Nu är Fråga Kirurgen-sektionen live! Välkommen med frågor!
Sandralk profilbild

Sandralk

Kvinna ·

08 okt, 2017

Storlek efter konsultation 350, hjälp!

Bröstförstoring

När jag var på min konsultation tyckte kirurgen 350 cc framför muskeln skulle bli perfekt. Hemma hade jag provat 250 och 300. Då tyckte jag 300 var bra. Nu när jag fått lite tid att fundera är jag så rädd att de blir för stort. Vill ja ungefär en större C, liten D kupa ungefär. Ni som har från 300 till 375cc vad har ni för bh storlek idag? Jag är bara ute efter att fylla ut mina små tomma urammade bröst, och lite till. Är så rädd att dom ska bli för stora. Vill liksom inte se större ut och inte gå upp en klädstorlek pga brösten. Här vänner med stora bröst som har dilemmat att deras vanliga storlek sitter bra på kroppen men för litet över brösten. Då måste dom gå upp i storlek så de sitter bra över brösten men är då för stort på resten av kroppen. Funderar därför på 300 eller 325 cc. Hur tänker ni? Någon som haft samma dilemma? Behöver tips och råd :)

45

Sortera efter

Joxie

Kvinna ·

18 okt, 2017

skutte skrev:

Jag opererades igår! 375cc bakom muskeln motiva round hög profil. La upp både en brnsbild och vågade mig på en silverbild! Jag är så nöjd med storleken och att jag inte tog mindre! jag är 158cm och väger 54kg

Härligt Skutte, det ser bra ut! Mår du bra eller är du mörbultad?
Gilla

skutte

Kvinna ·

18 okt, 2017

Nu mår jag okej. Känner mig lite överkörd. Igår efter op var det värre. Hade jätte ont och fick massa morfin mot smärtan men började må illa och spy av det så det var mindre kul när man hade ont med. Men nu med piller i kroppen är det hanterbart. Min rumskompis drog efter ngn timme och var huuuuur pigg som helst och kände inhenting typ. Så det verkar vara väldigt olika!
Gilla

Joxie

Kvinna ·

18 okt, 2017

skutte skrev:

Nu mår jag okej. Känner mig lite överkörd. Igår efter op var det värre. Hade jätte ont och fick massa morfin mot smärtan men började må illa och spy av det så det var mindre kul när man hade ont med. Men nu med piller i kroppen är det hanterbart. Min rumskompis drog efter ngn timme och var huuuuur pigg som helst och kände inhenting typ. Så det verkar vara väldigt olika!

Åh, just det där är jag orolig för... Jag mår väldigt lätt illa (är åksjuk, sjösjuk, kan knappt gunga gungbräda osv) och vet att man kan må dåligt både av narkos och av morfin. Jag opererade knät i somras och då kom jag och kirurgen överens om att inte ge mig morfin just för att undvika illamående. Det gick över förväntan, jag klarade mig på alvedon och kunde stödja på benet redan nästa dag, men det här är ju en större operation där man måste räkna med en del smärta. Jag kanske måste prova morfin den här gången :/
Gilla

Sandralk

Kvinna ·

19 okt, 2017

Boobs17 skrev:

oh jag hoppar in här med! har med två urammade bröst..Funderar också på storlek och såg at du ska sätta framför. Vad är anledningen till det? Jag antar att du är smal och jag har blivit rekommenderad bakom just av den anledningen. Vilken djungel det här är :S

Helt rätt, jag (trådstartaren) ska lägga framför. Tråden har bara blivit lite kapad om annat än min fråga ;) Jag blev faktiskt rekommenderad framför. Men då gick jag till en kirurg som är öppen för båda placeringar. Har märkt här i pof att i sthlm osv verkar dom flesta kirurger sätta bakom. Vet ej om de är för att de är enklast eller vad? Men min kirurg anser att har man tillräckligt egen vävnad (Jag har 75b TOMMA) så är de onödigt att skära sönder bröstmuskeln i onödan. Då har man en orörd muskel och kan sätta bakom i framtiden om de behövs. Sen tycker jag de är läskigt att skära sönder muskeln. Man måste tänka vilka komplikationer man kan leva med om dom skulle uppstå. Så har jag hellre nån synlig känt, som man även kan få vid bakomplacering. Eftersom att mindre än halva implantatet är bakom, resten är som framför vid en bakomplacering. Än muskelpåverkan som kan göra ont hela tiden vid vissa rörelser. De skulle jag inte kunna leva med. Och en viss muskelpåverkan anses normal och är oftast inget som går på garantin. Min kirurg visade även hur implantatet slits och dras i vid vissa rörelser man gör varje dag. Så egentligen otroligt vilken hållbarhet de är. Men jag tycker framför är bäst om man har möjlighet att göra de. Vissa har inget val och måste lägga bakom. Du får gärna fråga på om de är något du undrar över :)
Gilla

jossogirl81

Kvinna ·

19 okt, 2017

Jag hade 335 innan min operation den 5.10 och jag trivdes fantastiskt med den storleken, hade 75 D i storlek och det var enkelt att hitta snygga underkläder ;) Idag har jag 450cc och får erkänna att skillnaden är inte alls speciellt stor för nu har jag runda så de känns bara lite yppigare dock kommer det bli mycket svårare att hitta snygga 75 F underkläder. Så du skall gå på kirurgens initiativ, man ångrar nästan alltid att man inte tog större tro mig (dock inte första veckan efter op) men alltid senare. Lycka till
Gilla
Community

Är du redo att påbörja din resa?

Bli medlem