Nu är Fråga Kirurgen-sektionen live! Välkommen med frågor!
Anjou2 profilbild

Anjou2

Kvinna ·

03 jan, 2017

Vi som opereras i februari 2017

Bröstförstoring

Tänkte starta en tråd för oss som opereras i februari! (Tror inte det redan finns någon i alla fall) Jag ska i alla fall göra ett bröstlyft och förstoring den 24/2 på L&E :) som det ser ut just nu ska jag lägga in 450cc bakom muskeln, hög profil. Vela dock lite eftersom jag är rädd att det blir för stort.. Patrik (som ska operera mig) sa dock att jag behöver stora implantat för att jag har en bred bröstkorg och har inte mycket bröst sen innan. Just nu är jag ägare till ett par hängande påsar så jag ser verkligen fram emot att få ett par nya bröst! Så om du ska opereras i februari lan du ju gärna få skriva ett inlägg här, så kan vi peppa varandra! :)

821

Sortera efter

1maskros

Kvinna ·

14 mar, 2017

Hur tycker ni era bröst ändrats med tiden? Mina blir 5 veckor imorgon och tycker de har sjunkit jättemycket nu, och är mjuka.. är typ nöjd nu haha.. Men dom ska ju fortsätta ändras minst 4 månader som jag förstått.. Vore inte kul om det blir ett par mjuka hängbröst :O
Gilla

Marie

Kvinna ·

14 mar, 2017

Beafiacajsa skrev:

Hur går det för alla?

Fick mail av kirurgen idag att jag kunde sluta med tortyr-bh-n. Känns läskigt! Skulle använda enkla bygelbhar dagtid men kunde även vara utan om jag ville.

Ser att vi opererades på samma klinik. Fick du det mailet efter att du skickat honom bilder och han sett att de sjunkit ner tillräckligt? Jag trodde man var tvungen att använda deras tortyrbh länge, men får man alltså köpa egna bh:ar efter den första månaden? =)))) Hoppas. =) Trodde man måste sova med bh i 6 månader? Och använda bra stöd? Jag kanske är ute och cyklar =))
Gilla

Sussi

Kvinna ·

14 mar, 2017

1maskros skrev:

Hur tycker ni era bröst ändrats med tiden?

Mina blir 5 veckor imorgon och tycker de har sjunkit jättemycket nu, och är mjuka.. är typ nöjd nu haha.. Men dom ska ju fortsätta ändras minst 4 månader som jag förstått.. Vore inte kul om det blir ett par mjuka hängbröst :O

Mina blir 5 veckor på torsdag och tycker inte de har ändrats ett dugg på flera veckor :( vet inte riktigt om det slutat sjunka eller vad som hänt... men får väl vänta tills de är 3-4 månader innan jag kan se om de blivit mjukare..
Gilla

Beafiacajsa

Kvinna ·

14 mar, 2017

Marie skrev:

Beafiacajsa skrev:

Hur går det för alla?

Fick mail av kirurgen idag att jag kunde sluta med tortyr-bh-n. Känns läskigt! Skulle använda enkla bygelbhar dagtid men kunde även vara utan om jag ville.

Ser att vi opererades på samma klinik. Fick du det mailet efter att du skickat honom bilder och han sett att de sjunkit ner tillräckligt? Jag trodde man var tvungen att använda deras tortyrbh länge, men får man alltså köpa egna bh:ar efter den första månaden? =)))) Hoppas. =) Trodde man måste sova med bh i 6 månader? Och använda bra stöd? Jag kanske är ute och cyklar =))

Jag har mailat bilder varje vecka sedan återbesöket. Och nu tyckte han väl att de sjunkit tillräckligt och framförallt fått fint bröstveck. Så det var fritt fan med egna bh-ar, dock inga pushup (vilket inte heller behövs :) ). Jag var glatt överraskad att jag fick sova utan. Men jag tror de rekommendera lite olika beroende på förutsättningar. När jag läst gamla trådar har jag sett olika rekommendationer.
Gilla

Koks

Kvinna ·

14 mar, 2017

Hur har det gått för er? :) nöjda? Vad önskade ni att ni tänkt på efter ?
Gilla

DorisP

Kvinna ·

15 mar, 2017

Är det någon mer som känner igen sig i att det ömmar i snitten typ på morgonen? Jag har så varje morgon samt en riktigt stel rygg mellan skulderbladen. Mina bröst fyllde två veckor igår så jag hoppas nån med lite äldre tuttar kan säga att den här känslan försvinner snart!! ;)
Gilla

Marie

Kvinna ·

15 mar, 2017

Beafiacajsa skrev:

Marie skrev:

Beafiacajsa skrev:

Hur går det för alla?

