Nu är Fråga Kirurgen-sektionen live! Välkommen med frågor!
Maria.H profilbild

Maria.H

Kvinna ·

27 dec, 2015

Storleksnoja.... 300cc till 152 cm/50 kg?

Bröstförstoring

Lite drygt 2 månader kvar till operation och nu börjar storleksnojan... Har preliminärt bestämt 300cc runda mentor moderate plus profile, min kirurg mätte min bröstbredd till 12 cm vilket oxå implantatet mäter men är lite orolig att dom inte ska fylla ut ordentligt ändå.. Jag har ammat tre barn och brösten har gått från b-kupa till e-kupa varje gång för att sen gå ner till mindre än ursprungsstorleken efteråt, dvs jag har ganska uttänjd hud (bilder finns på min sida). Vad tror ni, bör jag ta ett snack med kirurgen igen om att ev gå upp i storlek? Eller blir allt annat bara för stort med tanke på att jag är så kort?

35

Sortera efter

Asirnas

Kvinna ·

10 jan, 2016

Maria.H skrev:
Asirnas skrev:

Maria.H skrev:
Asirnas skrev:

Hur kändes det när du provade implantaten?

Nja

OK

Bra

Perfekt!

? :)

Det kändes både okej och stundvis helt perfekt, var mest förvirrad över att Jenny mätte en annan bröstbredd än kirurgen på andra stället jag varit till på konsultation och hade väl kanske tänkt mig en annan storlek utifrån dom måtten. Kanske var därför jag blev så ställd och nojjar över strl nu :)

Bor du nära kliniken? Passa då på att prova implantaten igen så du är helt säker :)

Nä jag bor dessvärre en bra bit ifrån, men jag får nog kanske börja med att mejla Jenny och höra vad hon tycker :)

Då kanske du kan prova implantaten samma sag som operationen :)

Gilla

Bellis84

Kvinna ·

10 jan, 2016

Jag bokade i samband med konsultationen hade kunnat få en tid en vecka före men det funkade inte för sambon. Då jag ska göra bröstlyft som tar lite längre tid så hade de färre tider, annars hade de en avbokad tid nästa vecka =)

Har bara varit hos Jenny, har vänner som gjort på andra kliniker bla närmare där jag bor som inte varit 100% nöjda av olika anledningar. Men känner som att man kanske borde gå till någon till iaf, mest för att kolla hur de skulle mäta min bröst?

Fick du mindre eller större bröstbredd när Jenny mätte?

Gilla

Maria.H

Kvinna ·

10 jan, 2016

Asirnas skrev:

Maria.H skrev:
Asirnas skrev:

Maria.H skrev:
Asirnas skrev:

Hur kändes det när du provade implantaten?

Nja

OK

Bra

Perfekt!

? :)

Det kändes både okej och stundvis helt perfekt, var mest förvirrad över att Jenny mätte en annan bröstbredd än kirurgen på andra stället jag varit till på konsultation och hade väl kanske tänkt mig en annan storlek utifrån dom måtten. Kanske var därför jag blev så ställd och nojjar över strl nu :)

Bor du nära kliniken? Passa då på att prova implantaten igen så du är helt säker :)

Nä jag bor dessvärre en bra bit ifrån, men jag får nog kanske börja med att mejla Jenny och höra vad hon tycker :)

Då kanske du kan prova implantaten samma sag som operationen :)

Ja det kanske skulle funka, är ju inga unika storlekar jag väljer mellan så dom kanske finns på lager redan :)
Gilla

Maria.H

Kvinna ·

10 jan, 2016

Bellis84 skrev:

Jag bokade i samband med konsultationen hade kunnat få en tid en vecka före men det funkade inte för sambon. Då jag ska göra bröstlyft som tar lite längre tid så hade de färre tider, annars hade de en avbokad tid nästa vecka =)

Har bara varit hos Jenny, har vänner som gjort på andra kliniker bla närmare där jag bor som inte varit 100% nöjda av olika anledningar. Men känner som att man kanske borde gå till någon till iaf, mest för att kolla hur de skulle mäta min bröst?

Jag fick mindre mått av Jenny, iofs bara 0,5 cm men ändå. Jag blev nog mest förvirrad av att gå på två konsultationer faktiskt. Hade egentligen bestämt mig för den första men fick höra så mycket dåligt om den så bytte till Lhn ist då jag hört så mycket bra om dom, bara att dom är kinkiga med sjukskrivning. Men får nog försöka släppa det med Bröstbredden och lita på Jenny :)
Gilla

Bellis84

Kvinna ·

10 jan, 2016

Maria.H skrev:
Bellis84 skrev:

Jag fick mindre mått av Jenny, iofs bara 0,5 cm men ändå. Jag blev nog mest förvirrad av att gå på två konsultationer faktiskt. Hade egentligen bestämt mig för den första men fick höra så mycket dåligt om den så bytte till Lhn ist då jag hört så mycket bra om dom, bara att dom är kinkiga med sjukskrivning. Men får nog försöka släppa det med Bröstbredden och lita på Jenny :)

Man har ett tag kvar innan man måste bestämt sig färdigt =) Ska fundera om jag borde ta ett större då lite försvinner och kanske ta en en liten högre profil. Kan tänka mig att man blir förvirrad när två läkare ger en olika mått och andra förslag =S

Gilla

Maria.H

Kvinna ·

10 jan, 2016

Bellis84 skrev:

Maria.H skrev:
Bellis84 skrev:

Ja det har du rätt i :) Sa hon förresten nåt om när du skulle vara där, alltså om man ska vara där nåt innan op-tiden som man fått? Jag minns verkligen inte va hon sa om det där och det står bara i papprena "du är bokad för operation kl 8:00" =D

Man har ett tag kvar innan man måste bestämt sig färdigt =) Ska fundera om jag borde ta ett större då lite försvinner och kanske ta en en liten högre profil. Kan tänka mig att man blir förvirrad när två läkare ger en olika mått och andra förslag =S

Gilla

Bellis84

Kvinna ·

10 jan, 2016

Tror det är den tiden man ska vara där, har kl 10 =)

Sen ska man bara dusch i sin vanliga tvål, brukar det inte vara sån där specialtvätt från apoteket alla använder?

