Nu är Fråga Kirurgen-sektionen live! Välkommen med frågor!
92johansson profilbild

92johansson

Kvinna ·

25 sep, 2014

Vi som ska operera oss i November 2014

Bröstförstoring

Hej!

Imorgon åker jag och har min konsultation på Citadellkliniken i Landskrona och den 10 november ska jag opereras. Känns så himla konstigt ändå, väntat på denna dagen sedan jag var 16 år! Tror inte jag riktigt fattat än att innan detta året är slut så har jag nya bröst. Då är jag mitt nya jag, den jag velat vara i flera år.
Har förberett mig med inspirationsbilder & frågor inför imorgon. Vill vara så informerad och förberedd som möjligt! Hur snurrar era tankar? Vore kul att få kontakt med andra som ska opereras och höra allas tankar. Vart ska ni göra era?
Kram
277

Sortera efter

Lelodi

Kvinna ·

22 nov, 2014

Nu närmar det sig ännu mer, operation på onsdag! Gruvar mig så för att ha ont, det alla skriver om smärtan känns inte kul. Men får tänka positivt, snart blir man ju MILF ;-) Kul att ni som redan opererat er är nöjda, grattis :-)
Gilla

SevenEleven

Kvinna ·

22 nov, 2014

Lelodi skrev:
Nu närmar det sig ännu mer, operation på onsdag! Gruvar mig så för att ha ont, det alla skriver om smärtan känns inte kul. Men får tänka positivt, snart blir man ju MILF ;-) Kul att ni som redan opererat er är nöjda, grattis :-)

Lycka till på onsdag =)

Gjorde mina i måndags o ja lite smärta får man ju....ja tänk positivt haha :)

Gilla

xxxx81

Kvinna ·

23 nov, 2014

Grattis, hoppas det går bra på onsdag. Har inte jätteont, kan komma på många värre situationer där jag haft mer ont. Känns mest som ihållande träningsvärk! Men med alla tabletter och i sängläge känns det knappt! Hur har det gått för alla? Själv mår jag hyfsat, operade mig i fredags eftermiddag. Men längtar tills första jobbiga tiden är över, ska försöka ta en lugn promenad. Har inte sett mina bröst än pga lyft o kompresser i vägen. Men ska ta bort de senare. Brösten känns ju rätt svullna nu.
Gilla

Lelodi

Kvinna ·

23 nov, 2014

Jag är lite nervös över hur personer i min omgivning ska reagera också. Ingen vet förutom min familj och bästa vän och de har stöttat jättebra. Syrrorna kommer nog fixa sina också om mina blir fina :-D. Kändes dock lite märkligt att sitta och prata om det med syrran och hennes kille vid fika igår haha!
Gilla

loonette

Kvinna ·

23 nov, 2014

Ugh, vaknade i natt med ont i halsen :( Jag har två dagar på mig, här ska ätas C-vitamin, ingefära och vitlök så det står härliga till. Får INTE bli sjuk nu!
Gilla

Lelodi

Kvinna ·

23 nov, 2014

Kan tipsa om ColdZyme på apoteket. En spray som man sprayar i halsen som stoppar förkylningen. Och gurgla halsen flera ggr/dag med typ Listerine som är bakteriedödande. Har funkat på mig :-)
Gilla

xxxx81

Kvinna ·

23 nov, 2014

Lelodi: håller med. Bara min sambo som vet. Har nämnt till min syrra ( som bor långt ifrån mig så träffas 2 ggr år) och en kompis att jag vill göra bröstförstoring och lyft. Men tror folk kommer se fast jag inte nämnt. Men min kirurg sa att jag kommer bli förvånad att troligen kommer ingen att märka. Helst vill jag inte att folk på jobbet ska veta och inte heller mamma och pappa. Sen gör det inte så mkt!
Gilla

loonette

Kvinna ·

23 nov, 2014

Lelodi skrev:
Kan tipsa om ColdZyme på apoteket. En spray som man sprayar i halsen som stoppar förkylningen. Och gurgla halsen flera ggr/dag med typ Listerine som är bakteriedödande. Har funkat på mig :-)
Köpte ColdZyme igår faktiskt :) Kanske hjälper den på riktigt, kanske är det bara psykiskt, men det känns faktiskt bättre! 

