Nu är Fråga Kirurgen-sektionen live! Välkommen med frågor!
blondie123 profilbild

blondie123

Kvinna ·

07 mar, 2016

Vi som ska opereras i april 2016! Ska vi följas åt?

Bröstförstoring

Äntligen är det snart min tur. Som jag har varit avundsjuk på alla andra som haft trådar liknande den här där folk berättar om sina operations datum, implantat och följer med varandra på den stora resan medans jag bara har suttit bakom min skärm på datan och drömt mig bort tills mitt datum äntligen är.

Jag vet inte om det redan finns en tråd för april men oavsett vad så startar jag en ny! 

När ska ni opereras, vart ska ni opereras , hur mår ni?, hur nervösa är ni? Berätta allting så kan vi följa varandras resor, ge våra bästa tips och dela med oss av våra erfarenheter, vår glädje eller missnöjdhet. 

Jag ska operera mig den 12 april på Bellakliniken, först kom vi fram till 500 cc ultrahighprofile men efter en

andra konsultation ändrade jag faktiskt mitt storleksval till 400 cc highprofile men hoppas ändå kunna få till en riktigt snygg klyfta och fina bröst. 

NERVÖS ! 

Jag ser fram emot att få följa era resor :) 

267

Sortera efter

Mercedes

Kvinna ·

17 apr, 2016

"Pruttarna" är luft som kommer ur kroppen efter operationen har jag hört, inget farligt alls. Usch Lotie här ligger jag hemma i sängen och har ont i brösten men det är ju ingenting jämfört med vad du går igenom. Hoppas att det blir bättre snart, det borde det bli!
Gilla

danonino

Kvinna ·

17 apr, 2016

Mercedes skrev:

danonino det där kan nog inte någon av oss svara på, du får kontakta kliniken! Håller tummarna för att det går fint :)

Jag ska ringa dit imorgon och håller tummarna på att jag får en andra konsultation snarast och att det inte är några problem med att få implantaten i tid, vill inte flytta på min OP!!! 

Gilla

Lotie

Kvinna ·

18 apr, 2016

Inne på 5 dygnet och spyr än och har fruktansvärda smärtor i ena bröstet. Även fått 38.2 i temp nu och mår skit:( Har era läkare jour på helgerna eller hur gör ni? Fick ett sms av min läkare sent igår att det kunde vara vanligt och värsta dagen är gjord. Vaknade med fruktansvärd smärta i vänster bröstet. På ett ställe under som nåt satt med en kniv och högg. Jobbigt och andas med så proppade mig full med all medicin och i en timme var jag helt smärtfri om jag låg stilla. Är så less på detta nu vill må bra och kunna glädjas åt brösten. Vet fortfarande inte vad jag tycker om dem:(
Gilla

mammamu93

Kvinna ·

18 apr, 2016

Fy lider verkligen med dig Lotie :'(

Gilla

Catalina

Kvinna ·

18 apr, 2016

Hej hur mår ni alla ny op? Snart är d dags för oss m datum i slutet:) vet nån om man delar sov sal på citadell? Eller har eget?
Gilla

SysterB

Kvinna ·

18 apr, 2016

Catalina skrev:
Hej hur mår ni alla ny op? Snart är d dags för oss m datum i slutet:) vet nån om man delar sov sal på citadell? Eller har eget?
Hej! Ska ner på torsdag! Man har eget rum på Citadell! När har du tid?
Gilla

danonino

Kvinna ·

18 apr, 2016

Var på bellakliniken idag och fick tillsammans med Mia prova storlek en gång till. Vi bestämde 550 istället!! Känns bättre nu, är redan storleksblind känns det som så tvekar om jag kanske skulle tagit 600?? Äsch 550 blir nog bra. OP om en vecka!!!
Gilla

Boobgirl

Kvinna ·

18 apr, 2016

1 vecka och 3 dagar kvar för mig. Kommer stunder där jag inser hur nära det är nu, nervös och förväntansfull på samma gång! Någon mer här som ska göra både bröst och buk samtidigt? :)
Gilla

Mercedes

Kvinna ·

19 apr, 2016

Lotie skrev:
Inne på 5 dygnet och spyr än och har fruktansvärda smärtor i ena bröstet. Även fått 38.2 i temp nu och mår skit:( Har era läkare jour på helgerna eller hur gör ni? Fick ett sms av min läkare sent igår att det kunde vara vanligt och värsta dagen är gjord. Vaknade med fruktansvärd smärta i vänster bröstet. På ett ställe under som nåt satt med en kniv och högg. Jobbigt och andas med så proppade mig full med all medicin och i en timme var jag helt smärtfri om jag låg stilla. Är så less på detta nu vill må bra och kunna glädjas åt brösten. Vet fortfarande inte vad jag tycker om dem:(

Hur mår du idag Lotie, känns det något bättre?

