Anonym användare
12 jul, 2011
Storleksnoja- vågar jag ta 400cc?
Nedräkningen har börjat för min del nu, men jag är fortfarande osäker på vilken storlek jag ska välja. Jag har knappt en full a-kupa i dagsläget och vill nu ha en normal storlek för min kropp. Jag har gjort ristestet med både 3 dl ris i och 4 dl ris i för att försöka vänja mig vid någon storlek, men det är svårt. Jag kommer göra bakomplacering, så lite kommer ju då försvinna av storleken. Jag lägger upp 3 bilder, en bild med ristestet på 4dl, en bild med ristestet på 3dl och en förebild. Vilken storlek tror ni passar mig bäst? Just nu funderar jag på 400, men vågar jag det??
Sortera efter

Anonym användare
16 jul, 2011

Greta
Kvinna ·
16 jul, 2011
helt klart 400cc du är lång och ser ut att ha ganska breda axlar, du väger normalt till din längd så minst 400cc för att få ett naturligt och passande resultat till kroppen.
jag la 375cc hp och väger 53kg och är 163 lång och resultatet är bra till min kropp.

tinkerbell1
Kvinna ·
16 jul, 2011
la in 380cc o är 173 ... 180 med klackar=)) känns inte stort alls men kan få dom piffiga med push bh=)

Anonym användare
17 jul, 2011
Malin88: Jo jag har varit på konsultation och han mätte vilka mått jag hade, men dessa fick jag ju inte reda på :/ Tänkte inte på att fråga då heller vad han skrev upp.. Jag ska försöka mäta själv, men har bara en himla tumstock hemma.. hmmm :/!! Men tack för hjälpen iaf! :)

Malin88
Kvinna ·
17 jul, 2011
jaha okey. men bra o maila han o fråga vad du hade för bröstbredd :) men du kan försöka mäta själv först, han kanske har semester nu. man behöver inte ha exakt samma bredd, går med några mm +-.

Anonym användare
18 jul, 2011
Ja jag tänkte på det, men tror han har gått på semester nu då min opdag var hans första jobbdag efter semestern :p Men efter ett försök här hemma med min tumstock tror jag att jag ligger på ca 13 cm om jag inte har mätt helt tokigt, så då ska ju mentors 400 cc hp gå då den är 12,3 i bröstbredd! :) Hoppas på det! Gud nu är det bara 4 veckor kvar, och börjar bli gryyymt nervös!

Malin88
Kvinna ·
18 jul, 2011

Anonym användare
18 jul, 2011
Håller med Malin! Tar man för smala implantat så de inte riktigt fyller ut bröstet är det inte säkert att du blir nöjd! Skulle också hellre ta 450cc då för att verkligen fylla ut, tror INTE det blir för stort för dig HELT ärligt! :)

Anonym användare
18 jul, 2011
Hmm jasså, de har ja inte ens tänkt på! men tack för att ni berättar det malin88 och cookie!! :) Jag får helt enkelt prata med min kirurg på opdagen och försöka komma fram till något bra alternativ, han har ju som sagt mina bröstmått så han borde ju också rimligtvis veta vilken bredd på implantatet som blir bäst! Det får helt enkelt visa sig på opdagen vad det blir! Finns ju inte så myckt jag kan göra här hemma nu innan det är dags, mer än att föreställa sig sin nya storlek!
Mät som Malin sa och använd ett skjutmått! Jag har 11,5cm på mitt större bröst och 10,5cm på mitt mindre. En vanlig bröstbredd brukar ligga mellan 11 och 13cm typ, så du vet ungefär vad som är normalt. :) Tror kring 12cm är det allra vanligaste.