Nu är Fråga Kirurgen-sektionen live! Välkommen med frågor!
Mli profilbild

Mli

Kvinna ·

14 jun, 2014

Osäker på storlek, 315 cc bröstbredd 11,5.

Bröstförstoring

Hej, Var på konsultation igår, en mycket bra kirurg men stressad då receptionisten bokat in mig på för kort tid. Han rekommenderade 315 cc high profile, bakomplacering, har bröstbredd 11,5. Bh storlek vet jag inte, innan amningen en liten b-kupa, nu antagligen en liten a. Vad kan detta tänkas resultera i för storlek? Vill ju inte lägga mig under kniven och äntligen få bröst och det resulterar i en b kupa. Ska jag äntligen få bröst vill jag gärna ha lite större. Tacksam för råd och tips!

30

Sortera efter

Mli

Kvinna ·

15 jun, 2014

Ja, nu blev jag mer nojjig över att de blir alldeles för stora med 315... Tur det är ett par månader kvar :) Tack för råden och hoppas du läker snabbt och fint!
Gilla

Lucy

Kvinna ·

15 jun, 2014

Nej jag tror inte alls att du ska vara orolig för att det blir för stort. Jag hade lätt kunnat gå upp mer i cc utan att det hade sett onaturligt ut men valde att inte göra det för att ända bibehålla en relativt nätt look även fast det egentligen inte är någon direkt synbar skillnad på en storlek upp enligt de flesta. Tror att det mest avgörande snarare är profilen. Men jag tror att du kommer att känna dig mer bekväm när du fått prova lite fler implantat och kanske varit medlem lite längre så att du kan se bilder och se hur det ser ut på andra :)

Gilla

Luffsen

Kvinna ·

15 jun, 2014

Suttit och läst alla inlägg och blev också rätt nojjig. Var på konsultation i torsdags och provade 250 och 300 cc. Tyckte väl att det såg lagom ut till min kropp, Jonas sa att det är omöjligt att säga storlek och valde ett par 330cc åt mig (anatomiska mentor). Nu när jag läser och kollar era storlekar är jag rädd att det blir för stora... Har 70A nu och vill ej ha större än C/D.
Gilla

Anonym användare

16 jun, 2014

Luffsen skrev:
Suttit och läst alla inlägg och blev också rätt nojjig. Var på konsultation i torsdags och provade 250 och 300 cc. Tyckte väl att det såg lagom ut till min kropp, Jonas sa att det är omöjligt att säga storlek och valde ett par 330cc åt mig (anatomiska mentor). Nu när jag läser och kollar era storlekar är jag rädd att det blir för stora... Har 70A nu och vill ej ha större än C/D.

C/D i bh eller visuellt? Det är inte samma.. 

Gilla

Luffsen

Kvinna ·

16 jun, 2014

Hur kan det vara så stor skillnad på visuellt och i BH storlek, hehe förstår inte det riktigt, visuellt antar jag, för det är ju det som räknas :) Så om man opar sig till C så ser de bara ut som B?
Gilla

Cagi00

Kvinna ·

16 jun, 2014

Kan du inte be att få komma på en till konsultation och då pröva storlekar igen? Från 300-320-350-375? Knäpp kort medans du provar och sen kan du titta hemma i lugn och ro, meddela sen kliniken vad du kommit fram till. Jag är något kortare än dig och valde 350cc i högprofil, kan lätt framhäva dem och lika så dölja vid behov, helt perfekt ;)
Gilla

Luffsen

Kvinna ·

16 jun, 2014

Det är nu rätt smart cagi00 :) får se, har ju 3månader kvar :)
Gilla

Saendra

Kvinna ·

17 jun, 2014

Luffsen skrev:
Hur kan det vara så stor skillnad på visuellt och i BH storlek, hehe förstår inte det riktigt, visuellt antar jag, för det är ju det som räknas :) Så om man opar sig till C så ser de bara ut som B?
Därför att man har olika underband, den visuella kupan tar man oftast från underband i 75 ca. Alltså man jämför en C kupa med hur den är med 75 i underband. Jag har 60F vilket ser ut som en B/C kupa visuellt. Tänk också på att eb ökning i underband ger en mindre kupstorlek. 60F - 65E - 70D - 75C, så det stämmer ungefär med den visuella bilden :)
Gilla

Luffsen

Kvinna ·

17 jun, 2014

Sant, tack :)
Gilla

Mli

Kvinna ·

17 jun, 2014

Efter en mailkonversation med kirurgen känner jag mig lite klokare. Bifogade ett par bilder på mina bröst när jag ammade och 315 cc hi, skulle nog efterlikna dem. Så nu vet jag på ett ungefär :) tur sambon tog ett kort på dem!
Gilla
Community

Är du redo att påbörja din resa?

Bli medlem