Nu är Fråga Kirurgen-sektionen live! Välkommen med frågor!
Fitness profilbild

Fitness

Kvinna ·

03 mar, 2015

Velar in i det sista, 300 mp eller 375 hög profil?

Bröstförstoring

Jag har som sagt börjat vela. Jag har i och för sig känt ett tag att jag är rädd att jag ska tycka brösten blir för små. Detta är ju once in a life time... tänker inte göra om det om nåt år om jag ångrar mig. Jagh har använt bombshell bh ett tag nu och har nog liksom vant mig vid "mina större bröst". Jag har mailat min kirurg och med tanke på min bröstbredd så rekommenderar han 375 ml hög profil istället för 300 ml mellan profil som jag valt ut. Undrar om någon av er har erfarenhet om det blir stor skillnad på dom? Och att det går från mellanprofil till hög profil, är det stor skillnad? Vill ha ganska naturliga och inga höga fejkboobs..

Den största anledningen är ju att jag tävlar i bodyfitness och sist var jag helt platt, vill ju ha schyssta boobs även vid tävling när jag väger 10 kg mindre. Tänker att det är bättre att lägga in lite extra.. Jag har 200 i mina egna nu och upp till 300 känns ju inte som det är så stor skillnad.

Blev det en rörig fråga? Tacksam om ni tar er tid och råder mig, behöver bestämma mig imorgon..

Tjohoo, nu är det bara drygt 2veckor kvar och längtar i massor!!

28

Sortera efter

knasen91

Kvinna ·

05 mar, 2015

Allt har gått över förväntan hittills (peppar, peppar) & operationen gick på 30 min istället för 1 h. Peter var väldigt nöjd med resultatet redan & ansåg att jag var otroligt pigg. Jag har precis tagit min första morfintablett inför natten, men klarat mig utan hittills. Tränar mkt så har extrem hjälp av magmusklerna för att lyckas sätta mig upp själv i sängen. Smärtan kan beskrivas med ett väldans tryck över bröstkorgen & framförallt på bröstbenet i mitten där bhn trycker som värst. Har vanligtvis 75 i omfång på bh (för stort) ska ha 70, fick 60 i tortyren så satan den sitter där den ska hehe. Vart ska du göra din op? Jag tror dj kommer bli jättenöjd, beroende på om du kan ha 12.8 cm i bredd på implantat så skulle jag rekommendera mp+ som ett bra mellanting mellan mellanprofil & hög profil :) då får du bredd & mer put än mp. Ska lägga ut en bild på mina supersvullna bröst i bh nu så kika profilen om du vill:)
Gilla

sui

Kvinna ·

06 mar, 2015

knasen91 skrev:
Allt har gått över förväntan hittills (peppar, peppar) & operationen gick på 30 min istället för 1 h. Peter var väldigt nöjd med resultatet redan & ansåg att jag var otroligt pigg. Jag har precis tagit min första morfintablett inför natten, men klarat mig utan hittills. Tränar mkt så har extrem hjälp av magmusklerna för att lyckas sätta mig upp själv i sängen. Smärtan kan beskrivas med ett väldans tryck över bröstkorgen & framförallt på bröstbenet i mitten där bhn trycker som värst. Har vanligtvis 75 i omfång på bh (för stort) ska ha 70, fick 60 i tortyren så satan den sitter där den ska hehe. Vart ska du göra din op? Jag tror dj kommer bli jättenöjd, beroende på om du kan ha 12.8 cm i bredd på implantat så skulle jag rekommendera mp+ som ett bra mellanting mellan mellanprofil & hög profil :) då får du bredd & mer put än mp. Ska lägga ut en bild på mina supersvullna bröst i bh nu så kika profilen om du vill:)
Åh tack, vilken bra förklaring på profilerna :-) jag överlät det helt till sköterskan på konsultationen och hon har skrivit upp precis det som du nämnde nu, att jag ska ha mp+ . Oj ja hjälp vad tight de måste kännas! Men tur det bara är i början, lycka till med aallt! :-) jag ska in i kika på din profil snart :-)
Gilla

knasen91

Kvinna ·

06 mar, 2015

Så lite så:) vart ska du opas? Tror du kommer bli supernöjd med mp+, det går både att dölja samt framhäva dom vilket jag tkr är otroligt viktigt med båda delarna. Fick precis se dom för första gången utan tortyren på. Både jag & Peter tyckte att dom såg jättefina ut redan. Min känsel har kommit tillbaka i båda brösten!! Peter har varit världens snällaste & likaså personalen. Helt underbara! Peter må på konsultation va väldigt saklig & rak, vilket är för kundens bästa men många skriver att han är arrogant & envis, men det märks desto mer & mer att det enbart är för hans extremt breda kunskap & att skapa ett resultat han ska stå för & va nöjd med:)
Gilla

Nina

Kvinna ·

07 mar, 2015

Samma här :) Blir också helt platt på scenen. Inte så kul. Förstör känslan helt för mig. Jag skall lägga in 500cc HP på torsdag :P Jag är dock längre än dig. Vet inte hur mycket vävnad jag har, men skall fråga det! Testa att ta i ris eller vatten i en påse och lägg i sport-bhn!
Gilla

sui

Kvinna ·

09 mar, 2015

Hur går det nu fitness? När är det du ska opereras och har du bestämt dig? :-)
Gilla

maja2

Kvinna ·

09 mar, 2015

jag skull nog valt minst 400 mp om jag vore dig, då får du nog bredd över hela bröstet och en klyfta. Mp ser enligt mig naturligare ut och e både lätt att dölja och framhäva. väljer du mp så var inte rädd att öka i storlek, de ser överlag mindre ut då inte putet blir lika stort.

Gilla

Fitness

Kvinna ·

09 mar, 2015

Jag bestämde mig till slut för 375 med hög profil. Det är väl mest den höga profilen som stör mig nu. Vill ju ha naturliga med en skidbacke, men det kanske man kan få ändå.. Jag opereras nästa torsdag, den 19:e. Fan vad jag längtar!
Gilla

Asirnas

Kvinna ·

09 mar, 2015

Jag eftersträvar naturlig resultat och valt HP då det såg finare och naturligare ut på mig vad jag såg på konsultionen :)

Beror helt enkelt på vilken kroppstyp man har för om MP MP+ HP Eller UHP ska se naturligt ut ;)

Gilla
Community

Är du redo att påbörja din resa?

Bli medlem