Josefine
Kvinna ·
07 dec, 2010
Vi som opereras i Februari 2011!
BröstförstoringHej allehopa :D jag har hängt här på forumet + plastikkirurgiforum.se men numera syns jag mest här! Jag är idag 17 år gammal och har alltid velat ha bröst. Alltså som syns. För i dagsläget är de lika stora (eller ska jag säga små) som när jag köpte min första BH som 12-åring. Inte så kul! Så, den 14 februari opereras jag av dr Johan Nordquist på citadell.se :D det blir 440cc (Perthese) och jag är SÅ spänd :D längtar sjukt mycket! Såg att ingen annan hade startat en sådan här tråd, så jag tog initiativet :) så, vilka är ni andra som opereras i februari? Det är trots allt bara 2 månader dit! Nån mer som ska op:as av Johan kanske? :D
Sortera efter
Anonym användare
23 feb, 2011
Jess29
Kvinna ·
23 feb, 2011
Så olika alla uppfattar detta med smärta.. Jag har nog haft väldigt tur med detta, eller så är det att jag har hög smärttröskel, vad vet jag! :-)
Jag hade tradolan de första 2 dagarna, sedan tog jag endast alvedon på dagen om jag kände att det började göra ont, och sedan tog jag en tradolan på natten, och det var på grund av att jag fick så himla ont i RYGGEN!! Var ju så ovan att sova på rygg så det var det jag tyckte var det jobbigaste.
Men efter en vecka började jag så smått att sova på sidan igen.. Det är ju lite krångligare då det är någonting i vägen nu 😀
Nu har det gått 2 ½ vecka och jag känner nästan inte av dem, jag märker att bröstvårtorna är väldigt känsliga så det gör ont när jag duschar och får strålen på dem. Så det hoppas jag blir bättre.
Annars är jag bara nöjd och glad.. (likaså min sambo) haha
Anonym användare
23 feb, 2011
Ja, alla verkar ha så olika uppfattning om smärtan. Jag trodde inte jag var så kinkig men det var jag visst :) Och mina citodon tar slut i natt :( men då har jag 1g alvedon så det borde väl funka ganska bra också hoppas jag. Det kanske är skillnad på hur effektiva ens smärtstillande tabletter är också. Jag tycker citodon är sådär om jag ska vara ärlig.
edpoli
Kvinna ·
23 feb, 2011
Nu finns det en op berättelse i min profil:)
Nej jag har inte ont, visst är man stel och har ett tryck men det är inte så farligt, Har tagit alvedon och tradolan nu, ska försöka sova lite nu innan barnen kommer hem:)
Faxxie
Kvinna ·
23 feb, 2011
Nu är även jag hemma! tack själv edpoli, det var jättekul att ha en glad tjej o snacka med om allt :)
Har dessutom slängt upp före och efterbild, är supernöjd med allt från mottagande till resultat! op-berättelse får komma en annan dag :)
önskar resten av er tjejer stort lycka till!
edpoli
Kvinna ·
23 feb, 2011
Nu är även jag hemma! tack själv edpoli, det var jättekul att ha en glad tjej o snacka med om allt :)
Har dessutom slängt upp före och efterbild, är supernöjd med allt från mottagande till resultat! op-berättelse får komma en annan dag :)
önskar resten av er tjejer stort lycka till!
Super snyggt; dom kommer att passa din kropp perfekt:)
Faxxie
Kvinna ·
23 feb, 2011
tack så mycket edpoli :D är så glad att jag litade på örjans rekomendation, han vet verkligen vad han håller på med! :)
edpoli
Kvinna ·
23 feb, 2011
tack så mycket edpoli :D är så glad att jag litade på örjans rekomendation, han vet verkligen vad han håller på med! :)
Ja så känner jag med:) Jag är oxå super nöjd med allt och alla på proforma super gulliga
Josefine
Kvinna ·
19 mar, 2011
Hejsan mina söta & fina Februariflickor!
Jag är ledsen att jag inte hört av mig efter min op den 14/2, jag har haft en paiiiinful återhämtningsperiod och försökt att tänka så lite på brösten som möjligt för att minska fokuset på smärtan! "Tortyr"-bh:n och bröstbandet var så fruktansvärt jobbigt, och jag har haft riktigt jäkla ont i ryggen, det har varit värst. Brösten gjorde mest ont när jag hade sovit en hel natt & fick hjälp att sätta mig upp. Usch sån smärta! Hur har eran återhämtning varit?
Min medicin Citodon åt jag dygnet runt från tisdag - lördag. Jag skulle ha "tortyren" i 2 veckor men på återbesöket fick jag info av sköterskan att jag skulle ha den i ytterligare 2 veckor och i tisdags tog jag bort den, SÅ SKÖNT! :D jag har ingen känsel på vissa ytor på brösten, men det kommer väl tillbaka hoppas jag.
Är så glad att jag valde Citadell, har ringt dom tusen gånger men dom är lika trevliga och hjälpsamma varje gång :D
Hoppas verkligen allt gått bra för er girls, berätta gärna om ni har lust att sammanfatta lite hur det varit för er!
Pussar & kramar i massor!
edpoli
Kvinna ·
20 mar, 2011
Oj de lät jobbigt men skönt att du mår bättre nu.
jag hade en snabb återhämtning, tyckte inte att de var så farligt med smärtan, jag åt värktabletter i 3 dagar och efter en vecka var jag på banan igen med mitt vanliga liv.
Jag hade en depp period en vecka efter op om att brösten blev för stora och ångrade op:en, men de känns bättre nu.
jag är super nöjd med Proforma alla där är jätte trevliga.
Kram
optimus
Kvinna ·
20 mar, 2011
Josefine: Åhh fy, det låter tufft... stackare, men skönt att det börjar bli bättre :)
För mig har allt gått som på räls, verkligen, framförbröst, men dock lyft... hade inte speciellt ont efter OP och var superpigg direkt efter, första dagarna var jag väl mest trött... självklart kändes det, men kan inte säga att det gjore ont direkt. Vilken tur man ska ha?! Är skitnöjd med bröstens form och storlek... kunde verkligen inte blivit bättre. Mitt enda problem är att längst ner på mitt ärr så bråkar det lite och jag har ett sår som inte riktigt vill läka, men även det börjar bli bra nu :)
Är du nöjd annars?? :)
Ni tjejer som har opat er, hur ont hade ni i början? Det var min andra natt i natt och jag tycker nog att det har blivit värre. Usch. Trodde inte det skulle göra så här ont. Det både stramar hårt, trycker och så känner man sig som ett vandrande blåmärke av värsta sort. Helt orörlig är jag. Trodde inte jag var så känslig, men det var jag visst :)