Nu är Fråga Kirurgen-sektionen live! Välkommen med frågor!
Sandralk profilbild

Sandralk

Kvinna ·

08 okt, 2017

Storlek efter konsultation 350, hjälp!

Bröstförstoring

När jag var på min konsultation tyckte kirurgen 350 cc framför muskeln skulle bli perfekt. Hemma hade jag provat 250 och 300. Då tyckte jag 300 var bra. Nu när jag fått lite tid att fundera är jag så rädd att de blir för stort. Vill ja ungefär en större C, liten D kupa ungefär. Ni som har från 300 till 375cc vad har ni för bh storlek idag? Jag är bara ute efter att fylla ut mina små tomma urammade bröst, och lite till. Är så rädd att dom ska bli för stora. Vill liksom inte se större ut och inte gå upp en klädstorlek pga brösten. Här vänner med stora bröst som har dilemmat att deras vanliga storlek sitter bra på kroppen men för litet över brösten. Då måste dom gå upp i storlek så de sitter bra över brösten men är då för stort på resten av kroppen. Funderar därför på 300 eller 325 cc. Hur tänker ni? Någon som haft samma dilemma? Behöver tips och råd :)

45

Sortera efter

skutte

Kvinna ·

08 okt, 2017

Åh jag undrar med. Jag ska på konsultation på onsdag. Velar mellan 300-350.Vill fylla ut urammade bröst och vill ha lite större. Lagom haha inte för stora men man vill ju ändå att det ska bli en ordentlig skillnad. Vi får se vad min kirurg säger på onsdag! så spänd!
Gilla

skutte

Kvinna ·

08 okt, 2017

Jag tänkte ta med och visa lite bilder för kirurgen på HUR jag vill att dem ska bli på ett ungefär. Jag tror inte man ska stirra sig blind på cc för det blir ju olika stort på olika personer. Tänkte om jag visar bilder på hur jag vill ha så kanske kirugen vet hur mkt cc som behövs för att nå det resultatet på min kropp.
Gilla

Sandralk

Kvinna ·

08 okt, 2017

Då sitter vi nästan i samma båt skutte :) Jag känner att jag vill hellre att dom ändå är lite mindre än för stora. Samtidigt som jag inte vill att dom ska bli för små. Man vill ju att de ska bli rätt från början. Men de där med bilder låter som en bra idé. Jag visade inga när jag väl var där för att de kändes så bra. Men efteråt får man ju en del betänketid och de har sina för och nackdelar ;)
Gilla

Tikki

Kvinna ·

08 okt, 2017

Jag har 325cc, storlek 65f, men de ser inte alls stora ut. Framifrån syns de knappt alls. Fr sidan ser de normala ut typ som C
Gilla

skutte

Kvinna ·

09 okt, 2017

åh tikki jag ska kolla om du har ngn bild :) Sandralk visst är det svårt! blir galen på det här. Jag vill inte heller ha jätte stora men är då istället rädd att jag tycker dem är för små. Har du fler konsultationer?
Gilla

Rj86

Kvinna ·

09 okt, 2017

Å jag hoppar också in då jag är i samma sits, en vecka kvar till Op o vill också ha en typ c-kupa liten d. Är rekommenderad 375cc men kunde även ta 350cc, vill ha mellanprofil. Vill inte ha för mycket sideboob, men bilder tror jag är bra o sen får man lita på kirurgens kunskap. Bara läskigt att slänga sig i händerna på dom sådär o man har ju oftast en bild i huvudet men sen är ju frågan om man lyckats förmedla sina önskemål rätt.
Gilla

Sandralk

Kvinna ·

09 okt, 2017

Tikki de tycker jag låter jättebra! Men har du framför eller bakom? Vid bakomplacering försvinner väl ca 10% och har hört att dom kan uppfattas lite mindre. Jag ska ha framför :) Skutte nej jag har inga fler bokade konsultationer men har nu mailat min kirurg. Så får se vad de leder till :) 350 känns för stort, framförallt med tanke på att jag ska lägga framför och high profile. När ska du på konsultation? :)
Gilla

Tikki

Kvinna ·

09 okt, 2017

Sandralk skrev:

Tikki de tycker jag låter jättebra! Men har du framför eller bakom? Vid bakomplacering försvinner väl ca 10% och har hört att dom kan uppfattas lite mindre. Jag ska ha framför :)

Skutte nej jag har inga fler bokade konsultationer men har nu mailat min kirurg. Så får se vad de leder till :)
350 känns för stort, framförallt med tanke på att jag ska lägga framför och high profile.
När ska du på konsultation? :)

Jag har bakom
Gilla

Loveen

Kvinna ·

09 okt, 2017

Ååååh samma här! Var på konsultation idag, var på en tidigare den här månaden och hon kunde sträcka sig upp till 300cc max, kirurgen idag som jag nu bestämt mig för tyckte 425cc skulle passa bäst, sa nej och då kunde gå ner till 340cc och då skulle det fortfarande se bra och naturligt ut. Men jag är rädd att det blir för stort. Hur mycket skiljer egentligen 40cc? Övertänker jag det här? Kanske inte blir någon märkbar skillnad med 340cc istället för 300cc
Gilla

Sandralk

Kvinna ·

10 okt, 2017

Loveen skrev:

Ååååh samma här! Var på konsultation idag, var på en tidigare den här månaden och hon kunde sträcka sig upp till 300cc max, kirurgen idag som jag nu bestämt mig för tyckte 425cc skulle passa bäst, sa nej och då kunde gå ner till 340cc och då skulle det fortfarande se bra och naturligt ut. Men jag är rädd att det blir för stort. Hur mycket skiljer egentligen 40cc? Övertänker jag det här? Kanske inte blir någon märkbar skillnad med 340cc istället för 300cc

