Nu är Fråga Kirurgen-sektionen live! Välkommen med frågor!
EnglaEmmy profilbild

EnglaEmmy

Kvinna ·

08 jan, 2022

Vi som ska göra bröstlyft 2022

Andra bröstoperationer

Hej tjejer! Det vore kul med en tråd för oss som ska göra enbart bröstlyft utan implantat för att stötta, peppa och lyfta erfarenheter. Jag ska operera mig den 19e jan hos Oya på strandkliniken och börjar bli nervös. Har efter flera års velande äntligen fattat beslutet och ser fram emot att få se resultatet. Tycker inte själv om mina brösts utseende idag vilket är orsaken till operationen. Vilka är ni som har planer på samma operation 2022? :)

135

Sortera efter

Kaktusen

Kvinna ·

19 sep, 2022

Tvåtusen skrev:

Kaktusen wrote:

Tvåtusen wrote:

Tvåtusen wrote:

Kaktusen wrote:

Välkommen tillbaka då! ? Ska du göra lyft och förstoring på samma gång eller vid olika tillfällen?

Det blir bara förstoring ?

Men gu ?‍♀️ för exalterad och missade att det inte var bröstop utan bröstlyft - sorry ?

Haha det gör väl inget, blev bara lite förvirrad ?

Vill vara med överallt haha ?

Jag är precis likadan, som du kanske märkt ?
Gilla

Kaktusen

Kvinna ·

21 sep, 2022

Är det någon av er som fått info om risken för blodproppar, som det pratats om i andra trådar nu? Tycker det är märkligt att så få blir informerade! Jag själv har inte fått ett ord om det än så länge, återstår att se om de säger någon på operationsdagen.
Gilla

Sassa87

Kvinna ·

26 sep, 2022

Hej allihop. Idag har jag varit på konsultation hos Helena på citadell kliniken och jag gick därifrån så trygg och lättad. Känner verkligen att jag valt rätt kirurg. Har bokat op för bröstlyft samt mindre fettsugning av överarmarna som har lite envist fett som jag inte lyckas träna bort. Nu vill jag att tiden ska springa bort till den 9/11 då det är min tur.
Gilla

Krakel

Kvinna ·

26 sep, 2022

Vad spännande!
Gilla

Kaktusen

Kvinna ·

27 sep, 2022

Sassa87 skrev:

Hej allihop. Idag har jag varit på konsultation hos Helena på citadell kliniken och jag gick därifrån så trygg och lättad. Känner verkligen att jag valt rätt kirurg. Har bokat op för bröstlyft samt mindre fettsugning av överarmarna som har lite envist fett som jag inte lyckas träna bort. Nu vill jag att tiden ska springa bort till den 9/11 då det är min tur.

Skönt att du hittat någon du känner dig trygg med!
Gilla

Kaktusen

Kvinna ·

08 okt, 2022

Hej hej! Hur går det för er alla nu, ni som opats? Hur känns det för er som fortfarande väntar? Börjar bli nervigt för mig nu haha, 1,5 vecka kvar och 6 arbetspass. Har jättesvårt att inte prata konstant om det, antar att det beror på nervositeten. :D
Gilla

Kaktusen

Kvinna ·

16 okt, 2022

Jag fortsätter väl skriva här, även fast ingen annan verkar göra det längre haha. Imorgon är det dags! Kl 7 ska jag vara på Art Clinic i Uppsala så jag antar att jag är först ut för dagen. Blir bra det, då är jag nog hemma hyfsat tidigt också. :D Vi har en timmes körning enkel väg så sambon har hittat på lite ärenden att uppehålla sig med i stan. AC har fortfarande covid-regler så han får inte ens komma in och hjälpa mig klä på mig efteråt. Men det gör nog inget, allt jag läst om kliniken säger mig att de kommer vara jättegulliga och hjälpsamma. ? Nu har jag bara lite fix kvar hemma, och descutanduscharna förståss. Jag ska dubbelduscha både morgon och kväll idag samt imorgon bitti. Håret ska tvättas båda gångerna idag så det lär ju vara som fnöske sen... Men det löser sig.
Gilla

Cissilia

Kvinna ·

17 okt, 2022

Hur gick det kaktusen? Jag ska operera mig imorgon kl 8 och är supernervös. Passar även på att göra en stor bukplastik samtidigt.. Är inte nervös för själva operationen, det kommer säkert gå bra. Är mest nervös för tiden efteråt! Om det gör mkt ont och svårt att röra sig etc.
Gilla

Kaktusen

Kvinna ·

17 okt, 2022

Cissilia skrev:

Hur gick det kaktusen? Jag ska operera mig imorgon kl 8 och är supernervös. Passar även på att göra en stor bukplastik samtidigt..
Är inte nervös för själva operationen, det kommer säkert gå bra. Är mest nervös för tiden efteråt! Om det gör mkt ont och svårt att röra sig etc.

