Nu är Fråga Kirurgen-sektionen live! Välkommen med frågor!
H3ddan profilbild

H3ddan

Kvinna ·

04 jan, 2021

Vi som har/ska göra bukoperation 2021

Bukplastik

Superkul med gruppen 2020 men nu är det nytt år och nya möjligheter så jag tänkte vi kan starta en ny tråd där vi kan peppa varandra och dela råd / frågor / bilder m.m. Jag ska göra min stora bukoperation samt fettsuga mager/flanker och lite rygg/sida av brösten i mitten av Mars. Skulle egentligen göra denna operation i mitten av Februari men då blev min man sjukskriven och vi vet väl egentligen inte riktigt hur länge han blir hemma. Därav försämrad ekonomi och ovissheten gjorde att jag sköt upp operationen en månad hursomhelst. Så jag håller alla tummar och tår att jag kan göra operationen nu i Mars. Såå peppad!! Operationen kommer kosta 56000 + 8000 för extra fettsugningen av rygg/sida. När ska ni göra eran op och vad blir det för någon ? Vad får ni betala ? Har ni förberett något speciellt? :)

257

Sortera efter

Ironhead

Kvinna ·

05 jan, 2021

H3ddan skrev:

Ironhead skrev:

Hej,
Ska på konsultation för operation (sk mammapaketet, med bukplastik och bröstlyft) den 2/2, vilket just nu känns som en hel evighet bort. Har redan bestämt mig för att jag SKA, men frågan är bara när.
Väldigt förväntansfull, och ska bli kul att få följa med er här i tråden.

Så spännande ?? berätta gärna hur konsultationerna går och vilken du bestämmer dig för ?

Det ska jag absolut berätta! ? Längtar och längtar. Har rejält med överskottshud efter att ha gått ner 113 kilo i vikt sedan förra september, och mina stackars tuttar ser ut som två skrynkliga påsar - tack kroppen för den! ?
Gilla

Ironhead

Kvinna ·

05 jan, 2021

Jessan88 skrev:

Hej!
Jag gjorde en full bukplastik och ihop sydda magmuskler igår och jag är så glad att jag gjorde den. Redan nöjd med magen då min häng mage är borta? gick in med inställningen att det skulle göra jätte ont efteråt men har mått över förväntan faktiskt. Klart det känns men mest i magmusklerna.

Får man vara så fräck att fråga om du hade mycket häng? Jag är lite rädd att behöva göra cirkumfrent bukplastik. Hoppas det ska räcka med full.
Gilla

asajohansson18

Kvinna ·

05 jan, 2021

Å va spännande:) vart ska du göra operationen?
Gilla

asajohansson18

Kvinna ·

05 jan, 2021

Jag hoppas kunna göra en full bukplastik i mars. Ska till Kosmetiskkirurgi i Jkp för konsultation med Gia Pham den 14/1och de vad han säger. Så svårt med sjukskrivningen tycker jag. Minst 4 v ialf så kroppen får vila. Men jobbar även på gym som instruktör och de blir ju värre:/
Gilla

H3ddan

Kvinna ·

05 jan, 2021

Vonkan skrev:

Hedda ja jag ska absolut lägga upp bilder ❤️ kan du kolla på mina förebilder om va du tror med fettsugning av magen är ju jätte fet tror du resultatet kommer bli bra?

Du är inte jättefet. ? jag tror du kommer bli jättenöjd med resultatet. Det kommer nog bli kanon ska du se ??
Gilla

H3ddan

Kvinna ·

05 jan, 2021

Jessan88 skrev:

H3ddan skrev:

Grattis till din nya mage ??? ser framemot eventeulla före/efter bilder ? ?? hoppas du får fortsätta må bra och inte ha så ont. Fick du utskrivet nå värktabletter ? Får jag fråga vad du fick för några ? Efter min bröstförminskning så fick jag utskrivet ocycodone korttids och även långtidsverkande och den sistnämnde mådde jag så dåligt på kunde inte sova på nätterna och var allmänt ljuskänslig. Så hoppas på att få nåt annat som kan funka efter nästa op

Tack, känns så skönt att häng magen är borta? Har lagt in en efterbild men ska lägga upp förebild också så man verkligen kan se skillnaden.
Jag har fått samma som du i värktabletter och dom funkar på mig. Men tror inte jag behöver den så många dagar till. Mår helt okej och tror nästan bara Alvedon räcker. Men första tabletten tog jag nu på kvällen så det återstår och se om jag kan sova i natt.
Hoppas du kan få något annat som funkar på dig!

Hoppas du kan sova bättre än va jag kunde. ? Uppdatera oss hur du mår osv. ♡
Gilla

H3ddan

Kvinna ·

05 jan, 2021

Ironhead skrev:

H3ddan skrev:

Ironhead skrev:

Hej,
Ska på konsultation för operation (sk mammapaketet, med bukplastik och bröstlyft) den 2/2, vilket just nu känns som en hel evighet bort. Har redan bestämt mig för att jag SKA, men frågan är bara när.

Så spännande ?? berätta gärna hur konsultationerna går och vilken du bestämmer dig för ?

Det ska jag absolut berätta! ?
Längtar och längtar. Har rejält med överskottshud efter att ha gått ner 113 kilo i vikt sedan förra september, och mina stackars tuttar ser ut som två skrynkliga påsar - tack kroppen för den! ?

Oj har du gått ner 113 kg på så kort tid ? Heja dig !! Vilken lättnad det måste kännas för dig ! Har du nå bra tips för viktminskning? (Vill tappa ca 10 kg och gärna iaf 7 innan op.)
Gilla

Ironhead

Kvinna ·

06 jan, 2021

H3ddan skrev:

Ironhead skrev:

H3ddan skrev:

Ironhead skrev:

Hej,

Det ska jag absolut berätta! ?
Längtar och längtar. Har rejält med överskottshud efter att ha gått ner 113 kilo i vikt sedan förra september, och mina stackars tuttar ser ut som två skrynkliga påsar - tack kroppen för den! ?

