Nu är Fråga Kirurgen-sektionen live! Välkommen med frågor!
boppar profilbild

boppar

Kvinna ·

18 apr, 2014

Storleksångest, 275 eller 305cc?

Bröstförstoring

Hejsan alla! Jag har nyss startat kontot efter att ha smygläst en massa trådar nu inför min operation! Dock har jag, som så många andra, väldigt svårt för att bestämma mig för cc. Jag tror jag har stirrat mig blind på hur mycket cc olika bröst har och blivit helt förvirrad. Jag ska operera mig 29 April (nervigt!!) och har valt 305 cc. Men nu börjar jag vela lite ifall jag inte borde tagit 275 istället. Jag vill verkligen ha naturligt resultat och inte att folk ska stirra och tänka "oj, det måste vara fejk!" (säger inte att det är fel med det, men önskar mig inte det :) Jag vill helt enkelt att det ska se helt naturligt ut, men ändå någorlunda bröst liksom. 

Jag är 163 och väger runt 55, är rätt "petite" som många säger, så är därför rädd att 305 blir stort..Har strl 75A i bh, knappt. Kan ju inte se bilder på er andra eftersom jag nyss reggat mig, men någon som har haft liknande utgångsläge osv? :)

Underbar sida som stöd måste jag tillägga!

40

Sortera efter

boppar

Kvinna ·

18 apr, 2014

Glömde tillägga att det är bakom bröstmuskeln, kan vara bra att påpeka eftersom dem säger att 10% "försvinner" då :)

Gilla

Myggan

Kvinna ·

18 apr, 2014

Boppar: du är inte den ända som känner såhär, efter har kollat runt länge på detta forum och hur mycket folk hade lagt in så kände jag att jag absolut inte ville gå större än 350 cc. På konsultationen var jag jätte tydlig med att det inte fick bli för stort utan. Jag opererades igår och la in 410 cc så hur kunde det ändras så mycket?;) min kirurg berättade för mig att skillnaden mellan storleken visade sig i bredden på de implantat jag valt och inte på putet(böjen). Jag har ganska bred bröstkorg vilket medför att detta blir ett mer naturligt resultat enligt honom. Jag är jätte glad att jag lyssnade på min kirurg då det än ståndläger känns jätte bra storleksmässigt, mitt tips till dig är att fråga din kirurg var skillnaden blir mellan 275 och 305. Lycka till
Gilla

sommartider

Kvinna ·

18 apr, 2014

Jag är nylig en op. och velade mellan 300 -325 cc, men tog tillslut 300 cc mentor moderat profil plus bakom plac., är väldigt nöjd med storleken, var livrädd för att få för stora och ett onaturligt resultat! Kroppar ser väldigt olika ut, och samma mängd cc kan se väldigt olika ut på olika personer. Ett bra tips för att se före- och efterbilder finns på Nackakliniken, de har många bilder på olika kroppstyper och implantat, lycka till!

Gilla

boppar

Kvinna ·

18 apr, 2014

Haha! Vad sjukt ändå att det kan ändras så mycket. Ja, det låter ju rimligt det du säger. Vad kul att det känns bra!

Jag mailade nyss min kirurg och besvärade honom med mina bekymmer, får se vad han tycker!

Tack så mycket för svaret! Och lycka till själv framåt för dina bröst och läketid, hoppas du fått dina drömbröst! :) 

Gilla

boppar

Kvinna ·

18 apr, 2014

Vad kul! Hoppas att din läkning går bra! Var du ute efter någon särskild storlek/kupa? :)

Ska genast gå in och kolla där, tack!

Gilla

Vonkan

Kvinna ·

18 apr, 2014

Hej jag e 156 lång vägde innan operationen 52 å jag hade 70-75a å la in 500 i varje bröst ett inplantat som heter silimed :) kolla så fort du blir silvermedlen :) kram
Gilla

boppar

Kvinna ·

18 apr, 2014

Ska jag göra! :) 

Gilla

Vonkan

Kvinna ·

18 apr, 2014

Ja va trevligt :) tala gärna om va dy tycker :) kram
Gilla

Julia92

Kvinna ·

18 apr, 2014

Jag är 164cm och väger runt 54kg! Jag ska lägga in 300cc mentor moderate plus! Ville verkligen ha ett naturligt resultat!! Förstår precis vad du menar :)
Gilla

nyckelpigan

Kvinna ·

19 apr, 2014

Jag har 240/275 och gick från 70A/AA till 70C. Put 3 cm, antatomiskt formade, framförplacering. Om du lägger in bakom muskeln "försvinner" lite grann av volymen. 275 och 305 är inte så stor skillnad, därför tror jag nog att du blir nöjd vilket som. 

Jag upplever mina bröst som väldigt stora nu, och alla jag visat mig för i linne/bh tycker samma sak... bara min man och mina två kirurger tycker dom är lagom, dvs dom som sett mig naken. 

Gilla

boppar

Kvinna ·

20 apr, 2014

Va kul! Är du ute efter en speciell kupa? :)

Tror att jag iallafall vill ha B/C! Absolut inte större :)

Gilla

boppar

Kvinna ·

20 apr, 2014

Hur känns det med anatomiska? :) Antar att att cc'n är olika i anatomiska och runda, eller är det detsamma? 

