Trust
Kvinna ·
Rippling- Ni med 500cc och över
Jag vill byta i storlek till ca 500cc-600cc.
Men min kirurg gnäller om att det bara kommer att rippla sig.
Hur upplever Ni det som har dessa storlekar?
Är det alltid så? Stör det mycket?
Kan tillägga att jag har framför muskeln.
Sortera efter

Bitchtitts
Kvinna ·
Då kommer jag med en liten instickningsfråga om det är okej :)
Är det högre risk för rippling när man har fra,för muskeln?
Gilla

Opticruise
Kvinna ·
Jag har 550hp framför muskeln. Har kännbar rippling över hela brösten..Den är synlig ibland i klyftan när jag precis tagit av bhn.Men aldrig i bh eller bikini.Egentligen skulle jag ha släta implantat men pga. ett missförstånd fick jag texturerade,men tror jag klarat mig bättre med släta implantat med högre cohesivitet Känner att jag inte orkar med en till op om det inte blir värre än så här.Går helt klart att leva med om jag säger så.
Gilla

Mammis
Kvinna ·
Jag har 675 framför och absolut ingen som helst rippling. Beror nog på om man har lite egen vävnad som tycker eller inte, är man själv supertunn så syns det kanske....men jag har varken kännbar eller synlig :)
Gilla

Opticruise
Kvinna ·
Mammis skrev:
Jag har 675 framför och absolut ingen som helst rippling. Beror nog på om man har lite egen vävnad som tycker eller inte, är man själv supertunn så syns det kanske....men jag har varken kännbar eller synlig :)Gilla

Anonym användare
Jag har rippling på sidorna när jag böjer mig framåt, små vågor som endast är kännbara. Så länge det inte syns tycker jag inte att det är något problem.
Gilla

Chicababe
Kvinna ·
Jag har fått rippling i klyftan längst ner och lite på sidorna. Det syns bara i framåtlutat läge och i klyftan när jag lutar frammåt och i sidled. Det är grova vågor (traction rippling?) så ett slätt implantat skulle kanske vara bättre.
Jag har rätt tunn hud så jag tror i mitt fall att rippling skulle bli värre med framför eftersom det inte syns något där muskeln täcker.
Hoppas att det försvinner med tiden, de är ju rätt så nya än så länge. Annars är det acceptabelt (syns inte i bh) bara det inte blir värre..
: )
Gilla

carro2002
Kvinna ·
Jag har 550cc bakom muskeln, ingen rippling:)
Gilla

Trust
Kvinna ·
Tack till alla som har delat med sig av era upplevelser!
Ja det är inget lätt beslut!
Förstår ju kirurgen, men jag vill ju så gärna...
Gilla

Nooova
Kvinna ·
Jag har 800cc och rippling.
Gilla

Orkidé83
Kvinna ·
Nooova skrev:
Jag har 800cc och rippling.Gilla

mamma2012
Kvinna ·
Vad är det förskillnad resultatmässigt med släta och texturerade?
Gilla

Trust
Kvinna ·
Det endå jag vet är att det är mindre risk att få kapselproblem när man väljer textuerade
Gilla

LadySS
Kvinna ·
mamma2012 skrev:
Vad är det förskillnad resultatmässigt med släta och texturerade?
Gilla

Trust
Kvinna ·
Tack! Kanske man skall välja släta nästa gång?
Gilla

mamma2012
Kvinna ·
Tack trust och ladyss🙂 Fast då borde vara bättre att välja släta för kapselbildning kan man ju ta försäkring mot men inte mot ripplingar. hmmm... många beslut att ta
Gilla

LadySS
Kvinna ·
mamma2012 skrev:
Tack trust och ladyss🙂 Fast då borde vara bättre att välja släta för kapselbildning kan man ju ta försäkring mot men inte mot ripplingar. hmmm... många beslut att ta
Gilla

Candycane
Kvinna ·
LadySS, spontant tänker jag. Är det kapselkontraktur dina tabletter förhindrar eller själva kapseln. För att en tjockare (inte tight) kapsel kan ju vara bra för att dölja rippling.
Gilla

LadySS
Kvinna ·
Candycane skrev:
LadySS, spontant tänker jag. Är det kapselkontraktur dina tabletter förhindrar eller själva kapseln. För att en tjockare (inte tight) kapsel kan ju vara bra för att dölja rippling.Gilla

Candycane
Kvinna ·
Okej :)
Kapar tråden en snabbis..LadySS hur går det för dig med att köpa bhar? Du har ju tight klyfta. Om du använder balconette, trycker den isär dina bröst lite då?
Gilla

twinky
Kvinna ·
TS, jag har 520 cc allergan uhp soft touch slät i vänster och 495 cc allergan soft touch txt i höger bröst. Har synlig rippling i framåtlutat läge på in- och utsidan, lite mer på höger sida trots att jag har mer vävnad där så det beror antagligen på textueringen. Ska oxå tillägga att jag har tunn hud, lite underhudsfett och tunn kapselvävnad. Samtidigt har jag delvis bakom muskeln och 300 cc egen vävnad men det räcker alltså inte i mitt fall för att dölja ripplingen. Ibland funderar jag faktiskt på att gå ner till din storlek för att förbättra ripplingen. Jag gillar stora bröst men skulle hellre vilja ha lite mindre utan rippling.
Gilla