Jossefine
Kvinna ·
OP.imorgon! 750/800cc?!!
Hej tjejer!
Jag ber om ursäkt att jag skriver samma fråga flera gånger (flera av er har nog märkt det).
Men jag är så fruktansvärt velig och har världens beslutsångest, och jag ska opereras IMORGON!!!!
Jag ska alltså göra min andra OP imorgon, och byta till större implantat.
Idag har jag 350cc (bredd 12,5, och projektion 3,6 om jag minns rätt), och tänker gå upp en hel del. Jag velar mellan dessa implantat (allergan) :
750cc (bredd 15, projektion 6,7)
800cc (bredd 15,5, projektion 6,8).
Jag vet att det inte är någon direkt skillnad på storlekarna, men liiite skillnad är det ändå.
Jag skulle verkligen uppskatta om ni skulle kunna säga vad ni skulle ha valt (av ett större och ett mindre implantat), och anledningen till erat val?
Jag själv tycker det är väldigt snyggt med större bröst, men, jag blir nästan lite orolig om 800 blir för stort?
Tror ni att det blir någon stor skillnad visuellt?
Och, om jag väljer 800cc så kommer dem sista 0,5cm på bredden att hamna utåt, och inte inåt mot klyftan, så då antar jag att risken för tenting/symastia inte blir större med 800 än med 750?
Och eftersom det bara skiljer 50cc så borde det kanske inte skilja jättemycket på hur snabbt brösten börjar hänga?
Risken för rippling borde väl också vara densamma (i princip) för båda storlekarna?
En anledning till att 800cc kanske skulle kännas bättre är att jag tror att det kanske blir snyggare pga. att mina bröstvårtor sitter kanske mycket ut åt sidorna, och om jag då får 0,5cm mer åt sidorna så kanske dem ser mer centrerade ut visuellt? Eller vad tror ni, är jag helt ute och cyklar?
Jag lägger med några bilder på hur brösten ser ut nu , så ni ser hur jag menar.
Sortera efter

sockerdricka
Kvinna ·
Vad skulle vara jobbigast att leva med, att du tar 750cc och ångrar att du inte tog större, eller att du tar 800cc och blir besviken på att dom blev för små? Du kommer ju få ordentligt stora bröst oavsätt vad du väljer och skillnaden kommer nog sitta mer i din hjärna än i utseendet :)
Gilla

Anonym användare
Om du är så osäker så hade jag tagit 700cc för de kommer bli skit stora i vilket fall som helst;)
Lycka till.
Gilla

Opticruise
Kvinna ·
Visuellt en liten skillnad..Är det inga konstigheter med garantier(minns att din kirurg rek. max 750) om du tar 800 hade jag valt det..Tror det kommer bli grymt.Lycka till :)
Gilla

Jossefine
Kvinna ·
sockerdricka jag vet faktiskt inte vad jag helst skulle ångra, jag har ju ångrat att dem är för små nu, och det är inte kul.. men det är nog inte kul att ångra att dem är för stora heller... åååh, så svårt!!
Famelica ja dem borde ju bli ganska stora iaf ;) MEN, jag var verkligen helt platt innan jag opererade mig första gången, så därför har jag svårt att tänka mig hur pass stora dem egentligen kommer bli nu. jag har kollat en hel del på bilder här inne, och flera av tjejerna som fyllt 700/800 har haft lite egna bröst innan, så dem får ju stooora bröst. Men jag kommer inte komma upp i samma storlek med tanke på att jag var helt platt...
Därför tänker jag att 800 kanske ger det där lilla extra, som kanske kan behövas?
Gilla

