Nu är Fråga Kirurgen-sektionen live! Välkommen med frågor!
Maria.H profilbild

Maria.H

Kvinna ·

27 dec, 2015

Storleksnoja.... 300cc till 152 cm/50 kg?

Bröstförstoring

Lite drygt 2 månader kvar till operation och nu börjar storleksnojan... Har preliminärt bestämt 300cc runda mentor moderate plus profile, min kirurg mätte min bröstbredd till 12 cm vilket oxå implantatet mäter men är lite orolig att dom inte ska fylla ut ordentligt ändå.. Jag har ammat tre barn och brösten har gått från b-kupa till e-kupa varje gång för att sen gå ner till mindre än ursprungsstorleken efteråt, dvs jag har ganska uttänjd hud (bilder finns på min sida). Vad tror ni, bör jag ta ett snack med kirurgen igen om att ev gå upp i storlek? Eller blir allt annat bara för stort med tanke på att jag är så kort?

35

Sortera efter

Fröken Norrland

Kvinna ·

27 dec, 2015

känns som vi har rätt liknande utgångsläge efter att ha tittat på dina bilder, jag är bara längre men däremot 7kg tyngre :P

Jag är också nojjig över att inte fylla ut brösten så jag väljer att helt enkelt köra större än jag tänkt för att inte riskera att fortfarande ha hängiga bröst, vid konsultationen sa hon att det var gränsfall till att jag skulle behöva lyft men med tanke på hur pass stora implantat jag valde då (450cc) så trodde hon det skulle bli bra ändå. men jag kommer ändå välja minst 500cc hp alternativt 590cc uhp för att vara på den säkra sidan :)

Jag tror att jag hade valt att gå upp 100cc och hp kanske? 450cc hp vet jag är 12,7cm (om jag inte har fel, kan ha varit 12,5cm)

Gilla

lajka

Kvinna ·

27 dec, 2015

Är några cm längre än dig, har 450cc och ser absolut inte överdrivet stort ut. Så bättre att ta lite mer för att fylla ut. Om du har lite häng(?) är det bättre med en högre profil.
Gilla

Jonna

Kvinna ·

27 dec, 2015

.. Alltså tror nog absolut du säkert kan bära upp 350. Men kom ändå i håg att det är ju 3 dl rakt i varje bröst. Beror ju på vad du tycker är fint=) Vill också tillägga att brösten kan man klä ner till att folk inte märker någonting alls till folk tänker på att man ha två rätt så stora där. Så upplever jag det.
Gilla

Maria.H

Kvinna ·

28 dec, 2015

Kirurgen sa att "vi ska nog akta oss för att ta hög profil", minns inte exakta orsaken till varför hon sa så dock. Jag känner att huvudsaken all hud fylls ut, är inte ute efter några jätterattar eller superpigga tonårsbröst, dom får gärna se naturliga ut men vill att dom ska vara fylliga ändå... Så svårt! Brukar man gå igenom allt en sista gång på operationsdagen innan det är dax?
Gilla

Linnea81

Kvinna ·

30 dec, 2015

Maria.H skrev:
Kirurgen sa att "vi ska nog akta oss för att ta hög profil", minns inte exakta orsaken till varför hon sa så dock. Jag känner att huvudsaken all hud fylls ut, är inte ute efter några jätterattar eller superpigga tonårsbröst, dom får gärna se naturliga ut men vill att dom ska vara fylliga ändå... Så svårt! Brukar man gå igenom allt en sista gång på operationsdagen innan det är dax?
Hej! Jag är opererad av Jenny och hade liknande tankar som dig. Att jag kanske borde ta lite större när alla här känner att de blir storleksblinda /missnöjda osv. Jag har bröstbredd på 12.5 vilket passar bra med mentors 350cc. Ville inte heller ha några" bomber"Nu hade jag inget häng men istället väldigt lite egen vävnad och underpol. Jag mejlade Jenny och frågade vad hon trodde om att gå upp lite i stl. Hon svarade (samma kväll) och hänvisade till mitt utgångsläge att 350cc var bäst. Jag litade på henne och skulle inte alls vilja ha större än vad jag har nu. (Jag har före efter bilder) Mejla henne och be henne förklara varför hon tycker det ena eller andra så förstår man ju bättre och behöver inte ångra sig sen utan då förstår man att det är det här som gick utifrån mina förutsättningar ! De beställer ju implantaten så jag tror inte att du kan ändra dig på operationsdagen. Lycka till!
Gilla

