Nu är Fråga Kirurgen-sektionen live! Välkommen med frågor!
MissRight profilbild

MissRight

Kvinna ·

24 maj, 2015

Opereras den 27/5 :)

Bröstförstoring

Hej!!! Äntligen är det min tur nu på onsdag den 27e :) känner mig sjukt glad och förväntansfull. Tänkte höra om där är någon mer som ska operera sig den 27e??? Själv ska jag opereras på Citadellkliniken av Tuve. Ska vara där 11:00 för förberedelserna. Sjukt nervös!!! Hur känner ni? Nervösa? Hur har ni börjat förbereda er? Själv har jag bara hämtat ut min antibiotika :P hehe. Kramar!!!!

40

Sortera efter

Bibb

Kvinna ·

27 maj, 2015

Jahapp nu sitter jag på kliniken, nyskrubbad och fnasig i väntan på att klockan ska bli 07.00. Kändes helt ok igår fram tills Descutanen åkte fram. Då vart jag faktiskt lite rädd. Sist jag skrubbade var till något helt annat och mer obehagligt så det kom som upp från ingenstans. Det börjar lägga sig nu så är mer pepp nu. Tänker på er och hoppas ni inte är hungriga, alltför torra och väl omhändertagna. Kram!
Gilla

SevenEleven

Kvinna ·

27 maj, 2015

Lycka till!!! 

Gilla

MissRight

Kvinna ·

27 maj, 2015

Nu ligger man här med dropp och väntar :) lycka till alla :)
Gilla

cocacolaglaset

Kvinna ·

27 maj, 2015

Här är en till! Jag kom vid 10 och ligger också och väntar. :)
Gilla

Erriperri

Kvinna ·

27 maj, 2015

Sådär ja. Då ligger man på rummet med nya boobs :) hoppas att det gått bra för er andra också! Nu ska jag försöka sova lite..
Gilla

cocacolaglaset

Kvinna ·

27 maj, 2015

Jag ska inte opereras förrän vid 3 Verkar det som. Många före mig..
Gilla

cocacolaglaset

Kvinna ·

27 maj, 2015

Nu är jag också vaken och pigg!
Gilla

Erriperri

Kvinna ·

27 maj, 2015

Härligt! Jag är skit trött till och fråg haha typ sover hela tiden
Gilla

cocacolaglaset

Kvinna ·

27 maj, 2015

Jag kan inte sova, blundade mycket men somnade aldrig riktigt. Nu är de dags för mat för mig. Hur har du det med smärta?
Gilla

Bibb

Kvinna ·

27 maj, 2015

Jag börjar få rätt ont! Ghaaa. Mådde oförskämt bra hela dagen. Det är definitivt lokalbedövningen som släppt. Längtar tills jag får ta min oxycodone!! Är ni nöjda? Har ni tjuvkikat?? Grattis till allas fina bröst!
Gilla

cocacolaglaset

Kvinna ·

27 maj, 2015

Jag har faktiskt inte haft så farligt med smärtan Blundar jag och bara andas försvinner den helt men rör.jag mig så trycker det och gör ont. Dock är det helt hanterbart. det enda jobbiga fär mig är att jag har så.jävla ont i ryggen så.jag kan inte sova. Vill ligga på sidan men det får man ju inte. :(
Gilla

MissRight

Kvinna ·

27 maj, 2015

Hejsan alla :) jag opererades med sent, fyra. Var tillbaka på rummet vid sex och hade super svårt att somna. Trött i ögonen men inte mer typ. Somnade långt om länge :) smärtan är hanterbar. Sov ruset av mig och vaknade sent ca halv tio. Fick lite smärtlindring och smörgåsar som inte ville gå ner alls. Torr i munnen som fan efter narkosen, hur har ni det med det? Känns obehagligt!!! Vaknade för att gå på toa och nu är jag vaken :P tror inte det blir mer sömn här. Känner med av ryggen, men det hjälper att ligga det och ta djupasndetag, trots lite smärta då, och fokusera på annat. Hoppas ni sover gott!!!! Kram till er :D
Gilla

Piruette

Kvinna ·

28 maj, 2015

Hej! Jag opererades vid 12.48 och var klar 13.30 dom hade dock så mycket att göra, 3 patienter efter mig så jag fick ligga kvar på uppvaket till 16(!) sen hade vi 2h hem till göteborg. Jag mår väldigt bra, såklart ont men vet ju att det kommer gå över :) var varken hungrig eller törstig efter Op men fick i mig eb piggelin. Rekommenderas!!! Sen åt jag en banan runt 18.30 och sen två mackor med ost 00.00, viktigt att dricka lite men ofta även om man inte är jättetörstig. Fick tramadol för smärtan men jävlar va mitt huvud/ansikte kliar av den!! Lite läskigt. Hoppas jag klarar mig på starkare alvedon from imorgon (idag tors) hur mår ni tjejer? Kram!!
Gilla

