Nu är Fråga Kirurgen-sektionen live! Välkommen med frågor!
Tuttfiaa profilbild

Tuttfiaa

Kvinna ·

07 nov, 2016

Vi med op januari 2017!

Bröstförstoring

Har äntligen bokat in op datum!! Bokade in nästa år då jag bestämt mig för att spara mer själv och låna de sista tusenlapparna av pojkvännen. (Istället för medical finance). Är så taggad och förväntansfull! Är inte alls nervös (Ännu.. haha) och är så glad att detta ÄNTLIGEN ska bli av! Dock rätt så lång tid kvar men känner att efter jul med släkt o allt passar bäst då jag inte riktigt vill/vågar berätta för hela släkten om min op, bara närmsta familjen vet. 11/1 är iallafall min stora dag på Laser & Estetik Stockholm och Patrik Höijer! (Som iof står i min signatur haha) Någon mer som bokat eller ska/vill boka op till början av 2017? Hur känner ni? Vilken klinik? Hur ska man förbereda sig? Do's and dont's? (Kan man skriva så?) Åh har så mycket tankar men haka på tråden om ni känner er träffade! Kram!!

312

Sortera efter

nybörjaren

Kvinna ·

29 dec, 2016

Tuttfiaa skrev:

JLilly skrev:

Tuttfiaa skrev:

Jag har också 15 dagar kvar idag! Ååååh!
Är det någon som vet något om typ det är bra att stretcha bröstmusklerna innan op? Känns som det borde va bra att töja ut dom lite när det ska klämmas in ett implantat under(delvis) den.. Men kan ju ha fel :)
Eller finns det något annat såntdär tips som kan kanske underlätta/minska smärta eller få läktiden kortare?
Jag tänker iaf boosta kroppen med vitaminer och mineraler i form av moringa och hoppas på att det hjälper läkningen efter.. :)

Var försiktig med vitaminer och mineraler innan operationen, jag fick en lång lista på läkemedel och naturmedel som jag inte får äta innan operationen

What?? Va konstigt.. något sånt har inte jag fått! Vet du vad för något det var du inte skulle äta och varför?
Känns konstigt att det ska va dåligt med vitaminer innan operation, men jag e ju ingen läkare

Jag är också nyfiken på vad man inte ska ta innan op och hur länge innan, har inte fått något sådant papper!
Gilla

JLilly

Kvinna ·

29 dec, 2016

Två veckor inför planerad operation och en vecka efter operation skall du inte ta någon inflammationshämmande eller smärtstillande medicin som innehåller Acetylsalicylsyra tex Magnesyl, Bamyl,Treo mfl. Eller som är typen NSAID ipren, voltaren, naproxen.. Kortisonpreparat och smärtstillande medicin som innehåller paracetamol, Alvedon, parodin, pamol mfl. Är det tillåtet att ta. E-vitamin, omega 3 fettsyror eller övriga naturläkemedel får ej heller tas två veckor före planerad operation. Järnmedicin och andra vitamintabletter är tillåtet att ta Det har jag fått från Akademikliniken Gbg
Gilla

an1

Kvinna ·

30 dec, 2016

bara 5! dagar kvar... mannen ligger i infulensa o barnen snorar o hostar... själv dricker jag massa te med ingefära o citron o bara hoppas på att få vara frisk... just nu är de det ända jag är nervös över...
Gilla

marie.

Kvinna ·

31 dec, 2016

Ni som ska operera er på laser & Estetik, kommer ni välja deras försäkring? Någon som kollat upp mer om den? Vet att Motiva själva lämnar en del garantier..
Gilla

Tuttfiaa

Kvinna ·

31 dec, 2016

Åh an1 hoppas du får hålla dig frisk!! Håller tummarna för dig! :) Marie. Jag kommer köpa deras trygghetsgaranti, just för att det är en trygghet för mig. Det känns bättre att ha den än att inte ha den :) Å GOTT NYTT ÅR alla!! Förhoppningsvis får vi börja 2017 med nya snygga pattar! :D Inte långt kvar nu!!
Gilla

happy

Kvinna ·

31 dec, 2016

Jag ska förhoppningsvis också boka operation i januari! Ska på konsultation på onsdag - det är SÅÅÅ spännande! Går allt som det ska på onsdag blir det operation redan den 9e, eller strax efter det. Ska till Proforma! Hur valde du klinik? Är inte nervös ännu, mest glad och peppad. Kram!
Gilla

Tuttfiaa

Kvinna ·

01 jan, 2017

Happy, vad kul!! Hoppas allt går bra! Jag valde klinik genom art läsa hör inne om de olika klinikerna.. kom fram till L&E för att alla jag hittat varit nöjda och gett Patrik och L&E så bra omdömen! :)
Gilla

Exotic

Kvinna ·

01 jan, 2017

marie. skrev:

Ni som ska operera er på laser & Estetik, kommer ni välja deras försäkring? Någon som kollat upp mer om den? Vet att Motiva själva lämnar en del garantier..

