Nu är Fråga Kirurgen-sektionen live! Välkommen med frågor!
Winter

Winter

Kvinna ·

Vågar jag ta 630 cc uhp?

Bröstförstoring

Hade först bestämt mig för 550 cc hp, men nu står det mellan 580cc uhp eller 630cc uhp.

Har enbart testat 550 på konsultationen och när jag testar med ris hemma så ser jag ingen större skillnad.

Ingela (sköterska) på citadell menar dock på att från 550 cc hp till 630cc uhp är det en stor skillnad.

Vet inte vad jag ska tro...? :/

Ska opereras i nästa vecka på citadell och dom måste ha svar nu. Har lyckats skjuta upp beslutet tills imorgon då jag måste medela dom vad jag vill ha.

Är smal och är rädd att få jättebröst men som så många andra också rädd att ångra att jag tog för små.

Är så osäker så nu lutar det åt 580cc. Kan ni snälla hjälpa och råda mig!

25

Sortera efter

Opticruise

Opticruise

Kvinna ·

Jag antar att du ska ha Perthese?!? Måttmässigt är det ingen jätteskillnad på de 3 implantaten. 550hp 13.25 bredd 5.9 proj 580 uhp 13.4 bredd 6.1 proj 630 uhp 13.6 bredd 6.3 proj Det är ju rejäla implantat allihopa.Så du lär inte bli missnöjd med för små iaf ;)
Gilla
Winter

Winter

Kvinna ·

Jo det är Perthese jag ska ha :)

Nej det lät ju inte som att det är så stor skillnad.

Känns inte som att en ökning på 80 cc borde göra så stor skillnad men varför säger då Ingela att det är stor skillnad???

Blir galan på detta! Kan inte sova om nätterna och har svårt att tänka på nåt annat om dagarna. :/

Vet inte vad jag ska välja??

Gilla
Anonym användare

Anonym användare

Du får troligtvis samma bhstorlek vilken storlek på implantat du än väljer av dom. Brukar behövas runt 150cc för skillnad..

Det skiljer bara 4mm i put mellan största och minsta. Jag bytte implantat i fredags pga ruptur och fick då nya som var 3mm mer i put. Märker noll skillnad i storlek på brösten mot förut.

Gilla
Winter

Winter

Kvinna ·

Tack för era svar. Men varför tror ni hon säger att det blir stor skillnad??

Gilla
Opticruise

Opticruise

Kvinna ·

Tycker du ska maila din kirurg istället..Sköterskorna brukar tyvärr inte vara så kunniga.Det hade jag gjort i ditt fall om du är osäker..Men som Tin sa det är inte ens 1 stl i skillnad och lite måttmässigt..
Gilla
Winter

Winter

Kvinna ·

Har försökt kommunicera med honom men det går inte. Fick prata med sköterskorna istället som säger att Peter säger att jag kan ha vilket som, men Ingela säger att jag måste tänka på att 630 cc uhp blir större än 550 cc hp som jag provat efter som jag både går upp i cc och en högre profil

Gilla
Winter

Winter

Kvinna ·

Vilken storlek hade ni tagit? Tror ni man kan se skillnad med blotta ögat mellan 550 och 630. Jag menar kan det vara så att 550 blir lagom men 630 för stort?

Gilla
Opticruise

Opticruise

Kvinna ·

Rent visuellt tror jag det är en liten skillnad,skulle du stoppa 550 i ena och 630 i andra så skulle du nog se en marginell skillnad.Sen ska du ju ha delvis bakom med då "försvinner" ju endel bakom muskeln.. Du får dra lott ;)
Gilla
Anonym användare

Anonym användare

Jag tror inte du kommer märka nån skillnad med blotta ögat. Det är några ynka mm det handlar om. Välj mittenstorleken annars? 

Om du kommer tycka 550 är för litet/stort så kommer 630 också vara för litet/stort för skillnanden är minimal. Det är inte ens en kupstorlek i bh.

Gilla
sockerdricka

sockerdricka

Kvinna ·

Vad kan du leva lättast med, att dom känns liiite för små eller liiite förstora? Vilka tankar är lättast att leva med, "jag skulle tagit mindre, nu känns dom svåra att dölja" eller "dem är fina men lite större så hade dem varit perfekta" ? Skillnaden är ju som sagt inte spc stor.. tror det mesta kommer sitta i ditt huvud. Och oavsätt vad du väljer så kommer du få ordentliga bröst som du både kan pusha och minska med olika bhar och kläder :)
Gilla
ollie

ollie

Kvinna ·

Som de andra säger är det nog ingen jätte skillnad. Jag gick upp en cm i put och 2mm i bredd och har fortfarande samma storlek som innan bytet. Det är STORA implantat allihop så vilken du än väljer blir det nog stort. Tom ganska lika stort.
Gilla
bojard71

bojard71

Kvinna ·

Jag hade inte tagit 630 cc,då det är ett STORT inp.Nu vet jag inte hur mycket vävnad du har själv.

Vad gäller Ingela är hon mycket kunnig o vet vad hon pratar om.

Personligen hade jag nog tyckt att det hade varit värre att få för stora bröst än för små.

Lycka Till!

Gilla
Winter

Winter

Kvinna ·

På kliniken sa sköterskorna också att 580 och 630 är ovanliga storlekar. Då undrar jag ju lite varför.. Är det för att det blir så stort att ingen vill ha dom?

Gilla
bojard71

bojard71

Kvinna ·

Det är ju inte så vanligt att lägga in dom storlekarna,eftersom det är stora Inplantat.

Gilla
Winter

Winter

Kvinna ·

Förtod på Ingela som att hon tyckte det var dumt att ta 630 för att jag inte provat den storleken utan enbart provat 550 och att det blir en ganska stor skillnad mellan dom implantaten..

Men som sagt, med ristestet ser jag ingen skillnad, frågan är ju hur stor skillnaden verkligen blir i verkligheten :/

Gilla
Winter

Winter

Kvinna ·

Kommer heller inte ihåg hur det såg ut när jag provade implantatet som var 550 så jag har bara ristestet att gå på nu och dels vet jag inte om ett implantat ser större eller mindre ut än riset, plus att jag inte ser någon skillnad mellan 550 och 630. Har ingen som helst uppfattning längre käns det som :(

Gilla
bojard71

bojard71

Kvinna ·

Tycker inte att ristestet ger en rättvis bedömning.Dessutom är d et ju svårt att se när man redan har inplantat.

Men det är bara du själv som kan bestämma!

Gilla
Winter

Winter

Kvinna ·

Ja det är därför det är svårt..

Har iaf lagt en rispåse så att jag kommer upp i 580 cc i ena kupan och en så jag kommer upp i 630. Ser som sagt ingen skillnad mellan brösten och är nöjd med som det ser ut precis nu. Har redan räknat bort det som försvinner bakom muskeln och behöver alltså lista ut vilket implantat som mest motsvarar rispåsarna..

Gilla
Anonym användare

Anonym användare

Fast alltså en liten inflikning, jag har haft både framför och bakom muskeln. Det sägs ju att lite cc försvinner. Enda skillnaden jag märkte var att putet minskade lite vid bakflytten eftersom musklerna håller in lite. I övrigt var det ingen skillnad.

Du kan inte mäta dig till exakt storlek och put med hjälp av rispåsar.. dom ger bara ett hum om storleken.

Gilla
Hanagh

Hanagh

Kvinna ·

vad har du för bh storlek nu ?

Gilla
Community

Är du redo att påbörja din resa?

Bli medlem