A72
Kvinna ·
14 feb, 2013
Vi som ska opereras på Victoriakliniken våren 2013
Hej,
är det fler som ska göra eller har gjort bröstförstoring på Victoriakliniken nu i vår? Jag ska ha min op den 14/3 och är väldigt pirrig och förväntansfull....:) Berätta gärna om era förväntningar/erfarenheter m.m...
kram
Sortera efter

Newbreasts
Kvinna ·
14 feb, 2013
Jag opereras om exakt en vecka hos Charles! :)
Känns kanon!
Förväntar mig en "spa-liknande" upplevelse under mitt dygn på kliniken och sedan ett naturligt resultat. Ja, så gott det går med mina förutsättningar.
Har inte sett några fler som ska opereras på Victoriaklinken sedan jag varit med här på forumet. Träd fram tjejer!! :)
Gilla

johacath
Kvinna ·
15 feb, 2013
Hej
Jag har bokat en konsultation på Victoriakliniken. Ska dit om en vecka.
Försöker läsa in mig här på forumet vad jag ska tänka på inför det. Lycka till med era op så får ni berätta sen hur den var.
Gilla

newyork12
/ ·
26 feb, 2013
Hej allesammans, jag ska operera mig på Victoriakliniken den 14/3 hos Charles. ska lägga in Mentor 445 CC framför muskeln. är supernervös men även väldigt förväntansfull. Hoppas vi kan ses där och lugna varandra, jag är supernervös.
Gilla

Taxörat
Kvinna ·
26 feb, 2013
Vad var det som gjorde att du bestämde dig för Victoria? Det är alltid intressant att höra 🙂
Gilla

newyork12
/ ·
26 feb, 2013
Hej!
Jag kände att Charles var mycket kunnig och har bara hört positiva saker om, honom att han är mycket noggrann och fick ett väldigt bra intryck när jag var där. Han är ganska dyr men det viktiga för mig är ett bra resultat så bättre att vänta tills man kan göra det där man vill tycker jag, har du varit där på konsultation?
Gilla

A72
Kvinna ·
27 feb, 2013
Hej,
en nära väninna till mig gjorde brösten där för ca 7 år sen och de är superfina och ser så naturliga o äkta ut så jag gick dit direkt när jag bestämt mig för att göra detta. Dessutom känns dr charles seriös och gör inga ¨bomber¨på nån utan han säger att han är en konstnär och skapar så de blir perfekta till den kropp man har. Han gör proportionerliga bröst.
Jag ska ha min op den 14/3 och är pirrig , förväntansfull men rädd för att det ska göra ont och att jag ska kräkas som en gris o må illa efteråt.
newyork12, vad kul att vi ska göra där samma dag! Pirrig?Nervös? Vad skas du göra? jag har urammade bröst nu, a75, och när jag var där fick jag prova 330 o 360cc. Han sa att han ska lägga till 15 cc i underkant så att bröstet får lite mer häng och så att bröstvårtan kommer upp lite. Jag stod och velade och han sa att man ska välja den större om man velar för man vänjer sig fort. Så man inte ångrar sig efteråt. Jag ska dit igen på måndag för att testa storleken , jag är 99% säker på att jag ska ha totalt 375cc, jag tror det kommer att bli snyggt till min kropp. Men jag måste testa för att bli 100% säker på att det blir rätt. Jag är 172cm o väger 57kg. Och han sa att jag kommer att bära upp dom snyggt, hoppas det:)
Jag hoppas innerligt att känseln kommer att vara kvar eller komma tillbaks efter ett tag om den försvinner. Jag vill inte vara utan känsel i brösten..Min väninna har bara känsel kvar i ena men hon flyttade hela bröstvårtorna och lyfte så det är ju ett större ingrepp känns det som än att ¨bara¨lägga in implantaten.
Jag önskar att min man kunde få vara med efter op, jag tycker det känns lite jobbigt att man ska ligga kvar själv där om man mår dåligt och har ont vilket jag hela tiden intalar mig om att jag kommer att ha för att då kommer jag bli så glad om jag kommer att må bra. Kanske hamnar vi i samma rum efteråt så vi kan ses och prata lite om vi orkar. Man vet ju inte alls hur man mår... jag kan bli lite snurrig bara jag tänker på att man ska sövas.. gillar egentligen inte alls sjukhusmiljö, brukar bli lite extra nervig, så jag hoppas detta känns mer som ett spa eller nåt sånt;)
En vän här berättade att man blir väl omhändertagen och att man blir välkomnad med skylt och vit ros. Och att alla är trevliga. Hon hade en bra upplevelse där och det hoppas jag vi andra oxå får. Jag betalar hellre mer och får kvalitet än nån klinik som bara vill tjäna pengar och gör billiga jättetuttar på 20åringar.
Jag blir glad om vi alla kan följa varandra på vägen och ge stöd , tips och råd till varandra. Kramar
Gilla