Hej! Det har gått jättebra, jag är oförskämt pigg och glad och har ännu inte känt nån smärta alls. Men jag kan ju gissa att jag är fullproppad med morfin så vi får väl se hur det känns ikväll. ? Enbart bröstlyft är ju dock tämligen milt jämfört med förstoring eller fettsugning, har jag förstått. Vad gäller bukplastik tror jag tjejen bredvid gjorde som du, något med brösten och bukplastik eller fettsugning samtidigt eftersom de pratade om byxgördel och kompressions-behå. Hon verkade vara mer medtagen än mig, men hon blev väldigt väl omhändertagen och ompysslad hela tiden så jag tror inte du behöver oroa dig ändå. ❤️ Lycka till, uppdatera gärna om hur det går/gått sen!
Gilla

Sassa87

Kvinna ·

20 okt, 2022

Vad härligt att det är gjort nu Kaktusen. Har du fått tjuvkika på resultatet? Hur mår du nu? Min op har blivit framflyttad till den 29/11 från den 9/11. Gaah. Ytterligare 10 dagar att vänta. Vill helst att det är dags imorgon
Gilla

Kaktusen

Kvinna ·

20 okt, 2022

Sassa87 skrev:

Vad härligt att det är gjort nu Kaktusen. Har du fått tjuvkika på resultatet? Hur mår du nu? Min op har blivit framflyttad till den 29/11 från den 9/11. Gaah. Ytterligare 10 dagar att vänta. Vill helst att det är dags imorgon

Hej! Vad tråkigt att höra att din op blev framflyttad, men den är i alla fall fortfarande tidig nog att du borde vara gott och väl återställd före alla julbestyr! ? Var det någon som blev sjuk eller varför flyttades den? Jag mår jättebra! Har inte behövt några smärtstillande alls sedan före lunch igår, och ingen morfin sedan i förrgår. Jag åt alltså bara morfin på opdagen samt morgon och kväll dagen efter, sen räckte det med alvedon och ipren igår förmiddag innan jag slutade helt. Fortfarande oförskämt pigg, även om man märker att kroppen är lite upptagen med att läka. Var och klippte mig igår och fick naglarna gjorda idag, inga problem alls. Jag fick också duscha idag, så nu finns det nya bilder i mitt galleri. ?
Gilla

Sassa87

Kvinna ·

24 okt, 2022

Kaktusen skrev:

Sassa87 wrote:

Hej! Vad tråkigt att höra att din op blev framflyttad, men den är i alla fall fortfarande tidig nog att du borde vara gott och väl återställd före alla julbestyr! ? Var det någon som blev sjuk eller varför flyttades den?

Jag mår jättebra! Har inte behövt några smärtstillande alls sedan före lunch igår, och ingen morfin sedan i förrgår. Jag åt alltså bara morfin på opdagen samt morgon och kväll dagen efter, sen räckte det med alvedon och ipren igår förmiddag innan jag slutade helt. Fortfarande oförskämt pigg, även om man märker att kroppen är lite upptagen med att läka. Var och klippte mig igår och fick naglarna gjorda idag, inga problem alls. Jag fick också duscha idag, så nu finns det nya bilder i mitt galleri. ?

Vad härligt och höra att du mår så bra. Ska genast in och kika på dina bilder. Ja det var jag som blev sjuk. Jag fick en förstorad körtel i samband med halsfluss så den behövde kollas upp med biopsin och få svar på först. Vilket vi fått nu och det var bara en vanlig ofarlig lymfkörtel. Skönt att kliniken är så noggrann faktiskt.
Gilla

Kaktusen

Kvinna ·

24 okt, 2022

Sassa87 skrev:

Kaktusen wrote:

Sassa87 wrote:

Hej! Vad tråkigt att höra att din op blev framflyttad, men den är i alla fall fortfarande tidig nog att du borde vara gott och väl återställd före alla julbestyr! ? Var det någon som blev sjuk eller varför flyttades den?

Jag mår jättebra! Har inte behövt några smärtstillande alls sedan före lunch igår, och ingen morfin sedan i förrgår. Jag åt alltså bara morfin på opdagen samt morgon och kväll dagen efter, sen räckte det med alvedon och ipren igår förmiddag innan jag slutade helt. Fortfarande oförskämt pigg, även om man märker att kroppen är lite upptagen med att läka. Var och klippte mig igår och fick naglarna gjorda idag, inga problem alls. Jag fick också duscha idag, så nu finns det nya bilder i mitt galleri. ?

Vad härligt och höra att du mår så bra. Ska genast in och kika på dina bilder. Ja det var jag som blev sjuk. Jag fick en förstorad körtel i samband med halsfluss så den behövde kollas upp med biopsin och få svar på först. Vilket vi fått nu och det var bara en vanlig ofarlig lymfkörtel. Skönt att kliniken är så noggrann faktiskt.

Ja verkligen, det låter ju superbra att de tar sådant på så stort allvar! Då kan du ju känna dig trygg. ? Hoppas du blir frisk fort!
Gilla

Lottabus

Kvinna ·

03 jan, 2023

Tack för att ni delar med er. Jag står inför lyft 2023 och känner igen mig så mycket i vad ni beskriver.
Gilla

DrömBrösten

Kvinna ·

04 jan, 2023

Hej! Jag är helt ny här. Under några års tid har jag funderat på bröslyft samt bröstförstoring och har nu bestämt att det är dags ? Jag har läst så mycket på sistone att jag är helt förvirrad och har svårt att välja en klinik och metod. Skulle ni kunna rekommendera något? Det är väldigt viktigt för mig att först göra bröstlyft UTAN narkos. Egentligen har det varit just narkos som fick mig att fundera så länge. Sen vill jag förstora brösten, också utan narkos. Jag såg på Nordiska Klinikens hemsida att de erbjuder MotivaHybrid utan narkos. Har någon här gjort det och kan berätta lite mer?
Gilla
Community

Är du redo att påbörja din resa?

Bli medlem