Nu är Fråga Kirurgen-sektionen live! Välkommen med frågor!
undefined profilbild

Anonym användare

19 feb, 2014

Vågar jag ta 800cc? :O

Bröstförstoring

Hej! Som jag har skrivit i en annan tråd är jag inte nöjd med mitt slutresultat när det gäller brösten. Var jätte nöjd i början när de satt högre upp men de sista månaderna har de sjunkit mycket och jag har därför förlorat fyllnaden upptill. Jag hade 500 i egen vävnad innan min första operation men det gjordes ett bröstlyft så lite Vävnad togs bort (vet ej hur mycket) Jag har nu 500cc mentor siltex hög profil och har förstått att jag behöver ett större implantat med ultra hög profil för att få fyllnaden jag önskar. Frågan är alltså, hur mycket ni tror behövs? Vill gärna ha fejk-looken, vilket jag inte ville först men nu har jag ändrat mig konstigt nog... Det jag vet nu är att jag vill ha allergan soft touch extra hög profil... Men velar mellan.... 695cc 745cc 800cc Vad hade du valt? Vågar jag ta 800, utan att det blir världens bomber? Givetvis är detta något jag själv måste besluta men jag vill gärna höra vad ni tycker, finns ju så många insatta och duktiga här :) Tack så länge :) (Har lagt till bilder för att ni ska förstå bättre vad jag menar) Tack så mycket för att ni tar er tid <3

34

Sortera efter

Anonym användare

Den här kommentaren har dolts eftersom den inte földe forumets riktlinjer

Anonym användare

19 feb, 2014

Har tänkt på det här med häng också och frågade min kirurg men han menar på att det gör ingen större skillnad och eftersom jag har bakom bröst muskeln så är risken inte lika stor som framför. Jag tror att mina bröst ser större ut på bilderna och att fyllnaden ner till ger ett stort intryck, men jag är väl också drabbad av storleksblindhet :P Usch, detta är sååååå svårt... Alltså blir 745 också väldigt stort?
Gilla

Anonym användare

Mallans_bralla

Kvinna ·

19 feb, 2014

Tycker dina bröst är jättefina och perfekt stora till din kropp. Men det här är ju bara åsikter från oss andra människor. Vill du så vill du. Men frågan är ju om det blir så stor skillnad i längden, speciellt om du nu är lite storleksblind.

Gilla

Anonym användare

19 feb, 2014

Egentligen bryr jag mig inte så mycket om storleken, är ganska nöjd med den nu (kan tänka mig lite större) men det är fyllnaden och rundheten upptill som jag är ute efter.. Vill liksom inte ha den mesta volymen ner till i underpoolen.. Och ska jag få mer fyllnad även uppe så måste jag ju välja större implantat.. Och frågan är om 695, 745 räcker till det eller om jag måste gå upp till 800cc men då är jag rädd att det blir alldeles för stort. Hoppas ni förstår vad jag menar:)
Gilla

Anonym användare

Anonym användare

23 feb, 2014

Har bestämt mig för 745cc och hoppas på att det blir bra. Undrar vad nya bh storleken blir. Vad tror ni? Har 70G nu...
Gilla

East Newbie

Kvinna ·

23 feb, 2014

Hoppas det blir bra för dig! Står själv inför ett storleksbyte och undrar hur breda dina implantat som du har nu är och hur breda dina nya kommer bli? Har din kirurg sagt något om mellanrummet till dig?

Gilla

East Newbie

Kvinna ·

23 feb, 2014

Och angående bh storlek lär du nog hamna på runt I-J tror jag :)

Gilla

Lucan87

Kvinna ·

23 feb, 2014

Jag måste bara tillägga Famelicia

Dina bröst är ett stort WOW så jävla snygga och att Jörg har gjort det gör mig glad så han ska opa mig på torsdag

Bulligheten upp till om det e den du e ute efter och du får ej den om du har en push up bh? För du har stora bröst och dödsnygga jag personligen hade inte velat göra nått med dom när resultatet är sååå fint som de e nu, du har helt klart den snyggaste ankarlyft/bröstförstoringen (tillsammans då) som jag har sett,

Jag hade valt uhp isåfall om du kännre att det e ett måste kolla upp vad de e för cc i dina mått då, en liten sak jag har i baktanken är de som gör jätte bomber hur de kommer kännas när man e en sådär 40-50år, I know de e nu man vill va snygg självklart men ja de e tungt med stora med...

Tack för mitt ord :)

Gilla

Taxörat

Kvinna ·

23 feb, 2014

Jag skulle absolut inte rört de brösten! Du är storleksblind, kvinna 😉 Det har ju bara gått 5 månader sen din första operation, och det tar tid för hjärnan att "bli med bröst". I början tycker man att de är enorma. Efter några månader när all svullnad har lagt sig och "smekmånaden" är över tycker man att de nog är lite små ialla fall. Att man skulle ha tagit större. Låt det gå ett år innan du opar igen. Brösten är ju inte klara ännu.

Jag har gått igenom alla faser, gjort en korrigering (pga töjd ficka) och nu är jag supernöjd med mina lökar. Tycker att storleken är perfekt.Enda nackdelen är att köpa bh. Jag ligger nu på 65 - 70 I, beroende på märke. Supersvårt att få tag i en bra och snygg bh som inte kostar skjortan och lite till. Visst, jag beställer från UK, men tycker att det känns lite struligt när de inte passar och man ska returnera.

