Nu är Fråga Kirurgen-sektionen live! Välkommen med frågor!
92johansson profilbild

92johansson

Kvinna ·

25 sep, 2014

Vi som ska operera oss i November 2014

Bröstförstoring

Hej!

Imorgon åker jag och har min konsultation på Citadellkliniken i Landskrona och den 10 november ska jag opereras. Känns så himla konstigt ändå, väntat på denna dagen sedan jag var 16 år! Tror inte jag riktigt fattat än att innan detta året är slut så har jag nya bröst. Då är jag mitt nya jag, den jag velat vara i flera år.
Har förberett mig med inspirationsbilder & frågor inför imorgon. Vill vara så informerad och förberedd som möjligt! Hur snurrar era tankar? Vore kul att få kontakt med andra som ska opereras och höra allas tankar. Vart ska ni göra era?
Kram
277

Sortera efter

92johansson

Kvinna ·

25 sep, 2014

Inför konsultationen imorgon har jag föreberett mig med att samla på mig bilder över hur jag vill och inte vill att mina bröst ska se ut, skrivit ner en hel del frågor jag vill ha svar på och nu har jag läst på ang vilka implantat jag vill ha :) Det var det dom tipsade om på citadellklinikens hemsida att man skulle göra!

Hur förebereder du dig?
Gilla

92johansson

Kvinna ·

26 sep, 2014

Besöket gick så otroligt bra! Alla var supergulliga och välkomnande. Man fick svar på sina frågor och det kändes aldrig obekvämt. Märkte direkt hur duktig Cosmo är och jag är SÅ glad att jag valde honom som läkare! Är så jävla glad och förväntansfull och nu vill jag bara ha 10 November! :D

Det blev perthese, storlek 325, är verkligen jättenöjd! Visade en bild på hur jag ville ha dom och då la han fram detta förslaget. Han sa också att jag hade en perfekt passform på mina bröst, så mina bröst lär bli precis så som jag drömt om *peppar peppar*. Lycka till på era konsultationer nu! :)

Gilla

Dashuri

Kvinna ·

26 sep, 2014

Ska opereras den 2 oktober på citadellkliniken av Peter!:D tänkte bara om ni har några idéer på vad man kan ta på sig för kläder och även va man ska packa med sig?:)
Gilla

Ubbelina

Kvinna ·

26 sep, 2014

Jag är inte så nervös ännu, mest förväntansfull och otålig, vill också bara göra den nu! :D
Gilla

BabyFace

Kvinna ·

26 sep, 2014

Kan man boka op-tid innan varit på konsultation!? :)

Jag ska på konsultation på hos Peter Cosmo den 14e okt!

Gilla

Tezzan-80

Kvinna ·

26 sep, 2014

Petite, jag opereras 11 november på KKAB i Falköping av Ivan :-)
Gilla

Chicaloca

Kvinna ·

26 sep, 2014

Gjorde mina bröst i onsdags. Man väntar och väntar och helt plötsligt har man sillisar
Gilla

Petite

Kvinna ·

26 sep, 2014

Kul Tezzan-80! Då kommer vi vara där samtidigt! Nu gick det plötsligt upp för mig hur nära det faktiskt är :))
Gilla

92johansson

Kvinna ·

27 sep, 2014

Ja man kan preliminärboka! :) så bekräftar du bara den tiden på konsultationen!

Gilla

92johansson

Kvinna ·

27 sep, 2014

Dashuri skrev:
Ska opereras den 2 oktober på citadellkliniken av Peter!:D tänkte bara om ni har några idéer på vad man kan ta på sig för kläder och även va man ska packa med sig?:)

Min "hanterare" sa till mig att man ska packa väldigt lätt. Åk hem i samma kläder du kom i (inga tighta kläder), tandborste, hårborste och sedan lite tidningar och en bok typ! :) Jag kommer att ta med mig både ipad, telefon och bok tror jag.

