Nu är Fråga Kirurgen-sektionen live! Välkommen med frågor!
AmandaLo

AmandaLo

Kvinna ·

Rund profil 350cc eller 400cc

Bröstförstoring

Snälla hjälp mig här! Jag är 160 cm och väger 49 och får ofta höra att jag är liten. Ska genomgå en bröstförstoring och vill ha stora och fylliga bröst dock så vill jag absolut inte se för opererad ut. Hade ni valt 350cc eller 400cc? Kommer ha runda

5
1

Sortera efter

Barasara

Barasara

Kvinna ·

Jag är 161 cm, 52 kg BWD 13 cm och gjorde lyft med ankarärr och har implantat 350 cc (mentor runda moderate plus xtra diameter på ca 12 cm och höjd 4,3 cm om jag inte minns helt fel).

Hade innan en urammad platt byst innan, 70b. Jag opererades för drygt 4 veckor sedan så kan inte säga hur slut resultatet blir och vet inte bh storlek ännu, men mäter ca 91 cm runt byst och under byst ca 70 cm.

Tycker mina känns lagom stora för mig. De går att klä bort, beroende på plagg, då de inte sticker ut allt för mycket från sett från sidan utan är mer breda. Tror inte det är så stor skillnad på 350 cc och 400 cc utan tror profilen är viktigare att tänka på. Min läkare sa att hög profil skulle ge mig madonna tuttar.

Blur image
Share icon
Gilla
Kinga

Kinga

Kvinna ·

Har du texturerade mentor?

Gilla
Barasara

Barasara

Kvinna ·

Har du texturerade mentor?

Ja det har jag.

Gilla
Marina

Marina

Kvinna ·

Hur mycket egen byst har du och vilken form har resp önskar du önskar du dig? Ofta får man med implantat en större version av de bröst man redan har, dvs förmågan att ändra formen på de befintliga brösten är begränsad, men det finns ändå lite där att spela med.

Glöm inte att tänka även på val av profil hos implantaten. Samma volym kan ge olika intryck beroende på hur mycket som är projektion ("put"). En hög profil, d v s mycket projektion, är svårare att klä bort med ger samtidigt mer lyft om det är något du behöver. En lägre profil har bredare bas i förhållande till projektionen och kan därför upplevas som mer diskret med kläder på.
Läs gärna mer i vår artikel om att välja implantat.

Ska du ha implantaten framför eller (delvis) bakom muskeln? Bakomplacering gör också att en del av volymen "försvinner", kanske 10%.

Gilla
boobis.sthlm

boobis.sthlm

Kvinna ·

Jag är 160, väger 60 kg och har 220 cc. Hade kunnat tänka mig som mest 250 cc. Jag har en del egna bröst i grunden dock.

Gilla
Community

Är du redo att påbörja din resa?

Bli medlem