Maria.H
Kvinna ·
27 dec, 2015
Storleksnoja.... 300cc till 152 cm/50 kg?
BröstförstoringLite drygt 2 månader kvar till operation och nu börjar storleksnojan... Har preliminärt bestämt 300cc runda mentor moderate plus profile, min kirurg mätte min bröstbredd till 12 cm vilket oxå implantatet mäter men är lite orolig att dom inte ska fylla ut ordentligt ändå.. Jag har ammat tre barn och brösten har gått från b-kupa till e-kupa varje gång för att sen gå ner till mindre än ursprungsstorleken efteråt, dvs jag har ganska uttänjd hud (bilder finns på min sida). Vad tror ni, bör jag ta ett snack med kirurgen igen om att ev gå upp i storlek? Eller blir allt annat bara för stort med tanke på att jag är så kort?
Sortera efter
Asirnas
Kvinna ·
10 jan, 2016
Bellis84
Kvinna ·
10 jan, 2016
Jag bokade i samband med konsultationen hade kunnat få en tid en vecka före men det funkade inte för sambon. Då jag ska göra bröstlyft som tar lite längre tid så hade de färre tider, annars hade de en avbokad tid nästa vecka =)
Har bara varit hos Jenny, har vänner som gjort på andra kliniker bla närmare där jag bor som inte varit 100% nöjda av olika anledningar. Men känner som att man kanske borde gå till någon till iaf, mest för att kolla hur de skulle mäta min bröst?
Fick du mindre eller större bröstbredd när Jenny mätte?
Maria.H
Kvinna ·
10 jan, 2016
Hur kändes det när du provade implantaten?
Nja
OK
Bra
Perfekt!
? :)
Bor du nära kliniken? Passa då på att prova implantaten igen så du är helt säker :)
Då kanske du kan prova implantaten samma sag som operationen :)
Maria.H
Kvinna ·
10 jan, 2016
Jag bokade i samband med konsultationen hade kunnat få en tid en vecka före men det funkade inte för sambon. Då jag ska göra bröstlyft som tar lite längre tid så hade de färre tider, annars hade de en avbokad tid nästa vecka =)
Har bara varit hos Jenny, har vänner som gjort på andra kliniker bla närmare där jag bor som inte varit 100% nöjda av olika anledningar. Men känner som att man kanske borde gå till någon till iaf, mest för att kolla hur de skulle mäta min bröst?
Bellis84
Kvinna ·
10 jan, 2016
Man har ett tag kvar innan man måste bestämt sig färdigt =) Ska fundera om jag borde ta ett större då lite försvinner och kanske ta en en liten högre profil. Kan tänka mig att man blir förvirrad när två läkare ger en olika mått och andra förslag =S
Maria.H
Kvinna ·
10 jan, 2016
Ja det har du rätt i :) Sa hon förresten nåt om när du skulle vara där, alltså om man ska vara där nåt innan op-tiden som man fått? Jag minns verkligen inte va hon sa om det där och det står bara i papprena "du är bokad för operation kl 8:00" =DFick du mindre eller större bröstbredd när Jenny mätte?
Man har ett tag kvar innan man måste bestämt sig färdigt =) Ska fundera om jag borde ta ett större då lite försvinner och kanske ta en en liten högre profil. Kan tänka mig att man blir förvirrad när två läkare ger en olika mått och andra förslag =S
Bellis84
Kvinna ·
10 jan, 2016
Tror det är den tiden man ska vara där, har kl 10 =)
Sen ska man bara dusch i sin vanliga tvål, brukar det inte vara sån där specialtvätt från apoteket alla använder?
Får man ha deo på?
Maria.H
Kvinna ·
10 jan, 2016
Tror det är den tiden man ska vara där, har kl 10 =)
Sen ska man bara dusch i sin vanliga tvål, brukar det inte vara sån där specialtvätt från apoteket alla använder?
Får man ha deo på?
Bellis84
Kvinna ·
10 jan, 2016
Kommer du ihåg vad dom urgröpta man fick testa motsvarade för cc?
Maria.H
Kvinna ·
12 jan, 2016
Kommer du ihåg vad dom urgröpta man fick testa motsvarade för cc?
Disneyprinsessan
Kvinna ·
12 jan, 2016
Jag är 12 cm längre och 12 kilo tyngre men jag vill inte ha för stora. Jag har ammat 1 barn och när jag gjorde ristestet så tog jag 3,5 dl och det tyckte jag, på mig, blev stort. Men jag har ju läst att med lyft, som jag vill göra, och bakom muskeln, då försvinner en del. Men jag har inte någon konsultation inbokad och jag avvaktar lite tills jag har sparat pengar till i all fall hälften.
FruT
Kvinna ·
12 jan, 2016
Hej! Nu har jag inte läst de andra inläggen men du och jag är nästan lika långa, skiljer 1 cm. Jag väger dock ett par kilon mer än dig. Jag har valt 450cc och visst, det är stort men jag har ganska bred bröstkorg m.m och när jag har testat med ris och implantaten på kliniken så har det sett bra ut. Försöker tänka på det men jag kan erkänna att storleken skrämmer mig ibland😀fast då brukar jag sätta på mig sportbhn med risinläggen i och det ser ut som jag vill ha det.
Allt beror på vad man är ute efter, jag vill ha bröst av den större modellen. I mitt tycke tror jag inte att 350cc blir för stort men smaken är som baken, delad🙂Lycka till med storleksvalet, det är inte det enklaste att välja. Kan skriva åt dig när jag har gjort mina så kanske det ger dig en hum🙂
Maria.H
Kvinna ·
13 jan, 2016
Hej! Nu har jag inte läst de andra inläggen men du och jag är nästan lika långa, skiljer 1 cm. Jag väger dock ett par kilon mer än dig. Jag har valt 450cc och visst, det är stort men jag har ganska bred bröstkorg m.m och när jag har testat med ris och implantaten på kliniken så har det sett bra ut. Försöker tänka på det men jag kan erkänna att storleken skrämmer mig ibland😀fast då brukar jag sätta på mig sportbhn med risinläggen i och det ser ut som jag vill ha det.
Allt beror på vad man är ute efter, jag vill ha bröst av den större modellen. I mitt tycke tror jag inte att 350cc blir för stort men smaken är som baken, delad🙂Lycka till med storleksvalet, det är inte det enklaste att välja. Kan skriva åt dig när jag har gjort mina så kanske det ger dig en hum🙂
Maria.H
Kvinna ·
13 jan, 2016
Jag är 12 cm längre och 12 kilo tyngre men jag vill inte ha för stora. Jag har ammat 1 barn och när jag gjorde ristestet så tog jag 3,5 dl och det tyckte jag, på mig, blev stort. Men jag har ju läst att med lyft, som jag vill göra, och bakom muskeln, då försvinner en del. Men jag har inte någon konsultation inbokad och jag avvaktar lite tills jag har sparat pengar till i all fall hälften.
FruT
Kvinna ·
13 jan, 2016
Jag vet faktiskt inte om jag ska vara ärlig, tänkte inte på att fråga det under konsultationen :)
Hur kändes det när du provade implantaten?
Nja
OK
Bra
Perfekt!
? :)
Bor du nära kliniken? Passa då på att prova implantaten igen så du är helt säker :)
Då kanske du kan prova implantaten samma sag som operationen :)