Nu är Fråga Kirurgen-sektionen live! Välkommen med frågor!
POFbrons profilbild

POFbrons

Kvinna ·

04 mar, 2013

Vi som gör bröstförstoring i juni 2013

Bröstförstoring
Tråd för er som skall göra bröstförstoring i juni 2013

Använd gärna Operationskalendern för att se vilka som opar sig i juni också.
Den finns i POF-menyn i vänstra spalten.
568

Sortera efter

flamsa

Kvinna ·

27 jun, 2013

Åh är så nervös över att jag har dubbelbröst =( Mitt implantat sitter som det ska men mitt eget bröst sitter ovanpå. Jag vet ju att det bara är 2 dagar sedan jag opererade mig men när jag tittat på andras tidiga efterbilder så ser det inte likadant ut. Fy nojjar som bara den. mailet bilder till Tuve och även gjort en tråd.
Gilla

sextiofem lax

Kvinna ·

27 jun, 2013

Flamsa - stackare!!! Förstår att du är nojig!!! Men det är säkert ingen fara ska du se!! Din egna vävnad behöver säkert bara tid på sig för att anpassa sig till implantaten! Om ett par veckor är dubbelbrösten säkert borta ska du se!!! Kraaam
Gilla

flamsa

Kvinna ·

27 jun, 2013

sextiofem lax skrev:
Flamsa - stackare!!! Förstår att du är nojig!!! Men det är säkert ingen fara ska du se!! Din egna vävnad behöver säkert bara tid på sig för att anpassa sig till implantaten! Om ett par veckor är dubbelbrösten säkert borta ska du se!!! Kraaam
Åh jag hoppas du har rätt. Väntar på svar från tuve, hoppas han med lugnar mig. Är dina bröst varma? Mina var kalla igår men nu börjar de bli varma. Kanske anpassar sig efter kropps värmen.
Gilla

Magnolia81

Kvinna ·

27 jun, 2013

Är det fler som tycker att dag 4 är HEMSK? Tycker att det spänner mer än någonsin. Känns lite som att man är på bristningsgränsen. Mailade Peter i går morse men inte fått något svar på mina frågor. Vet inte hur lång tid det tar för dem att svara en.
Kan inte säga att jag har ont men det spänner som bara den. Sen kan jag ibland få en brännande känsla i bröstet, gör ont nått så in i. Tycker att nu när man gjort operationen så verkar det nästan som att var och varannan man läser om får komplikationer och måste göra ett nytt ingrepp :-( 
Usch idag är en gnällig och ängslig dag känner jag......
Gilla

flamsa

Kvinna ·

27 jun, 2013

Jag är inne på min andra dag tycker det spänner på ovansidan brösten men värst tycker jag bhn spänner runt mig. Känns som den skär in, har nog svullnat lite för så illa kändes det inte tidigare.
Gilla

Magnolia81

Kvinna ·

27 jun, 2013

Ja du den där bh´n är fruktansvärd, skaver som jag vet inte vad. Har aldrig längtat efter en normal bh som jag gör just nu 😀
Tycker det är svårt att äta med, får knappt i mig någonting blir mätt fort. 
Usch nä måste tänka positivt 😉
Gilla

Mendes78

Kvinna ·

27 jun, 2013

Upp med hakan! Det vänder, men fan vilken tiiid det tar. 😡 Jag är inne på dag 8 nu och ska strax dra på första kollen. Hoppas att allt går bra. Jag har fortfarande ganska ont och är stel som en gammal tant. hehe Vi "juniflikcor" får helt enkelt hålla ut. Om en månad mår vi nog som vanligt igen. ;)
Gilla

Freedom

Man ·

27 jun, 2013

Ja jag mår inget vidare heller idag, ont som bara den och spänner över och under brösten :/ tog 2 citodon i morse vid 10 och nu mår jag fruktansvärt illa o kräks ush ush :( hoppas att det snart vänder för oss
Gilla

flamsa

Kvinna ·

27 jun, 2013

Jag 10 oxynorm med mig. Vill helst ta dem på kvällen så jag kan sova. Tar alvedon och celebra på dagen. Är ensam med två barn på 3 och 5 år känns så där, hängde en tvätt förut är helt slut. Maken slutar kl 16 och jag längtar till han kommer.
Gilla

