Neva
Kvinna ·
02 feb, 2020
Vi som har/ska göra bukplastik 2020
BukplastikHej! Nytt år och jag tänker mig att vi kör en ny tråd för oss som ska eller redan hunnit göra bukplastik 2020. Själv har jag äntligen bokat op och det blir i Mars hos Mattias på Nordiska kliniken. Är det någon som hunnit operera sig i år? Hur har det gått och hur mår ni?
Sortera efter
Neprome
Kvinna ·
01 jan, 2021
Grönblå
Kvinna ·
01 jan, 2021
Grönblå
Kvinna ·
01 jan, 2021
Neprome
Kvinna ·
01 jan, 2021
PS hoppas ni fortsätter kolla in här ibland, trots att det nu är 2021. Det är så värdefullt att få följas åt i läkningen och övriga livet ❤️
Vonkan
Kvinna ·
01 jan, 2021
H3ddan
Kvinna ·
01 jan, 2021
Vart ska du operera dig? Jag ska betala 70.000kr för hela kalaset men har läst att när man gör en bukplastik så ingår oftast fettsugning så slussens med din läkare ❤️
Vonkan
Kvinna ·
01 jan, 2021
HappyT
Kvinna ·
01 jan, 2021
Tack till er här som funnits med och peppat och gör det än ❤️ Vi förstår ju varandra ❤️ känslan att först inte känna igen sin kropp, inte känna sig fin, noja över hur man ser ut, och sedan plötsligt känna sig hemma igen i sin kropp efter man gjort operationen. Det är inte bara ytligt utan en stor identitetsgrej. Jag känner mig verkligen glad över det här beslutet. Andra kanske tycker man kunde ha lagt pengarna på annat men det har har hjälpt mig så mycket. Självkänsla, identitet, känner mig bättre på jobbet, kan träna igen utan problem med diastas och navelbråck. Bara plus. Jag är som tacksam. Gott nytt år!
Neprome
Kvinna ·
02 jan, 2021
Neprome har du några nya bilder att visa ❤️
Vonkan
Kvinna ·
02 jan, 2021
Pinkladyy
Kvinna ·
07 jan, 2021
Iris71
Kvinna ·
20 jan, 2021
aek
Kvinna ·
07 mar, 2021
Cherry Davis
Kvinna ·
10 mar, 2021
Hej Cherry, hur gick det för dig? Jag ska också göra bukplastik hos Tuve nästa månad. Är du nöjd? Vad fick du betala? Blev ärret bra?
För varje dag som går blir jag bara mer nervös.
aek
Kvinna ·
11 mar, 2021
Iris71
Kvinna ·
14 mar, 2021
Jag gjorde stor bukplastik i december med sydda muskler och ingen fettsugning då det inte skulle behövas.
Men ovanför naveln har jag fått två valkar (en på varje sida ovanför naveln) . De känns som fett och går att nypa om.
Om jag lutar mig fram så hänger de ner.
Måste ni aktivt hålla in magen för att ”vara smala”?
När jag ligger på sidan eller lutar mig framåt så pöser hela magen ut om jag inte aktivt håller in den. Även när jag står så är det en markant skillnad .
I början höll den ihop sig själv.. kanske stygn som lossnat på insidan ? Känner mig inte alls lika stram o tight som i början utan mer o mer som innan op. Förutom att hänget under magen är borta.
Fortfarande väldigt svullen under naveln, och ovanpå det hårda svullna så är det mjukt som fett...
undrar om allt är som det ska och rättar till sig över tid eller om man borde be om att få kolla upp det.
Har inte varit platt nån ggr sen op. De första dagarna bara sen har det vart konstant svullet.
Nån som känner sig?
aek
Kvinna ·
20 mar, 2021
Nu har jag lagt upp 3-månadersbilder om någon vill se :) D ska bli kul att klä mig ikväll till nyår utan min hängmage ??? Gott nytt år och tack för att ha fått hänga med trevliga människor i denna tråd!!!