Fröken Norrland

Kvinna ·

31 dec, 2015

Linnea81 skrev:
Maria.H skrev:
Hej! Jag är opererad av Jenny och hade liknande tankar som dig. Att jag kanske borde ta lite större när alla här känner att de blir storleksblinda /missnöjda osv. Jag har bröstbredd på 12.5 vilket passar bra med mentors 350cc. Ville inte heller ha några" bomber"Nu hade jag inget häng men istället väldigt lite egen vävnad och underpol. Jag mejlade Jenny och frågade vad hon trodde om att gå upp lite i stl. Hon svarade (samma kväll) och hänvisade till mitt utgångsläge att 350cc var bäst. Jag litade på henne och skulle inte alls vilja ha större än vad jag har nu. (Jag har före efter bilder) Mejla henne och be henne förklara varför hon tycker det ena eller andra så förstår man ju bättre och behöver inte ångra sig sen utan då förstår man att det är det här som gick utifrån mina förutsättningar ! De beställer ju implantaten så jag tror inte att du kan ändra dig på operationsdagen. Lycka till!
Polarkliniken kommer beställa 3 olika implantat så jag kan välja på min operationsdag :) var inga problem när jag frågade om det
Gilla

Leeto

Kvinna ·

31 dec, 2015

Jag är bara 5 cm längre än dig men vikten är samma. Jag bytte till 475cc uhp nu och det ser inte överdrivet stort ut på mig. Jag hade 370cc hp innan och dom försvann nästan i kläder. Men det beror ju på vad man är ute efter också såklart :)
Gilla

Maria.H

Kvinna ·

07 jan, 2016

Funderar på att mejla kirurgen ändå och fråga vad hon tycker om att gå upp i strl, isf 375cc hp som har samma omkrets som 300cc m+ men 1,3 cm större i put, eller skulle det se dumt ut?
Gilla

Bellis84

Kvinna ·

09 jan, 2016

Hej,

Var hos Jenny på konsultation igår men har börjat fundera nu efteråt.

Först fick jag testa ett urgröpt implantat 250cc som jag tror hon sa att
det skulle motsvara ett på 300cc? (tyckte det var snäppet litet)
Sedan stoppade hon in lite mer grejer i så det blev för stort tror det var
ca 300+ och sen då plus 50cc så det var som ett 350 cc??

Fick sedan testa ett runt 275cc som såg bra ut som det var, borde man lägga
till 50cc på det då? vill inte att det ska kännas mindre än det första på
250cc? slog mig i bilen att vi kanske svamlade till det eller nå? 

Hur gjorde ni när ni valde storlek?
Gilla

Maria.H

Kvinna ·

09 jan, 2016

Bellis84 skrev:
Hej,

Var hos Jenny på konsultation igår men har börjat fundera nu efteråt.

Först fick jag testa ett urgröpt implantat 250cc som jag tror hon sa att
det skulle motsvara ett på 300cc? (tyckte det var snäppet litet)
Sedan stoppade hon in lite mer grejer i så det blev för stort tror det var
ca 300+ och sen då plus 50cc så det var som ett 350 cc??

Fick sedan testa ett runt 275cc som såg bra ut som det var, borde man lägga
till 50cc på det då? vill inte att det ska kännas mindre än det första på
250cc? slog mig i bilen att vi kanske svamlade till det eller nå? 

Hur gjorde ni när ni valde storlek?
Hej! Va roligt :) vad tyckte du om henne och kliniken? Vi gjorde så som du skriver, först såna provimplantat och sen med runda lite fram och tillbaka. La även olika storlekar på vardera sida för att se skillnaden. Jag hade gärna åkt dit för att prova igen innan op men bor en bit ifrån och inser att jag inte kommer hinna få nån lucka för det innan det är dax.
Gilla

Bellis84

Kvinna ·

09 jan, 2016

Tyckte hon var bra, kändes som att hon förstod vad jag ville ha och vi hade samma ideér. Sen verkade hon vara lite små bossig/stressad, ingen man kunde direkt skämta med =)

Hade oxå gärna åkt igen även om jag känner mig rätt nöjd med det jag valt. Är just fråga om man ska lägga till lite mer på det inlägg man testade.

Jag hade själv velat ha en högre profil för lite mer put på brösten men hade rätt stort bröstmått så nu blir det låg profil

Gilla

fina_mini

Kvinna ·

09 jan, 2016

Med risk för att låta helt bakom flötet... Hur mäter man sin bröstbredd? Är det mellanrummet mellan bröstvårtorna? 

Gilla

Maria.H

Kvinna ·

09 jan, 2016

Bellis84 skrev:

Tyckte hon var bra, kändes som att hon förstod vad jag ville ha och vi hade samma ideér. Sen verkade hon vara lite små bossig/stressad, ingen man kunde direkt skämta med =)

Hade oxå gärna åkt igen även om jag känner mig rätt nöjd med det jag valt. Är just fråga om man ska lägga till lite mer på det inlägg man testade.

