Nu är Fråga Kirurgen-sektionen live! Välkommen med frågor!
Mli profilbild

Mli

Kvinna ·

14 jun, 2014

Osäker på storlek, 315 cc bröstbredd 11,5.

Bröstförstoring

Hej, Var på konsultation igår, en mycket bra kirurg men stressad då receptionisten bokat in mig på för kort tid. Han rekommenderade 315 cc high profile, bakomplacering, har bröstbredd 11,5. Bh storlek vet jag inte, innan amningen en liten b-kupa, nu antagligen en liten a. Vad kan detta tänkas resultera i för storlek? Vill ju inte lägga mig under kniven och äntligen få bröst och det resulterar i en b kupa. Ska jag äntligen få bröst vill jag gärna ha lite större. Tacksam för råd och tips!

30

Sortera efter

Saendra

Kvinna ·

14 jun, 2014

Hur stor dom känns beror ju på hur stor eller liten du är. Jag är inte så värst stor, har 350HP ocj tycker inte dom känns speciellt stor :) inte jätteSmå heller för den delen.
Gilla

Mli

Kvinna ·

14 jun, 2014

Oj, glömde visst skriva det är 162 och väger 52,7 siktar på att hå upp ett par kilon till i vikt.
Gilla

BoobsFeb14

Kvinna ·

14 jun, 2014

Tycker du ska gå upp i storlek, om jag var du skulle jag ta minst 400 cc :) de blir mindre än vad man tror :) o alla storlekar vid 300 ser rätt naturliga ut :)
Gilla

turisten

Kvinna ·

14 jun, 2014

Fick du inte prova olika storlekar för att känna vad som känns rätt för dig och inte rätt för kirurgen? Det låter som att du tror att 315 blir mindre än det resultat du vill ha?När du blir silvermedlem kan du kolla på vad andra tjejer med samma kroppsform och utgångsläge fått för resultat med olika storlekar. Har du provat ristestet där hemma?

Det är väldigt svårt att sia om storlek då alla är olika och vad någon uppfattar som en b-kupa kan vara en d-kupa för någon annan eftersom kupan beror på underbandet och de allra flesta går omkring med helt fel storlek innan operationen.

Jag var helt platt innan open och la in 300 cc. Jag fick F/G-kupa som ju kan låta helt enormt i mångas öron, men eftersom jag har 60 i underband så är det inte så stort som det låter.

Gilla

Mli

Kvinna ·

14 jun, 2014

Naturligt är ju bra, men vill ju hellre ha större än lagom. Tror också 315 kommer kännas liter, han baserade storleken på bröstbredden och gick efter en tabell, menade att om jag tog mer än 315 skulle det se onaturligt ut och man skulle kunna se kanten.
Gilla

Mli

Kvinna ·

14 jun, 2014

Pga tidsbristen då min konsultation var felbokad fick jag lite hastigt pröva 275 och 375 . Runda flytande. Hade ju helst sett att jag fick pröva 315 då det var det han rekommenderade. Ristestet har jag gjort, då kändes 315 ganska litet. Men enligt kirurgen skulle inte det vara tillförlitligt.
Gilla

turisten

Kvinna ·

14 jun, 2014

Hos vem var du på konsulation? vissa kirurger är väldigt insnöade på vad de själv tycker är snyggt och lagom och då kan det ofta bli fel för den som ska gå omkring och leva med brösten. Det är alltid bra att gå på konsultation hos flera kirurger för att få fler utlåtanden.

Gilla

Mli

Kvinna ·

14 jun, 2014

Improva och Magnus Hober. Han ska ju vara extremt duktig, har fått många rekommendationer.
Gilla

Mli

Kvinna ·

14 jun, 2014

Turisten hur upplever du storleken nu då? Och hur stor är du?
Gilla

Anonym användare

14 jun, 2014

Tycker du ska boka in konsultation på en till klinik. Det är DU som ska välja storlek, form, fasthet osv med hjälp av kirurgen. Inte han som ska välja åt dig. Du som ska leva med brösten och vara nöjd och då spelar det ingen roll hur duktig han är för det andra skickliga kirurger som vill hjälpa patienten att få sina önskemål uppfyllda utan att blanda in sin personliga smak.. 

