Nu är Fråga Kirurgen-sektionen live! Välkommen med frågor!
Boobsanbus profilbild

Boobsanbus

Kvinna ·

01 sep, 2018

Vi som ska opereras på Citadellkliniken i september 2018

Bröstförstoring

Hej på Er! Jag ska göra bröstlyft/förstoring den 10 sep. Fler som ska op:as nu i september? Hade varit kul om vi kunde följas åt i denna tråd med tips, stöd och hjälp inför, under och efter op. Mvh Boobsanbus :)

26

Sortera efter

Chl

Kvinna ·

02 sep, 2018

Jag ska också opereras på citadellkliniken den 17 sep. Inte länge kvar för dig nu då! Är du nervös?
Gilla

Boobsanbus

Kvinna ·

02 sep, 2018

Chl skrev:

Jag ska också opereras på citadellkliniken den 17 sep. Inte länge kvar för dig nu då! Är du nervös?

Ååh vad spännande! :) Jag är inte nervös inför själva op men smärtan efteråt och veckorna efter op är jag nervös över. Men intalar mig själv att det har en övergång, haha! Själv då, nervös?
Gilla

Chl

Kvinna ·

03 sep, 2018

Boobsanbus skrev:

Chl skrev:

Ååh vad spännande! :)
Jag är inte nervös inför själva op men smärtan efteråt och veckorna efter op är jag nervös över. Men intalar mig själv att det har en övergång, haha!
Själv då, nervös?

Har börjat bli lite nervös sista dagarna, men vet egentligen inte varför...sedan tänker man ju på allt det praktiska efteråt, ta sig hem från kliniken (har tre timmar med tåg), och att ta hand om barnen. Har du förberett eller tänkt något kring tiden efter op?
Gilla

mydream

Kvinna ·

03 sep, 2018

Jag ska förmodligen opereras, bröstförstoring, i slutet av sep. Bokat in hos Jörg Bohn. Jag är övertaggad men nervös över hur det kommer se ut på mig. Skulle säga att jag idag är helt platt så att vakna upp med bröst kommer säkert kännas lite konstigt hehe
Gilla

Chl

Kvinna ·

04 sep, 2018

mydream skrev:

Jag ska förmodligen opereras, bröstförstoring, i slutet av sep.
Bokat in hos Jörg Bohn.

Jag är övertaggad men nervös över hur det kommer se ut på mig. Skulle säga att jag idag är helt platt så att vakna upp med bröst kommer säkert kännas lite konstigt hehe

Jag ska också opereras av Jörg. Lite nervöst, men han kändes så lugn och jag fick verkligen förtroende för både honom och sjuksköterskan Julia.
Gilla

Boobsanbus

Kvinna ·

04 sep, 2018

Chl skrev:

Boobsanbus skrev:

Chl skrev:

Jag ska också opereras på citadellkliniken den 17 sep. Inte länge kvar för dig nu då! Är du
nervös?

Ååh vad spännande! :)
Jag är inte nervös inför själva op men smärtan efteråt och veckorna efter op är jag nervös över. Men intalar mig själv att det har en övergång, haha!
Själv då, nervös?

Har börjat bli lite nervös sista dagarna, men vet egentligen inte varför...sedan tänker man ju på allt det praktiska efteråt, ta sig hem från kliniken (har tre timmar med tåg), och att ta hand om barnen.
Har du förberett eller tänkt något kring tiden efter op?

Jag har förberett tonåringarna där hemma att det är deras tur att ta hand om mamma nu, haha! Ska ut i veckan och handla hem lättare middagar som de kan laga åt oss samt enkel mat som inte behöver tillagas som jag kan servera mig själv när ungarna är i skolan. Snabbkaffe ska jag köpa hem för vet i sören om man orkar lyfta armen så pass att man kan hälla vatten i kokaren. :) Bomullspads har jag hemma till när BHn skaver. I övrigt får man tänka på att ta fram eller plocka ner sånt man vet man inte kommer kunna sträcka sig efter när man är nyopererad. Om jag kommer på bra tips att ge när jag ligger där hemma efter op så kan jag klottra ner dem här till den som behöver. :)
Gilla

Boobsanbus

Kvinna ·

08 sep, 2018

Två dagar kvar, så spännande, och idag har jag börjat sanera hemmet, haha, kommer ju inte kunna städa ordentligt på några veckor framöver. :)
Gilla

Chl

Kvinna ·

10 sep, 2018

Hur har det gått för dig? Hur känns det?
Gilla

Boobsanbus

Kvinna ·

11 sep, 2018

Chl skrev:

Hur har det gått för dig? Hur känns det?

Det har gått bra, jag är fortfarande kvar på kliniken, ska åka hem om ca 1,5 timme. :) Kirurgen kommer om ca 20 min och ska se så allt ser bra ut, vilket jag hoppas det gör. Jag har än så länge inte känt någon extrem smärta. Känns som träningsvärk och öm som om jag skulle ha en massa blåmärken under BHn.
Gilla

Boobsanbus

Kvinna ·

12 sep, 2018

Nu kan Ni, om Ni vill, läsa min operationsberättelse. :) Har också lagt upp före/efter-bilder på min sida.
Gilla

Chl

Kvinna ·

12 sep, 2018

Boobsanbus skrev:

Nu kan Ni, om Ni vill, läsa min operationsberättelse. :)
Har också lagt upp före/efter-bilder på min sida.

