CMMA
Kvinna ·
Shit! Bokat tid på Proforma, nu gick det undan!! 400cc stort?
Är ca 165-166cm och väger ca 56kg (pga 2 graviditeter tätt inpå..) Ska ner någongång i mitt liv till helst 50kg!
Behöver råd! Har idag fått en konsultationstid den 13 Juni och Prel.OP den 28 Juni och heelt plötsligt blev allt så jätte nervöst och pirrigt!!
Tror ni att 400cc blir jätte stort?
Tacksam för alla svar/tips/råd och mer utöver!!!
Sortera efter

Anonym användare

Anonym användare
Gör ristest och prova så får du ju en liten aning om vad du själv tycker är litet, lagom och för stort :)
Testa i en sportbh eller annan bh, eller varför inte under ett tight linne eller t-shirt?! :)
Lycka till!

CMMA
Kvinna ·
När du kommer dit så kommer du ju få testa olika storlekar. Tycker inte att man ska haka upp sig på siffran så mycket, utan prova sig fram till det resultatet man är ute efter :)
Ja det verkar vara något de flesta här säger men bara för att allt blev så verkligt nu så börjar ju alla tankar och funderingar överösa en!
Ju mer man läser här på forumet om allt och ingenting så sätter det verkligen igång huvudet, tycker alla säger så himla olika vad som är bäst och inte, eller är det bara jag som är ute och cyklar? Men detta med hur mycket osv verkar alla resonera lika kring.

CMMA
Kvinna ·
Gör ristest och prova så får du ju en liten aning om vad du själv tycker är litet, lagom och för stort :)
Testa i en sportbh eller annan bh, eller varför inte under ett tight linne eller t-shirt?! :)
Lycka till!
Jag testade faktiskt det för några dagar sedan och sa ifrån början att jag absolut inte ska lägga in mer än 250-300cc men när jag väl stod där med riset och nylonstrumpan och hade i 300cc så tyckte jag att det såg ju bara fåningt. Prövade 350-400cc och tyckte att det såg ju faktiskt jäkligt snyggt ut. Problemet ligger väl lite i alla de kraven man har på sig själv kring denna grej, man vill att det ska se naturligt ut, att det inte ska vara det första man ser liksom, att det kanske är förstort och ger en alldeles för märkbar skillnad eller kommer det att kännas för lite om jag tar mindre.. AAAAHHH, man blir lite knäpp faktiskt av att sitta och läsa runt så mycket hehe

Ipomoea
Kvinna ·

honeybunny
Kvinna ·
jag har lagt in 425cc och 450cc och jag tycker asbolute inte de är stort på mig jag är lite kortare än dig och väger ungefär lika som dig. När man väl är på kliniken och ska testa olika implantat så kommer man tycka att vissa är groteskt stora. Jag gick runt med 500cc i ris hemma och tyckte den storleken var perfekt men när jag kom till kliniken var 500cc ENORMT jag såg inte ens mina egna fötter. Men man blir lätt storleksblind och man måste tänka på att en del kommer försvinna bakom musklen.
Lycka till med testandet, man kan aldrig testa för mycket :)!

CMMA
Kvinna ·
Då är vi ju relativt lika i längd och vikt :) Det kändes genast lite mer tryggt då i de man funderar storleksmässigt att överväga. Ännu bättre när jag såg att det var hos Örjan du varit, har själv bokat tid hos honom då hans verkar ha ett riktigt gott rykte!
En klassiker verkar det vara, detta med att ångra sig lite efter OP. Hoppas man slipper den känslan :)
Tusen tack för svar! Hoppas allt går bra för dig och att det blir det resultat du önskat :)

CMMA
Kvinna ·
jag har lagt in 425cc och 450cc och jag tycker asbolute inte de är stort på mig jag är lite kortare än dig och väger ungefär lika som dig. När man väl är på kliniken och ska testa olika implantat så kommer man tycka att vissa är groteskt stora. Jag gick runt med 500cc i ris hemma och tyckte den storleken var perfekt men när jag kom till kliniken var 500cc ENORMT jag såg inte ens mina egna fötter. Men man blir lätt storleksblind och man måste tänka på att en del kommer försvinna bakom musklen.
Lycka till med testandet, man kan aldrig testa för mycket :)!
Kul att höra att det inte känns för stort. Kanske slutar med att man gör större ändå :P Nej men jag är verkligen ute efter att få ett snyggt naturligt resultat och visst vill man att det ska synas att man har något där med men inte för mycket! Ja det gäller väl att verkligen känna efter, disskutera och fundera mer ordentligt på konsultationen. Storleksblind blir man nästan med en gång tycker jag, nu när jag prövar 400cc (4dl ris) hemma så tycker jag att det ser väl ok ut, inte alls lika stort längre :S Farligt detta! hehe
En fråga som jag inte blir riktigt klok på är denna eviga disskution kring hur vidare man ska lägga framför eller bakom?? Jag var helt inställd på att lägga bakom, men det verkar ju inte vara lika normalt, majoriteten här på forumet har lagt framför tycker jag?
Tusen tack, skönt när det finns andra utomstående som förstår och liksom stöttar :)

