Nu är Fråga Kirurgen-sektionen live! Välkommen med frågor!
blondie123 profilbild

blondie123

Kvinna ·

07 mar, 2016

Vi som ska opereras i april 2016! Ska vi följas åt?

Bröstförstoring

Äntligen är det snart min tur. Som jag har varit avundsjuk på alla andra som haft trådar liknande den här där folk berättar om sina operations datum, implantat och följer med varandra på den stora resan medans jag bara har suttit bakom min skärm på datan och drömt mig bort tills mitt datum äntligen är.

Jag vet inte om det redan finns en tråd för april men oavsett vad så startar jag en ny! 

När ska ni opereras, vart ska ni opereras , hur mår ni?, hur nervösa är ni? Berätta allting så kan vi följa varandras resor, ge våra bästa tips och dela med oss av våra erfarenheter, vår glädje eller missnöjdhet. 

Jag ska operera mig den 12 april på Bellakliniken, först kom vi fram till 500 cc ultrahighprofile men efter en

andra konsultation ändrade jag faktiskt mitt storleksval till 400 cc highprofile men hoppas ändå kunna få till en riktigt snygg klyfta och fina bröst. 

NERVÖS ! 

Jag ser fram emot att få följa era resor :) 

267

Sortera efter

blondie123

Kvinna ·

11 apr, 2016

Hej alla! Hoppas era operationer har gått mer än bra! Blir så lugn av att få läsa era fina historier och jag hoppas att min går minst lika bra! Nu är det nedräkning på jobbet för imorgon är det äntligen dags. Mest nervös är jag över att storleken ska bli katastroftal men vi ska dubbelkolla den nere på kliniken för säkerhetenskull då jag vill försöka gå ner till 350 cc så att slutresultatet blir 300 cc. Just nu har jag 400. 

Har haft sånt ångest över storlekarna. 

Har någon koll på vilken mat som är bra att äta dagen innan operation och som är lättsmält? :) 

Gilla

Catalina

Kvinna ·

11 apr, 2016

blondie123 skrev:

Hej alla! Hoppas era operationer har gått mer än bra! Blir så lugn av att få läsa era fina historier och jag hoppas att min går minst lika bra! Nu är det nedräkning på jobbet för imorgon är det äntligen dags. Mest nervös är jag över att storleken ska bli katastroftal men vi ska dubbelkolla den nere på kliniken för säkerhetenskull då jag vill försöka gå ner till 350 cc så att slutresultatet blir 300 cc. Just nu har jag 400. 

Har haft sånt ångest över storlekarna. 

Har någon koll på vilken mat som är bra att äta dagen innan operation och som är lättsmält? :) 

Måste d vara lättsmält? D stod d inget om i mina papper, bara en rejäl måltid:)
Gilla

dalkullann

Kvinna ·

11 apr, 2016

Ser att vi ska op samma dag hos Patrik. Jätte nervös.. snart dags. Varit jätte taggad fram tills i helgen.. aldrig varit i sthlm själv så blir en utmaning bara det men tur det ligger nära centralen.
Gilla

mammamu93

Kvinna ·

11 apr, 2016

op på torsdag, börjar bli riktigt nervös, dels för att jag har varit sjuk i 3 veckor och sen för smärtan efteråt. buhuuuu, läskigt men snart har jag ett par stora snygga schyssta bröst...

hoppas klara mig utan komplikationer men med min otur får jag väll både snea bröst med förstora fickor och kapselkontraktioner och svårläkta ärr, haha ;)

Lycka till allihopa!

Gilla

Lotie

Kvinna ·

11 apr, 2016

Jag ska med op på torsdag. Idag först börjar jag bli sjukt nervös för smärtan efter. Jag frågade inget om komplikationer? Vad kan hända och vad fixar de gratis till?
Gilla

blondie123

Kvinna ·

12 apr, 2016

Om några timmar är det dags, det känns fortfarande så pass overkligt att jag inte ens har hunnit blivit nervös. Ikväll så kommer jag helt plötsligt ha två bröst istället för ingenting. Bästa känslan 

Gilla

Ohana

Kvinna ·

12 apr, 2016

blondie123 skrev:

Om några timmar är det dags, det känns fortfarande så pass overkligt att jag inte ens har hunnit blivit nervös. Ikväll så kommer jag helt plötsligt ha två bröst istället för ingenting. Bästa känslan 

Härligt :) lycka till idag!!
Gilla

Catalina

Kvinna ·

12 apr, 2016

Stort Lycka till! Äntligen har din dag kommit!
Gilla

dalkullann

Kvinna ·

12 apr, 2016

Mercedes skrev:
Man kan ju citera/svara direkt om det gäller en riktad fråga till en speciell användare så blir den här tråden inte oääändlig :) Är nån av er som ska opas nu också rökare? Blev rekommenderad att ta rökstopp 2 v innan och slutade igår. Tog en snus idag men nu ska jag hålla mig... hur lång tid innan har ni blivit tillsagda att sluta? Verkar variera lite mellan klinikerna.
Vi opereras samma dag av Patrik
Gilla