I know the feeling! Lägger du bakom? Då kan du nästan räkna bort dom där 40 eftersom att en del försvinner ju när de kommer in i kroppen :)
Gilla

Rjsc

Kvinna ·

10 okt, 2017

Jag la in 300 motiva ergonomix för snart 1 månad sen. De är rätt små och ser redan ganska så naturliga ut, det är ingen som har märkt att jag förstorat brösten precis så som jag ville ha det. Hade absolut kunnat lägga in lite mer utan att det skulle se helt onaturligt ut men jag är helnöjd! Beror såklart också på hur mycket egen vävnad man har, själv var jag nära platt. Jag diskuterade vilket resultat jag ville ha på konsultationen och fick lite olika alternativ utifrån det. Prata med kirurgen igen och berätta vad du är ute efter, fråga om det finns möjlighet till 3D-bild med den kunde jag direkt se vas som skulle bli alldeles för litet i mina ögon.
Gilla

skutte

Kvinna ·

10 okt, 2017

Okej jag förstår. Jag har förstått att det försvinner typ 10-20 % bakom men om du ska ha framför kanske det är smart att kolla en gång till med kirurgen. Jag ska på konsultation imorgon!!! så spänd vad som kommer sägas! jippi!
Gilla

Rj86

Kvinna ·

10 okt, 2017

Jag lutar åt mentor moderate plus 375cc.. är 159cn o väger 52kg. Någon som har erfarenhet av den storleken som är o min size?? Är rädd att det blir lite stort?
Gilla

Jeq

Kvinna ·

10 okt, 2017

Jag har lagt in 300 cc (mentor plus profil) dock bakom muskeln, och bara 1 månad sen så har inte provat några bhar ännu. Jag tippar på att det borde vara en c kupa, men upplever brösten med kläder på som rätt små, utan kläder syns det mer. inte så mycket projektion från sidan utan man ser mest framifrån naken att jag "gjort något". absolut ingen annan som kan se att jag gjort en förstoring. hade ca 75 A (liten b) innan op. men jag var inte ute efter några jättetuttar men hade nog lagt in 350 om jag gjort op idag. de är dock lagom till min kropp naturligt och, snyggt.
Gilla

Rj86

Kvinna ·

10 okt, 2017

Jeq skrev:

Jag har lagt in 300 cc (mentor plus profil) dock bakom muskeln, och bara 1 månad sen så har inte provat några bhar ännu. Jag tippar på att det borde vara en c kupa, men upplever brösten med kläder på som rätt små, utan kläder syns det mer. inte så mycket projektion från sidan utan man ser mest framifrån naken att jag "gjort något". absolut ingen annan som kan se att jag gjort en förstoring. hade ca 75 A (liten b) innan op. men jag var inte ute efter några jättetuttar men hade nog lagt in 350 om jag gjort op idag. de är dock lagom till min kropp naturligt och, snyggt.

[/ Å va roligt att höra att du är så nöjd, hoppas jag också kommer få den känslan. Jag har en vecka kvar till Op. Väljer mellan 350 o 375. Hade du väldigt ont efter eller va du uppe på benen o kunde leva som vanligt snart efter Op? Kommer dom ändra sig mycket mer i formen tror du? Eller har du nu fått typ de resultatet som kommer va framöver eller kommer dom ändra sig mer?
Gilla

Jeq

Kvinna ·

10 okt, 2017

Hihi inte rätt person att fråga då jag är inne på 4e veckan hemma från jobbet, var på jobbet 1 dag förra veckan men funkade inte. Brösten ändrar sig för varje vecka och det tar ju 4-6 mån innan de är läkta och formade ordentligt, men vänstra bröstet har läkt bättre och fin i formen det högra har haft blåmärke och mer svullen och stram muskel men nu är blåmärkena borta och bröstet börjar äntligen bli finare i formen :) men tar säkert ett par v till tills de är så gott som symmetriska :) Första 2 v hade jag superont. Nu är det mest ömt och stelt på natten och morgon. Det släpper nog snart :)
Gilla

Rj86

Kvinna ·

10 okt, 2017

Oj 4 veckor, stackare! Jag har planerat att börja jobba efter 2 v, jag jobbar med armarna hela tiden då ja är frisör, o har även två småbarn hemma så det blir en utmaning. En vecka kvar till Op, kan tänka mig att man stirrar sig blind på brösten varje dag o får lite halvt panik över vissa förändringar o bara vill ha dom "klara" :)
Gilla

Jeq

Kvinna ·

11 okt, 2017

Rj86: ja jag jobbar med barn 1-3 år och jag klarade inte lyfta och ta på de etc förra veckan då det gått 3 v. Man kan inte veta innan hur det blir efter. Idag har det gått 4 v och på måndag hoppas jag att det ska gå bra :) tror det känns konstigt i brösten rätt länge när man lyfter etc huvudsaken att man kan.
Gilla

skutte

Kvinna ·

11 okt, 2017

Hej alla! min konsultation är klar och jag valde 375cc ! Min kirurg sa att det blir en fyllig c eller liten d på mig. Så himla nervös nu för jag bokade op till den 17/10 alltså om 6 dagar!
Gilla

skutte

Kvinna ·

11 okt, 2017

Rj86 jag tar 375cc runda med hög profil och är 158 cm och väger 54 kg. Det såg bra ut med sportbh och linne och bra ut på 3d bilderna tyckte jag. jag har väldigt små egna
Gilla
Community

Är du redo att påbörja din resa?

Bli medlem