Anonym användare
25 jul, 2013
Vi som gör bröstförstoring i augusti 2013
BröstförstoringHar inte sett en sida för oss som opereras i Augusti så jag tog initiativet att öppna en tråd för oss alla som ska opereras i Augusti.
Sortera efter
boobilicious84
Kvinna ·
04 sep, 2013
Turkos - du beskriver nog precis så som jag känner med mina bröst. 6 dagar efter op och de är superkänsliga, huden känns bedövad på ngt sätt. De börjar mjukna upp men de är fortfarande hårda. De känns ju verkligen plastiga och står ut som. men jag ser på mina dagliga bilder att svullnaden på ovansidan sjunkit och att brösten LÅNGSAMT drar sig neråt. Lite nojig bara över att mitt vänstra är märkbart större trots att den fick 30 cc mindre. Men det finns väl gott om tid för det andra att växa ikapp. Har du haft din återkontroll? Hur gick det och vad sa din läkare?
Pollyanna - jag längtar efter att kunna gå i klänning, bikini, underkläder... ja i vad som helst och där mina bröst känns naturliga och följsamma. Man ser verkligen fram emot den tiden.
Gilla
Wanda33
Kvinna ·
04 sep, 2013
Boobilicious: Mina känns fortfarande rätt hårda. Vet å andra sidan att mina inlägg är av den lite hårdare typen (coh3) så jag vet inte hur mjuka jag ska förvänta mig att de ska bli. På min sida kan du se bilder på hur de ändrat sig från dag fyra fram till igår. De har sjunkit ner en del och ser inte lika uppstoppade ut som från början. Däremot har jag lagt märke till som små luftbubblor på ena sidan och jag hoppas det går till sig över tid. :-)
Gilla
Wanda33
Kvinna ·
04 sep, 2013
Pollyanna: Jag blir lika upprymd var gång jag kommer på att nu kan ju jag också gå med ärmlösa tubtoppar, trekantsbikini, klänningar med öppna ryggar etcetera. Och jag längtar verkligen tills jag får möjlighet att testa. En helt ny värld har öppnat sig för mig och jag är så glad för de nya möjligheterna! :-)
Gilla
Agnes
Kvinna ·
05 sep, 2013
Det har nu gått en vecka sedan min op och den värsta svullnaden har gått ner även om högra bröstet fortfarande känns mer svullet och ömt än vänstra. Har typ vant mig vid tortyrbh:n nu, iaf på dagen, den skaver inte alls så mycket längre men jag har fått hemska mörklila blåmärken under brösten där bygeln trycker på. Har ni andra också sådana här blåmärken och är det från bh:n eller från op:n egentligen? Jag har fortfarande inte vågat ta bort tejpen så vet inte alls hur det ser ut där..
Dock sover jag fortfarande väldigt dåligt på natten, vaknar alltid vid 3-4 tiden när värktabletterna förmodligen slutar värka (tar 2 Alvedon och 1 Napoleon var sjätte timme), och trycket från bh:n är då outhärdligt! Det är precis som att den trycker på ett annat sätt när man ligger ner. I natt var jag bara tvungen att knäppa upp den i ryggen och låg så i två timmar och halvslumrade lite innan klockan ringde och det var dags att gå upp och väcka barnen. Man mår ju verkligen så mycket bättre av att vara uppe och röra på sig!
Gilla
Turkos
Kvinna ·
05 sep, 2013
Det är precis samma för mig Angnes! Vi opades ju på samma dag och på samma klinik, så vi verkar vara i samma stadie! :) jag tror blåmärkena är efter själva operationen, dom kommer ju inte på en gång utan det kan ju dröja ett litet tag innan dom syns. För på mig syntes dom inte första dagen. Jag vaknar också alltid kring 3-4 tiden och får ta mer tabletter. Tycker nätterna är jobbiga, brösten krampar så fort jag vaknar och det är svårt att ligga bekvämt. Längtar tills det blir lättare att sova bekvämt och det onda har släppt helt.
Gilla
Leyaana
Kvinna ·
10 sep, 2013
Ni som opererat er nyligen, hur mår ni nu? Någon skillnad, bättre/sämre?
Gilla
turcoise
Kvinna ·
10 sep, 2013
Jag mår mycket bättre! Behöver bara ta medicin på morgonen annars klarar jag mig utan. Brösten börjar mjukna och det är en häftig känsla. Haft problem med spruckna födelsemärken på ena vårtgården men dom har försvunnit nu och smärtan är över där också. Har hittat en liten knöl på ena sidan av bröstet, hoppas det är implantatet jag känner, skall vänta till återbesöket så får vi se vad Örjan säger.
Jag är helnöjd med mina bröst, känner mig mycket finare nu.
Gilla
boobilicious84
Kvinna ·
10 sep, 2013
Hej hej,
Jo smärta existerar inte längre för mig. Jag slutade ta värktabletterna efter 3-4 dagen post-op. Och nu har jag bara ont periodis av själva bh:ns bygel som trycker in mot bröstkorgen/revbenen där byglarna är. Och egentligen mest på kvällarna.
Det som är mest frustrerande är att det klias så mkt på mig under bhn och bandet. Trots att jag handtvättat dem ett par ggr sen jag kom hem (30 aug). Så saaatans jobbigt. Min man har blivit min personliga kli-assistent.
