Princess sparkle
Kvinna ·
Osäker på storlek - 300 cc?
Hej igen alla! Nu börjar det närma sig för mig, som ska opereras den 12 augusti. Jag ska lägga i 300 cc men är så nojig att det ska bli för stort. Har förstått att 300 i sig inte är en "stor" förstoring, men jag är liten och smal så tänker att de kanske blir för mycket. Är 170 cm & väger 53-54, någon i min storlek som lagt i liknande? Hur blev det? Har någon gått på en extra konsultation för att kolla storleken en gång till? Kram på er
Sortera efter

Princess sparkle
Kvinna ·
lolaramona skrev:
finns bilder på min sida. osäker på storlek. har sportbh ännu.Gilla

Princess sparkle
Kvinna ·
Diodd skrev:
Hej!
Jag är 167 cm lång och väger 53 kg. Vart på 2 st konsultationer, en i Sverige hos Falköpingskliniken där man rekomenderade 300 cc (eller man rekomenderade väl inget alls egentligen, inte jättenöjd med kunskaps-/ informationsnivån där), sedan har jag varit på konsultation hos en duktig kirurg i Spanien där man rekomenderade mig 370 cc. Den sistnämnda läkaren rekomenderade mer då jag har en ganska bred bröstkorg och ryggparti (pinnsmal i övrigt runt höfter). Att tänka på är dock att formen på implantatet kan göra att brösten ser större ut/ eller mer integrerade med kroppen.
Så skulle nog rekomendera att gå på fler konsltationer och framförallt be om att få testa storlek på plats! Vet att märket mentor har "provstorlekar/ provbröst som ser mer naturliga ut än endast lägga i en silikonklump i en bh som ser väldigt stort ut utanpå kroppen. Tog bilder för min egen skull och runda 300 cc i prov-bh ser ENORMA ut jämfört med ett anatomiskt "provbröst" på 370 cc. Att tänka på!
Gilla