newyork12
/ ·
28 feb, 2013
Hej A72, så underbart kul att vi ska opereras samma dag,jag känner precis som Du att jag är jätteorolig för narkosen har aldrig sövts tidigare och att jag ska ha jätteont efteråt, men det kändes så bra när jag var där för 3 veckor sedan och Charles känns ju trygg och verkar veta vad han gör. Jag är också jätterädd att inte vakna efter narkosen och att ha ont efteråt och kräkas precis som Du säger. Jag bad om ett enkelrum när jag var där men ska ändra tror jag, känns tryggare att vara i samma rum som andra som blivit opererade. Jag har valt Mentor 445 hög profil, jag har en C-kupa innan men behöver fylla upp brösten och ska även göra ett Crescentlyft ett minilift men är jätteorolig för ärren, avskyr ärr på brösten men Charles sa att det bara blir ett litet vitt streck. Vi kan väl försöka hålla kontakten här på forumet fram till den 14/3 om Du vill och hoppas vi hamnar tillsammans, vi är nog lika nervösa båda två, jag skulle också vilja ha min man hos mig men vi får kämpa tillsammans. Vi får hoppas vi blir jättefina båda två efteråt.
Kramis från Newyork 12
Gilla

A72
Kvinna ·
28 feb, 2013
Hej newyork12,
jag håller gärna kontakten:)
Jag har blivit sövd förut 3-4 gr (har 3 ärr på nedre delen av magen redan pga akuta saker som hänt genom åren) så det är inte så farligt men jag är lite av kontrollfreak så det är det som är läskigt, att man inte kan kontrollera det själv utan de söver bara ner en och sen vet man inget förrän man vaknar. Fick veta av en annan tjej att de pumpar in sömnmedlet under tiden och inte allt på en gång innan för att man ska vakna rätt snabbt efteråt. Så det är ju bra, men jag kan bli sådär att tänk om man vaknar mitt under ingreppet, tänk om man känner smärta ...m.m..
Nojig, men det ska bli spännande och jag vill verkligen ha bröst nu. Jag vill vara fin till sommarsemestern då jag ska gå i en bikini utan dubbelpushup ;)
Det vore ju jättekul om vi hamnar i samma rum. Jag hoppas att jag blir opad bland som första eller andra person, jag kommer att bli så himla nervös annars. När jag skulle göra kejsarsnitt satt jag och skakade innan för att jag var så nervig. Jag vill bara få det gjort snabbt och sen vakna och hoppas att man mår ganska bra. Jag vet att jag kommer att få problem med tarmarna , man brukar bli uppsvälld och gasig när man blivit sövd. Iallafall jag har blivit det, det är lite jobbigt. Själva ingreppet tar nog ca 30 min tror jag, trots att jag vill ha min man nära så känns det ändå skönt att de har koll på en hela dagen och att man får sova kvar en natt. Det känns bra på så sätt. Jag hade aldrig velat åka hem bara någon timme efteråt som en del gör. hu!
Jag tror nog vi båda kommer att få jättefina bröst för det sa charles till mig. Han sa att jag kommer att gå därifrån med ett par fantastiska bröst:) låter ju bra, hihi.
Min svägerska som gjort där sa att jag ska vara beredd på en liten chock bara i början när man tittar på brösten. För hennes var svullna och stora och hon tänkte vad har jag gjort! Hon tryckte de var jättestora , men nu är de såå himla fina till hennes kropp. Men nu har det ju gått 7 år oxå. men man kanabsolut inte tro att det är fake.
Det blir väl en klar skillnad när man är van att inte ha nåt som jag. Har två små tunna påsar bara. Hoppas att det inte gör så ont eftersom huden redan är uttänjd efter alla amningar genom åren. Jag har ammat 4 barn och visst, brösten är inte sneda eller fula eller så men de är så tunna och små. därför vill jag fylla ut dom, jag har alltid fått köpa pushup o lagt in extra kuddar. inte roligt.
Jag går in här flera gånger om dagen nu så skriv när du vill om vad du vill:)
Kramar!
Gilla

