Nu är Fråga Kirurgen-sektionen live! Välkommen med frågor!
Tuttfiaa profilbild

Tuttfiaa

Kvinna ·

07 nov, 2016

Vi med op januari 2017!

Bröstförstoring

Har äntligen bokat in op datum!! Bokade in nästa år då jag bestämt mig för att spara mer själv och låna de sista tusenlapparna av pojkvännen. (Istället för medical finance). Är så taggad och förväntansfull! Är inte alls nervös (Ännu.. haha) och är så glad att detta ÄNTLIGEN ska bli av! Dock rätt så lång tid kvar men känner att efter jul med släkt o allt passar bäst då jag inte riktigt vill/vågar berätta för hela släkten om min op, bara närmsta familjen vet. 11/1 är iallafall min stora dag på Laser & Estetik Stockholm och Patrik Höijer! (Som iof står i min signatur haha) Någon mer som bokat eller ska/vill boka op till början av 2017? Hur känner ni? Vilken klinik? Hur ska man förbereda sig? Do's and dont's? (Kan man skriva så?) Åh har så mycket tankar men haka på tråden om ni känner er träffade! Kram!!

312

Sortera efter

mamma87

Kvinna ·

12 dec, 2016

muffin_ skrev:

Maria111 skrev:

Blir lite rädd när nästan hälften säger att dom är missnöjda med sina bröst.. Vill inte bli avskräckt.. Vad är det värsta som kan gå fel under narkos och operation?

Jag skulle inte råda någon att operera brösten. Jag har inga komplikationer, brösten börjar se riktigt bra ut och känns bra utvändigt. Jag ser supersexig ut, men känner mig inte alls sexig! Å känslan av att ha två plastbollarna under musklerna.. jag var mycket väl påläst och positivt inställd till silikonbröst, men hade ingen aning om att jag skulle bli missnöjd trots snygga bröst och utan komplikationer! Det enda positiva är att jag nu inser att man duger som man är! Tar ut mina i januari, 3 mån efter att jag satt in dem.. dyr lärdom.

Ja du får väl se det så! Man vet ju aldrig hur man kommer känna förrän man provat. Hade det spelat någon roll om du tagit mindre implantat? Jag ska göra samma op som du gjort. Hur mådde du efter?
Gilla

marie.

Kvinna ·

12 dec, 2016

mamma87 skrev:

marie. skrev:

Jag Ska oxå operera mig hos Patrick på L&E. Den 10 januari är det dags.
Velat göra det i många år men har redan börjat noja mig för allt som kan bli fel... Hur ont kommer det göra, hur ska jag klara av vardagen med t å små barn, tar jag rätt storlek...

Huf många har/kommer ni berätta för att ni ska operera er? De närmaste vännerna och så vet ju. Men alla bekanta, min mans släkt mfl. Jag känner inte att jag smidigt kan få in det i ett samtal utan de får väl märka det sen helt enkelt..

Jag med! Vilken tid har du? Jag har 13. Jag har bara berättat för min bästa vän och min syster, förutom min man då såklart. Mamma får veta snart. De andra lär väl märka det tänker jag. Svårt att berätta nåt sånt som du säger och eg, vad spelar det för roll om de märker det senare? Det är min kropp. De har eg inget med det att göra. Jag är lika nojig som du är, men resonerar såhär att jag tänkt på det i snart 4 års tid sedan min son kom. Jag kommer inte vilja det mindre i framtiden och jag kommer inte ångra mig om jag gör det. Tror jag ångrar mig om jag inte gör det. Känns som att tiden är inne nu att göra nånting åt det.

Vilken storlek ska du ta? Jag har också två små barn men får hjälp av min man den första veckan. Har du också det eller nån annan som kan hjälpa dig är det nog bra.