Lotie

Kvinna ·

12 apr, 2016

Åh hoppas det gått bra för dig:) 2 dagar kvar. Jag har blivit framflyttad 1h så ska vara där kl 8 nu. När släpper den värsta smärtan och man kan börja leva hyfsat som vanligt?
Gilla

SysterB

Kvinna ·

13 apr, 2016

Hej Aprilare! Imorgon är det en vecka kvar! Har redan gjort ett försök i februari men blev struken på op bordet pga för högt blodtryck. Men nu är det äntligen på bra nivåer och jag räknar ner dagarna med glädje och förväntan! Blir nojig över att jag valt för lite cc i mina implantat?! Haha! Storleksblind innan op! Hoppas ni alla som är opade mår bra och lycka till, till alla oss som väntar på boobisar!
Gilla

Catalina

Kvinna ·

14 apr, 2016

SysterB skrev:
Hej Aprilare! Imorgon är det en vecka kvar! Har redan gjort ett försök i februari men blev struken på op bordet pga för högt blodtryck. Men nu är det äntligen på bra nivåer och jag räknar ner dagarna med glädje och förväntan! Blir nojig över att jag valt för lite cc i mina implantat?! Haha! Storleksblind innan op! Hoppas ni alla som är opade mår bra och lycka till, till alla oss som väntar på boobisar!
Vad spännande för mig är det 2v kvar, längtar! Va tar dom för prover på op dagen? Har du kikat över ditt blodtryck själv nu?
Gilla

mammamu93

Kvinna ·

14 apr, 2016

Idag är det min tur, hjäääälp. kl 10.30 ska de vara min tur. ska snart lämna sonen på dagis, känns nästan som att jag ska ta ett avsked med honom idag, sorligt, sen kommer sambo och barn och hämtar mig efter op.

om jag inte får oturen på min sida som alltid med komplikationer osv.

Håll tummarna.

Ikväll har jag 1 kg bröst extra på mig hehe ;)

Gilla

rosen1995

Kvinna ·

14 apr, 2016

Min op blev inställd i förgår (skulle opererats idag). Halsont och ev liten ögoninflammation.. ny tid i slutet av maj.
Gilla

Catalina

Kvinna ·

14 apr, 2016

mammamu93 skrev:

Idag är det min tur, hjäääälp. kl 10.30 ska de vara min tur. ska snart lämna sonen på dagis, känns nästan som att jag ska ta ett avsked med honom idag, sorligt, sen kommer sambo och barn och hämtar mig efter op.

om jag inte får oturen på min sida som alltid med komplikationer osv.

Håll tummarna.

Ikväll har jag 1 kg bröst extra på mig hehe ;)

Lycka till!!! Va spännande!! Allt kommer gå bra!
Gilla

bankedink

Kvinna ·

14 apr, 2016

Opererade mig på citadell igår, på väg hem nu :) det gick ass bra , lyft + förstoring, la in 590cc har ca 350cc i egen vävnad hihi , mår jätte bra, oroa er inte det kommer att gå jätte bra :)!
Gilla

Wench

Kvinna ·

14 apr, 2016

Men vad tråkig Rosen1995t! Beklagar det! 

Hoppas att du blir frisk fort och att tiden går jättesnabbt närmaste veckorna. :)

Gilla

Catalina

Kvinna ·

14 apr, 2016

bankedink skrev:
Opererade mig på citadell igår, på väg hem nu :) det gick ass bra , lyft + förstoring, la in 590cc har ca 350cc i egen vävnad hihi , mår jätte bra, oroa er inte det kommer att gå jätte bra :)!
Vad skönt att allt gick bra! Då har vi ungefär samma utgångsläge, jag har 400 egen ska lägga i 650 hur känns d nu? Är smärtan hanterbar? Vem op dig? Hur är citadell annars? Sover man flera i samma rum?:)
Gilla

liminka

Kvinna ·

14 apr, 2016

Jag opererades för en vecka sedan och har haft förvånansvärt lite ont. Lika orörlig som under en graviditet och brösten känns som vid mjölkstockning :) var inne på KS en snabbis för extrakoll i måndags eftersom jag haft lite feber. Men inga infektionsteckem så det var ju bra. Känner mig rätt seg och blir trött av att bara hå och handla. Så jag håller mig hemma några dagar till. Tänkte ev börja jobba på tisdag men vet inte om jag klarar en hel dag än.... Lycka till ni som är på tur!
Gilla

dalkullann

Kvinna ·

14 apr, 2016

Usch nu drar det ihop sig.. imorgon har jag förhoppningsvis snygga tuttar! Nervös är bara förnamnet.. hoppas man får åka hem till familjen samma dag och att smärtan inte blir alltför hemsk..
Gilla
Community

Är du redo att påbörja din resa?

Bli medlem