Är det ngn annan som känner samma frustration med kliandet?
Jag tycker brösten mjuknat men det går så jäntans långsamt. Kanske för att man tänker på det hela tiden.
Jag fick inga massage instruktioner av Göran på min 1veckas kontroll i fredags så jag mailade om och frågade.
Han svarade att allt såg nämligen bra ut (kanske får man oftast massageinstrukioner om det inte är helt 100???) men jag kunde om jag ville massera dem 2ggr/dag... Så där "vanligt" skrev han.
Men vad innebär vanligt liksom?
Är det ngn annan som fått/inte fått instruktioner?
Kram på er
Gilla
Sandra1
Kvinna ·
10 sep, 2013
Inga instruktioner alls. Enl min klinik så kan det snarare störa läkningen.
Gilla
Dexi
Kvinna ·
11 sep, 2013
Jag ska massera för att mina bröst ska hamna/formas som dom ska. Allt enligt min kirurgs instruktioner. Alla har inte samma förutsättningar.
Gilla
sweetmissy
Kvinna ·
11 sep, 2013
Nu har det gått två veckor sedan min operation och jag är såå nöjd!
Känner bara av smärtan vissa nätter, antagligen dem nätterna jag rör på mig mycket i sömnen.
Jag har lagt upp två nya bilder i mitt galleri för dem som är nyfikna!
Gilla
Pollyanna
Kvinna ·
11 sep, 2013
I tisdags, efter en och en halv vecka, blev mina bröst plötsligt mjuka, svullnaden var som bortblåst och de känns i princip som vanligt. Har lite sårskorpor på bröstvårtorna bara. Sen klämmer sportbehån nåt enormt längst ner på sidorna under brösten. Har ett litet blåmärke på ena sidan. Jag har shock absorber run. De har minskat cirka fem procent i storlek, precis som kirurgen sa. Trodde aldrig jag skulle bli så här så fort. Kirurgen sa att jag skulle gå med bröstband en timme om dagen i två veckor för att få upp bröstvårtorna lite och sen skicka ett foto via mejl. En timme känns lite - undrar om det hjälper? Hur har ni andra det nu?
Gilla
Carro9393
Kvinna ·
11 sep, 2013
Mina är lite mer än 3 veckor och är inte speciellt mjuka än, men jag kan väl inte förvänta mig att de ska bli jättemjuka när jag hade små bröst innan operationen.. Hoppas att de blir mjukare med tiden. Säger bara en sak, jag ångrar INTE att jag valde coh 1 och inte coh 2 som jag funderade lite på ett tag :P. Jag har bara lite ont när jag vaknar på morgonen och det gör alltid lite ont att resa sig upp i sängen då. Annars får jag bara ont om jag lyfter tunga saker eller spänner bröstmusklerna.
Gilla
Pollyanna
Kvinna ·
12 sep, 2013
Jag har väldigt mjuka inlägg, för jag ville mer ha tillbaka mina gamla bröst än få nya. Men sen är jag snart 40 år och då vill man inte ha två hårda bollar - det skulle se så fejk ut. Hade jag varit 20 hade jag valt annorlunda. Mina ser väldigt naturliga ut - ungefär som när jag var 19, fast lite lite fastare än mina riktiga nånsin var. :-)
Gilla
Molle1981
Kvinna ·
12 sep, 2013
Hej på er! Jag op i oktober och undrar hur ni haft det med smärtan?! Hur många dagar av smärta har ni haft där ni knappt kunnat göra ngt? Å när började det att släppa så man kunde börja fungera normalt i vardagen?!
Gilla
Carro9393
Kvinna ·
13 sep, 2013
I fem dagar eller nåt sånt hade jag jätteont och låg för det mesta bara i sängen... Det var mest att jag var jättestel i ryggen och det gjorde ont att röra sig. Efter cirka fem dagar (kommer inte ihåg exakt) så började det släppa och jag kunde röra mig mer och mer. Jag kanske inte hade haft lika ont om jag hade tvingat mig själv till att gå upp och röra på mig och stretcha mer men det gjorde jätteont kan jag säga och jag behövde hjälp med att resa mig upp ur sängen och alla såna saker. Men alla får ju olika ont. Jag blev iaf jätteglad sen när jag kunde göra allting själv igen som att ta mig upp ur sängen på morgonen och fixa min egna frukost haha :).
Gilla
blomma mamma
Kvinna ·
01 okt, 2013
Jag opererades den 21 augusti, gerlee kliniken hos DR. Marcus Gerlee- perfekt kirurg!!!
Gilla
turcoise
Kvinna ·
01 okt, 2013
Hur mår alla augusti-opereade tjejer? Inga komplikationer hoppas jag!
Mina bröst är 33 dagar och allt känns jätte bra, det känns som dom växer fortfarande och det kan jag absolut inte klaga på 😀.
Har inte haft några problem så det är skönt.
Gilla
turcoise
Kvinna ·
01 okt, 2013
*opererade* skall det så klart stå..
Gilla
Dexi
Kvinna ·
01 okt, 2013
Jag har fått dubbelbröst så jag ska korra den 11 dec. Hur har vi inte bestämt än. Ska träffa kirurgen i nov och bestämma.
Skönt att allt är som det ska!
Gilla