[/ Jag har tänkt att inte köpa den , ännu iaf. Det står ju att man kan köpa den på två veckors kontrollen.. egentligen vore det ju bra men det svider lite i plånboken haha
Gilla

JLilly

Kvinna ·

02 jan, 2017

Operation på måndag och jag är vrålförkyld :(
Gilla

bebeez

Kvinna ·

02 jan, 2017

Ska operera mig 11/1, är inte supernervös men är dock mest orolig över att storleken ska bli för stor. Hoppas det blir bra!
Gilla

mamma87

Kvinna ·

02 jan, 2017

Exotic skrev:

marie. skrev:

[/

Jag har tänkt att inte köpa den , ännu iaf. Det står ju att man kan köpa den på två veckors kontrollen.. egentligen vore det ju bra men det svider lite i plånboken haha

Är lite förvirrad gällande det där. Patrik säger att om vi behöver korrigera så gör vi det gratis. Men vilka korrigeringar då? Iaf inte de som ingår i trygghetsharantin för den kostar ju 4500.. Någon som vet? Då är det isf patientskadeförsäkringen som gäller och det är endast sådana korrigeringar som läkaren inte "kunde göra något åt".
Gilla

happy

Kvinna ·

06 jan, 2017

Gud vad spännande! Nu är det bara 3 dagar kvar för mig och jag gör ingenting annat än att läsa här på forumet haha! Snart är det dags att shoppa nya snygga underkläder och bikinis - jag längtar!!
Gilla

Skånetjej123

Kvinna ·

06 jan, 2017

Har operationstid den 21!! :| år så nervös, ska dit den 10:onde för att prova implantat ännu en gång....
Gilla

Hadmatter

Kvinna ·

06 jan, 2017

Jag ska göra en bröstförstoring 30/1 på Bellakliniken! Försöker skruva ner mina förväntningar på resultatet, men jag ser framemot detta såå mycket! Ingen nervositet ännu, vilket känns skönt :) Hoppas att det går bra för er alla som har operationer framför er! :)
Gilla

Jatropha

Kvinna ·

07 jan, 2017

12/1 ska jag ta ut mina implantat. Inte många dagar kvar nu och jag längtar tills det ska vara gjort! :)
Gilla

TEL

Kvinna ·

07 jan, 2017

Varför ska du ta ut dina? Några komplikationer:-/
Gilla

Jatropha

Kvinna ·

07 jan, 2017

TEL skrev:

Varför ska du ta ut dina? Några komplikationer:-/

Nej, inte direkt. Har varit förskonad från det, och rent visuellt är de lyckade, men de har alltid känts större än jag ville ha, och de är för hårda. Troligen inte en kapselkontraktur (de har inte synligt dragit ihop sig och gör inte ont), utan på grund av min egen fasta vävnad. Jag har dessutom fått en hel del problem med hälsan som jag nu misstänker kan bero på implantaten, även om det såklart är omöjligt att veta. Plus en del personliga skäl. Främst vill jag bara gå tillbaka till att vara jag igen och slippa tänka på dem hela tiden.
Gilla

TEL

Kvinna ·

07 jan, 2017

Aha, vad tråkigt att det blev så, men man vet aldrig hur de känns förens de är i kroppen. De implantaten du la in är extra hård oxå va? hoppas att du blir nöjd efter operationen<3
Gilla

Jatropha

Kvinna ·

07 jan, 2017

Anatomiska är lite fastare än runda, ja, men å andra sidan vet jag tjejer som bytt mellan dem och inte märkt någon skillnad alls så jag tror det handlar mer om hur min vävnad reagerat. Men oavsett hade jag nog trott att de skulle kännas mer som en del av mig efter mer än 5 år, liksom? Tack, jag hoppas det också! :)
Gilla

JLilly

Kvinna ·

08 jan, 2017

Imorgon är det dags för mig, kl 12 ska jag vara på kliniken. Jag längtar :)
Gilla
Community

Är du redo att påbörja din resa?

Bli medlem