Nu är Fråga Kirurgen-sektionen live! Välkommen med frågor!
BlueAnemone profilbild

BlueAnemone

Kvinna ·

11 maj, 2014

Vi som opererar oss i juli 2014

Bröstförstoring

Tänkte starta en tråd för oss som opererar oss i Juli 2014! Så kan vi följas åt 😀

Jag ska opereras 11 juli hos Patrik Höijer 😀

475

Sortera efter

jäntsnyta

Kvinna ·

05 aug, 2014

4veckorsa de till mig  om det är vanlig op, och det läkt som det ska.

Gilla

Me_2_

Kvinna ·

05 aug, 2014

Japp samma till mig. Ska bli så skönt ! Men frågan är bara hur man gör med tejpen ?! Bara badar i poolbad och snabbt in i omklädesrummet och kör hårtork ? Känns inte så kul att stå där och flasha.....
Gilla

Abcdef

Kvinna ·

06 aug, 2014

Ni som opererat er hos Örjan, vad har ni för bh efter återbesöket fram till 3 mån kontrollen?
Gilla

zoolander

Kvinna ·

06 aug, 2014

Tjena tjejer! Hur går det med era tuttar? Jag tycker att det är en så härlig känsla. Har längtat efter detta i 10 år om inte mer. Nu när jag väl är här så hade jag aldrig kunnat drömma om att må såhär bra. Livet leker som man brukar säga. Efter komplikationen med lungblåseinflammationen har försvunnit så mår jag så jäkla bra. Jag har fortfarande en liten höjdskillnad på dem men den är inte så farligt stor.. peppa peppa. De blir bara finare och finare för varje dag som går :) Någan annan som känner att sexlivet har blivit så jäkla Bra efter op. Det var bra innan men nu är det helt fantastiskt! Det har gått 4 veckor sedan op för min del och går precis börjat sova utan stödet. Vågar man ha sex utan? Har ni det på under sex fort..? Jag hoppas verkligen ärr ni andra mår såhär bra! Tänker på er flickor! Krama
Gilla

kisserika

Kvinna ·

07 aug, 2014

Jag kom precis på att jag glömde sätta på tejpen igår när jag duschat! Det var vid 23 igår. Nu är jag utan möjlighet att sätta på ny tejp innan tre inatt. Mina är bara 5 veckor gamla. Hur illa tror ni att det är?? Har panik!
Gilla

Me_2_

Kvinna ·

07 aug, 2014

Kisserika : tror inte det är någon fara ! Visst ska man tejpa så länge som möjligt, men någon dag här och där gör nog ingen skillnad så länge yttre såren är läkta och du inte riskerar få in någon skit i dem.... Läst om många som såren inte läker för och de ska juh lufta och inte tejpa... Zoolander : nepp ! Här ska bhn vara på dygnet runt i 3månader. Jag har prioriterat att fuska (man fick fuska lite) på stranden och ha bikinitopp. Har hitills tyckt att det känns lite obehagligt helt utan något så jag tror inte att "skumpa runt" utan är något för mig än ;-)
Gilla

Mammatilltre

Kvinna ·

13 aug, 2014

Efter återbesöket var det fritt fram för mig att bada :-) kändes jättekonstigt i musklerna när jag tog simtag, haha! Abcedf; på återbesöket fick jag en flyer från Gustaf Mellbin av sköterskan, med 15% rabatt. Där hjälper de en att välja ut en top som sitter bra. Mitt problem är att jag är så liten i omkrets så det fanns inte mycket att välja på :( Nattetid använder jag läkebhn fortfarande, dagtid går jag utan eller har någon tunn mjuk top bara :) Och Zoolander... Ja. Såhär mycket sex har jag inte haft sen tonåren ;-) min man är överlycklig :-P jag sexar utan top!
Gilla

Abcdef

Kvinna ·

15 aug, 2014

Mammatilltrre: sa de på återbesöket att du skulle fortsätta gå utan stöd eller i mjuk top dagtid? I så fall var det av någon speciell anledning? Jag fick infon att köpa en bygellös bh....
Gilla

kisserika

Kvinna ·

17 aug, 2014

Hur är det med känseln för er? Är den tillbaka? Jag känner fortfarande ingenting :(
Gilla

BlueAnemone

Kvinna ·

17 aug, 2014

kisserika skrev:
Hur är det med känseln för er? Är den tillbaka? Jag känner fortfarande ingenting :(
Jag har haft känsel hela tiden, sidorna var nästan ingen känsel i först men den har också kommit. Däremot så har jag dålig känsel i vänstra vårtgården, men det gör inte mig något. Hoppas du får tillbaka din känsel snart!
Gilla

kisserika

Kvinna ·

17 aug, 2014

Åh vad skönt för dig! Jag hoppas verkligen att min också kommer tillbaka. Är livrädd att behöva vara utan (fast jag visste att det kunde hända) :(
Gilla

Me_2_

Kvinna ·

17 aug, 2014

Jag har också haft känsel hela tiden, dock lite bedövat under till, men inget som stör. 

Hoppas du får tillbaka den !

Gilla

Mammatilltre

Kvinna ·

18 aug, 2014

Nej, det var ingen speciell anledning... Min kompis som jag lärde känna där som opades samtidigt fick ramma rekommendation som mig! Topless eller en tunn top (mest för att bröstvårtorna inte ska synas igenom/för bekvämligheten). Däremot om jag ska leka aktivt med mina barn eller röra mycket på mig så skulle jag använda sport-bh.
Gilla

kisserika

Kvinna ·

16 sep, 2014

Hur mår ni allihop? Några komplikationer? Jag fick börja använda bygel-BH idag, och de är såå fina!
Gilla

jäntsnyta

Kvinna ·

25 sep, 2014

Hej,

Oj inte sett att det uppdaterats på tråden..

För mig går det bra, jag har fått lov av läkaren att använda bygel-bh bara en månad drygt efter op eftersom brösten gled ihop lite när jag började jobba igen. Inget bekymmer av det nu. Varvar fortfarande mellan läknings-bh samt bygel-bh. Det känns fantastiskt, så glad att jag gjorde detta. Håller med de är så fina. Nöjd än så länge med resultat:) Kruxigare att hitta storlek på bygel-bh 70f alt 70g inte det lättaste att hitta till hyfsat pris, men det är ett lyx "problem" jag gärna har:)

Hur mår du själv? Har det gått bra för dig kisserika?

Gilla
Community

Är du redo att påbörja din resa?

Bli medlem