MissCharlotte
Kvinna ·
Jag kan ju bara säga att jag hade så ångrat mig att jag inte valde större.
Min första OP la jag in 700cc, hellre (personligen tycker jag då) lägga i lite mer, det är ju ingen skillnad mellan 750 och 800.
Men som sagt hellre lägga in 800cc än att ta 750cc så ångrar du dig x(.
Jag tycker bara mina 700cc ser as små ut :O.
Gilla

sockerdricka
Kvinna ·
Hm ja det är verkligen inte lätt! när min operation började närma sig så valde jag mellan dessa jag har nu eller större, jag tog dom mindre för det var dom jag varit inne på först och det är jag nöjd med än så länge :)
Men tillbaka till dig, lite frågor du kan ställa dig:
Vilken storlek känns bäst i magen?
Vilken storlek dykter först upp i ditt huvud när du bludnar och tänker på operationen?
Om du föreställer dig att du gjort operationen och det har gått några dagar, du ställer dig i speglen och ser dig själv, är det du med ett par 750cc elr 800cc du ser?
Om du hade fått två chanser (alltså två operationer utan att tänka på smärta, läkning, pengar mm) att först testa den ena och sen den andra storleken, vilken storlek hade du börjat med att testa?
Gilla

Jossefine
Kvinna ·
Opticruise min kirurg har inte sagt något om att garantierna inte gäller om jag tar 800cc. Och jag menar, om han trodde det skulle gå åt helvete (peppar peppar) och blir fel/dåligt så skulle han ju vägra att lägga in 800 tänker jag.
Jag tror det var mer att han är lite rädd att jag är lite på farligt vatten när jag vill ha så stora (ifall att jag ångrar mig). Men han har sagt att han även kan operera 800cc ( även fast jag inte tror att han tkr det skulle bli lika snyggt som jag nog skulle tycka) :P
Han har som sagt beställt både 750 och 800cc nu, så han är villig att operera med dem jag önskar.
Men får jag fråga varför du skulle valt 800cc Opticruise? :) Istället för 750?
Gilla

Jossefine
Kvinna ·
Tack sockerdricka, det var bra tips på vad jag kan fråga mig själv :)
haha, men MissCharlotte, dina bröst är väl inte små? :P Men förstår om man tänkt sig en viss storlek och så blir det mycket mindre än man tänkt sig, då kanske man känner att dem är små (även fast det känns som att det är väldigt svårt att få små bröst med 700cc) :P
Men du hade inte så mycket egen bröstvävnad innan heller va?
Gilla

Opticruise
Kvinna ·
Jossefine skrev:
Opticruise min kirurg har inte sagt något om att garantierna inte gäller om jag tar 800cc. Och jag menar, om han trodde det skulle gå åt helvete (peppar peppar) och blir fel/dåligt så skulle han ju vägra att lägga in 800 tänker jag.
Jag tror det var mer att han är lite rädd att jag är lite på farligt vatten när jag vill ha så stora (ifall att jag ångrar mig). Men han har sagt att han även kan operera 800cc ( även fast jag inte tror att han tkr det skulle bli lika snyggt som jag nog skulle tycka) :P
Han har som sagt beställt både 750 och 800cc nu, så han är villig att operera med dem jag önskar.
Men får jag fråga varför du skulle valt 800cc Opticruise? :) Istället för 750?
Gilla

Jossefine
Kvinna ·
Tack för svaret Opticruise, jag tänker nog lite som dig faktiskt..
Men vad tror du ang. komplikations-riskerna? Tror du det är någon risk som egentligen ökar? Jag förstår ju självklart att flera risker kan öka om man väljer en större storlek, men jag tänker att det kanske är mer skillnad om man väljer mellan 600 och 800, och inte mellan 750 och 800. För det handlar ju bara om 50cc mer, så riskerna för komplikationer borde väl vara ganska lika på dem båda implantaten?
Gilla

kiss
Kvinna ·
Förstår dig precis! Jag velar minst lika mkt!
Men vill du ha lite tightare klyfta så ta 800. Tror inte riskerna ökar med 50cc extra!
Själv velar jag fortfarande mellan 600cc mentor hög eller
Allergan 615 extra hög! Då de har samma bredd men
Mentor har 5,7 i put å allergan 6,5! Ångest! Opas på onsdag
Gilla

