Nu är Fråga Kirurgen-sektionen live! Välkommen med frågor!
star79 profilbild

star79

Kvinna ·

05 feb, 2011

Ristest 300cc, vad tror ni?

Bröstförstoring

Svårt det där att få till ristestet, hittade först ingen bh som det fick plats 3 dl ris i också! 💋

Men så gick det till slut och jag gick runt hela kvällen med riset i bh:n och trivdes riktigt bra! La i påsarna i morse och min man märkte ingenting! Fick fråga honom om han var blind, man själv känner det ju så tydligt!

Så kan man jämföra ristestet med färdigt resultat på ett ungefär eller är det inte alls så likt sedan?

Har lagt upp bilder för granskning till silvergalleriet (mn de är inte godkända än) på mina egna nakna bröst - usch vad hemskt det var att se dem på en stor skärm. Nu har jag verkligen fått en anledning till op, de ser ju värre ut än de gör i mitt huvud! Ville inte ens att min man skulle titta på bilderna och han ser ju brösten irl! Usch...

Trodde att jag skulle kunna ha bakom muskeln men nu när jag läser blir jag osäker på vad som gäller, hade ställt in mig lite på att senare boka konsultation på Citadell för jag gillar deras bröst. Får se vad ni säger sen när de nakna bilderna är godkända (hur lång tid brukar det ta?)

33

Sortera efter

Malin88

Kvinna ·

05 feb, 2011

Du får en väldigt snygg pushup med riset :) men tror du behöver en annan bh. Ser ut som bhn trycker in riset o blir mer under brösten. Riset måste fördelas över hela bröstet så man får en så bra bild som möjligt av storleken. Men de ser bra ut på bilderna :) så tänk på o lägga i runt 350cc om du lägger bakom muskeln då lite försvinner :)
Gilla

star79

Kvinna ·

05 feb, 2011

haha ja det får inte plats och det är den största bh:n jag har!! 😛 Hade den när jag var gravid och brösten inte längre fick plats i de vanliga...

Gilla

Malin88

Kvinna ·

05 feb, 2011

jag hade en 75B när jag la i mina 350cc haha :P men de gick, men halva rispåsen låg utanför :) men fick iaf ett hum hur stort de kunde bli

Gilla

star79

Kvinna ·

05 feb, 2011

okej den här är 75C så det borde ju gå, får forma om riset lite kanske, använde du nylonstrumpa eller påse?

Gilla

lajsa123

Kvinna ·

05 feb, 2011

tror du kommer få ett riktigt naturligt och fint resultat med 300 cc. kör på framförplacering, ser ut som du har en del egen vävnad tycker jag :) då blir det bäst med framför.

Gilla

Malin88

Kvinna ·

05 feb, 2011

jag hade en nylonstrumpa :) påse blir mer knöligt känns de som :)

Gilla

star79

Kvinna ·

05 feb, 2011

känner mig lite skeptisk till att lägga framför av någon anledning...vet inte varför för jag kan inte så mycket om detta ens!

Väntar på att mina nakna bröst-bilder ska bli godkända..

Gilla

Malin88

Kvinna ·

05 feb, 2011

har du funderat på vilken klinik du vill opereras på? är bra om du går till nån som både lägger bakom och framför så du får ett ärligt svar vad som passar dig bäst :) men tycker de är svårt o hitta kirurger som lägger båda placerinarna. de flesta vill lägga bakom

Gilla

lajsa123

Kvinna ·

05 feb, 2011

varför är du skeptisk??

Gilla

Anonym användare

05 feb, 2011

Det var riktigt snyggt!!😉

Gilla

star79

Kvinna ·

05 feb, 2011

Nej jag vet inte, som jag skrev kan jag inte så mycket om bröst-op men jag antar att det är för att man kanske har läst om att de flesta verkar ha bakom?

Ja hur ska man veta?

lajsa123 skrev:

varför är du skeptisk??

Gilla

star79

Kvinna ·

05 feb, 2011

Tack 😉

Jag vill ju inte vara utan riset nu när jag provat hihi. Hade nog en annan bild av hur mina egna bröst ser ut för när jag ser dem på bild nu så är de verkligen inte fina! 🙁

dockan skrev:

Det var riktigt snyggt!!😉

Malin - jag tycker ju Citadell-bröst är snygga 🤭 så kanske därför jag tänkt bakom eftersom de bara gör det väl?

Gilla

lajsa123

Kvinna ·

05 feb, 2011

ja hur ska man veta... :) kika runt på alla bilder på forumet och se om du hittart nån med lika utgångsläge.

sen är det bara att läsa på och läsa på om de olika placeringarnqa.. så löser det sig!

Gilla

Liiina

Kvinna ·

05 feb, 2011

Snyggt!
Testa att ta på dig en sportbh och gör samma sak, så kommer du nästan uppeva dom så små ;)

Gilla

Malin88

Kvinna ·

05 feb, 2011

de beror helt på utgångsläget :) om man har små bröst innan tycker jag de blir väldigt snyggt med bakom o citadell gör väldigt snygga bröst. men om du har en del egen vävnad tycker jag de blir snyggast med framför då de fyller ut bättre

Gilla

star79

Kvinna ·

05 feb, 2011

provade med sportbh också men det gick ju knappt att få in 😉

Vad betyder "en del egen vävnad" då? Hoppas bilderna blir godkända i silver snart så kan man se..

Gilla

Malin88

Kvinna ·

05 feb, 2011

jag hade aldrig i sportbh :) om de är en sån sporttopp är de nog svårt o får de rätt då brösten oftast plattas till. men en sån sportbh funkar nog bäst :)

egen vävnad menas med hur stora bröst du redan har o om man har häng. jag hade typ inga bröst innan o då minskar risken för db och övermuskelhäng. men om man har stora bröst innan är risken implantaten inte fyller ut sin egen vävnad, eller att den egna vävnaden hänger utanpå implantatet.

Gilla

star79

Kvinna ·

05 feb, 2011

nu finns bilderna på mina egna stackars så kallade "bröst" i silvergalleriet - vet inte hur det funkar än...

Be nice nu 😢

Gilla

Malin88

Kvinna ·

05 feb, 2011

star79 skrev:

nu finns bilderna på mina egna stackars så kallade "bröst" i silvergalleriet - vet inte hur det funkar än...

Be nice nu 😢

tycker du har fina bröst! mkt finare än mina innan operationen! tror de kommer bli jättefint efter din operation då jag tycker de har bra utgångsläge! :) 

Gilla

star79

Kvinna ·

05 feb, 2011

oj nu var du lite väl snäll tror jag ;) nja hade visst en annan bild i huvudet hur de såg ut, tror jag tänker på dem som de var innan jag fick barn... Och trodde de pekade mer framåt, men min man säger att på bilderna pekar bröstvårtorna mer utåt än irl hur det nu går till... Vad tror du om "egen vävnad" då, så man kan ha bakom? Eller framför? Får kolla Dina och andra bilder imorgon, mitt mobila bredband verkar ha gett sig! Lite smått i mobilen ;)
Malin88 skrev:

star79 skrev:

Be nice nu 😢

tycker du har fina bröst! mkt finare än mina innan operationen! tror de kommer bli jättefint efter din operation då jag tycker de har bra utgångsläge! :) 

Gilla
Community

Är du redo att påbörja din resa?

Bli medlem