Nu är Fråga Kirurgen-sektionen live! Välkommen med frågor!
sofia____ profilbild

sofia____

Kvinna ·

20 jan, 2016

Vi som Opereras i Mars 2016

Bröstförstoring

Är så GLAD!! Skall äntligen få tuttar. 17 Mars blir det och jag längtar ihjäl mig... Teres Colloseum klinken i Oslo och Dr Tomm Bjerke kommer operera mig, kändes bra med honom :) 

Någon mer som skall operera sig i Mars? 

39

Sortera efter

Crizal

Kvinna ·

01 feb, 2016

Jag hade bestämt mig för 400 på konsultationen, men är osäker nu. Så ska till kliniken på torsdag igen för att prova en extra gång. Ska komma ihåg att ta några bilder också, glömde det helt sist. Vill visa mannen innan..
Gilla

Lobben

Kvinna ·

01 feb, 2016

Har också bokat en tid i mars :) mentors runda inplantat framför muskeln 350cc plus ett bröstlyft och en fettsugning av höfter och rygg.. Hur ska man Våga? Överlever man smärtan? Kommer de att bli bra? Så många tankar som snurrar i huvudet
Gilla

Maria.H

Kvinna ·

01 feb, 2016

Jag och kirurgen kom fram till 300cc mp+ vid konsultationen men nu i efterhand är jag rädd att det inte skulle fylla ut mina urammade boobs så pass som jag vill så funderar på att gå upp till 375cc hp ist.. Ringde kirurgen förra veckan och det var inga problem att prova igen på op-dagen och bestämma då, skönt! Lite oroad över smärtan och läkningen efteråt dock. Kliniken ville bara ge 2 veckors sjukskrivning och jag har ett väldigt fysiskt ansträngande jobb, bara att hoppas att det räcker till.
Gilla

Maria.H

Kvinna ·

03 feb, 2016

Nu börjar det närma sig med stormsteg! 30 dagar kvar för min del :) har just gjort klart med ledighet från jobb, barnvakt, betalningen och bokat hotell natten innan op så vi slipper stressa oss dit tidigt på morgonen i vinterväglaget. Hur går det för er andra med förberedelserna? Vad tar ni.med er för lättsamma kläder? Det är mitt nästa bekymmer =D
Gilla

Rydelion

Kvinna ·

03 feb, 2016

Pyjamasbrallor! Allt som är framknäppt till överdelen och stora t-shirtar! Långa strumpor som blir lätt att ta på XD

Gilla

Maria.H

Kvinna ·

06 feb, 2016

Rydelion skrev:

Pyjamasbrallor! Allt som är framknäppt till överdelen och stora t-shirtar! Långa strumpor som blir lätt att ta på XD

Ja nåt sånt lutar det åt för min del oxå :) får leta igenom garderoben och se vad som finns.
Gilla

Bellis84

Kvinna ·

06 feb, 2016

3 Mars är det dags för mig, längtar med spänning :) Tiden bara springer fram, är inte helt säker på strl men kommer få prova igen på op dagen. Mest nojjig för den långa bilresan hem efteråt :/

Gilla

Crizal

Kvinna ·

07 feb, 2016

Jag var ock provade storleken igen häromdagen. Blev inte klokare direkt..... Var främst där för att jag trodde 400 skulle bli för stort, det blir det inte. Började istället vela mellan 425 och 500... Vet inte vad jag ska välja. Har tid kvar iaf och fick gärna komma en gång till för att prova.
Gilla

Maria.H

Kvinna ·

07 feb, 2016

Bellis84 skrev:

3 Mars är det dags för mig, längtar med spänning :) Tiden bara springer fram, är inte helt säker på strl men kommer få prova igen på op dagen. Mest nojjig för den långa bilresan hem efteråt :/

Kommer göra detsamma, prova igen på op-dagen :) fick lite panik över mig själv som velade så över storleken men Jenny ringde och lugnade mig snabbt med att det finns lite allt möjligt hemma, känns skönt! Har oxå en lång bilresa hem, eller inte jättelång men 10 mil, och är rädd att jag ska ha asont och samtidigt behöva sitta fastspänd med bälte..
Gilla

Bellis84

Kvinna ·

07 feb, 2016

Maria.H skrev:
Bellis84 skrev:

3 Mars är det dags för mig, längtar med spänning :) Tiden bara springer fram, är inte helt säker på strl men kommer få prova igen på op dagen.Mest nojjig för den långa bilresan hem efteråt :/

Kommer göra detsamma, prova igen på op-dagen :) fick lite panik över mig själv som velade så över storleken men Jenny ringde och lugnade mig snabbt med att det finns lite allt möjligt hemma, känns skönt! Har oxå en lång bilresa hem, eller inte jättelång men 10 mil, och är rädd att jag ska ha asont och samtidigt behöva sitta fastspänd med bälte..