Oj har du gått ner 113 kg på så kort tid ? Heja dig !! Vilken lättnad det måste kännas för dig ! Har du nå bra tips för viktminskning? (Vill tappa ca 10 kg och gärna iaf 7 innan op.)

Tack, verkligen en lättnad. Kan gå upp för trappen hemma utan att pausa och vara halvskraj för hjärtinfarkt ? Jag ville inte göra en viktoperation, men tänkte att det är väl inget jag inte kan lösa själv. Slutade tvärt med socker, bröd, pasta, potatis och mejeriprodukter. Smala soppor och en näve nötter här och där. Sen dricka vatten som en kamel, driva på systemet så gott man kan. Det är skitdrygt i början, men har man lite envis åsna i sig så går det. Bara att pma om du vill snacka lite vikt och dylikt, så spammar vi inte tråden allt för mycket ?
Gilla

JennyF

Kvinna ·

06 jan, 2021

Hej! Ny här inne. Ska om två veckor göra en mummymakeover på klinik 34. Är allra mest rädd för smärtan efteråt... Börjar nästan ångra mig, men försent att dra sig ur nu :) Hoppas på att få följa andra här inne och bolla tankar och idéer!
Gilla

Vonkan

Kvinna ·

06 jan, 2021

Hedda jo jag är de tyvärr ? men de ska verkligen bli ändring på det nu? hoppas vi kan följas åt ge tips och råd ❤️
Gilla

Ironhead

Kvinna ·

06 jan, 2021

Undrar hur lång väntetid man kommer få innan en operation kan bli av tro? ? Är det bråda tider nu vintertid? Tänker många vill operera sig innan sommaren etc. Jag vill också hinna innan det blir allt för varmt ute, men antar att det bara är att ta den tid man får och vara tålmodig(vad nu det betyder?).
Gilla

Jessan88

Kvinna ·

06 jan, 2021

Får man vara så fräck att fråga om du hade mycket häng? Jag är lite rädd att behöva göra cirkumfrent bukplastik. Hoppas det ska räcka med full.

Jag ska lägga in en förebild så fort jag fått bilderna från kliniken, glömde ju ta egna? men vet att han tog bort nästan 2 kilo hud och fett allt som allt. Fettsög flankerna bara sen var de häng magen han tog bort!
Gilla

Ironhead

Kvinna ·

06 jan, 2021

Jessan88 skrev:

Jag ska lägga in en förebild så fort jag fått bilderna från kliniken, glömde ju ta egna? men vet att han tog bort nästan 2 kilo hud och fett allt som allt. Fettsög flankerna bara sen var de häng magen han tog bort!

Wow, 2 kilo lättare, måste kännas befriande? Hur mår du i efterhand?
Gilla

Pluffsan07

Kvinna ·

06 jan, 2021

Ja riktigt spännande. Vill bara att tiden ska gå
Gilla

Pluffsan07

Kvinna ·

06 jan, 2021

Riktigt spännande, längtar så
H3ddan skrev:

Pluffsan07 skrev:

Har gått på min första konsultation på akademikliniken ska även besöka Victoria kliniken och nordiska kliniken i veckan. Sedan bara bestämma sig för vilken klinik ?Planen är full bukplastik, fettsugning och bröstlyft nu under våren ?

Så spännande!! Jag gjorde förminskning och lyft via landstinget i november och nu blir det stor buk plus fettsugning mage sida och lite rygg :) längtar såå

Gilla

Jessan88

Kvinna ·

06 jan, 2021

Wow, 2 kilo lättare, måste kännas befriande?
Hur mår du i efterhand?

Ja verkligen, är så otroligt glad att jag äntligen gjort den efter så många års längtan? den där häng magen har jag mått dåligt över länge och redan nu känner jag mig mycket snyggare. Jag mår oförskämt bra faktiskt. Har inte speciellt ont alls, det jobbigaste är att gå böjd för ryggen. Men i morgon ska jag testa och bara köra med Alvedon för känns onödigt att gå på morfin om det inte gör så ont. Försöker vara uppe på benen och gå en del men samtidigt tänka på att vila så mycket som möjligt även om man inte mår så dåligt.
Gilla

Emzinny

Kvinna ·

07 jan, 2021

Jag har förberett mig genom att kolla igenom varenda svenska bukplastik op på youtube och även läst hur många trådar som helst här på denna sidan :D jag älskar att läsa andras historier, ger mig så mkt pepp ☺️?? Jag har även köpt hem microlax ifall min mage inte kommer igång ordentligt, läst att många rekommenderar att ha det hemma. Förberett min sambo på att han kommer behöva vara hemma 1-2 dagar med mig i början som en trygghet och hjälp. Längtar sååå efter att få bort denna deg-magen och kanske även få bort ryggvärk och få ordning på magen som jag läst att en bukplastik kan åtgärda eventuellt:)
Gilla

Vonkan

Kvinna ·

07 jan, 2021

Lycka till
Gilla

H3ddan

Kvinna ·

07 jan, 2021

Ironhead det är så olika tänker jag beror ju helt hur mky dom har inbokat osv. Hoppas du får en tid snabbt ?
Gilla

H3ddan

Kvinna ·

07 jan, 2021

Jenny F: meen så spännande!! Jag tror det kommer vara så värt det. :) det kommer gå så bra ska du se! När ska du göra op ? Lycka till när det är dags och uppdatera oss när du orkar ?
Gilla
Community

Är du redo att påbörja din resa?

Bli medlem