Anonym användare
25 jul, 2013
Vi som gör bröstförstoring i augusti 2013
BröstförstoringHar inte sett en sida för oss som opereras i Augusti så jag tog initiativet att öppna en tråd för oss alla som ska opereras i Augusti.
Sortera efter
Wanda33
Kvinna ·
27 jul, 2013
En liten fråga. I det informationsbrevet jag fått räknas det bland annat upp ett antal kosttillskott jag ska undvika två veckor innan OP. Där står bland annat Omega3, E-vitamin och Homeopatpreparat. Undrar hur det ligger till med B-vitamin, Magnesium och D-vitamin, någon som vet?
Kanske är det så att jag ska undvika allt och i så fall gör jag naturligtvis det men om det går bra tar jag t ex magnesium mot min migrän så det skulle ha varit bra att veta om jag kan fortsätta eller inte. :-)
Gilla
viola
Kvinna ·
27 jul, 2013
Jag ska opereras den 13 aug :)
Gilla
Zafir78
Kvinna ·
27 jul, 2013
Swan skrev:
Iris78, jag vet inte exakt km men jag åker från göteborg så det är mellan 1 timma 1 och en halv timmes bilresa. Inte så långt :)
Zafir78, va kul! Synd att det inte var samma dag ;) Har du nu bestämt hur mkt du ska lägga? :)
Gilla
Carro9393
Kvinna ·
27 jul, 2013
Jag ska opereras den 19 aug! :D Nervöst.. :P
Gilla
Anonym användare
27 jul, 2013
Zafir78,
Ja det kan du göra. Han brukar vara bra på säga hur mkt man ska lägga för att få det resultatet man vill :)
Gilla
fallingstar
Kvinna ·
27 jul, 2013
För mig blir det op den 20:e, är nervös över storleken! Så svårt att föreställa sig hur det blir :)
Gilla
Fridolin
Kvinna ·
27 jul, 2013
Wanda33 skrev:
En liten fråga. I det informationsbrevet jag fått räknas det bland annat upp ett antal kosttillskott jag ska undvika två veckor innan OP. Där står bland annat Omega3, E-vitamin och Homeopatpreparat. Undrar hur det ligger till med B-vitamin, Magnesium och D-vitamin, någon som vet?
Kanske är det så att jag ska undvika allt och i så fall gör jag naturligtvis det men om det går bra tar jag t ex magnesium mot min migrän så det skulle ha varit bra att veta om jag kan fortsätta eller inte. :-)
Gilla
Janette
Kvinna ·
28 jul, 2013
Jag ska opereras 12 aug. Börjar också bli lite nervös, men också förväntansfull! :) Det som jag mest funderar på nu är storleken..har velat fram och tillbaka mellan olika storlekar. Svårt att veta hur brösten kommer se ut! Vet inte om ristest direkt visar hur resultatet blir..
Gilla
Turkos
Kvinna ·
28 jul, 2013
Jag opereras den 28 augusti, är mest nervös för hur det ska gå efter operationen med smärta och rörlighet. Har inte varit på konsultationen än heller så just nu finns det många frågetecken. Försöker tänka att allt kommer gå bra och lätt, och hoppas att det kommer bli så! Har tänkt ungefär 300cc men får se vad Helena tycker på konsultationen, vill att det ska se naturligt ut.
Gilla
Fritte
Kvinna ·
28 jul, 2013
Den 13e augusti är det dags för mig att opereras i Linköping :) velar fram och tillbaka över storleken dock... Ska ha framför placering och runda .. Tror det blir 375cc, men är rädd för att de ska bli hängtuttar eftersom jag sätter framför ! Någon som har någon erfarenhet av framför placering och hur dom blir ?
Gilla
Wanda33
Kvinna ·
28 jul, 2013
Är alla här inne helt på det klara med om ni ska välja runda eller anatomiska? Själv funderar jag fortfarande. Kirurgen rekommenderar anatomiska men min magkänsla utifrån konsultationen säger runda. Får se vad jag kommer fram till fram tills på OP-dagen och hoppas verkligen att jag får lite tid att tänka och se på alternativen igen där.
Gilla
Anonym användare
28 jul, 2013
Wanda33, Jag ska runda och om du ska ha bakomplacering tycker jag att runda blir finast :)
Gilla
Anonym användare
29 jul, 2013
Wanda: jag ska göra byte av implantat från anatomiska till runda pga av ett lyft av mina bröst efter graviditet, kirurgen tyckte runda eftersom de ska bakom muskeln ......släta dessutom då det inte gör stor skillnad då dem går bakom muskeln....
Gilla
Wanda33
Kvinna ·
29 jul, 2013
Iris: ska det vara bättre med runda bakom muskeln? Jag lägger också bakom eftersom jag inte har nog med vävnad framför men kirurgen rekommenderar anatomiska...
Gilla
Anonym användare
29 jul, 2013
Jag tycker att du ska fråga varför han tycker att anatomiska är det bästa just för dig och därefter om du köper förklaringen så tycker jag att du ska lita på honom och inte på vad du vill eller inte. Så länge du har lagt fram din önskan på slutresultat så är det hans jobb att se till att få det slutgiltiga utseendet du vill ha. Hur han gör det och med vad är det han har utbildat sig för, eller har haft erfarenhet av att utföra. En kirurg utgår från ditt fall och alla andra som ibland kommenterar att dem fattar inte varför en kirurg sagt annorlunda till dem om vad dem tycker är samma utgångsläge som du, vet inte riktigt att kirurgen vet bäst om hur han ska komma till just ditt önskemål med just ditt utgångsläge.....lita på din kirurg och om du inte gör det tycker jag att du ska byta!!
Gilla
Sunshine89
Kvinna ·
29 jul, 2013
Wanda33 - jag tror inte att det spelar någon roll men håll dej borta från det som de radar upp, dock så håller jag med dej lite och känner att man vill förebygga så mycket som går. Jag kommer därför inte äta några kosttillskott eller något till dess att operationen är gjord. Man vill ju ha de bästa förutsättningarna som går, mycket sitter ju i hjärnan :)
Gilla
Wanda33
Kvinna ·
29 jul, 2013
Nej det är så jag tänker att kirurgen borde ju veta bäst och i mitt fall är det ju hon som är experten. :-) Var mest nyfiken på vad du fått höra om bakomplacering och runda implantat. Har sagt att jag vill att det ska se naturligt ut och hon menade att anatomiska skulle se bäst ut på mig. Jag ska höra med henne på OP-dagen och säger hon anatomiska då går jag för det, men magintrycket så att säga känner mer för de runda. :-)
Gilla
Anonym användare
29 jul, 2013
om du vill ha naturligt utseende så är det definitivt anatomiska! Mina var väldigt naturliga men som sagt fick barn efteråt o amning. Är du säker att u vill ha så pass naturliga för jag tcker att många tjejer här har runda och vissa ser verkligt naturliga ut!! svår det där o inte veta...
Gilla
Samba
Kvinna ·
29 jul, 2013
Halloj ja ska op på Citadell 15aug :) betala dyrräkningen idag så nu känns det ännu mer verkligt 👍
Gilla
Anonym användare
29 jul, 2013
Wow allt på samma gång!??? Vad modig du e !!!!!
Gilla