Då är din operation snart ju!! Lyckost. Längtar ihjäl mig efter min. Velade du mycket ang implantat?
Gilla

Tezzan-80

Kvinna ·

27 sep, 2014

Ja precis Petite! När mitt e färdigt e d din tur :) Snart är vi där! :)
Gilla

Ubbelina

Kvinna ·

27 sep, 2014

Ja det kan man :) det kunde man på min klinik iallafall så ring och fråga!
Gilla

Dashuri

Kvinna ·

28 sep, 2014

Okej va bra :) ja nu börjar det kännas konstigt,, kommer snart få andra bröst haha Ja ibland tror jag att jag har valt för små och ibland för stora men få lita på Peter att det kommer bli bra :D hur mycket skulle du ha?:)
Gilla

Ubbelina

Kvinna ·

28 sep, 2014

Ja det känns lite overkligt, men spännande! :D jag ska ha 325 bakom bröstmuskeln tror jag det blev! :) har du funderat något på hur mycket du ska lägga i? :)
Gilla

xxxx81

Kvinna ·

28 sep, 2014

Hej, hänger på här. ska opereras av Mattias Elmér på Laser & Estetik den 21/11, ska på konnsultation den 11/10, alltså om 2 veckor.

Har storlek 75B mina bröst hänger och ser allmänt trista ut nu. vill ha 2-3 storlekat större.

vad vill ni ha för klyfta?

Jag vet inte än hur jag vill att mina bröst ska se ut. Vill ha naturliga, typ 75D ir 75E vet ej storlek än. men ändå så kanske vill ha lite mer pushup än idag men inte så det skriker silikon...

Hur vill ni att era bröst ska se ut efter operation?

Gilla

Ekm

Kvinna ·

29 sep, 2014

92johansson skrev:

Besöket gick så otroligt bra! Alla var supergulliga och välkomnande. Man fick svar på sina frågor och det kändes aldrig obekvämt. Märkte direkt hur duktig Cosmo är och jag är SÅ glad att jag valde honom som läkare! Är så jävla glad och förväntansfull och nu vill jag bara ha 10 November! :D

Det blev perthese, storlek 325, är verkligen jättenöjd! Visade en bild på hur jag ville ha dom och då la han fram detta förslaget. Han sa också att jag hade en perfekt passform på mina bröst, så mina bröst lär bli precis så som jag drömt om *peppar peppar*. Lycka till på era konsultationer nu! :)

Blir nyfiken på hur ditt utgångsläge är eftersom han sa att du hade en perfekt passform på brösten. Jag har också varit på konsultation hos Peter och har bokat op i december- även jag fick höra att jag hade ett väldigt bra utgångsläge :-)

Jag vill ha ett naturligt utseende på mina bröst och blev rekommenderad 400 cc Perthese hög profil.

Gilla

Petite

Kvinna ·

29 sep, 2014

xxxx81 skrev:

Hej, hänger på här. ska opereras av Mattias Elmér på Laser & Estetik den 21/11, ska på konnsultation den 11/10, alltså om 2 veckor.

Har storlek 75B mina bröst hänger och ser allmänt trista ut nu. vill ha 2-3 storlekat större.

vad vill ni ha för klyfta?

Jag vet inte än hur jag vill att mina bröst ska se ut. Vill ha naturliga, typ 75D ir 75E vet ej storlek än. men ändå så kanske vill ha lite mer pushup än idag men inte så det skriker silikon...

Hur vill ni att era bröst ska se ut efter operation?

Xxxx81 Vad menar du med vilken klyfta? Mäter man det på något vis? Jag tänker precis som du. Relativt naturliga, men givetvis lite mer, det får ju gärna synas i bikini, men inte vara uppenbart i kläder :)
Gilla

xxxx81

Kvinna ·

30 sep, 2014

Jag har läst här om att vissa vill ha tight klyfta, är förstås en smaksak. Har naturligt brett mellan brösten så det beror väl lite på utgångsläget. Men är inte så duktig på bröst och därför undrar jag hur andra resonerar kring klyfta, form och dylikt. Eftersom brösten kanske ändrar form med silikon så de inte ser exakt ut som förut i ett större format så börjar jag tänka hur jag ska få de så estetiskt snygga som möjligt. Men har inte varit på konsultation än så behöver gå igenom detta grundligt med min kirurg. Samtidigt får man ju ta hänsyn om man är i högrisk för komplikation!
Gilla

Jess

Kvinna ·

30 sep, 2014

Jag ska på konsultation den 13/10 på estetik kirurgi i Ockelbo hos eija! Och har preliminärbokat operation 4/11 :D Så spännande
Gilla

Ubbelina

Kvinna ·

30 sep, 2014

Va kul Jess! Jag ska operera mig där den 3/11! :D
Gilla
Community

Är du redo att påbörja din resa?

Bli medlem