Winter
Kvinna ·
Vågar jag ta 630 cc uhp?
Hade först bestämt mig för 550 cc hp, men nu står det mellan 580cc uhp eller 630cc uhp.
Har enbart testat 550 på konsultationen och när jag testar med ris hemma så ser jag ingen större skillnad.
Ingela (sköterska) på citadell menar dock på att från 550 cc hp till 630cc uhp är det en stor skillnad.
Vet inte vad jag ska tro...? :/
Ska opereras i nästa vecka på citadell och dom måste ha svar nu. Har lyckats skjuta upp beslutet tills imorgon då jag måste medela dom vad jag vill ha.
Är smal och är rädd att få jättebröst men som så många andra också rädd att ångra att jag tog för små.
Är så osäker så nu lutar det åt 580cc. Kan ni snälla hjälpa och råda mig!
Sortera efter

Winter
Kvinna ·

Jossan_80
Kvinna ·

Anonym användare
Fast alltså en liten inflikning, jag har haft både framför och bakom muskeln. Det sägs ju att lite cc försvinner. Enda skillnaden jag märkte var att putet minskade lite vid bakflytten eftersom musklerna håller in lite. I övrigt var det ingen skillnad.
Du kan inte mäta dig till exakt storlek och put med hjälp av rispåsar.. dom ger bara ett hum om storleken.
Okej.. Vet du om det brukar se större eller mindre ut med rispåsar än det verkliga resultatet?
Läste att du bytt till 600. Men du har inte 600 på nån av dina bilder va?
För mig såg det större ut med ris än hur det blev i verkligheten.
På bilderna har jag 540 GRAM allergan. Mentor och Perthese mäter sina storlekar i CC vilket inte blir likadant. 540gram är inte lika stora som 540cc utan större. Mina 540gram släta allergan hade samma bredd som 600cc släta mentor men putet på 600 mentor är 3mm mer. Den lilla skillnaden på 3 mm märks inte i kroppen så bilderna visar precis samma som om jag hade haft mentor när bilderna togs.

Winter
Kvinna ·
Tack alla som svarat.
Tyvär vet jag fortfarande inte hur jag ska göra så det blir en sömnlös natt det här. ;)
Vet att det är ett i-landsproblem men jag håller på att bli galen av detta! Orkar inte med att ta ett beslut :/

twinky
Kvinna ·
För mig stämde ristestet väldigt bra, finns bilder under min profil. Jag gick upp 70 cc vid mitt senaste byte och ökade 1 cm på projektionen men ingen (varken kirurgen, sambon, vänner eller jag) kunde se en storleksskillnad efter det. Som Tin skrev krävs det ca 150 cc för en synlig skillnad - inte en stor bara en synlig - så oroa dig inte för med så små marginaler kan det inte bli för stort eller för litet.
Fast alltså en liten inflikning, jag har haft både framför och bakom muskeln. Det sägs ju att lite cc försvinner. Enda skillnaden jag märkte var att putet minskade lite vid bakflytten eftersom musklerna håller in lite. I övrigt var det ingen skillnad.
Du kan inte mäta dig till exakt storlek och put med hjälp av rispåsar.. dom ger bara ett hum om storleken.
Okej.. Vet du om det brukar se större eller mindre ut med rispåsar än det verkliga resultatet?
Läste att du bytt till 600. Men du har inte 600 på nån av dina bilder va?