Nu är Fråga Kirurgen-sektionen live! Välkommen med frågor!
Fitness profilbild

Fitness

Kvinna ·

03 mar, 2015

Velar in i det sista, 300 mp eller 375 hög profil?

Bröstförstoring

Jag har som sagt börjat vela. Jag har i och för sig känt ett tag att jag är rädd att jag ska tycka brösten blir för små. Detta är ju once in a life time... tänker inte göra om det om nåt år om jag ångrar mig. Jagh har använt bombshell bh ett tag nu och har nog liksom vant mig vid "mina större bröst". Jag har mailat min kirurg och med tanke på min bröstbredd så rekommenderar han 375 ml hög profil istället för 300 ml mellan profil som jag valt ut. Undrar om någon av er har erfarenhet om det blir stor skillnad på dom? Och att det går från mellanprofil till hög profil, är det stor skillnad? Vill ha ganska naturliga och inga höga fejkboobs..

Den största anledningen är ju att jag tävlar i bodyfitness och sist var jag helt platt, vill ju ha schyssta boobs även vid tävling när jag väger 10 kg mindre. Tänker att det är bättre att lägga in lite extra.. Jag har 200 i mina egna nu och upp till 300 känns ju inte som det är så stor skillnad.

Blev det en rörig fråga? Tacksam om ni tar er tid och råder mig, behöver bestämma mig imorgon..

Tjohoo, nu är det bara drygt 2veckor kvar och längtar i massor!!

28

Sortera efter

knasen91

Kvinna ·

03 mar, 2015

Följer!
Gilla

pm145

Kvinna ·

03 mar, 2015

jag har 300 hp, hade A-kupa innan. tycker mina ser ganska lagom ut till min kropp men de är inte särskilt stora... spec. när det gäller bredden, har inget ut mot sidorna. hade varit trevligt med mer timglas form på kroppen. väger lite mindre än dig och har 65-70 i underband... så jag skulle nog säga kör på den större storleken och diskutera också var brösten ska sitta: tight klyfta vs. timglas silhuett? förresten ser mina rätt naturliga ut trots hög profil. jag var också rädd för att de skulle se bolliga ut men kan säga att det gör de verkligen inte:) lycka till!

Gilla

Tinis_13

Kvinna ·

03 mar, 2015

Följer, vi opereras nästan samma dag :)

Gilla

Asirnas

Kvinna ·

03 mar, 2015

Jag provade 350cc MP, därefter provade jag 350 cc HP.

JAg är 162 cm, väger 58, och har timglas formas kropp. Därför såg 350 HP mycket naturligare ut på mig än MP.

Tro mig, det gör jätte stor skillnad!

Gilla

sui

Kvinna ·

03 mar, 2015

Asirnas skrev:

JAg är 162 cm, väger 58, och har timglas formas kropp. Därför såg 350 HP mycket naturligare ut på mig än MP.

Men rackarns! Nu gjorde du mig förvirrad! Du o jag verkar vara lika i kroppen och jag har precis valt 350 mellan rund. Å jag provade ju inte ens Hp! Såå dumt, vad var det som gjorde att du kände så stor skillnad?? Hjälp
Gilla

Asirnas

Kvinna ·

03 mar, 2015

sui skrev:
Asirnas skrev:

Men rackarns! Nu gjorde du mig förvirrad! Du o jag verkar vara lika i kroppen och jag har precis valt 350 mellan rund. Å jag provade ju inte ens Hp! Såå dumt, vad var det som gjorde att du kände så stor skillnad?? Hjälp

Blev en helt annan form o storlek på brösten :)

Men boka in en till konsultion eller be om få prova innan OP? :)

Gilla

Fitness

Kvinna ·

04 mar, 2015

Tack snälla för era svar. Har bestämt mig till 99% för 375 hp nu, men är ju en chansning när jag inte ens provat den storleken.. 

Gilla

Linis

Kvinna ·

04 mar, 2015

Precis bytt mina 300 mp+ till 450 hp. Inte jätte stor skillnad men mp blev jätte platta på mig. Nu hade jag mkt . egen vävnad så vi har inte samma utgångsläge. Är nyop. så jag har inga bilder än på skillnaden. Men jag var så orolig att hp skulle bli strutigt och stort. Men de känns jätte lagom nu. Har ju inte sett då noga, hehe. Vet att det är jättesvårt! Prata med din kirurg igen så han kan hjälpa dig med beslutet efter dina önskemål. Lycka till!
Gilla

Majan

Kvinna ·

04 mar, 2015

Jag känner mig lite fånig som ska på en andra konsultation idag just för att jag inte kan bestämma storlek och inte har tillräckligt med is i magen att vänta till opdagen. Att det kan vara så stor skillnad på bara 50 cc?!?! Detta med storlek kan man ju bli galen på! Jag tror att det känns värre att få för stora bröst, än för små, men inget känns ju så lockande...hehe
Gilla

Fitness

Kvinna ·

04 mar, 2015

Majan skrev:
Jag känner mig lite fånig som ska på en andra konsultation idag just för att jag inte kan bestämma storlek och inte har tillräckligt med is i magen att vänta till opdagen. Att det kan vara så stor skillnad på bara 50 cc?!?! Detta med storlek kan man ju bli galen på! Jag tror att det känns värre att få för stora bröst, än för små, men inget känns ju så lockande...hehe

Jag har en bit att åka så hade jag bott närmare Malmö hade jag absolut gjort en andra konsultation. Tycker du gör rätt i det! Fick reda på att de beställer alla implantat två veckor innan så det är senast imorgon... Haha, jag tycker det känns värre att få för små än man tänkt sig, det är ju trots allt större bröst man vill ha.. Lycka till!