25 mil här..fastspänd.. ev att jag placerar mig i baksätet :D Hon sa samma till mig att det fanns att prova, jag gillar gärna att ha lite planerat så hoppas bara att det inte kommer kännas stressigt att börja välja nya implantat just före det är dags.

Gilla

tyson

Kvinna ·

08 feb, 2016

Fick samtal av min klinik i dag. I stället för 9 mars så blir det i övermorgon den 10/2 då det blev en ledig tid.
Gilla

Maria.H

Kvinna ·

08 feb, 2016

tyson skrev:
Fick samtal av min klinik i dag. I stället för 9 mars så blir det i övermorgon den 10/2 då det blev en ledig tid.
Oj va jättenära det blev plötsligt! Stort lycka till =D
Gilla

Maria.H

Kvinna ·

08 feb, 2016

Bellis84 skrev:

Maria.H skrev:
Bellis84 skrev:

3 Mars är det dags för mig, längtar med spänning :) Tiden bara springer fram, är inte helt säker på strl men kommer få prova igen på op dagen.Mest nojjig för den långa bilresan hem efteråt :/

25 mil här..fastspänd.. ev att jag placerar mig i baksätet :D Hon sa samma till mig att det fanns att prova, jag gillar gärna att ha lite planerat så hoppas bara att det inte kommer kännas stressigt att börja välja nya implantat just före det är dags.

Ja jag är likadan, vill gärna ha allt klart, men jag hoppas att jag ska känna mig nöjd med valet sen vilket det nu än blir :) Åker ni från s-svall då kanske? :) ja jag undrar just hur resan hem ska bli... Förhoppningsvis är man ff så bedövad så man klarar sig, annars blir det nog jobbigt hur som..
Gilla

tyson

Kvinna ·

08 feb, 2016

Maria.H skrev:
tyson skrev:
Oj va jättenära det blev plötsligt! Stort lycka till =D
Tack så mycket :-) Ja det blev ju det. Har helt plötsligt mycket att hinna fixa innan hahaha
Gilla

gamerdream

Kvinna ·

08 feb, 2016

Alla som spelar roll har fått veta nu! alla har sagt de stöttar mig. jag är så glad! så lättad <3

Gilla

Bellis84

Kvinna ·

09 feb, 2016

Maria.H skrev:
Bellis84 skrev:

Maria.H skrev:
Bellis84 skrev:

Ja jag är likadan, vill gärna ha allt klart, men jag hoppas att jag ska känna mig nöjd med valet sen vilket det nu än blir :) Åker ni från s-svall då kanske? :) ja jag undrar just hur resan hem ska bli... Förhoppningsvis är man ff så bedövad så man klarar sig, annars blir det nog jobbigt hur som..

Lika långt som till Sundsvall fast åt andra hållet :D

Gilla

Väduren

Kvinna ·

14 feb, 2016

Hej! Jag ska göra en bröstförstoring 18 mars hos Paolo på Akademikliniken. Har funderat ett par år och haft i tanken att fixa brösten efter graviditeterna. Gick på konsultation för en vecka sen och bestämde mig väldigt snabbt, lika bra att göra en operation direkt innan jag hinner bli för nervös. För jag vet att jag kommer bli riktigt nervös inför operationen, hur ont det kommer göra efteråt och om jag kommer tycka om mina nya bröst. Har idag a-b, 165 cm och 51 kg. Ska lägga in anatomiska allergan 255 och 290.
Gilla

Copa14

Kvinna ·

15 feb, 2016

Jag var på konsultation idag!!!! Vi bestämde 375cc i vä och 400 i hö då jag är lite ojämn :P 

Sjukt spännande och jag längtar supermycket! :D Örjan var supertrevlig om än lite stressad, men väldigt proffsig och duktig! 

29 mars är dagen det är dags för mig! :P

Gilla

leopatra

Kvinna ·

07 mar, 2016

jag har betalat op nu!! oh kan det inte bli den 23e nu nu nu nu!! :D :D :D 

Gilla
Community

Är du redo att påbörja din resa?

Bli medlem