Nu är Fråga Kirurgen-sektionen live! Välkommen med frågor!
Princess sparkle

Princess sparkle

Kvinna ·

Osäker på storlek - 300 cc?

Bröstförstoring

Hej igen alla! Nu börjar det närma sig för mig, som ska opereras den 12 augusti. Jag ska lägga i 300 cc men är så nojig att det ska bli för stort. Har förstått att 300 i sig inte är en "stor" förstoring, men jag är liten och smal så tänker att de kanske blir för mycket. Är 170 cm & väger 53-54, någon i min storlek som lagt i liknande? Hur blev det? Har någon gått på en extra konsultation för att kolla storleken en gång till? Kram på er

22

Sortera efter

Princess sparkle

Princess sparkle

Kvinna ·

lolaramona skrev:
finns bilder på min sida. osäker på storlek. har sportbh ännu.
Jättefina! Verkligen perfekt till din kropp. Man kanske ska ta 300 ändå, vill ju inte efter all smärta & pengar att det ska vara för litet heller.
Gilla
Princess sparkle

Princess sparkle

Kvinna ·

Diodd skrev:

Hej! 

Jag är 167 cm lång och väger 53 kg. Vart på 2 st konsultationer, en i Sverige hos Falköpingskliniken där man rekomenderade 300 cc (eller man rekomenderade väl inget alls egentligen, inte jättenöjd med kunskaps-/ informationsnivån där), sedan har jag varit på konsultation hos en duktig kirurg i Spanien där man rekomenderade mig 370 cc. Den sistnämnda läkaren rekomenderade mer då jag har en ganska bred bröstkorg och ryggparti (pinnsmal i övrigt runt höfter). Att tänka på är dock att formen på implantatet kan göra att brösten ser större ut/ eller mer integrerade med kroppen. 

Så skulle nog rekomendera att gå på fler konsltationer och framförallt be om att få testa storlek på plats! Vet att märket mentor har "provstorlekar/ provbröst som ser mer naturliga ut än endast lägga i en silikonklump i en bh som ser väldigt stort ut utanpå kroppen. Tog bilder för min egen skull och runda 300 cc  i prov-bh ser ENORMA ut jämfört med ett anatomiskt "provbröst" på 370 cc. Att tänka på!
TACK för ditt svar! Jag har provat, med en bh där man lägger in implantaten. Det var så jag valde 300cc. Grejen jag nojar över är när jag ser bilder på 300cc ser det stoet ut på vissa och precis lagom på andra. Det är det som gör mig förvirrad.. Den mindre storleken jag provade var 250cc men är rädd för att det ska bli för lite också. Får nog gå på en konsultation till!
Gilla
Community

Är du redo att påbörja din resa?

Bli medlem