9:30 har jag fått tid. Skönt att det ändå är ganska tidigt på morgonen, mindre tid att vara nervös tänker jag.. Min man och barnen kommer vara på jobb och förskola som vanligt. Min man kan både hämta och lämna ifall det skulle behövas och jag räknar med att han kommer sköta allt här hemma i åtminstone 1 vecka. Mer beroende på hur jag mår. Just nu både pluggar och jobbar jag så vill tillbaka dit och kunna vara lite med mina barn så fort som möjligt igen. Jag kommer lägga in 500cc ergonomix corse. Låter jättemycket tycker jag, men vi provade på konsultation med 400 full i en bh och det kändes lagom. Corse kommer bli lika stora men med mera fyllighet ovanpå. Så himla svårt att veta om man väljer rätt eller fel!
Gilla

Natash97

Kvinna ·

12 dec, 2016

OPERERAS 17:e januari!! Är så taggad och pirrig, vill att tiden ska gå snabbare! Ni är alla välkomna att följa mig på min blogg! ÖNSKAR ALLA LYCKA TILL!
Gilla

muffin_

Kvinna ·

12 dec, 2016

Maria111 skrev:

Jag vill opereras pga tuberösa. Opererade du dig pga bara storlek och häng eller pga andra skäl?

Jag opade mig pga av att dom var små, urammade, hängiga och olika stora.. Men tycker så här efter operationen att dom var helt ok innan, för att dom var jag.
Gilla

muffin_

Kvinna ·

12 dec, 2016

mamma87 skrev:

muffin_ skrev:

Maria111 skrev:

Blir lite rädd när nästan hälften säger att dom är missnöjda med sina bröst.. Vill inte bli avskräckt.. Vad är det värsta som kan gå fel under narkos och operation?

Jag skulle inte råda någon att operera brösten. Jag har inga komplikationer, brösten börjar se riktigt bra ut och känns bra utvändigt. Jag ser supersexig ut, men känner mig inte alls sexig! Å känslan av att ha två plastbollarna under musklerna.. jag var mycket väl påläst och positivt inställd till silikonbröst, men hade ingen aning om att jag skulle bli missnöjd trots snygga bröst och utan komplikationer! Det enda positiva är att jag nu inser att man duger som man är! Tar ut mina i januari, 3 mån efter att jag satt in dem.. dyr lärdom.

Ja du får väl se det så! Man vet ju aldrig hur man kommer känna förrän man provat. Hade det spelat någon roll om du tagit mindre implantat? Jag ska göra samma op som du gjort. Hur mådde du efter?

Jag hade tagit mindre implantat, Max 300 så här i efterhand, men tror inte att jag hade känt mig nöjd ändå med själva känslan att ha implantat. Första veckan efter op var bra, andra veckan när man börjar trappa ner på morfinet var riktigt jobbigt, gjorde mycket ondare än vad jag trodde det skulle göra.
Gilla

dannii

Kvinna ·

12 dec, 2016

Ska också operera mig den 11 januari hos Patrik! Sååå taggad, och nervös!
Gilla

Tuttfiaa

Kvinna ·

13 dec, 2016

dannii skrev:

Ska också operera mig den 11 januari hos Patrik! Sååå taggad, och nervös!

Åh vilken tid?? Va kul!!
Gilla

dannii

Kvinna ·

13 dec, 2016

Kl 10.00 har jag tid, vilken tid har du??
Gilla

lisajoss

Kvinna ·

23 dec, 2016

Jag har op bokad 25/1! Är så otroligt taggad, känns som att det är ljusår bort även fast det bara är en månad :) har fortfarande inte bestämt mig helt och hållet ang. storleken, men så är det väl alltid.
Gilla

gaifullina81

Kvinna ·

23 dec, 2016

Hej! Jag ska också opereras den 11/1 på Laser och Estetik av Patrik. Det är min andra operation av Patrik.   Jag ska byta implantat till en större storlek . Bli inte nervös, ta det lugnt inför din operation. Allt ska gå bra, Patrik är ju professionell. Vilken implantat samt storlek har du valt?
Gilla

gaifullina81

Kvinna ·

23 dec, 2016

Vilken tid är du bokad den 11/1?
Gilla

Tuttfiaa

Kvinna ·

23 dec, 2016

Jag har tid kl 9.00 :D Har verkligen inte bestämt något än o känns liiite stressande när jag tänker på det haha! Vet bara att jag ska ha motiva round, och vill innerst inne ha 355cc av alternativen som patrik tror kommer bli snyggast!
Gilla

