Nu är Fråga Kirurgen-sektionen live! Välkommen med frågor!
dumle

dumle

Kvinna ·

Största stl 590 uhp??

Bröstförstoring
Hejsan! Hade tänkt operera mig på proforma i sthlm. Hade vilja ha MINST 600cc men helst 650cc ca.. men läst någonstans att mentor max har 590 UHP? Så om jag kommer till proforma och säger att jag vill ha 650cc UHP vad kommer jag få för svar? För proforma använder väll bara mentor?😕😕🙁
25

Sortera efter

daria

daria

Kvinna ·

jag fick höra från en annan att 590 cc i HP max inte UHP 
Gilla
Pygme

Pygme

Kvinna ·

uhp finns bara till 590, hp finns till 800
Gilla
dumle

dumle

Kvinna ·

Pygme skrev:
uhp finns bara till 590, hp finns till 800

Är det stor skillnad på uhp och hp? Syns det mkt när det är en såpass stor storlek?🙂

Gilla
turisten

turisten

Kvinna ·

Rätta mig om jag har fel, men åtminstone tidigare har man fått Allergan på Proforma, men det ingår inte i standardpriset. Sen bör du dock vara förberedd på att det inte är säkert att kirurgen får in så stora implantat om detta är din första operation. 
Gilla
Pygme

Pygme

Kvinna ·

uhp 590 har en bredd på 12,6 och put på 6,5, hp har vid 600 bredd på 14 och put på 5,7 och vid 650 bredd på 14,3 put på 5,8
Gilla
Pygme

Pygme

Kvinna ·

Det skiljer lite millimeter hit eller dit mellan texturarade och släta, men typ samma
Gilla
dumle

dumle

Kvinna ·

turisten skrev:
Rätta mig om jag har fel, men åtminstone tidigare har man fått Allergan på Proforma, men det ingår inte i standardpriset. Sen bör du dock vara förberedd på att det inte är säkert att kirurgen får in så stora implantat om detta är din första operation. 

Jaha vet du vad det skulle kosta då?🙂 Inte är väll 600-650 cc såå sypra har ju ändå ett par fasta 75d kupor och har hört att folk med akupa fått in typ 500-600cc

Gilla
dumle

dumle

Kvinna ·

dumle skrev:
turisten skrev:

Jaha vet du vad det skulle kosta då?🙂 Inte är väll 600-650 cc såå sypra har ju ändå ett par fasta 75d kupor och har hört att folk med akupa fått in typ 500-600cc

stora*

Gilla
dumle

dumle

Kvinna ·

Pygme skrev:
uhp 590 har en bredd på 12,6 och put på 6,5, hp har vid 600 bredd på 14 och put på 5,7 och vid 650 bredd på 14,3 put på 5,8

Tsck!🙂

Gilla
daria

daria

Kvinna ·

daria skrev:
jag fick höra från en annan att 590ulh max inte HP 

Gilla
Jossefine

Jossefine

Kvinna ·

Jag har gjort 2 operationer på Proforma. Första operationen var med mentor, och min andra operation var med allergan. Anledningen till att jag ville ha allergan var för att jag gick från 350cc-750, och jag tyckte då att allergan var bäst eftersom mentor blev så "sladdrigt" i större storlekar (enligt min mening, men det är ju smaksak). Men jag har för mig att mentor inte fanns i lika stora storlekar som allergan tyvärr, och tyvärr är ju även lite dyrare. Hur som helst så ångrar jag inte en sekund att jag betalade lite mer för allergan då jag är supernöjd med resultatet nu :)
Gilla
Sissy

Sissy

Kvinna ·

Hade också mentor 400cc tills i fredags nu har jag allergan uhp 700cc är nöjd än sålänge :)
Gilla
Opticruise

Opticruise

Kvinna ·

Jag skulle valt Allergan för de finns i upp till 800 i uhp mot Mentors 590uhp. Kostar 9 tusen extra på Proforma om du vill ha Allergan men kan det väl vara värt så slipper du bli besviken på stl🙂

Gilla
hejsan

hejsan

Kvinna ·

Jag hade 75B innan och har 600cc hp mentor och har nu 75E/F

Gilla
Opticruise

Opticruise

Kvinna ·

hejsan skrev:

Jag hade 75B innan och har 600cc hp mentor och har nu 75E/F

Låter väldigt skumt med din bh-stl 🙂. Man brukar gå upp ca en kupa /100 cc och för mig stämmer det inte ett dugg på dig .. Du borde ligga minst på h i kupa..

Vad har du för underbystmåt(stramt mätt)t? Känns stort med 75  i underband om jag kikar på din vikt/längd.. Viktigt med rätt bh stl ju efter op för att brösten ska hålla sig fina länge👍

Gilla
dumle

dumle

Kvinna ·

Jossefine skrev:

Jag har gjort 2 operationer på Proforma. Första operationen var med mentor, och min andra operation var med allergan. Anledningen till att jag ville ha allergan var för att jag gick från 350cc-750, och jag tyckte då att allergan var bäst eftersom mentor blev så "sladdrigt" i större storlekar (enligt min mening, men det är ju smaksak). Men jag har för mig att mentor inte fanns i lika stora storlekar som allergan tyvärr, och tyvärr är ju även lite dyrare. Hur som helst så ångrar jag inte en sekund att jag betalade lite mer för allergan då jag är supernöjd med resultatet nu :)

Jag har hört att allergan är mer fyllda, å jag har inget emot av att lägga in allergan! Men finns de på proforma? Kostar de något extra?😀

Gilla
dumle

dumle

Kvinna ·

Opticruise skrev:

Jag skulle valt Allergan för de finns i upp till 800 i uhp mot Mentors 590uhp. Kostar 9 tusen extra på Proforma om du vill ha Allergan men kan det väl vara värt så slipper du bli besviken på stl🙂

Jag har absolut inget emot av att använda allergan😀Men vart osäker på om proforma bara använder mentor! Varför kostar det extra om man vill ha det? Det blir ju med försäkring typ 45 lax?

Gilla
Jossefine

Jossefine

Kvinna ·

dumle ja precis, det är därför dem är fastare och mer kompakta också :)

Proforma har både mentor och allergan, men allergan kostar 8000kr mer. Jag tycker ju ändå att det absolut var och är värt pengarna :)

Gilla
Opticruise

Opticruise

Kvinna ·

dumle skrev:

Opticruise skrev:

Jag har absolut inget emot av att använda allergan😀Men vart osäker på om proforma bara använder mentor! Varför kostar det extra om man vill ha det? Det blir ju med försäkring typ 45 lax?

Tyvärr ska man ha Allergan på Proforma blir det ingen billig affär.Likaså tar dom 5000 extra för släta Mentor med..Tycker dom generellt kunde ta tex 40.000 istället oavsett implantat och med kapselförsäkring,men misstänker dom tjänar bättre såhär ;)
Gilla
dumle

dumle

Kvinna ·

Jossefine skrev:

dumle ja precis, det är därför dem är fastare och mer kompakta också :)

Proforma har både mentor och allergan, men allergan kostar 8000kr mer. Jag tycker ju ändå att det absolut var och är värt pengarna :)

Har du allergan? Och om man ska välja mellan mentor och allergan så ska man ta allergan då? Ä det stor sillnad på implantaten om du vet? Är det mer värt att ta allerga?😀

Gilla
Community

Är du redo att påbörja din resa?

Bli medlem