Jag har mailat bilder varje vecka sedan återbesöket. Och nu tyckte han väl att de sjunkit tillräckligt och framförallt fått fint bröstveck. Så det var fritt fan med egna bh-ar, dock inga pushup (vilket inte heller behövs :) ). Jag var glatt överraskad att jag fick sova utan. Men jag tror de rekommendera lite olika beroende på förutsättningar. När jag läst gamla trådar har jag sett olika rekommendationer.

Ja, jag var på återbesöket hos Cosmo, och han sa massage, bröstband och tortyrbh och sedan om 3 veckor (4 veckor efter op) skulle jag fota av brösten och skicka bilder till honom. Så jag skickar ju inte varje vecka (16) dagar sen op nu. Därför jag blev konfunderad. =)
Gilla

Kentaura

Kvinna ·

15 mar, 2017

DorisP skrev:

Är det någon mer som känner igen sig i att det ömmar i snitten typ på morgonen? Jag har så varje morgon samt en riktigt stel rygg mellan skulderbladen.

Mina bröst fyllde två veckor igår så jag hoppas nån med lite äldre tuttar kan säga att den här känslan försvinner snart!! ;)

Inte öm i snitten men fanken vad jag har fått värk i nacke och axlar. Jag hoppas det beror på min stela hängselförsedda helkroppsdräkt (gjorde bukplastik samtidigt) och inte på tyngden från implantaten.
Gilla

Marie

Kvinna ·

15 mar, 2017

Kentaura skrev:

DorisP skrev:

Är det någon mer som känner igen sig i att det ömmar i snitten typ på morgonen? Jag har så varje morgon samt en riktigt stel rygg mellan skulderbladen.

Mina bröst fyllde två veckor igår så jag hoppas nån med lite äldre tuttar kan säga att den här känslan försvinner snart!! ;)

Inte öm i snitten men fanken vad jag har fått värk i nacke och axlar. Jag hoppas det beror på min stela hängselförsedda helkroppsdräkt (gjorde bukplastik samtidigt) och inte på tyngden från implantaten.

Det tror jag mer på. Blir ju en belastning för hela kroppen. Vetekudde och massage kanske =)
Gilla

DorisP

Kvinna ·

15 mar, 2017

Marie skrev:

Kentaura skrev:

DorisP skrev:

Det tror jag mer på. Blir ju en belastning för hela kroppen. Vetekudde och massage kanske =)

Märkligt alltså :p det är bara på morgonen.. ryggen är ju garanterat öm pga sovställningen men den där andra känslan.. hmm..
Gilla

Marie

Kvinna ·

15 mar, 2017

DorisP skrev:

Marie skrev:

Kentaura skrev:

DorisP skrev:

Märkligt alltså :p det är bara på morgonen.. ryggen är ju garanterat öm pga sovställningen men den där andra känslan.. hmm..

Hur är din hållning? Det påverkar ju garanterat och har du då genomgått buk, så är inte hållningen den bästa de första veckorna ju, Kan det inte vara det?
Gilla

DorisP

Kvinna ·

15 mar, 2017

Marie skrev:

DorisP skrev:

Marie skrev:

Kentaura skrev:
DorisP skrev:

Hur är din hållning? Det påverkar ju garanterat och har du då genomgått buk, så är inte hållningen den bästa de första veckorna ju, Kan det inte vara det?

Min hållning behöver definitivt bli bättre, jag har bara gjort bröstförstoring men de första dagarna efter op så var ja så sjukt stel och jag vågade liksom inte sträcka på mig ordentligt. Längtar efter träning!!
Gilla

1maskros

Kvinna ·

15 mar, 2017

Sussi skrev:

1maskros skrev:

Hur tycker ni era bröst ändrats med tiden?

