BlueAnemone
Kvinna ·
11 maj, 2014
Vi som opererar oss i juli 2014
BröstförstoringTänkte starta en tråd för oss som opererar oss i Juli 2014! Så kan vi följas åt 😀
Jag ska opereras 11 juli hos Patrik Höijer 😀
Sortera efter
Me_2_
Kvinna ·
17 maj, 2014
jäntsnyta
Kvinna ·
17 maj, 2014
Jag är väl liite oroad att de Perthese inte är FDA godkända, googlade dem på pof här på sök och i nån tråd där stod det som både är till dens för samt nackdel. Jag vill ju ha så gossiga som möjligt men inte att de ska typ försvinna heller i kläder vilket de inte bör eftersom jag kommer ta iaf 425-450 men då passade min bröstbredden Mentor bättre men jag blir inte klok på det här.. Tycker det är jätte svårt. Just att de inte är godkända känns märkligt också.. Samma ägare men inte samma godkännande. Nedan strår det hur två resonarade. Hjälper inget bara mer att fundera på.
Perthese- implantat är mjukast och är lite mjukare än Mentors mjukaste. Mikrotextureringen av ytan har orsakat en del problem enligt plastikkirurger i USA. Ytan är inte tillräckligt ojämn för vävnaden att växa fast i utan implantaten har betett sig som släta implantat. Perthese har inte en hög profil eftersom de är så mjuka och de har en tendens att flyta ut. Höljet till Perthese är mycket elastiskt och det har rapporterats att höljet försämras hastigt av plastikkirurger i USA.
Privatkliniker uppger sällan hur ofta deras patienter drabbas av tex kapselkontraktur så det är svårt att veta för en lekman om ett implantatmärke eller klinik har mer eller mindra komplikationer. Det är först när det blir ett påtagligt problem som en myndighet som FDA eller motsvarigheten i Frankrike går in och undersöker som frekvensen av komplikationer blir allmänt känd.
Och de är inte godkända i USA ännu, så vart kommer dessa raporter ifrån?
Samtidigt har Perthese ett tunnt mjukt hölje med väldigt fin textuering, så fin att risken för tractionrippling blir minimal då textueringen inte får "fäste",
alltså efterliknar de nästan släta implantat, men fördelen av den fina textueringen som blir mer kroppsegen.
En annan ska jag också märkt är att de kliniker som använder sig utav Perthese också har lägre kapselprocent, dvs 1% jämfört med andra klinikers 2-3%. Kan vara en tillfällighet, men helt klart positivt.
Jag har själv Perthese & har inga problem med implantaten i sig, men de är för mjuka för mig. Är du ute efter ett väldigt naturligt resultat är Perthese att föredra då de är så formbara & lätt får den därjäkla skidbacken.
Personligen hade jag valt Perhese om det hade funnits att välja, då de har en höprofil i stor storlek (800+)med mkt harmoniska dimensioner, samt att jag ville ha extremt mjuka bröst, ligger inte i riskzon för rippling direkt, och är dessutom inte rädd för det, hög tolerans just där!
jäntsnyta
Kvinna ·
17 maj, 2014
Just Mentors försäkran att de byter ut implantat gratis om det händer något under livslängden låte ju himla bra.
jäntsnyta
Kvinna ·
17 maj, 2014
Min vännina gjorde sina i USA för några år sedan och det var Mentors, de både ser naturliga ut och känns mjuka och behagliga men jag vet inte om Perthese ändå är bättre just att kanter inte syns och att de är snäppet mjukare. Kan bara inte släppa oron att det är som PIP implantat som drogs tillbaka som inte var tillräckligt säker. Ska maila Patrik igen, inte fått svar kring frågor på tidigare mail. Så spännande, vill nästan att tiden bara ska gå..
BlueAnemone
Kvinna ·
17 maj, 2014
BlueAnemone
Kvinna ·
17 maj, 2014
Me_2_
Kvinna ·
17 maj, 2014
Me_2_
Kvinna ·
17 maj, 2014
BlueAnemone
Kvinna ·
17 maj, 2014
jäntsnyta
Kvinna ·
17 maj, 2014
Jag har mailat ikväll, så jag uppdaterar när jag får svar. Jag vill ju ha mjuka men det är just bröstbredden jag är fundersam om Mentor kommer passa bäst, och om Perthese inte är lika "säker" som Mentor.. Jag undrar oxå om Perthese blir "tomma" upptill, jag vill inte ha för bolliga så men inte helt tomt upptill heller..
Me_2_
Kvinna ·
17 maj, 2014
jäntsnyta
Kvinna ·
19 maj, 2014
Me_2_
Kvinna ·
19 maj, 2014
åhh vad underbar han är !
Vilken tid han lägger ner på att skriva svar till alla, och inte bara svar utan utförliga så man verkligen ska förstå.
Vad lutar du åt ?
jäntsnyta
Kvinna ·
19 maj, 2014
Ja han är verkligen bra. Jag blev efter det mer inne på Perthese eftersom jag vill ha mjuka men såg en profil Nk82 hon verkade missnöjd kolla bilder på profil. Jag vill ju inte ha klot men inte platta heller. Skall ha hög profil men vet inte vilken sort blir nog 500??
jäntsnyta
Kvinna ·
19 maj, 2014
Me_2_ profiler som Tezla och Zelecta har mentor jag försöker hitta bilder för att kunna jämnföra hur det kan bli..
Me_2_
Kvinna ·
19 maj, 2014
Jo, jag är ute efter något liknande också.... Enligt Patrik så ska de juh inte bli platta upptill så jag litar nog på honom och kör på Perthese och hoppas att han hjälper till om de nu skulle bli så ändå. Jag har bara sett några få här inne som är missnöjda och gör man en bild sök så finns det 12 sidor med bilder så jag antar att merparten ändå är nöjda. Antar att det alltid kommer finnas några som är missnöjda vilket märke man än väljer, beror nog mest på vad man har för utgångsläge, förutsättningar och förväntningar hur resultatet blir.
jäntsnyta
Kvinna ·
19 maj, 2014
Håller med, du har så rätt Me_2_. Det börjar luta mer åt Perthese men vi har ju lång tid på oss att bestämma🙂
Me_2_
Kvinna ·
19 maj, 2014
chumbawamba
Kvinna ·
20 maj, 2014
Jag ska operera mig 2 juli på Proforma av Örjan Gribbe. :)
BlueAnemone
Kvinna ·
21 maj, 2014
Jag ska operera mig 2 juli på Proforma av Örjan Gribbe. :)