Ipomoea
Kvinna ·

Ipomoea
Kvinna ·

CMMA
Kvinna ·

AngelicaP
Kvinna ·

CMMA
Kvinna ·

AngelicaP
Kvinna ·
Ja då kanske vi ses på OP dagen!
Gällande barnen kommer min man att vara hemma 5 veckor efter operationen. Därefter har min mamma erbjudit sig att hjälpa mig om det behövs. Jag tycker att 5 veckor var lite lite hade hellre sett att han var hemma 6-7 veckor men det gick tyvärr inte. Jag hoppas att det fungerar än då. Tycker att jag läst om massa tjejer här på POF som har haft sin karl hemma i 2 -3 veckor och ändå klarat sig bra.
Ska du på några fler konsultationer innan Örjan?

CMMA
Kvinna ·
Ja då kanske vi ses på OP dagen!
Gällande barnen kommer min man att vara hemma 5 veckor efter operationen. Därefter har min mamma erbjudit sig att hjälpa mig om det behövs. Jag tycker att 5 veckor var lite lite hade hellre sett att han var hemma 6-7 veckor men det gick tyvärr inte. Jag hoppas att det fungerar än då. Tycker att jag läst om massa tjejer här på POF som har haft sin karl hemma i 2 -3 veckor och ändå klarat sig bra.
Ska du på några fler konsultationer innan Örjan?

AngelicaP
Kvinna ·
Mitt resonemang detstå längre karl hemma desto bättre :)
Jag var förra veckan på konsultation hos Charles på Viktoriakliniken men det kändes inte rätt för mig. Det kan nog vara bra att gå på fler konsultationer om man känner sig osäker, men inte ett måste. Jag hoppas att det kommer kännas bättre med Örjan för annars blir det ingen operation för min del :(
Jag funderar därför på att eventuellt säkra upp med en till konsultation men jag vet inte vart det skulle vara någonstans? De jag tycker mig hört bäst om är Proforma och då just Örjan, sedan verkar många gilla Citadell men de ligger väll inte i Stockholmstrakten? Bor i Stockholm och skulle föredra att operera mig i närheten av hemmet, känns tryggt tycker jag.
En sak som jag tycker är viktigt att kolla upp om man som vi ska operaras under sommaren är klinikens tillgänlighet under sommaren. Viktoriakliniken hade som jag förstår det stängt i juli, medans Proforma skulle ha öppet hel sommaren.

CMMA
Kvinna ·
Mitt resonemang detstå längre karl hemma desto bättre :)
Jag var förra veckan på konsultation hos Charles på Viktoriakliniken men det kändes inte rätt för mig. Det kan nog vara bra att gå på fler konsultationer om man känner sig osäker, men inte ett måste. Jag hoppas att det kommer kännas bättre med Örjan för annars blir det ingen operation för min del :(
Jag funderar därför på att eventuellt säkra upp med en till konsultation men jag vet inte vart det skulle vara någonstans? De jag tycker mig hört bäst om är Proforma och då just Örjan, sedan verkar många gilla Citadell men de ligger väll inte i Stockholmstrakten? Bor i Stockholm och skulle föredra att operera mig i närheten av hemmet, känns tryggt tycker jag.
En sak som jag tycker är viktigt att kolla upp om man som vi ska operaras under sommaren är klinikens tillgänlighet under sommaren. Viktoriakliniken hade som jag förstår det stängt i juli, medans Proforma skulle ha öppet hel sommaren.
Jo det är klart :)
Ja det är nog bra att ha lite olika val, speciellt om det skulle bli att man inte känner sig bekkväm med den kirurgen/kliniken man konsulterats hos. Jag valde Proforma just av den anledningen du beskrev, har knapp hört något annat än massa positiva kommentarer speciellt om Örjan!
Nej det ligger ju i Landskrona, bor själv lite utanför Sthlm City och tycker väl att Proforma skulle vara perfekt just för den sakens skull. Men ska ändå kolla upp med Citadell för isf kan man ta och åka ner 2-3 dgr då när operationsdagen är.
Ja det verkar ju vara näst intill de flesta klinikerna som har sem.stängt de känns inte sådär jätte bra om det nu skulle uppstå någon komplikation, akut eller vad som helst :s Det är ju bra med Proforma!
Man får nog tänka att man inte kan få ALLA de önskemål man eftersträvar, jag skulle vilja ha en liten del av Proforma och en liten del av Citadell så skulle den kliniken vara den perfekta, iaf för mig :D Men som sagt man kan ju inte få allt tydligen.. hehe
Men funderar du på någon speciell klinik om du ska gå till en tredje på konsultation?

