Nu är Fråga Kirurgen-sektionen live! Välkommen med frågor!
EnglaEmmy profilbild

EnglaEmmy

Kvinna ·

08 jan, 2022

Vi som ska göra bröstlyft 2022

Andra bröstoperationer

Hej tjejer! Det vore kul med en tråd för oss som ska göra enbart bröstlyft utan implantat för att stötta, peppa och lyfta erfarenheter. Jag ska operera mig den 19e jan hos Oya på strandkliniken och börjar bli nervös. Har efter flera års velande äntligen fattat beslutet och ser fram emot att få se resultatet. Tycker inte själv om mina brösts utseende idag vilket är orsaken till operationen. Vilka är ni som har planer på samma operation 2022? :)

135

Sortera efter

Belle

Kvinna ·

18 jan, 2022

Hej! Jag har bokat in mitt bröstlyft i mitten av mars. Det är sista steget i min mommy makeover. Längtar till att ha bröst som inte hänger, speciellt nu när magen är borta ?. Det är svårt att hitta bilder på lyft utan inplantat har jag märkt. Det finns inte någon sökfunktion för det här tex. Om någon här lagt upp före och efter får ni gärna hojta till :)
Gilla

Kaktusen

Kvinna ·

18 jan, 2022

Belle skrev:

Hej!
Jag har bokat in mitt bröstlyft i mitten av mars. Det är sista steget i min mommy makeover. Längtar till att ha bröst som inte hänger, speciellt nu när magen är borta ?. Det är svårt att hitta bilder på lyft utan inplantat har jag märkt. Det finns inte någon sökfunktion för det här tex. Om någon här lagt upp före och efter får ni gärna hojta till :)

Ja! Det är något jag också efterfrågar, tycker det är lite konstigt att nästan alla sidor lägger bröstlyft med och utan implantat i samma kategori? Det är ju väldigt olika operationer om man ser till vilket resultat folk (oftast) gör dem för!
Gilla

RoxyAA

Kvinna ·

18 jan, 2022

Håller med om att det är svårt att hitta trådar med lyft utan inlägg! Hade varit så mycket smidigare om dem hade separerat detta som val när man söker. Nu är min konsultation på torsdag så ska bli så spännande och höra vad kirurgen har för tankar och ideér för hur min operation ska bli så bra som möjligt.
Gilla

Kaktusen

Kvinna ·

18 jan, 2022

RoxyAA skrev:

Håller med om att det är svårt att hitta trådar med lyft utan inlägg! Hade varit så mycket smidigare om dem hade separerat detta som val när man söker. Nu är min konsultation på torsdag så ska bli så spännande och höra vad kirurgen har för tankar och ideér för hur min operation ska bli så bra som möjligt.

Lycka till! Berätta allt sen! ?
Gilla

RoxyAA

Kvinna ·

19 jan, 2022

Absolut :)
Gilla

RoxyAA

Kvinna ·

20 jan, 2022

Då var konsultationen gjord hos Jörg Bohn och det kändes jättebra! Operation också bokad till den 1 mars :) Är helt exalterad och ser nu framemot detta så mycket! Mina bröst var visst lite olika stora, höger var 540 och vänster 425. Planen är nu att göra ett lyft, förminska höger så det blir likvärdigt med vänster och sedan också förminska vårtgårdarna något så de blir runda och symmetriska. Låt tiden springa på nu!
Gilla

Kaktusen

Kvinna ·

20 jan, 2022

RoxyAA skrev:

Då var konsultationen gjord hos Jörg Bohn och det kändes jättebra! Operation också bokad till den 1 mars :)
Är helt exalterad och ser nu framemot detta så mycket!
Mina bröst var visst lite olika stora, höger var 540 och vänster 425. Planen är nu att göra ett lyft, förminska höger så det blir likvärdigt med vänster och sedan också förminska vårtgårdarna något så de blir runda och symmetriska.
Låt tiden springa på nu!

Ååh vad kul att det gick så bra och att du känner dig trygg! Sysselsätt dig med att planera och förbereda inför op, en månad går fort. ;)
Gilla

Belle

Kvinna ·

21 jan, 2022

RoxyAA skrev:

Då var konsultationen gjord hos Jörg Bohn och det kändes jättebra! Operation också bokad till den 1 mars :)
Mina bröst var visst lite olika stora, höger var 540 och vänster 425. Planen är nu att göra ett lyft, förminska höger så det blir likvärdigt med vänster och sedan också förminska vårtgårdarna något så de blir runda och symmetriska.
Låt tiden springa på nu!

Hur kom han fram till att brösten var 540 respektive 425? Jag undrar för att min kirurg inte sa något om huruvida mina bröst var olika stora eller inte och storleken verkade han inte bry sig om alls ...
Gilla

RoxyAA

Kvinna ·

23 jan, 2022

Hej Belle! Han mätte genom att sätta olika kupor eller som skålar som han tryckte in brösten i. Förmodar att det var så han kom fram till storleken.
Gilla

EnglaEmmy

Kvinna ·

24 jan, 2022

Kaktusen skrev:

EnglaEmmy wrote:

Tack tjejer. Har piggat på mig och känner att det säkert hade funkat med op på onsdag men nu får jag vänta lite till. Den som väntar på nåt gott. Tittar på kirurgens tidigare verk och längtar tills jag får så fina bröst. Även om man kanske inte ska ha så höga förväntningar.