Kan du inte fixa till putet med en pushup eller en balconette? Vad jag kan se på dina bilder så har du ju de perfekta brösten, med en klyfta att döda för.

Hur du än gör så lycka till. Jag tycker att dina bröst är kanonfina och passar perfekt till din kropp. 🙂

Gilla

Anonym användare

23 feb, 2014

Tack alla för fina ord och råd, shit vad jag blev osäker nu :S Det är inte bara mer overpool jag är ute efter egentligen utan även ett fastare implantat vilket allergan soft touch är. Jag har lagt till en bild på de olika implantat jag har funderar på. 800cc är uteslutet men det står mellan 695 och 745cc nu. Där ser ni alla mått och längst ner i listan ser ni vilket jag har nu (mentor 500cc) Men om jag väljer 695cc tror ni att jag får H i kupa då? Har kollat lite på changes utbud och fram till H finns det mycket men efter det så finns det inte alls lika mycket att välja på. Tack för ni tar er tid att skriva, uppskattar verkligen det! Kram!
Gilla

Lindi

Kvinna ·

23 feb, 2014

Vad är det du är missnöjd med? Jag har alltid gillat dina bröst och hade gärna själv önskat att mina var så fylliga upptill :) Vet inte om jag missförstått det hela lite, men blir verkligen Mentors implantat platta upptill? Jag har Perthese och de har skrivits mkt trista inlägg här om dem :( Mina är jättesnygga, men den ena börjar bli lite plattare upptill nu, snart 11 mån senare. Får panik om de skall ändras och bli plattare då jag ville ha fyllning upptill och var inne på Mentor. Har senare även sneglat på Allergan responsive, men alla fina tjejer här inne har fått mig att tänka till lite. Tack! :) Gör jag om dem, blir det senare om de plattas till ännu mer. Därför undrar jag hur Mentor eg reagerar, jag trodde de behöll formen bra eftersom de är maxfyllda till skillnad mot Perthese. Har du några nya bilder som beskriver det du stör dig på? Tänk en extra gång, det är ju ändå mkt pengar och stora risker man tar för att göra om dem. Själv funderar jag på att försöka hitta vadderade bhar som kan få upp bolligheten ännu mera, undertiden jag kollar hur formen utvecklas. Vill verkligen inte att de blir plattare nu, hoppas du med kan känna dig nöjd! :)

Kram.

Gilla

East Newbie

Kvinna ·

23 feb, 2014

Såg att det skiljer rätt mycket på bredden från vad du har nu, kan du verkligen ha bredare? Tänkte eftersom din klyfta är så pass tät idagsläget

Gilla

Anonym användare

23 feb, 2014

Ja det tänkte jag också men Jörg sa att han skulle låta mellan rummet vara kvar så att det blir mer åt sidorna.. Lindi: tror inte att mentor är maxfyllda men allergan soft touch är.. Kände stor skillnad på dem när jag var hos Jörg. De flesta bilder jag har är när mina bröst är ganska nya. Jag ska lägga upp nya bilder nu..uppe om 3 min så blir det kanske lite lättare att förstå :-)
Gilla

Anonym användare

23 feb, 2014

Så.. Nu ligger helt ny bild uppe :) som ni ser har de sjunkit mycket och tappat sin fyllighet... Jag ska väl inte behöva ett nytt bröstlyft? :O :S
Gilla

Lucan87

Kvinna ·

23 feb, 2014

Såg din bild och förstår nu vad du menar, men en push up bh kan icke hjälpa dig i detta läge då?

Du ska självklart göra de som känns rätt, och Jörg vet vad han sysslar med och lyssa på vad han rekomenderar.. Annars för övrigt har du snygga bröst :)

Gilla

Anonym användare

23 feb, 2014

Lägger upp en till bild för att se skillnaden mer.. Var nöjd när dem var som på höger i bild, men där var de ju i och för sig inte färdig läkta men trodde inte att de skulle sjunka så mycket.. Är det normalt? Tror ni det var med implantatet att göra eller måste jag göra ett lyft till?
Gilla

Kiara-

Kvinna ·

23 feb, 2014

du har ju super fina bröst ... skulle inte göra nåt, utan bara vara sjukt nöjd :)

Gilla

Lindi

Kvinna ·

23 feb, 2014

Ok, förstår hur du menar. Det är ju inte mycket de har sjunkigt, men man är ju petig. Jag tänker bara lite angående att du vill lägga i mer, det är inte så att tyngden gör att de vill söka sig ner om huden är väldigt elastisk? Jag bara tänke så att det inte blir risk för att de töjer sig mer el blir häng längre fram om du lägger i för mycket.... De ser lite ut som om musklerna släppt och de blir mindre fyllnad upptill då, så har mina med blivit fast mkt värre eftersom Perthese är mjukare och inte fyllda. Jag trodde inte att Mentor skulle se ut så, så det är nog ett bra val om du vill lägga i Allergan ist. Men tänk en gång till, för de är fina! Ge dem mkt stöd så inte fickorna töjs, kan det inte hjälpa om han bara höjer fickorna lite i en korr? Kanske kan vara värt att fråga om det, el om någon annan här inne vet om det hjälper?

Hur som helst, så är de ändå väldigt fina tycker jag! En push up som någon nämde kan säkert göra underverk :)

Gilla
Community

Är du redo att påbörja din resa?

Bli medlem