Jag hade själv velat ha en högre profil för lite mer put på brösten men hade rätt stort bröstmått så nu blir det låg profil

Men ser ju nu att du ska opereras dagen innan mig, va kul! =D är det runda implantat du har valt? Jag, eller jag och Jenny, kom fram till 300cc mp+ som är 12 cm i diameter, samma som min bröstbredd, men funderar om jag ska fråga henne om att gå upp till HP ist som är 375cc i samma diameter.. Vill nog inte gå över min bröstbredd iaf. Hon sa nåt om att vi nog skulle hålla oss från hp men jag minns inte varför, om det enligt henne blev för mycket eller vad det var. Mina bröst har vuxit rejält vid varje graviditet och är nu tomma, vill bara vara säker på att dom fylla ut ordentligt. Jag fick förresten oxå samma känsla, ingen man drar skämt med direkt, haha!
Gilla

Maria.H

Kvinna ·

09 jan, 2016

fina_mini skrev:

Med risk för att låta helt bakom flötet... Hur mäter man sin bröstbredd? Är det mellanrummet mellan bröstvårtorna? 

Det är måttet, alltså bredden, på bröstet från sida roll sida :)
Gilla

Bellis84

Kvinna ·

09 jan, 2016

Jag hade 12,5 och är väldigt smal så vågar inte sätt in så mkt. Så för mig var det aldrig tal om att vara i närheten av en hp så kan inte hjälpa varför man ska undvika. Provade du 375cc hos henne och hur tyckte du dom kändes? 

Efter barnen är mina skit fula helt platt upptill och sen nån liten påse längst ner. Känns säkrast att lyfta dom även om det är trist att man måste få ärr på brösten. Jag blir först ut av hos då :D ser så fram emot detta!! 

Gilla

Maria.H

Kvinna ·

10 jan, 2016

Bellis84 skrev:

Jag hade 12,5 och är väldigt smal så vågar inte sätt in så mkt. Så för mig var det aldrig tal om att vara i närheten av en hp så kan inte hjälpa varför man ska undvika. Provade du 375cc hos henne och hur tyckte du dom kändes? 

Efter barnen är mina skit fula helt platt upptill och sen nån liten påse längst ner. Känns säkrast att lyfta dom även om det är trist att man måste få ärr på brösten. Jag blir först ut av hos då :D ser så fram emot detta!! 

Vet att vi provade större men minns inte vilka storlekar det var... Iofs är det ju ett tag kvar oxå så får kanske göra ristestet och gå runt med och känna efter lite mer :) Bokade du op-tiden innan du hade konsultation? När jag skulle boka in min konsultation i början av november så frågade jag specifikt om ett datum i närheten av sportlovet, då fanns det torsdagen som du har och på fredagen som jag då preliminärbokade, och sen när jag kom dit på konsultationen så sa dom att bägge dom dagarna var fullbokade =D Du har inte varit på fler konsultationer? Ja visst är det trist med ärr, men samtidigt blir dom ju så fina med tiden så dom knappt syns :) och i bikini tex så är det ju inte några ärr som kommer visa sig heller, kommer alldeles säkert bli jättefint! hur lång sjukskrivning får du efteråt?
Gilla

Asirnas

Kvinna ·

10 jan, 2016

Hur kändes det när du provade implantaten?

Nja

OK

Bra

Perfekt!

? :)

Gilla

Maria.H

Kvinna ·

10 jan, 2016

Asirnas skrev:

Nja

OK

Bra

Perfekt!

Det kändes både okej och stundvis helt perfekt, var mest förvirrad över att Jenny mätte en annan bröstbredd än kirurgen på andra stället jag varit till på konsultation och hade väl kanske tänkt mig en annan storlek utifrån dom måtten. Kanske var därför jag blev så ställd och nojjar över strl nu :)
Gilla

Asirnas

Kvinna ·

10 jan, 2016

Maria.H skrev:
Asirnas skrev:

Nja

OK

Bra

Perfekt!

Det kändes både okej och stundvis helt perfekt, var mest förvirrad över att Jenny mätte en annan bröstbredd än kirurgen på andra stället jag varit till på konsultation och hade väl kanske tänkt mig en annan storlek utifrån dom måtten. Kanske var därför jag blev så ställd och nojjar över strl nu :)

Bor du nära kliniken? Passa då på att prova implantaten igen så du är helt säker :)

Gilla

Maria.H

Kvinna ·

10 jan, 2016

Asirnas skrev:

Maria.H skrev:
Asirnas skrev:

Nja

OK

Bra

Perfekt!

Bor du nära kliniken? Passa då på att prova implantaten igen så du är helt säker :)

Nä jag bor dessvärre en bra bit ifrån, men jag får nog kanske börja med att mejla Jenny och höra vad hon tycker :)
Gilla
Community

Är du redo att påbörja din resa?

Bli medlem