Gilla

sui

Kvinna ·

04 mar, 2015

Asirnas skrev:

sui skrev:
Asirnas skrev:

Kan du inte lägga upp lite bilder så jag kan se hur det blev :-)
Gilla

Asirnas

Kvinna ·

04 mar, 2015

sui skrev:
Asirnas skrev:

sui skrev:
Asirnas skrev:

Kan du inte lägga upp lite bilder så jag kan se hur det blev :-)

Det kommer jag göra ^^

SÅ är bara att följa mig :P

Gilla

Zulavip11

Kvinna ·

05 mar, 2015

Jag är lite i samma sits. Opereras om 1 månad. Jag velar mellan 300 och 350 cc. Jag är 164 väger 56-57 kg.

Men vid konsultation sa min kirug att jag skulle ha high profile och när jag velade mellan storlekarna sa han satt jag skulle ta den större alltså 350 cc. Men jag själv tyckte 300 såg bra ut till min kropp och 350 såg väldigt stort ut. är det bara psykiskt.

Jag är inte så bra på det här med profil, hög, medium,m.m.

Varför sa min kirurg att jag skulle bestämt ha high profile, är det för att dom "hänger" lite ? =)

Gilla

Linis

Kvinna ·

05 mar, 2015

Vet inte? Men jag tog mp+ och mina blev fortsatt hängiga (trots lyft) platta och gav inte bröstet det där lilla extra Putet. Om du ser mina bilder (som ser för jävliga ut) så ser du hur skinnet hänger i klyftan. Nu har jag bytt till hp (450 visserligen) och fått en fylligare klyfta och liksom putt ut bröstet lite bron kroppen. Mp+ kan vara jätte fint på vissa men tror att har man lite häng eller egen vävnad blur det bättre med lite put?! Detta är såklart min egna uppfattning efter egen upplevelse. Ps. Alla bilderna på min sida är efter lyft/300cc mp+. Ska snart få upp bild på nytt lyft/450 cc hp. Hade nog valt att lyssna på kirurgen! Önskar min föreslagit det för mig första ggn!
Gilla

sui

Kvinna ·

05 mar, 2015

Zulavip11 skrev:

Jag är lite i samma sits. Opereras om 1 månad. Jag velar mellan 300 och 350 cc. Jag är 164 väger 56-57 kg.

Men vid konsultation sa min kirug att jag skulle ha high profile och när jag velade mellan storlekarna sa han satt jag skulle ta den större alltså 350 cc. Men jag själv tyckte 300 såg bra ut till min kropp och 350 såg väldigt stort ut. är det bara psykiskt.

Jag är inte så bra på det här med profil, hög, medium,m.m.

Varför sa min kirurg att jag skulle bestämt ha high profile, är det för att dom "hänger" lite ? =)

Du o jag verkar vara lika i kroppen. Jag sa på konsultationen att jag var ute efter att ha fylliga bröst naken och inte bolliga bröst med linne på mig. Hon sa direkt 350cc då detta blir ca 320 i färdigt tillstånd då det försvinner bakom muskeln efter op :-) Jag har även valt runda, hade säkert valt anatomiska men det skulle kosta 6000 kr mer! Jag valde också mellan profil för att få en skidbacke med tyngden mittpå, istället för större petiga bröst. Jag gör ju detta för min skull så vill inte se opererad ut :-)
Gilla

knasen91

Kvinna ·

05 mar, 2015

Jag har precis lagt in mp+ 375cc släta mentor, just nu är brösten pinfärska & väldigt svullna så jag lägger upp bilder utan bh så fort man kan ana lite mer konturer ;)
Gilla

sui

Kvinna ·

05 mar, 2015

knasen91 skrev:
Jag har precis lagt in mp+ 375cc släta mentor, just nu är brösten pinfärska & väldigt svullna så jag lägger upp bilder utan bh så fort man kan ana lite mer konturer ;)
Wow toppen! Såå spännande!
Gilla

sui

Kvinna ·

05 mar, 2015

sui skrev:
knasen91 skrev:
Wow toppen! Såå spännande!
Alltså det är skrämmande hur lika " före." bröst vi har. Och att vi väger typ lika. Ska bli skitspännande att se dina Efter Bilder då vi valt typ exakt samma silikonbröst oxå! :-D
Gilla

Fitness

Kvinna ·

05 mar, 2015

knasen91 skrev:
Åh, vad spännande att få se resultatet!! Hoppas det gått bra!
Gilla

knasen91

Kvinna ·

05 mar, 2015

Allt har gått över förväntan hittills (peppar, peppar) & operationen gick på 30 min istället för 1 h. Peter var väldigt nöjd med resultatet redan & ansåg att jag var otroligt pigg. Jag har precis tagit min första morfintablett inför natten, men klarat mig utan hittills. Tränar mkt så har extrem hjälp av magmusklerna för att lyckas sätta mig upp själv i sängen. Smärtan kan beskrivas med ett väldans tryck över bröstkorgen & framförallt på bröstbenet i mitten där bhn trycker som värst. Har vanligtvis 75 i omfång på bh (för stort) ska ha 70, fick 60 i tortyren så satan den sitter där den ska hehe. Vart ska du göra din op? Jag tror dj kommer bli jättenöjd, beroende på om du kan ha 12.8 cm i bredd på implantat så skulle jag rekommendera mp+ som ett bra mellanting mellan mellanprofil & hög profil :) då får du bredd & mer put än mp. Ska lägga ut en bild på mina supersvullna bröst i bh nu så kika profilen om du vill:)
Gilla
Community

Är du redo att påbörja din resa?

Bli medlem