Gilla

Catalina

Kvinna ·

19 apr, 2016

SysterB skrev:
Catalina skrev:
Hej! Ska ner på torsdag! Man har eget rum på Citadell! När har du tid?
Jag har tid nästa onsdag:) vem ska du bli op av?
Gilla

dalkullann

Kvinna ·

19 apr, 2016

Mår så illa och får inte i mig något mer än blåbärs soppa och vatten.. slutade med morfinet igår då jag klarat smärtan med alvedon nu är det bara yrseln och illamående som vore skönt att bli av med..går och hulkar hela tiden men oftast kommer det inget.. dag 4 idag.. hur mår ni?
Gilla

Solstrålen

Kvinna ·

19 apr, 2016

Hej tjejer! Dag 11 efter op för mig idag.. Mår väldigt bra, har knappt ont alls. Det dra ju såklart om jag råkar röra mig för fort eller lägger mig hårt på sidan. Inget att klaga på alls.. La framför absolut till att rekommendera verkar ju mycket mindre smärtsamt.. Har lagt upp före och efter bild om ni vill se. Blev 375cc Mentor Moderate plus profile:) Lycka till alla som inte har gjort än och er som är dåliga hoppas på bättring snart!!
Gilla

Mercedes

Kvinna ·

19 apr, 2016

dalkullann skrev:
Mår så illa och får inte i mig något mer än blåbärs soppa och vatten.. slutade med morfinet igår då jag klarat smärtan med alvedon nu är det bara yrseln och illamående som vore skönt att bli av med..går och hulkar hela tiden men oftast kommer det inget.. dag 4 idag.. hur mår ni?

Men uhh vad jobbigt! Jag känner mig verkligen lyckligt lottad som inte har ont längre, det enda besvärliga är tröttheten men det har bara fått fyra dagar för mig med så det kommer ju ta ett tag innan man blir helt pigg igen. Vi opererades ju samma dag (och på samma klinik!) och med lika stora implantat men du hade mycket större bröst från början än mig, kanske spelar nåt sånt in för hur ont man får. Säkert mår du illa av penicillinet också, och dom pillrena slipper du ju efter på fredag! Håll ut, snart är denna jobbiga period ett minne blott för oss! :D 

Gilla

Solstrålen

Kvinna ·

20 apr, 2016

Hej:)

Vad har eran läkare sagt om att lyfta? Min sa att jag inte fick bära mer än 2kg på 6 veckor för finast ärr och bäst resultat?

Vill ju såklart ha så fina ärr som möjligt så skall försöka med detta men e svårt med 2 barn..!

Ha en super dag!

Gilla

liminka

Kvinna ·

20 apr, 2016

dalkullann skrev:

Oj vad jobbigt för dig! Håll ut, det blir bättre när du slutar mer och mer med alla mediciner. Särskilt morfin kan göra en galet illamående. Kan du fråga din läkare om andra smärtstillande kanske?

Gilla

dalkullann

Kvinna ·

20 apr, 2016

Idag känns det mycket bättre. Varit utan både alvedon och morfin. Gjort lite enkla vardags sysslor också så det går åt rätt håll. Svårt dock att sova på rygg, galet ont av det nu och sover max 4h per natt.. Van att ligga i fosterställning och sova annars, haha. Men vill man vara fin får man lida pin ;)
Gilla

Lotie

Kvinna ·

24 apr, 2016

10 dagar efter idag. Illamåendet borta men måste ta både ketogan, oxinorm, pronaxen och alvedon för att kunna röra mig. Kan inte röra vänster armen har så sjukt ont. Kan inte klä på eller duscha själv. Har tre små barn och imån måste mannen börja jobba heltid igen. Kan inte lyfta min 5 månaders dotter på 6 kg. Läkaren sa jag fick bära henne efter 3 dagar men när jag tog bort stygnen sa hon inte på 2 veckor. Vet inte vad jag ska göra?:( Kan bara ligga på rygg och hatar det, sover jättedåligt! Kan ärren bli fula om man bär? Det sa de inte till mig bara nåt om inlägget som kunde hamna fel typ.
Gilla

Lotie

Kvinna ·

27 apr, 2016

Någon mer som har jätteont under armhålorna där bröstmuskeln fäster? Jag kan inte lyfta min vänsterarm. Senan är Max utsträckt så är inte fysiskt möjligt:( Vaknar varje morgon med sån fruktansvärd värk. Inga mediciner kvar. När vänder det?
Gilla

Catalina

Kvinna ·

27 apr, 2016

Hej! Idag är det min tur, längtat som bara den, och vill att hela efter vården hemma sen blir bra och smärtfri, låter så hemsk för er som har ont än, hur många drar efter op kan man räkna m rejäl smärta?
Gilla

mammamu93

Kvinna ·

27 apr, 2016

op den 14 så alltså 13 dagar sedan. jag mår som vanligt kan sova på sidan,mått bra nästan hela tiden, mitt vänstra bröst är högre så på återbesöket sa sjuksyrran att jag ska fortsätta med bröstbandet 2 veckor till, detgör att jag får ont i ryggen...

jag har en son på 15 kg som är ledsen att jag ej kan bärapå honom, men inatt så typ klättrade han upp på mina armar och kröp över sin sängkant för att komma över till mig (spjälsängen alltså) men jag tänker att så länge det inte känns eller gör ont i bröstmusklerna borde det inte vara någon fara? däremot gör det ont när jag kör barnvagnen i en nerförsbacke då jag måste bromsa den.... så kör vagnen bakochfram och har styret på rumpan liksom haha folk måste undra vad man håller på med, och en liten pipig hund där brevid, haha.. jaja väldigt skönt att jag mått bra iaf tycker synd om er andra :(

Gilla
Community

Är du redo att påbörja din resa?

Bli medlem