Kul att det har gått så bra och att det inte gjorde så ont!! Härligt:)
Gilla

Chl

Kvinna ·

16 sep, 2018

Nu är jag påväg mot Landskrona och i morgon är det dags för operation. Så spännande och lite nervöst.
Gilla

Boobsanbus

Kvinna ·

16 sep, 2018

Chl skrev:

Nu är jag påväg mot Landskrona och i morgon är det dags för operation. Så spännande och lite nervöst.

Spännande! Det kommer gå jättebra! :) Imorgon är det en vecka sen jag gjorde min op. Lycka till! :)
Gilla

Boobsanbus

Kvinna ·

17 sep, 2018

Chl skrev:

Hoppas att det gått bra för dig idag med att få de nya boobsen på plats! =D
Gilla

Chl

Kvinna ·

17 sep, 2018

Boobsanbus skrev:

Chl skrev:

Det har gått jättebra! :) gör inte så ont som jag trodde, men är lite stel. Storleken känns helt rätt, var ju lite nervös och velig kring det innan. Nu har jag precis ätit, så gott efter att inte ätit sen i går kväll. Har du haft ditt återbesök? Känns det fortfarande bra med allt?
Gilla

Boobsanbus

Kvinna ·

17 sep, 2018

Chl skrev:

Boobsanbus skrev:

Chl skrev:

Det har gått jättebra! :) gör inte så ont som jag trodde, men är lite stel. Storleken känns helt rätt, var ju lite nervös och velig kring det innan. Nu har jag precis ätit, så gott efter att inte ätit sen i går kväll.
Har du haft ditt återbesök? Känns det fortfarande bra med allt?

Ååh vad kul att höra att allt har gått bra! :) Jag mår fortfarande bra och är jättenöjd. Det enda är att jag blivit så öm av BHn, inte van att ha bh på mig 24/7 och att jag fått ont i ryggen av att bara ha sovit på rygg i en vecka. Mailade min kirurg imorse och frågade när jag får sova på sidan och fick till svar att det är ok att göra det nu. =D På torsdag ska jag på återbesök, då ska de ta stygnen, längtar! :) Vad har du fått för storlek i läknings-BHn? Passa nu på att ta all smärtlindring du får och låt dem passa upp på dig ordentligt! ;-)
Gilla

Boobsanbus

Kvinna ·

22 sep, 2018

mydream skrev:

Jag ska förmodligen opereras, bröstförstoring, i slutet av sep.
Bokat in hos Jörg Bohn.

Jag är övertaggad men nervös över hur det kommer se ut på mig. Skulle säga att jag idag är helt platt så att vakna upp med bröst kommer säkert kännas lite konstigt hehe

När ska du göra din bröstförstoring?
Gilla

Boobsanbus

Kvinna ·

22 sep, 2018

Stygntagning idag. Allt såg bra ut, lite varigt runt bröstvårtorna men inget alarmerande. Sköterskan gick igenom hur jag ska tejpa såren under läkningsprocessen samt massageteknik för att implantaten ska mjukna samt för att förebygga för ev. kapselbildning. Hon tyckte mina bröst var fina och att de har sjunkit ner bra så hon sa att jag kan skippa bröstbandet nu om jag vill. Jag bestämde mig dock för att behålla det några dagar till. :)
Gilla

Chl

Kvinna ·

22 sep, 2018

Boobsanbus skrev:

Stygntagning idag. Allt såg bra ut, lite varigt runt bröstvårtorna men inget alarmerande. Sköterskan gick igenom hur jag ska tejpa såren under läkningsprocessen samt massageteknik för att implantaten ska mjukna samt för att förebygga för ev. kapselbildning.
Hon tyckte mina bröst var fina och att de har sjunkit ner bra så hon sa att jag kan skippa bröstbandet nu om jag vill. Jag bestämde mig dock för att behålla det några dagar till. :)

Skönt att det såg bra ut! Jag längtar så efter att få slippa både bandet och bh:n, det sitter åt så att jag håller på att bli tokig. Träffade du både läkare och sjuksköterska på återbesöket?
Gilla

Boobsanbus

Kvinna ·

22 sep, 2018

Chl skrev:

Boobsanbus skrev:

Stygntagning idag. Allt såg bra ut, lite varigt runt bröstvårtorna men inget alarmerande. Sköterskan gick igenom hur jag ska tejpa såren under läkningsprocessen samt massageteknik för att implantaten ska mjukna samt för att förebygga för ev. kapselbildning.
Hon tyckte mina bröst var fina och att de har sjunkit ner bra så hon sa att jag kan skippa bröstbandet nu om jag vill. Jag bestämde mig dock för att behålla det några dagar till. :)

Skönt att det såg bra ut! Jag längtar så efter att få slippa både bandet och bh:n, det sitter åt så att jag håller på att bli tokig.

Träffade du både läkare och sjuksköterska på återbesöket?

Jag träffade bara sköterska igår på återbesöket. Mitt bröstband sitter inte så hårt tycker jag, jag fick en markering att gå efter och jag har kunnat dra åt lite till. När jag tycker det blir för jobbigt att andas så lossar jag på det lite igen. Däremot bygeln på BHn mellan brösten trycker åt väldigt hårt, tycker jag. Får sätta bomullspads där fär att underlätta. Hur känner du dig annars, har du ont, är du nöjd?
Gilla
Community

Är du redo att påbörja din resa?

Bli medlem