.30? :) det kanske blir vi som får dela rum då :) sjukt kul! Jag kommer nog garanterat sova kvar en natt, känns sälrast så ifall man får jätte ont och så :)

jag ska vara där 12.30 så operationen lär väl ske runt 14.00

Hur är nervositeten?

Adda mig på fb ( elin tauberman) om du vill :)
Gilla

Bibb

Kvinna ·

25 maj, 2015

Jag opererar mig på akademikliniken nu på onsdag. Känns inte som att jag är nervös än, det brukar komma i sista stund och då blir jag säkert alldeles skakis! Annars har jag köpt en hel påse med grejer från apoteket och tänkte tvätta, byta lakan och städa upp lite, ringa en massa samtal som jag är rädd att jag inte kommer orka med sen men annars är det bara gå och vänta..vänta och vänta. Spännande!

Gilla

MissRight

Kvinna ·

25 maj, 2015

Erriperri skrev:
MissRight skrev:
Jaa klart jag ska skriva efter och så om hur det gått! Tror att själva operationen sker 1-2h efter ankomst eller något sånt men det kan ju ändras :) Lycka till du med det kommer gå skit bra! :)
Ja jag hoppas det sker så fort som möjligt, är så dålig på att fasta :P glor så hungrig och då blir jag gärna lite små sur mer. Känner inte att det är en dag jag vill vara sur på hehe. Lycka till du med!!! :)
Gilla

MissRight

Kvinna ·

25 maj, 2015

vardagsblooond15 skrev:
lycka till Miss Right!! :D skönt att det snart är vår tur! Jag längtar så! Jag har min op dagen efter dig, också på citadell. I nu läget är jag inte alls nervös. Bara så galet förväntansfull o så :) känner mig spänd på något vis :) Jag funderar på vad man ska packa.. Har du något tips du vill dela med dej av ? :D en lycko kram!!
Tack!!! Ja det är super skönt att det äntligen ska bli av. Plus att det ska bli skönt att kunna bada till sommaren och ha en snygg bikini :) Jag är med lite spänd fast på ett bra sätt. Ja jag funderar med på vad man kan behöva ha med sig, ska tvätta lite idag så blir väll att packa väskan efter det :) Laddaren till mobilen och min bok är ett måste resten läser sig hihi. Lycka till i massor!!!!! :D
Gilla

MissRight

Kvinna ·

25 maj, 2015

Bibb skrev:

Jag opererar mig på akademikliniken nu på onsdag. Känns inte som att jag är nervös än, det brukar komma i sista stund och då blir jag säkert alldeles skakis! Annars har jag köpt en hel påse med grejer från apoteket och tänkte tvätta, byta lakan och städa upp lite, ringa en massa samtal som jag är rädd att jag inte kommer orka med sen men annars är det bara gå och vänta..vänta och vänta. Spännande!

Vad kul och lycka till!!! Ja det blir nog värst precis innan :P Vad för roligt har du köpt på Apoteket då? Kanske något man har missat :P
Gilla

Bibb

Kvinna ·

25 maj, 2015

MissRight skrev:
Vad kul och lycka till!!! Ja det blir nog värst precis innan :P Vad för roligt har du köpt på Apoteket då? Kanske något man har missat :P
Jag köpte micropore kirurgtejp, alvedon och kemisk bensin mot tejprester. Finns även en bra variant som heter Remove. Kompresser och alsolsprit har jag hemma. Mer än så borde vi väl inte behöva ladda upp med? Känns som jag har ett helt apotek här hemma nu. Hoppas man får med sig en näve morfin från kliniken också haha nä men jag är rätt skraj för smärtan. Hoppas jag har tur och glider genom dagarna. Men hörrni! Nu är det inte långt kvar! Galet! Lycka till allihop!!
Gilla

MissRight

Kvinna ·

26 maj, 2015

Bibb skrev:
MissRight skrev:
Jag köpte micropore kirurgtejp, alvedon och kemisk bensin mot tejprester. Finns även en bra variant som heter Remove. Kompresser och alsolsprit har jag hemma. Mer än så borde vi väl inte behöva ladda upp med? Känns som jag har ett helt apotek här hemma nu. Hoppas man får med sig en näve morfin från kliniken också haha nä men jag är rätt skraj för smärtan. Hoppas jag har tur och glider genom dagarna. Men hörrni! Nu är det inte långt kvar! Galet! Lycka till allihop!!
Hehe ja själv har jag lite smått och gott hemma redan så om något fattas lär jag märka det snart :P Mmm jag hoppas med på bra smärtlindring när man går hem, vill inte bara ligga och inte komma av sängen. Är KU dessutom själv, den tur man är envis ;) haha. Känns helt sjukt för imorgon gäller det!!!! Ja verkligen lycka till!!! Hörs i framtiden ;)
Gilla

Piruette

Kvinna ·

26 maj, 2015

Jag hoppar in här!!! Jag ska opereras imorgon 27 på Clinic Strömstad. Har storstädat, tvättat och handlat idag.... Allt dagen innan. Det var faktiskt bra för att skingra tankarna :) Nu när jag är klar med allt börjar det pirra ordentligt!!! Så overkligt och jag är exalterad samtidigt som jag vet att jag är väldigt nervös :P Det kommer och går. Hoppas på att allt ska gå bra imorn och att smärtan inte är allt för jobbig! STORT lycka till nu tjejer <3

Gilla

Erriperri

Kvinna ·

26 maj, 2015

Min tur imorgon också! :D
Gilla

Erriperri

Kvinna ·

27 maj, 2015

Idag är det dags brudar! :) stort lycka till till er! :D
Gilla

Tuttifruttii

Kvinna ·

27 maj, 2015

Lycka till tjejer! själv ligger jag på citadell med mina bakade sen igår ^^

trodde verkligen det skulle göra mer ont men spänner mest  😀
Gilla

Piruette

Kvinna ·

27 maj, 2015

Lycka till gumman/gummor :D Vi hörs senare!!!!!

Gilla
Community

Är du redo att påbörja din resa?

Bli medlem