AngelicaP
Kvinna ·
Jag vet inte rikigt vart jag skulle göra min tredje konsultation. Kanske Strandkliniken? Har hört mycket gott om dem på POF, men jag tycker att de man hört bäst om är Proforma och Örjan Gribbe så det känns skönt att ha en preliminär OP-tid där. För mig känns det viktigt att det finns möjlighet att övernatta på kliniken och jag vet inte vilka som erbjudet det. Ska kolla om Strandkliniken gör det, men jag tror inte det. Vem vet vi kanske blir rumskompisar på Proforma :) eller man kanske får ett eget rum?
Jag tror att jag skulle vilja lägga mina implantat framför muskeln, på min första konsultation tyckte kirurgen att jag skulle ha framför utan att jag framfört detta önskemål, detta trots att Charles är känd för att göra framförallt bakom muskeln. Så min förhoppning är att Örjan är av samma åsikt annars blir jag bekymrad då jag inte vill risker DB (dubbetlbröst?) eller vad det heter. Dock har jag hört att även Örjan förespråkar bakom muskeln. Hur vill du lägga dina implantat?

CMMA
Kvinna ·
Jag vet inte rikigt vart jag skulle göra min tredje konsultation. Kanske Strandkliniken? Har hört mycket gott om dem på POF, men jag tycker att de man hört bäst om är Proforma och Örjan Gribbe så det känns skönt att ha en preliminär OP-tid där. För mig känns det viktigt att det finns möjlighet att övernatta på kliniken och jag vet inte vilka som erbjudet det. Ska kolla om Strandkliniken gör det, men jag tror inte det. Vem vet vi kanske blir rumskompisar på Proforma :) eller man kanske får ett eget rum?
Jag tror att jag skulle vilja lägga mina implantat framför muskeln, på min första konsultation tyckte kirurgen att jag skulle ha framför utan att jag framfört detta önskemål, detta trots att Charles är känd för att göra framförallt bakom muskeln. Så min förhoppning är att Örjan är av samma åsikt annars blir jag bekymrad då jag inte vill risker DB (dubbetlbröst?) eller vad det heter. Dock har jag hört att även Örjan förespråkar bakom muskeln. Hur vill du lägga dina implantat?
Jo men strandkliniken har jag läst mycket bra om också :) Men ännu mer tror jag nog om Proforma och Örjan. Jag har faktiskt ingen aning om vilka som har övernattning och inte, men de flesta jag har kollat på har haft det, tror det är mer normalt Att det är det än inte.
Var in och kollade om jag kunde hitta någon info hurvidare Proforma har sina rum men hittade inget, skulle ju vara kul om vi blev rumskompisar nu när vi ändå pratat en hel del här och mer lär det bli! Kommer vara jätte nyfiken sen när du varit på konsultationen, du skulle ju före mig så du får berätta hur du tyckte det var och om det kändes bra med Örjan :)
Oj, svår fråga! Var helt inställd på att det var bakom jag ville lägga men ju mer man läser här på POF så verkar det vara mer onormalt än normalt vilket jag absolut inte trodde?! Jag vet heller inte vad som skulle vara bäst för min del, har en rätt så liten byst (inte mycket alls) och vill ju få ett så naturligt resultat som möjligen! Du som har varit på konsultation kanske vet mer info kring detta och kanske kan komma me nå förslag/tips?
Innan jag blev gravid så fyllde jag knappt ut en 70A och efter de båda barnen så vet jag egentligen inte vad jag har, har ju aldrig riktigt brytt mig eftersom jag knappt har kunnat haft några underkläder.. Men använder det som känns bekvämt och det är väl oftast 75B (då sitter den tajt runt om tycker jag och är lite, lite stor :S Haha vad flummigt allt blev nu kände jag! Hoppas du förstår något av de jag skrivit ;)

Ipomoea
Kvinna ·
När du kommer dit så kommer du ju få testa olika storlekar. Tycker inte att man ska haka upp sig på siffran så mycket, utan prova sig fram till det resultatet man är ute efter :)