Freedom

Man ·

27 jun, 2013

Stackare, :( kan inte vara någon höjdare alls..själv så har jag inga barn och har en otroligt hjälsam sambo som tar hand om min hund! Hoppas du snart mår bättre!
fwlamsa skrev:
Jag 10 oxynorm med mig. Vill helst ta dem på kvällen så jag kan sova. Tar alvedon och celebra på dagen. Är ensam med två barn på 3 och 5 år känns så där, hängde en tvätt förut är helt slut. Maken slutar kl 16 och jag längtar till han kommer.
Gilla

Mendes78

Kvinna ·

27 jun, 2013

Åhhh nej. :( Min ena sår har ej läkt ihop och blöder lite. Fan vad shoopig jag är. :S Jag blir jätterädd att jag ska få infektion men systern sa att hon inte tror det. Jag har ingen feber men ont. Ska tillbaka om en vecka. Hoppas att dom är bättre då. Jsut nu bär jag runt på två stenar. Kul kul! Suck.       
flamsa, hoppas att du får mycket hjälp ikväll och att du snart mår bättre!       
Freedom, usch vad hemskt att spy när man är nyopererad. :( Jag som inte ens vill nya. Förstår att du mådde illa. Två citodon är ju mycket. På apoteket sa dom att en citodon och en ipren funkar jättebra!
Gilla

Nervöös

Kvinna ·

27 jun, 2013

Är precis klar :D känns så bra! Lite spänt men de funkar :D
Gilla

Samba

Kvinna ·

27 jun, 2013

Grattis hoppas du inte får allt för ont 👍

Gilla

Magnolia81

Kvinna ·

27 jun, 2013

Grattis nervöös!!! :-) Till er andra som inte heller mår så bra idag en stor styrkekram från mig!!! Pratade med citadellkliniken innan och fick svar på varför jag mådde sämre idag. Först och främst är tydligen dag 4-5 rätt jobbiga men så blev jag också straffad för att jag var för aktiv igår kväll. Ska stå som tärna på ett bröllop om dryga 2 veckor så igår var jag i kyrkan och övade med bruden. Efter det blev det en liten shoppingrunda och detta gjorde tydligen att jag på något vis samlade på mig vätska som kroppen har svårare att göra av med efter en operation. Så det i sin tur gjorde att jag svullnat under natten och blev så öm som jag varit. Blev ordinerad att använda mina oxynorm och vila mer. Fick iallafall köpt 2 nya bikinitoppar inför semesterresan, gått från Xs till M :-D Var en underbar känsla att fylla ut en bikiniöverdel!!! Vet inte hur man blir silvermedlem så jag kan lägga in bilder, hur gör jag?!
Gilla

flamsa

Kvinna ·

27 jun, 2013

Magnolia81 skrev:
Grattis nervöös!!! :-) Till er andra som inte heller mår så bra idag en stor styrkekram från mig!!! Pratade med citadellkliniken innan och fick svar på varför jag mådde sämre idag. Först och främst är tydligen dag 4-5 rätt jobbiga men så blev jag också straffad för att jag var för aktiv igår kväll. Ska stå som tärna på ett bröllop om dryga 2 veckor så igår var jag i kyrkan och övade med bruden. Efter det blev det en liten shoppingrunda och detta gjorde tydligen att jag på något vis samlade på mig vätska som kroppen har svårare att göra av med efter en operation. Så det i sin tur gjorde att jag svullnat under natten och blev så öm som jag varit. Blev ordinerad att använda mina oxynorm och vila mer. Fick iallafall köpt 2 nya bikinitoppar inför semesterresan, gått från Xs till M :-D Var en underbar känsla att fylla ut en bikiniöverdel!!! Vet inte hur man blir silvermedlem så jag kan lägga in bilder, hur gör jag?!