Gilla

SevenEleven

Kvinna ·

23 nov, 2014

var på "söndagsmiddag" idag med familj, mormor & morfar och moster med familj och ingen la märke till det fast jag lagt in ganska mycket, när dom är helt nakna så syns det men det en vanlig kofta så blev det inte så mkt synligt, när jag berättade så tog alla det superbra, min morfar trodde jag skulle berätta att jag var gravid eller gjort världens tatuering så han blev lättat att det endast var brösten haha, är superglad att alla tog det så bra för hade väntat mig värsta diskussionerna :) 

Gilla

loonette

Kvinna ·

25 nov, 2014

Nu är det bara timmar kvar... sitter här och äter frukost, om sex timmar och en kvart ska jag vara på Proforma. Såhär i sista minuten får jag lite panik över storleken fast jag varit hur lugn som helst sedan konsultationen... tänk om de blir för små igen? Fast nej. Jag gör inte den här operationen främst för storlekens skull, utan för muskelpåverkan. Storleksbytet är bara en bonus, och förresten har jag ju aldrig velat ha några jättebomber. Eller? 😢 Äsch, det är för sent att ångra sig nu, och jag vill ju inte göra något dumt, och bredden blir lika som jag har nu och den är ju bra... visst då? Om två timmar går tåget. Jag är lite snuvig, men har inte haft någon feber och känner mig egentligen inte sjuk. Nu ska jag äta lite mer, det kommer nog att bli bra det här. 😉

Gilla

CRM

Kvinna ·

25 nov, 2014

Nej nu börjar jag fasen bli trött på att vänster tutte sitter högre. Ser ut som en brödlimpa :( Jag vet, jag ska ha tålamod. Det kommer ta tid. Men det känns verkligen inte som det vänstra bröstet sjunkig något sen op :(
Gilla

xxxx81

Kvinna ·

25 nov, 2014

Vad bra seveneleven att allt gick då bra:) skulle aldrig våga berätta för min familj. Skulle nog bara bli stelt och tråkiga diskussioner. Skulle våga berätta för min syster endast:) Men det kanske syns ändå och hoppas då att folk iallafall tar det bra:) Loonette: vad spännande! Känner igen tankarna som cirkulerar runt, för 100 % svar har man inte förrän efteråt. Man är nog tokigt nervös den dagen! Återkom gärna berätta hur allt gått:)
Gilla

loonette

Kvinna ·

25 nov, 2014

Nu har jag vaknat! Inpackad i både thongbra och sportbh, smuttar på den godaste cola jag nånsin druckit, känner mig förvånansvärt pigg. Personalen är verkligen supergullig här!
Gilla

Boobs4me

Kvinna ·

26 nov, 2014

Va skönt att allt gått bra loonette! :) Jag ligger i sängen och försöker sova. Kl.10 imorgon (idag) ska jag skrivas in på Citadellkliniken och förhoppningsvis opas snart efter det också. Är inte nervös ännu, mest spänd och pigg (kan självklart inte somna). Är rädd för att glömma att ta med något viktigt imorgon. Men det löser sig nog! Imorgon vid denna tiden kommer jag äntligen ha bröst!!! :D
Gilla

loonette

Kvinna ·

26 nov, 2014

Man behöver liksom inte ha då mycket saker med sig :) Tandborste, telefonladdare, rena trosor,typ :)
Gilla

Boobs4me

Kvinna ·

28 nov, 2014

Nu har jag sovit en natt hemma. Op gick bra, tog bara 45 minuter enligt Peter! Har haft väldigt ont och sovit mycket de här första dagarna. Blir trött av smärtstillande jag äter. Tyvärr ingen aptit alls på mat och magen är svullen :/ groteska blåmärken under brösten och ner på revbenen. Men i det stora hela försöker jag bara få de här första dagarna att gå så jag kan börja leva igen. Idag har jag i alla fall kunnat borsta håret själv! :) Det kommer vara så värt det om några veckor!
Gilla

Beauty

Kvinna ·

29 nov, 2014

Boobs4me skrev:
Nu har jag sovit en natt hemma. Op gick bra, tog bara 45 minuter enligt Peter! Har haft väldigt ont och sovit mycket de här första dagarna. Blir trött av smärtstillande jag äter. Tyvärr ingen aptit alls på mat och magen är svullen :/ groteska blåmärken under brösten och ner på revbenen. Men i det stora hela försöker jag bara få de här första dagarna att gå så jag kan börja leva igen. Idag har jag i alla fall kunnat borsta håret själv! :) Det kommer vara så värt det om några veckor!
Grattis och som du säger de kommer vara så mycket värt det. Tiden går sjuktsnabbt också!
Gilla
Community

Är du redo att påbörja din resa?

Bli medlem