Nej jag har också tänkt att skillnaden inte är så stor, och jag antar att det inte blir någon större synlig skillnad! 

Är du nöjd eller önskar du att du gått ner lite i storlek? :)

Gilla

zoolander

Kvinna ·

20 apr, 2014

Jag kan säga att jag sitter i samma sitts. Efter att ha googlat runt, läst här och pratat med folk som har gjort en operation så här jag blivit blind. Pratade med kirurgen på första konsultationen och då kom vi överrens om 250cc på mig. Men nu börjat jag oroa mig att det är för litet och går i tankarna om 350cc ist efter att ha gjort ristestet. Så jag fick rådet att boka en ny konsultation med kirurgen för att diskutera strl igen men även vilket resultat jag vill ha också. Jag vill t.ex ha en klyfta. Jag vill juh inte ha en mil isär brösten heller. När jag träffade honom sist så var det juh mest snack om komplikationer och annat som tog upp tid. Så gör samma. Använd ristetset och prova hemma 1dl=100cc Jag har väldigt lång tid kvar till operationen och det är nog både bra och dåligt.... Kommer säkert kunna ändra mig minst 20 ggr till... -.- När ska du opereras?
Gilla

nyckelpigan

Kvinna ·

20 apr, 2014

boppar skrev:

Hur känns det med anatomiska? :) Antar att att cc'n är olika i anatomiska och runda, eller är det detsamma?

Nej jag har också tänkt att skillnaden inte är så stor, och jag antar att det inte blir någon större synlig skillnad!

Är du nöjd eller önskar du att du gått ner lite i storlek? :)

Dom är fortfarande så nya att dom inte kommit helt på plats ännu, lite svullnad samt att dom fortfarande är relativt hårda. Jag är ingen som ångrar mig, alltså infinner jag mig med mina nya bröst. Måste bara skratta hela tiden när jag tittar mig själv i spegeln, ser så förbannat bra ut och det är ju löjligt att det ska vara så lätt... lite större bröst gör att magen också ser bättre ut tex ;) Jag tycker det är kul att brösten blev större än vad jag tänkt mig, men hade förmodligen valt snäppet mindre om jag valt idag.

Eftersom bara framförplacering fanns som alternativ för min del (pga tidigare operationer) så var anatomiska det enda alternativet om jag ville ha ett naturligt resultat, och för mig var det viktigt. Implantaten ser man inte, eller kanterna. Känslan är densamma.

Gilla

Köttbullen

Kvinna ·

20 apr, 2014

Jag är i samma situation.. Kom fram till 300cc hp på konsultationen men är nu orolig att de ska bli för litet.. Åh så svårt att veta hur det ska bli innan.. Jag vill ha bröst som passar min kropp men man blir helt nojig när man läser folk som lägger in runt 500cc osv så känns 300cc som att de inte kommer bli så stor skillnad från tidigare haha..
Gilla

boppar

Kvinna ·

21 apr, 2014

Åh, ja man blir så himla blind av att kolla på massa bilder! Vissa ser 250 helt perfekt ut på, men på vissa ser 350 lika bra ut på! Man blir verkligen blind...

Jag tänkte mig att testa ristestet också och se om de hjälper mig lite :)

29 april, om en vecka på tisdag! Jättenervös haha :(

Gilla

boppar

Kvinna ·

21 apr, 2014

300 är stor skillnad! Speciellt om man är kort :) 500 på oss korta ser nog väldigt gigantiskt ut, jag är snarare rädd att 305 blir alldeles för stort... Ångest över vilket jag ska välja...

Ser att vi ska opereras samma dag på samma klinik, va kul! :D Ska dock opas av Tuve!

Gilla

boppar

Kvinna ·

21 apr, 2014

Vad kul att de känns bra för dig! Haha, ja tanken har också slagit mig att ens kropp kommer bli himla mycket snyggare på många sätt! ;)

Har sett några bilder på anatomiska i din strl, alla har varit jättefina! Hade inte hårdheten varit hårdare än runda hade jag nästa också velat ha det! :)

Gilla

Lucy

Kvinna ·

21 apr, 2014

Har också velat jättemkt. Bestämde 275cc på konsultationen men ena dagen oroar jag mig för att det ska bli för stort och andra dagen för att det ska bli för litet.. Är också ute efter ett naturligt resultat. Men nu efter ha blivit silver och kan kolla alla bilder så tror jag att 275cc blir perfekt. Är 164 lång, 52kg. Ska också ha bakom. Känns som 275 är väldigt lagom till min kropp om man både vill kunna dölja och framhäva med naturligt resultat. Men har som sagt inte op:at mig än. Men skillnaden på 275 och 305 är väldigt liten, så du blir nog nöjd vilket som :)
Gilla

boppar

Kvinna ·

22 apr, 2014

Ja då är vi på samma blad! Låter som vi vill ha likadant :) Vill liksom inte gå runder med synliga bomber trots att man har tjocktröja!

Som du skriver så tror jag inte heller att den visuella skillanden är så himla stor, men jag intalar mig dock en DRASTISK skillnad av någon dum anledning.. Handlar nog mer om bredden osv, så himla svårt att veta!

Gilla
Community

Är du redo att påbörja din resa?

Bli medlem