Får man ha deo på? 

Gilla

Maria.H

Kvinna ·

10 jan, 2016

Bellis84 skrev:

Tror det är den tiden man ska vara där, har kl 10 =)

Sen ska man bara dusch i sin vanliga tvål, brukar det inte vara sån där specialtvätt från apoteket alla använder?

Får man ha deo på? 

Så sa dom till mig oxå att det räcker med att man duschar i sin vanliga tvål. Deo frågade jag aldrig nåt om faktiskt, där sa du nåt =P
Gilla

Bellis84

Kvinna ·

10 jan, 2016

Kommer du ihåg vad dom urgröpta man fick testa motsvarade för cc?

Gilla

Maria.H

Kvinna ·

12 jan, 2016

Bellis84 skrev:

Kommer du ihåg vad dom urgröpta man fick testa motsvarade för cc?

Nä tyvärr.. Provade bara dom som allra hastigast men eftersom dom är så långa och jag är så kort så blev det bara konstigt att prova med dom, haha!
Gilla

Disneyprinsessan

Kvinna ·

12 jan, 2016

Jag är 12 cm längre och 12 kilo tyngre men jag vill inte ha för stora. Jag har ammat 1 barn och när jag gjorde ristestet så tog jag 3,5 dl och det tyckte jag, på mig, blev stort. Men jag har ju läst att med lyft, som jag vill göra, och bakom muskeln, då försvinner en del. Men jag har inte någon konsultation inbokad och jag avvaktar lite tills jag har sparat pengar till i all fall hälften.

Gilla

FruT

Kvinna ·

12 jan, 2016

Hej! Nu har jag inte läst de andra inläggen men du och jag är nästan lika långa, skiljer 1 cm. Jag väger dock ett par kilon mer än dig. Jag har valt 450cc och visst, det är stort men jag har ganska bred bröstkorg m.m och när jag har testat med ris och implantaten på kliniken så har det sett bra ut. Försöker tänka på det men jag kan erkänna att storleken skrämmer mig ibland😀fast då brukar jag sätta på mig sportbhn med risinläggen i och det ser ut som jag vill ha det.

Allt beror på vad man är ute efter, jag vill ha bröst av den större modellen. I mitt tycke tror jag inte att 350cc blir för stort men smaken är som baken, delad🙂Lycka till med storleksvalet, det är inte det enklaste att välja. Kan skriva åt dig när jag har gjort mina så kanske det ger dig en hum🙂

Gilla

Maria.H

Kvinna ·

13 jan, 2016

FruT skrev:

Hej! Nu har jag inte läst de andra inläggen men du och jag är nästan lika långa, skiljer 1 cm. Jag väger dock ett par kilon mer än dig. Jag har valt 450cc och visst, det är stort men jag har ganska bred bröstkorg m.m och när jag har testat med ris och implantaten på kliniken så har det sett bra ut. Försöker tänka på det men jag kan erkänna att storleken skrämmer mig ibland😀fast då brukar jag sätta på mig sportbhn med risinläggen i och det ser ut som jag vill ha det.

Allt beror på vad man är ute efter, jag vill ha bröst av den större modellen. I mitt tycke tror jag inte att 350cc blir för stort men smaken är som baken, delad🙂Lycka till med storleksvalet, det är inte det enklaste att välja. Kan skriva åt dig när jag har gjort mina så kanske det ger dig en hum🙂

Ja gör gärna det :) vad har du för bröstbredd?
Gilla

Maria.H

Kvinna ·

13 jan, 2016

Disneyprinsessan skrev:

Jag är 12 cm längre och 12 kilo tyngre men jag vill inte ha för stora. Jag har ammat 1 barn och när jag gjorde ristestet så tog jag 3,5 dl och det tyckte jag, på mig, blev stort. Men jag har ju läst att med lyft, som jag vill göra, och bakom muskeln, då försvinner en del. Men jag har inte någon konsultation inbokad och jag avvaktar lite tills jag har sparat pengar till i all fall hälften.

Nä FÖR stora vill jag inte ha heller :) men iom att mina bröst blivit så pass uttänjda när jag varit gravid så vill jag vara säker på att fylla ut allt ordentligt så jag får ett fint resultat :) tycker det är svårt att få till rätt bredd och projektion på ristestet bara, men känner att det nog är gränsfall till att jag ska tycka att det är för litet.
Gilla

FruT

Kvinna ·

13 jan, 2016

Maria.H skrev:
FruT skrev:

Ja gör gärna det :) vad har du för bröstbredd?

Jag vet faktiskt inte om jag ska vara ärlig, tänkte inte på att fråga det under konsultationen :)

Gilla
Community

Är du redo att påbörja din resa?

Bli medlem