Exotic

Kvinna ·

27 dec, 2016

Shit va taggad och pirrig Jg blev av den här tråden haha ;D Jag har tid den 25e januari kl 16 på L&E hos Patrik :) Velar mellan 375 cc och 400cc . Runda tror jag :) Någon mer som ska op där och då? :D
Gilla

madeleinep

Kvinna ·

27 dec, 2016

15 dagar kvar :| Jag har ändå 2 bröstoperationer bakom mig men aldrig varit såhär nervös haha.
Gilla

dannidi

Kvinna ·

27 dec, 2016

Jag har min operation den 16:e januari 2017 på Bellakliniken i Helsingborg hos Johan Nordqvist. Jag känner mig inte alls förberedd! Jag känner mig mest nervös för själva narkosen och hur jag kommer må efter operationen. Ibland tänker jag "hur kan man utsätta sig för detta frivilligt" men tydligen så gör man det :)
Gilla

Tuttfiaa

Kvinna ·

27 dec, 2016

Jag har också 15 dagar kvar idag! Ååååh! Är det någon som vet något om typ det är bra att stretcha bröstmusklerna innan op? Känns som det borde va bra att töja ut dom lite när det ska klämmas in ett implantat under(delvis) den.. Men kan ju ha fel :) Eller finns det något annat såntdär tips som kan kanske underlätta/minska smärta eller få läktiden kortare? Jag tänker iaf boosta kroppen med vitaminer och mineraler i form av moringa och hoppas på att det hjälper läkningen efter.. :)
Gilla

JLilly

Kvinna ·

28 dec, 2016

Tuttfiaa skrev:

Jag har också 15 dagar kvar idag! Ååååh!
Är det någon som vet något om typ det är bra att stretcha bröstmusklerna innan op? Känns som det borde va bra att töja ut dom lite när det ska klämmas in ett implantat under(delvis) den.. Men kan ju ha fel :)
Eller finns det något annat såntdär tips som kan kanske underlätta/minska smärta eller få läktiden kortare?
Jag tänker iaf boosta kroppen med vitaminer och mineraler i form av moringa och hoppas på att det hjälper läkningen efter.. :)

Var försiktig med vitaminer och mineraler innan operationen, jag fick en lång lista på läkemedel och naturmedel som jag inte får äta innan operationen
Gilla

Tuttfiaa

Kvinna ·

28 dec, 2016

JLilly skrev:

Tuttfiaa skrev:

Är det någon som vet något om typ det är bra att stretcha bröstmusklerna innan op? Känns som det borde va bra att töja ut dom lite när det ska klämmas in ett implantat under(delvis) den.. Men kan ju ha fel :)
Eller finns det något annat såntdär tips som kan kanske underlätta/minska smärta eller få läktiden kortare?
Jag tänker iaf boosta kroppen med vitaminer och mineraler i form av moringa och hoppas på att det hjälper läkningen efter.. :)

Var försiktig med vitaminer och mineraler innan operationen, jag fick en lång lista på läkemedel och naturmedel som jag inte får äta innan operationen

What?? Va konstigt.. något sånt har inte jag fått! Vet du vad för något det var du inte skulle äta och varför? Känns konstigt att det ska va dåligt med vitaminer innan operation, men jag e ju ingen läkare
Gilla

madeleinep

Kvinna ·

29 dec, 2016

Tuttfiaa skrev:

Jag har också fått en lista på saker jag inte får äta innan. Nu har jag inte den listan i huvudet men kan titta när jag kommer hem :)
Gilla

Fashionistan

Kvinna ·

29 dec, 2016

Tuttfiaa: Vissa vitaminer (och andra näringsämnen) kan komplexbinda till olika läkemedel och alternera dess effekt, därav får man inte äta vissa livsmedel. Fråga din läkare vad som gäller :) Kan vara värt att notera att olika kliniker använder olika läkemedel och därför kan listorna skilja sig :)
Gilla
Community

Är du redo att påbörja din resa?

Bli medlem