Skönt att du mår bättre! Men då kan du tänka att kroppen kommer vara ordentligt utvilad och redo när det är dags. ?

Som du säger är det nog viktigt att inte ha för höga förväntningar. Tänk på att titta på förebilderna, har de samma förutsättningar som du? Vad har kirurgen sagt om dina förväntningar kontra förutsättningar?

Jag har försökt kolla på de som hr liknande bröst som mig. Men som ni varit inne på så är det inte jättemånga bilder pga att det är beroende av att många lägger ut bilder här. Därför vill jag lägga ut mina bilder för att fler ska kunna hitta en kirurg som passar dem. ? Men jag tycker Oya gjort fina bröst av de jag tittat på som lagt ut. Det gör ju att man lite hoppas på liknande resultat. ?
Gilla

EnglaEmmy

Kvinna ·

24 jan, 2022

Alex12017 skrev:

Hej! Hakar på jag också :)! Har bröstlyft bokat den 7:e februari. Bara tre veckor kvar, börjar bli lite pirrig nu. Var i valet och kvalet mellan implantat eller utan. Men landade i utan då jag gillar små bröst. Men vill ha dem lite mer på plats, plus skönt att känna sig bekväm i att få utan bh nån gång ibland. Längtar efter att kunna ha vilken bikini jag vill också!

Åh hej. Så roligt. Då har vi bara fem dagar mellan våra op. Jag valde som dig utan då jag också tycker det är fint med mindre bröst. Längtar också till bikinisäsongen!!
Gilla

EnglaEmmy

Kvinna ·

24 jan, 2022

RoxyAA skrev:

Låt tiden springa på nu!

Så roligt. Vad härligt att du är så pepp!
Gilla

Alex12017

Kvinna ·

24 jan, 2022

Så spännande! Två veckor kvar bara! Jag ska ringa nästa måndag för att få exakt operationstid. Har du eller nån annan fått restriktioner om alkohol? På min första konsultation på art Clinic så var det alkoholfritt 4 veckor innan 4 veckor efter op. På improva så är det några dagar innan, nån vecka efter. Skumt att det är så olika. Nu hoppar jag alkoholen några veckor innan och efter. Och akrylnaglar, måste jag ta bort dem? Har hört så olika där med.
Gilla

Alex12017

Kvinna ·

24 jan, 2022

Oj skulle svara dig EnglaEmmy, måndagstrött :)
Gilla

RoxyAA

Kvinna ·

26 jan, 2022

God morgon! När det gäller alkohol så säger de på Citadellkliniken två veckor innan och två veckor efter. Tänker att det så jag kör. Jag har byggda naglar och blev oerhört förvånad när jag blev ombedd att ta bort dessa. Förstår egentligen inte vad det har för betydelse men gör återigen som jag blir tillsagd :) Har haft mina byggda naglar i flera år så de kan gott få pausa och vila lite.
Gilla

Alex12017

Kvinna ·

27 jan, 2022

Ja så kör jag också nu :). Jag ska fråga om naglarna när jag ringer dit på måndag. Spännande att se om de säger att jag måste ta bort också. Inte hela världen om jag måste det, men exakt man gör ju som man blir tillsagd :). Just nu är jag mest nojjig över att bli sjuk så jag inte kan genomföra operationen....
Gilla

Kaktusen

Kvinna ·

28 jan, 2022

RoxyAA skrev:

God morgon!
När det gäller alkohol så säger de på Citadellkliniken två veckor innan och två veckor efter. Tänker att det så jag kör.
Jag har byggda naglar och blev oerhört förvånad när jag blev ombedd att ta bort dessa. Förstår egentligen inte vad det har för betydelse men gör återigen som jag blir tillsagd :) Har haft mina byggda naglar i flera år så de kan gott få pausa och vila lite.

Jag bara gissar att det nog har med hygien under op att göra, man ska ju skrubba sig flera gånger med det där specialduschmedlet men just långa naglar har en tendens att hålla bakterier hur mycket man än rengör. Antar att jag kanske kommer få ta ur mina piercingar av samma skäl men det återstår att se. ☺️
Gilla

RoxyAA

Kvinna ·

30 jan, 2022

Fick höra av en kollega som också opererat sig som har byggda naglar att det handlar om syresättningen. Tydligen så visar kroppen tydligt om man inte syresätter sig tillräckligt genom att bli blå under naglarna. Har man då byggda naglar så ser man inte detta.
Gilla

EnglaEmmy

Kvinna ·

01 feb, 2022

Jag har också läst precis samma. Naglarna visar hur du mår under operationen. Men jag tänker att det blir lättare att fixa med läkprocessen med korta naglar. Jag klippte dem i alla fall idag. Alkohol är två veckor före två veckor efter på Strandkliniken.
Gilla

EnglaEmmy

Kvinna ·

01 feb, 2022

Men vad är det för tvål man ska tvätta sig med? Har bara fått höra att jag ska duscha med "vanlig tvål" vet inte riktigt vad det är heller. Funkar family fresh, haha?
Gilla
Community

Är du redo att påbörja din resa?

Bli medlem