Nu är Fråga Kirurgen-sektionen live! Välkommen med frågor!
boppar profilbild

boppar

Kvinna ·

18 apr, 2014

Storleksångest, 275 eller 305cc?

Bröstförstoring

Hejsan alla! Jag har nyss startat kontot efter att ha smygläst en massa trådar nu inför min operation! Dock har jag, som så många andra, väldigt svårt för att bestämma mig för cc. Jag tror jag har stirrat mig blind på hur mycket cc olika bröst har och blivit helt förvirrad. Jag ska operera mig 29 April (nervigt!!) och har valt 305 cc. Men nu börjar jag vela lite ifall jag inte borde tagit 275 istället. Jag vill verkligen ha naturligt resultat och inte att folk ska stirra och tänka "oj, det måste vara fejk!" (säger inte att det är fel med det, men önskar mig inte det :) Jag vill helt enkelt att det ska se helt naturligt ut, men ändå någorlunda bröst liksom. 

Jag är 163 och väger runt 55, är rätt "petite" som många säger, så är därför rädd att 305 blir stort..Har strl 75A i bh, knappt. Kan ju inte se bilder på er andra eftersom jag nyss reggat mig, men någon som har haft liknande utgångsläge osv? :)

Underbar sida som stöd måste jag tillägga!

40

Sortera efter

Lucy

Kvinna ·

23 apr, 2014

Ja det har du rätt i. Fick ju även prova ett par större med hög profil som jag kände direkt att det inte var jag. Där såg det ut som två bollar. Putet skiljde flera cm, basen var densamma. Men det är ju individuellt vad man gillar såklart, men HP var inget för mig.
Gilla

boppar

Kvinna ·

23 apr, 2014

Nej jag håller med. Är mer rädd över att få boll-liknande bröst...

Gilla

boppar

Kvinna ·

26 apr, 2014

Ingen annan som har implantat i någon av dessa storlekarna???

30cc är ju inte så stor skillnad, men får för mig att med 305 så kommer jag se ut som pamela andersson.... men samtidigt så rekommenderar man att gå upp en strl för att nå den man vill ha, dvs om jag vill ha 275 så måste jag ändå ha 305 för att de försvinner lite? Åå, tre dagar kvar bara... Ångest!!

Gilla

Cagi00

Kvinna ·

28 apr, 2014

Jag är rätt kort och väger inte så mycket, petit mao..jag valde 350cc HP och är jättenöjd med valet. Kan lätt dölja dem och lika lätt framhäva :)

Har några bilder i mitt bronsgalleri ni kan kika på om ni vill få en uppfattning hur den storleken blev på mig med mitt utgångsläge, kan tillägga att jag var helt platt innan..fyllde knappt en 65A :/

Gilla

Bara-jag

Kvinna ·

28 apr, 2014

Jag har 330 cc, har en före efter bild i bronsgalleriet. Anatomiska dock.

Hade tänkt mig 325 eller 350 men 330 var tydligen bäst i bredd. De sjunker nog mkt sen.

Gilla

boppar

Kvinna ·

28 apr, 2014

Cagi00 skrev:

Jag är rätt kort och väger inte så mycket, petit mao..jag valde 350cc HP och är jättenöjd med valet. Kan lätt dölja dem och lika lätt framhäva :)

Har några bilder i mitt bronsgalleri ni kan kika på om ni vill få en uppfattning hur den storleken blev på mig med mitt utgångsläge, kan tillägga att jag var helt platt innan..fyllde knappt en 65A :/

Åå, tack för att du skrev! Dina bröst såg verkligen jättebra ut på dig, nu känner jag mig mycket lugnare! Jättefina!

Glad jag blev nu! Min tur imorgon, taggad :D

Gilla

boppar

Kvinna ·

28 apr, 2014

Bara-jag skrev:

Hade tänkt mig 325 eller 350 men 330 var tydligen bäst i bredd. De sjunker nog mkt sen.

Såg ut att passa dig helt perfekt! Känns så mycket bättre nu när fler skriver och visar att det inte är bomber jag lägger in, nu är jag verkligen taggad!

Gilla

Bara-jag

Kvinna ·

28 apr, 2014

boppar skrev:

Bara-jag skrev:

Såg ut att passa dig helt perfekt! Känns så mycket bättre nu när fler skriver och visar att det inte är bomber jag lägger in, nu är jag verkligen taggad!

Tack, hoppas det! Happy to help!

Gilla

Cagi00

Kvinna ·

29 apr, 2014

boppar skrev:

Cagi00 skrev:

Åå, tack för att du skrev! Dina bröst såg verkligen jättebra ut på dig, nu känner jag mig mycket lugnare! Jättefina!

Glad jag blev nu! Min tur imorgon, taggad :D

Glad att kunna hjälpa till :) Lycka till nu med din operation, kram :)
Gilla

Lucy

Kvinna ·

05 maj, 2014

Boppar: vad blev det för storlek tillslut? För visst har du op:at dig nu? Hur känns det? Är mycket nyfiken :)
Gilla

Kluring

Kvinna ·

05 maj, 2014

Jag håller med Lucy är himla nyfiken på ett slutresultat då jag nu läst igenom allt. kommer nog vara superfina! :)

Gilla

boppar

Kvinna ·

06 maj, 2014

Vad kul att ni är intresserade! :D

Jag gick efter vad som bestämdes på konsultationen, eftersom jag kom ihåg att det kändes bra då. Plus att det var under muskeln så man ska ju helst gå lite större. Så, det blev 305cc och även fast det bara gått en vecka är jag supernöjd! Min operation har varit väldigt enkelt, jag behövde inte ens ta mina morfintabletter, slutade med alvedon redan dag 2 eftersom jag egentligen inte ens känt någon speciell smärta! Imorgon är det återbesök så får se vad Tuve har att säga! Det enda negativa är att man blir så svullen efter operation och av antibiotikan, men det får man ta! Det har gått ner rätt mycket nu när jag slutat med antibiotikan :) Och ja, tortyrbhn är väl inte alltid så uppskattad ;) Men nu känns den faktiskt näst intill bekväm! Tror den kommer bli mycket skönare om några dagar :) 