Mina blir 5 veckor imorgon och tycker de har sjunkit jättemycket nu, och är mjuka.. är typ nöjd nu haha.. Men dom ska ju fortsätta ändras minst 4 månader som jag förstått.. Vore inte kul om det blir ett par mjuka hängbröst :O

Mina blir 5 veckor på torsdag och tycker inte de har ändrats ett dugg på flera veckor :( vet inte riktigt om det slutat sjunka eller vad som hänt... men får väl vänta tills de är 3-4 månader innan jag kan se om de blivit mjukare..

Okej, skiljer sig säkert mellan olika implantatstyper.. jag har ju ergonomix som ska vara supermjuk så kanske därför jag känner så stor skillnad redan.. Ser att du bytt implantat också, kanske tar längre tid då? :) Nä det är väl så dom säger, en himla lång väntan bara..
Gilla

Marie

Kvinna ·

16 mar, 2017

DorisP skrev:

Marie skrev:

DorisP skrev:

Marie skrev:
Kentaura skrev:
DorisP skrev:

Min hållning behöver definitivt bli bättre, jag har bara gjort bröstförstoring men de första dagarna efter op så var ja så sjukt stel och jag vågade liksom inte sträcka på mig ordentligt.
Längtar efter träning!!

Ah, förväxlade dig med ngn som också gjort buk. Jag måste själv tänka på att sträcka på mig :/. Får ont i svanken.
Gilla

aleexis

Kvinna ·

03 apr, 2017

Nu har det gått 5 veckor sedan min operation! Har lagt upp efterbild med bikini på min profil ifall någon vill se resultat! :) Jag är såååå nöjd!!
Gilla

2barnsmamma87

Kvinna ·

03 apr, 2017

aleexis skrev:

Nu har det gått 5 veckor sedan min operation! Har lagt upp efterbild med bikini på min profil ifall någon vill se resultat! :) Jag är såååå nöjd!!

Superfina!! 8-D
Gilla

Fritjof

Kvinna ·

06 apr, 2017

Jag är inte alls nöjd :( Jag vet att jag har fått ett jättefint resultat med tanke på utgångsläge men tydligen har jag blivit girig. Det ena är slappt, det andra är jättefint. Jag kan inte få en symmetrisk klyfta, kan egentligen inte få någon klyfta alls. Känner mig ledsen..
Gilla

Marie

Kvinna ·

06 apr, 2017

Fritjof skrev:

Jag är inte alls nöjd :( Jag vet att jag har fått ett jättefint resultat med tanke på utgångsläge men tydligen har jag blivit girig.
Det ena är slappt, det andra är jättefint.
Jag kan inte få en symmetrisk klyfta, kan egentligen inte få någon klyfta alls.
Känner mig ledsen..

Vad menar du med inte få ngn klyfta? Med bh kan du väl få till en fin klyfta senare? Och varför kunde de inte lyfta det slappare bröstet ännu mer? Annars är det ju en betydligt jämnare skillnad men vet precis vad du menar då jag själv blir lite girig och vill ha det perfekt fast jag vet jag inte kan få det. Tycker det fastare ser supersnyggt ut. Kan de inte ge det andra lite mer lyft för att få dem ännu jämnare? Kram!! De är ju bara 2 månader. :) Kram!
Gilla

DorisP

Kvinna ·

07 apr, 2017

Fritjof skrev:

Jag är inte alls nöjd :( Jag vet att jag har fått ett jättefint resultat med tanke på utgångsläge men tydligen har jag blivit girig.
Det ena är slappt, det andra är jättefint.
Jag kan inte få en symmetrisk klyfta, kan egentligen inte få någon klyfta alls.
Känner mig ledsen..

Jag tycker du har fått ett jättefint resultat!! Och som tidigare person skrev så blir de väl klyfta med bh?
Gilla

Fritjof

Kvinna ·

09 apr, 2017

Jo klyfta får jag men den blir ju inte så fin eftersom det ena bröstet är slappare... :( Klyftan blir liksom sne eller hur jag ska förklara. Jag ska tillbaka till Örjan i början av maj, hoppas att han säger att han kan fixa till det. Kram
Gilla
Community

Är du redo att påbörja din resa?

Bli medlem