Gilla

turisten

Kvinna ·

14 jun, 2014

Jag upplever dem som alldeles lagom. De är på gränsen till att vara så stora att de ser fejk ut om jag har tighta kläder, i större kläder är de lätta att dölja. Jag är 179 cm / 58 kg.

Gilla

Mli

Kvinna ·

14 jun, 2014

Det blir nog lagom ändå, pratade med min kusin som är några cm längre och hade lite större bröst innan än vad jag har. Annars är vi rätt lika i kroppen, hon hade 295 cc. Och det ser fint ut :)
Gilla

Lucy

Kvinna ·

14 jun, 2014

Jag har typ samma mått som dig och lade in 275cc, är bara 5v sedan men har nu 70D som dock ser ut som en C (hade 70A innan) och är jättenöjd. Men allt beror ju på vad du är ute efter. Jag var ute efter att det skulle se både proportionerligt och naturligt ut. Jag var alltså inte ute efter några bomber eller en fejklook. Får dock känslan av att du är ute efter ngt större än vad jag exempelvis önskade och då behöver du absolut inte oroa dig för att landa på en b-kupa :)
Gilla

Mli

Kvinna ·

14 jun, 2014

Nej, vill ha det naturligt och proportionerligt men inte litet. Dock är ju brösten fortfarande ganska svullna vid 5 v?
Gilla

Mli

Kvinna ·

14 jun, 2014

Vilken djungel det är :)
Gilla

Lucy

Kvinna ·

14 jun, 2014

Nja, svullna skulle jag nog inte vilja säga att dom är... I början: ja! Dom ökade till och med 1cm per dag de första dagarna men det gick tillbaka sedan. På mitt återbesök för 2,5v sedan så sa de att allt var som det skulle men att de skulle hänga till sig och få mer underpool liksom. Att formen skulle ändras men inte att det var svullna längre. Snarare har jag väl hört tvärtom, att folk som köpt BH för tidigt har fått köpa nya senare för att BH:arna har blivit för små efter ännu längre tid allteftersom muskeln släpper mer och mer och de hänger till sig.

Gilla

Lucy

Kvinna ·

14 jun, 2014

Ps. Jag har ingen aning men får väl kanske lite känslan av att du kanske skulle bli mer nöjd med uppåt 325-350cc (?) i och med att du verkar mer orolig för att det blir för litet än till skillnad från mig som snarare var mer orolig för att det skulle bli för stort? :) Tycker egentligen att du ska be att få prova fler implantat innan op så att det verkligen känns rätt och bra... Det är ju trots allt en rätt stor och dyr grej man gör.. :)

Gilla

Mli

Kvinna ·

15 jun, 2014

Min kusin var fortfarande lite svullen 6 månader efter men det är nog olika från person till person. Så hennes blev ju mindre men det är väl säkert individuellt. Vad kul att höra att allt gått bra för dig och att du är nöjd! Jag har tänkt på detta i flera år men tyckte det var ett onödigt ingrepp då formen var fin även om de var små, men nu efter amningen ser det inte så fint ut längre. Ja, det är en stor och dyr sak så jag vill vara så säker som möjligt, ska be om att gå pröva fler implantat innan. Det kändes bättre efter att jag pratat med min kusin igår då vi är ganska lika i kroppen, 315 cc är definitivt Max men ska konsultera med kirurgen igen och pröva lite inlägg, kan kanske ta 295 annars, vill ju inte se plastig ut. Till saken hör att jag styrketränar på hög nivå och har som mål att bli lite grövre. Har inte särskilt mycket fett på kroppen heller och vill ju inte se några kanter. :)
Gilla

Mli

Kvinna ·

15 jun, 2014

Lucy på din profilbild, vilken är den enda jag kan se, ser de jättefina ut, både i storlek och form!
Gilla

Lucy

Kvinna ·

15 jun, 2014

Aha, så lustigt, där ser man! Ja, verkar ju vara mkt i processen som skiljer sig väldigt mycket från person till person och från klinik till klinik osv... Låter bra om du får möjlighet att prova olika alternativ.. Önskar dig hursomhelst ett stort lycka till och hoppas att du också blir riktigt nöjd! :) och tack för komplimangen :)
Gilla
Community

Är du redo att påbörja din resa?

Bli medlem