boppar
Kvinna ·
18 apr, 2014
Storleksångest, 275 eller 305cc?
BröstförstoringHejsan alla! Jag har nyss startat kontot efter att ha smygläst en massa trådar nu inför min operation! Dock har jag, som så många andra, väldigt svårt för att bestämma mig för cc. Jag tror jag har stirrat mig blind på hur mycket cc olika bröst har och blivit helt förvirrad. Jag ska operera mig 29 April (nervigt!!) och har valt 305 cc. Men nu börjar jag vela lite ifall jag inte borde tagit 275 istället. Jag vill verkligen ha naturligt resultat och inte att folk ska stirra och tänka "oj, det måste vara fejk!" (säger inte att det är fel med det, men önskar mig inte det :) Jag vill helt enkelt att det ska se helt naturligt ut, men ändå någorlunda bröst liksom.
Jag är 163 och väger runt 55, är rätt "petite" som många säger, så är därför rädd att 305 blir stort..Har strl 75A i bh, knappt. Kan ju inte se bilder på er andra eftersom jag nyss reggat mig, men någon som har haft liknande utgångsläge osv? :)
Underbar sida som stöd måste jag tillägga!
Sortera efter
boppar
Kvinna ·
18 apr, 2014
Myggan
Kvinna ·
18 apr, 2014
sommartider
Kvinna ·
18 apr, 2014
Jag är nylig en op. och velade mellan 300 -325 cc, men tog tillslut 300 cc mentor moderat profil plus bakom plac., är väldigt nöjd med storleken, var livrädd för att få för stora och ett onaturligt resultat! Kroppar ser väldigt olika ut, och samma mängd cc kan se väldigt olika ut på olika personer. Ett bra tips för att se före- och efterbilder finns på Nackakliniken, de har många bilder på olika kroppstyper och implantat, lycka till!
boppar
Kvinna ·
18 apr, 2014
Haha! Vad sjukt ändå att det kan ändras så mycket. Ja, det låter ju rimligt det du säger. Vad kul att det känns bra!
Jag mailade nyss min kirurg och besvärade honom med mina bekymmer, får se vad han tycker!
Tack så mycket för svaret! Och lycka till själv framåt för dina bröst och läketid, hoppas du fått dina drömbröst! :)
boppar
Kvinna ·
18 apr, 2014
Vad kul! Hoppas att din läkning går bra! Var du ute efter någon särskild storlek/kupa? :)
Ska genast gå in och kolla där, tack!
Vonkan
Kvinna ·
18 apr, 2014
boppar
Kvinna ·
18 apr, 2014
Ska jag göra! :)
Vonkan
Kvinna ·
18 apr, 2014
Julia92
Kvinna ·
18 apr, 2014
nyckelpigan
Kvinna ·
19 apr, 2014
Jag har 240/275 och gick från 70A/AA till 70C. Put 3 cm, antatomiskt formade, framförplacering. Om du lägger in bakom muskeln "försvinner" lite grann av volymen. 275 och 305 är inte så stor skillnad, därför tror jag nog att du blir nöjd vilket som.
Jag upplever mina bröst som väldigt stora nu, och alla jag visat mig för i linne/bh tycker samma sak... bara min man och mina två kirurger tycker dom är lagom, dvs dom som sett mig naken.
boppar
Kvinna ·
20 apr, 2014
Va kul! Är du ute efter en speciell kupa? :)
Tror att jag iallafall vill ha B/C! Absolut inte större :)
boppar
Kvinna ·
20 apr, 2014
Hur känns det med anatomiska? :) Antar att att cc'n är olika i anatomiska och runda, eller är det detsamma?
Nej jag har också tänkt att skillnaden inte är så stor, och jag antar att det inte blir någon större synlig skillnad!
Är du nöjd eller önskar du att du gått ner lite i storlek? :)
zoolander
Kvinna ·
20 apr, 2014
nyckelpigan
Kvinna ·
20 apr, 2014
Hur känns det med anatomiska? :) Antar att att cc'n är olika i anatomiska och runda, eller är det detsamma?
Nej jag har också tänkt att skillnaden inte är så stor, och jag antar att det inte blir någon större synlig skillnad!
Är du nöjd eller önskar du att du gått ner lite i storlek? :)
Dom är fortfarande så nya att dom inte kommit helt på plats ännu, lite svullnad samt att dom fortfarande är relativt hårda. Jag är ingen som ångrar mig, alltså infinner jag mig med mina nya bröst. Måste bara skratta hela tiden när jag tittar mig själv i spegeln, ser så förbannat bra ut och det är ju löjligt att det ska vara så lätt... lite större bröst gör att magen också ser bättre ut tex ;) Jag tycker det är kul att brösten blev större än vad jag tänkt mig, men hade förmodligen valt snäppet mindre om jag valt idag.
Eftersom bara framförplacering fanns som alternativ för min del (pga tidigare operationer) så var anatomiska det enda alternativet om jag ville ha ett naturligt resultat, och för mig var det viktigt. Implantaten ser man inte, eller kanterna. Känslan är densamma.
Köttbullen
Kvinna ·
20 apr, 2014
boppar
Kvinna ·
21 apr, 2014
Åh, ja man blir så himla blind av att kolla på massa bilder! Vissa ser 250 helt perfekt ut på, men på vissa ser 350 lika bra ut på! Man blir verkligen blind...
Jag tänkte mig att testa ristestet också och se om de hjälper mig lite :)
29 april, om en vecka på tisdag! Jättenervös haha :(
boppar
Kvinna ·
21 apr, 2014
300 är stor skillnad! Speciellt om man är kort :) 500 på oss korta ser nog väldigt gigantiskt ut, jag är snarare rädd att 305 blir alldeles för stort... Ångest över vilket jag ska välja...
Ser att vi ska opereras samma dag på samma klinik, va kul! :D Ska dock opas av Tuve!
boppar
Kvinna ·
21 apr, 2014
Vad kul att de känns bra för dig! Haha, ja tanken har också slagit mig att ens kropp kommer bli himla mycket snyggare på många sätt! ;)
Har sett några bilder på anatomiska i din strl, alla har varit jättefina! Hade inte hårdheten varit hårdare än runda hade jag nästa också velat ha det! :)
Lucy
Kvinna ·
21 apr, 2014
boppar
Kvinna ·
22 apr, 2014
Ja då är vi på samma blad! Låter som vi vill ha likadant :) Vill liksom inte gå runder med synliga bomber trots att man har tjocktröja!
Som du skriver så tror jag inte heller att den visuella skillanden är så himla stor, men jag intalar mig dock en DRASTISK skillnad av någon dum anledning.. Handlar nog mer om bredden osv, så himla svårt att veta!
Glömde tillägga att det är bakom bröstmuskeln, kan vara bra att påpeka eftersom dem säger att 10% "försvinner" då :)