Har ni någon operation på G, tjejer? :)
Gilla

Kluring

Kvinna ·

06 maj, 2014

Åh vad jag blir avis!! Jag har inte hunnit boka ännu håller på att spara pengar ist för att ta ett lån och tänkte opa mig efter sommaren så jag har hela vintern på mig att repa mig. Men tur att du är nöjd! Kramar!
Gilla

Lucy

Kvinna ·

06 maj, 2014

Vad kul att höra att allt har gått bra och att du känner dig nöjd! :) Skönt med så pass lite smärta också, måste vara befriande :) Kommer du att lägga upp några bilder? Vore spännande att se. Ja, jag ska opereras i övermorgon (torsdag). Valde 275 men varit lite svajig i mitt val. Ville ett tag ner till 250. Sen jättenöjd med 275. Sen upp till 305. Och sen samma runda igen :)
Gilla

Våga-2014

Kvinna ·

06 maj, 2014

Kör på dig magkänsla, tyckte du 305cc kändes rätt så blir det superbra sen! Hade samma ångest efter mycket forum läsande, mycket åsikter o tyckande här men jag tog upp det med personalen på kliniken o min kirurg, och fick då svaret att lita på mig själv då jag faktiskt ville ha de brösten och man kan inte jämföra sig med någon! Nu efterhand kunde det inte ha blivit snyggare o storleken är helt perfekt! Lycka till! ❤️
Gilla

boppar

Kvinna ·

06 maj, 2014

Kluring skrev:
Åh vad jag blir avis!! Jag har inte hunnit boka ännu håller på att spara pengar ist för att ta ett lån och tänkte opa mig efter sommaren så jag har hela vintern på mig att repa mig. Men tur att du är nöjd! Kramar!

Vad kul!! När man längtar så blir man motiverad, så spara på! :D

Ja absolut, brösten springer inte ifrån dig ;) Dessutom kommer du kunna täcka eventuell läkningsbh med tjocka tröjor på vintern, super! Önskar dig lycka till med dina kommande bröst :D

Gilla

boppar

Kvinna ·

06 maj, 2014

Lucy skrev:
Vad kul att höra att allt har gått bra och att du känner dig nöjd! :) Skönt med så pass lite smärta också, måste vara befriande :) Kommer du att lägga upp några bilder? Vore spännande att se. Ja, jag ska opereras i övermorgon (torsdag). Valde 275 men varit lite svajig i mitt val. Ville ett tag ner till 250. Sen jättenöjd med 275. Sen upp till 305. Och sen samma runda igen :)

Jag vet inte ännu, är inte så bekväm i att ta avklädda bilder.. :/ Finns ju dock en massa andra för dig att se här som tur är! :)

Åå, vad spännande! Ja, det är så himla svårt. Speciellt när man stirrat sig blind på cc, det ser ju så himla olika ut på alla! Men ifall du velat mellan dem tre så tror jag det blir perfekt med det som är mellan! Det blir säkert jättebra :) Vilken klinik? :)

Gilla

kissemjao

Kvinna ·

06 maj, 2014

Jag är 171, väger 55 kilo. La in 300cc MP. Runda mentors. De ser faktiskt naturliga ut och känns även så.. Tror du kan ta både och utan att vara orolig, känner du däremot att 275 känns lite för litet så ta 300. Känns 300 för stort så ta det. Det försvinner alltid lite som sagt :)

Gilla

boppar

Kvinna ·

06 maj, 2014

Våga-2014 skrev:
Kör på dig magkänsla, tyckte du 305cc kändes rätt så blir det superbra sen! Hade samma ångest efter mycket forum läsande, mycket åsikter o tyckande här men jag tog upp det med personalen på kliniken o min kirurg, och fick då svaret att lita på mig själv då jag faktiskt ville ha de brösten och man kan inte jämföra sig med någon! Nu efterhand kunde det inte ha blivit snyggare o storleken är helt perfekt! Lycka till! ❤️

Precis som du skrev så gick jag på magkänsla, tog 305cc! Det är nog bäst att ta det man kommer överens om på konsultationen, det är ju trots allt det man trivdes i och valde!

Vad kul att du är nöjd! Tror alla velar mer eller mindre mellan cc innan, haha :)

Tack! ❤️

Gilla

Lucy

Kvinna ·

06 maj, 2014

Boppar: Jag förstår hur du känner och då ska du natuligtvis inte göra det :) Tänkte bara fråga eftersom jag är så nyfiken :) Ja, jag håller med. På konsultation provade jag bara 275 mp+ och sen föreslog han att jag skulle prova 350hp (som hade samma bredd men mer put) och det var big no-no. Provade dock inget annat. Men du har nog rätt att man ska gå på sin känsla och då blir det 275 vilket kändes jättebra när jag provade. Hursomhelst, hoppas allt fortsätter lika bra gör dig! :) Kissemjao: Problemet är ju att ena dagen känns 275 för stort och andra dagen för litet :) Ibland tycker jag att ngn med 300 ser mindre ut än ngn med 250 osv. Lurigt. Men som alla säger så skiljer det ju så lite egentligen på 250-275-305 att det nog eg inte spelar ngn större roll. :)
Gilla
Community

Är du redo att påbörja din resa?

Bli medlem