Piruette

Kvinna ·

28 maj, 2015

En bild finns i mitt silvergalleri :D direkt efter OP
Gilla

Google

Kvinna ·

28 maj, 2015

Hej tjejer! Här är en till som opades igår på Laser och estetik av Patrik Höijer. Har gjort ankarlyft samt lagt in 315 ca anatomiska silimed. Mitt utgångsläge var inte det bästa, riktigt häng med noll och inget fett i. Ska lägga upp förebild när jag lär mig hur man gör, samt eftermiddag :-). Min operation tog 2 1/2 timme...men nu är det gjort ☺. Inget illamående efter narkosen och mår faktiskt rätt bra. Ont emellanåt men har fått oxycodone 5 mg och de tar jag då försvinner smärtan helt. Har inte kunnat sova i natt dock. Fattar inte hur det ska kunna bli någon sömn alls de närmsta veckorna på rygg!
Gilla

cocacolaglaset

Kvinna ·

28 maj, 2015

MissRight skrev:
Hejsan alla :) jag opererades med sent, fyra. Var tillbaka på rummet vid sex och hade super svårt att somna. Trött i ögonen men inte mer typ. Somnade långt om länge :) smärtan är hanterbar. Sov ruset av mig och vaknade sent ca halv tio. Fick lite smärtlindring och smörgåsar som inte ville gå ner alls. Torr i munnen som fan efter narkosen, hur har ni det med det? Känns obehagligt!!! Vaknade för att gå på toa och nu är jag vaken :P tror inte det blir mer sömn här. Känner med av ryggen, men det hjälper att ligga det och ta djupasndetag, trots lite smärta då, och fokusera på annat. Hoppas ni sover gott!!!! Kram till er :D
Då måste du ha opererats direkt efter mig. Ser du en rödtott vid hemgång så är det jag. ;) Jag är också torr i munnen. Mår lite illa nu på morgonen men har det fortfarande lugnt på smärtfronten. Känner tryck när jag reser mig och rör mig men absolut ingen fara.
Gilla

Erriperri

Kvinna ·

28 maj, 2015

Jag har det inte så farligt med smärtan tycker jag. Klart det spänner och drar och särskilt mot snitten när jag reser mig upp men vafan de e inte så farligt! De e bara att stå ut! :)
Gilla

MissRight

Kvinna ·

28 maj, 2015

cocacolaglaset skrev:
MissRight skrev:
Då måste du ha opererats direkt efter mig. Ser du en rödtott vid hemgång så är det jag. ;) Jag är också torr i munnen. Mår lite illa nu på morgonen men har det fortfarande lugnt på smärtfronten. Känner tryck när jag reser mig och rör mig men absolut ingen fara.
Hehe ja det har jag nog gjort :) vilket rum låg du på? Jag låg i rum 19 :P Ja jag har med mått illa idag :( riktigt bakis av narkosen. Svårt att äta pga av det med, hoppas de ger sig snart! Tycker ändå det är lugnt på smärt fronten här med. Kanske blir en morfin tablett snart för att få sova lite till :P
Gilla

cocacolaglaset

Kvinna ·

28 maj, 2015

MissRight skrev:
Hehe ja det har jag nog gjort :) vilket rum låg du på? Jag låg i rum 19 :P Ja jag har med mått illa idag :( riktigt bakis av narkosen. Svårt att äta pga av det med, hoppas de ger sig snart! Tycker ändå det är lugnt på smärt fronten här med. Kanske blir en morfin tablett snart för att få sova lite till :P
Jag låg på rum 21! :) Tyckte också det var jobbigt att äta imorse men det gav med sig när jag kom hem. Jag får ont om jag är uppe en längre stund men ligger jag ner är smärtan obefintlig. Försöker ändå röra mig en de. Gick faktiskt en promenad runt kvarteret idag på kanske 7 minuter ^^,
Gilla

MissRight

Kvinna ·

28 maj, 2015

cocacolaglaset skrev:
MissRight skrev:
Jag låg på rum 21! :) Tyckte också det var jobbigt att äta imorse men det gav med sig när jag kom hem. Jag får ont om jag är uppe en längre stund men ligger jag ner är smärtan obefintlig. Försöker ändå röra mig en de. Gick faktiskt en promenad runt kvarteret idag på kanske 7 minuter ^^,
Där ser man :) ja jag mår fortfarande illa från och till tyvärr :( inget vidare. Är lagom trött idag med, sover mest. Ska försöka komma ut i morgon en sväng. Vill inte riskera att gå ut idag och må illa och kräkas. Jätte bra att du varit ute på en tur ju! Själv ska jag försöka ta en dusch ikväll :)
Gilla
Community

Är du redo att påbörja din resa?

Bli medlem