Du måste varit medlem i 15 dgar minst och ha en signatur mm, det går att läsa under regler tror jag.
Ska kanske med ringa och rådgöra om mina dubbelbröst, Tuve verkar ha mycket att göra idag.
Längtar till jag ska testa nya bhar, ska gå till en riktig underklädes affär för första gången i mitt liv så jag får veta exakt vilken storlek jag har =)
Gilla

Magnolia81

Kvinna ·

27 jun, 2013

Aha tack! Ja ring för våra kära läkare har tydligen mycket och göra och kan dröja med svar via mail fick jag veta. Ju fortare du får tag i honom desto mindre behöver du gå och vara orolig. Vet du det ska jag också göra en vacker dag, ska bli så sjukt spännande. Tror jag haft fel storlek i flera år, allt för att få ihop lite till bröst. Ska kolla upp de där reglerna, har lagt ut bilder på min blogg men vet inte om adressen syns någonstans. Nä dags att försöka komma ur soffan eller rättare sagt rulla av soffan :-D
Gilla

Mallan82

Kvinna ·

27 jun, 2013

För mig e det jätte svårt att "rulla ur" soffan! De sa på kliniken att det ofta e bekvämast?! Men för mig går det absolut Inte.. Jag tar tag under benen typ och tar i med magmusklerna, och typ "studsar" upp!! Haha. Ser heeeelt sjukt ut! ;)
Gilla

Magnolia81

Kvinna ·

27 jun, 2013

Ha ha ha ha, jag vet hur du menar. Man ser inte klok ut när man ska ta sig upp, men alla sätt är ju bra. Jag försöker rulla men det är nästan helt omöjligt så blir samma variant här med att jobba med magmusklerna. Så länge man kommer upp, ha ha.

Tror jag lyckats få in bilder nu i silver!? Om allt gick som jag hoppas :-)
Gilla

flamsa

Kvinna ·

27 jun, 2013

Magnolia81 skrev:
Aha tack! Ja ring för våra kära läkare har tydligen mycket och göra och kan dröja med svar via mail fick jag veta. Ju fortare du får tag i honom desto mindre behöver du gå och vara orolig. Vet du det ska jag också göra en vacker dag, ska bli så sjukt spännande. Tror jag haft fel storlek i flera år, allt för att få ihop lite till bröst. Ska kolla upp de där reglerna, har lagt ut bilder på min blogg men vet inte om adressen syns någonstans. Nä dags att försöka komma ur soffan eller rättare sagt rulla av soffan :-D
Ringde en ssk men hon förstod inte vad jag menade verkade det som, att jag ända skulle till Tuve den 9de så han kommer se vad jag menar då. Men jag är ju nojjig nu!
Får hoppas att han svarar på mail snart.
jag försöker att sitta så lite som möjligt i stället haha då slipper jag resa mig.
Min bh glider ur position hela tiden tycker jag, jag rättar till den hela tiden för jag är rädd att implantaten ska glida ännu längre ner. 
detta är precis som när man blev gravid haha man trodde det var rosa ulltussar och mysigt hela tiden men ack vad man bedrog sig. 
bara för att man fått sina älskade tuttar så börjar en helt annan oro nu haha

Gilla

flamsa

Kvinna ·

27 jun, 2013

Magnolia81 skrev:
Ha ha ha ha, jag vet hur du menar. Man ser inte klok ut när man ska ta sig upp, men alla sätt är ju bra. Jag försöker rulla men det är nästan helt omöjligt så blir samma variant här med att jobba med magmusklerna. Så länge man kommer upp, ha ha.

Tror jag lyckats få in bilder nu i silver!? Om allt gick som jag hoppas :-)
Ja nu ser jag dina bilder, skit snygga bröst! 
Fick du svart bh, jag fick en vit, ville nog hellre haft en svart.
Jag har tyget kvar på min, bara att de klippt upp den nere vid bygeln. Jag vill gärna ta bort mitt tyg för det korvar sig men tuve har inte svarat om det heller. Men det borde väl inte vara nått problem väl?
Du har ju inget db alls, åh mitt kommer säkert stanna för evigt =(

Gilla
Community

Är du redo att påbörja din resa?

Bli medlem