Pussan
Kvinna ·
Ett par bröst som är "lite för små" (även om dom blir skitstora) kan du ju alltid lyfta fram med rätt BH, däremot ett par som du känner är för stora är svårare att gömma.. :) lycka till 👍
Gilla

Jossefine
Kvinna ·
kiss klyftan kommer inte bli tightare med 800, eftersom den extra 0,5cm kommer hamna utåt.. Men jag tänker att det kanske blir snyggare med 800 eftersom mina bröstvårtor nu sitter så långt ut på sidorna, och om det komme rlite mer bröst utåt så ser det ju inte ut som att bröstvårtorna sitter lika långt ut.. eller är det fel tänkt kanske?
Pussan det har du helt rätt i, lite så har jag också tänkt. MEN, och andra sidan så tror jag att om jag tycker 750cc är för små (även fast det är stort) så skulle jag även tycka det med 800cc, likadant om jag tycker om det skulle vara för stort med 800cc så skulle jag nog tycka 750cc också är för stort.
Dem är nog för lika för att inte ångra samma sak beroende på vilken storlek jag väljer. Det handlar nog bara om att det ena eller andra skulle kännas liite liite bättre..
Åååh, så svårt! Blir galen!!! :P
Gilla

MissCharlotte
Kvinna ·
Nej jag hade la knappt en 70A.....var nästan helt platt :O.
Nej asså små boobs får man inte direkt med 700cc, men asså är man ute efter sillis looken så hade jag kört på 800cc :).
Asså för räkna att 10% eller 50cc försvinner :P.
Jag vet inte vilket av det man räknar ut med för alla kör olika, jag räknade att "50cc försvinner" för dte va så jag fick det sagt till mig :P.
800cc - 50cc= 750cc
750cc - 50cc= 700cc
800cc - 10%= 720cc
750cc - 10%= 675cc
Så något av det (vad man nu vill räkna det som) kommer det "bli som".
Gilla

Jossefine
Kvinna ·
MissCharlotte okej. just nu känns det nog som att det lutar lite mer mot 800cc ändå..
Tycker du att det känns tungt med 700cc? Har du fått någon slags komplikation, eller har allt fungerat bra?
Gilla

Jossefine
Kvinna ·
Förresten MissCharlotte, hur breda implantat har du, och vad är projektionen? Vad är din egna bröstbredd?
Är det någon här som tror att den extra halva cm på bredden (om man jämför 750 och 800) kan göra att det ser "groteskt" ut på min kropp? Nu är ju det såklart en smaksak, men om någon tror att det skulle kunna bli heeelt knas kan ni väl slänga in ett ord här? :P
Gilla

MissCharlotte
Kvinna ·
Ärligt så känner jag inte av mina bröst :O.
Asså känns som typ innan min OP, tycker inte alls implantaten väger något.
Nej har heller inte fått några komplikationer :) eller ja om det räknas till komplikationer så V bröst sitter ca 2mm högre än H bröst :P.
Hmmm, det där med dom sakerna har jag 0 koll på faktiskt :P.
Vet bara jag har allergan 700cc HP :P.
Gilla

Opticruise
Kvinna ·
Tror inte risken för komplikationer ökar med 800 jämfört med 750..Rippling ligger du i farozonen för med stora implantat där inte muskeln täcker iaf.. De andra BO.Tenting/symasti.Blödning infektion mm ..Kan jag inte se nån anledning till större risk med 800 ..
Gilla

Jossefine
Kvinna ·
Tack för era svar tjejer! Tror det blir 800cc nu iaf, hoppas jag håller kvar vid den tanken imorgon, orkar inte vela längre! :p
Gilla

sockerdricka
Kvinna ·
Det blir säkert skitbra, tycker det ligger en underton i allt du skriver där viljan ligger på 800 :) Lycka till i morgon!
Gilla