newyork12
/ ·
01 mar, 2013
Hej A72, så jättekul att höra av Dig och att Du och jag fått kontakt, jag är supernervös men känner mig trygg när Du berättar om sövningen, det är den som jag också är mest nervös över, jag är också en kontrollfreak och gillar inte när jag inte får ha kontroll över mig själv, men det kändes bra när Du skrev att Du blivit sövd tidigare och att det gått bra, det här är ju min första narkos och är rädd att inte vakna och att må illa efteråt. Men vi får hoppas att det går bra. Jag ska lägga in 445 cc provade hos Charles och det såg bra ut tyckte jag, han ska ju också göra ett litet minilyft heter Crescentlyft där han lyfter vårtan lite, har lite häng där, så min operation tar ungefär en timma trodde han. Jag har rätt så mycket byst innan en C-kupa men inte så mycket innehåll så jag behöver fylla ut det jag har. Har gått runt hemma med ris i strumpa hi hi men dom känns ju jättestora men det är jättesvårt med storleken. alla säger ju att man ska ta större och att man ångrar sig innan.
Hoppas vi kommer på samma rum och att vi får opereras tidigt på dagen, dom sa till mig att det var en kort operationsdag den 14/3 så alla skulle vara färdigopererade innan lunch så vi får nog en härlig eftermiddag tillsammans vi sover säkert bort den dagen. Vi får också hoppas Charles har en bra operationsdag, men jag känner att jag litar på honom, han verkar vara duktig och kunnig och har bara hört bra om honom. Skriv gärna till mig om du vill jag är också inne här några gånger under dagen.
Kram från New York 12
Gilla

A72
Kvinna ·
02 mar, 2013
Hej
Jag ska ju dit på måndag o prova stl igen så då ska jag passa på att fråga lite om hur det kommer att se ut den 14e, hur de bestämmer turordningen , om man ska tänka på nåt speciellt m.m...
Jag ska gå runt med mina rispåsar för att vänja mig lite med storleken. Har köpt tre olika sportbhar som är jättesköna allihop och det känns som att de är bra för ryggen och kommer ger ett bra stöd för bysten. Sen kan man ha dom när man kommer att börja träna.
brukar du träna? Jag tycker om att rör på mig, gillar att springa, ta långa promenader och träna på sats. Jag undrar om man får ondare om man har vältränade bröstmuskler eller inte...
Har du pratat med ditt barn om att du ska göra detta? Har du man? Vad tycker han?
Jag ska bara prata med min äldsta som blir 18, han kommer nog att förstå .
Kram
Gilla

A72
Kvinna ·
02 mar, 2013
Såg dr Charles på tv imorse i ett program om när det var tsunamin och han ställde upp gratis för att jobba där och hjälpa dom behövande och han var på plats före många andra. Detta byggde på min positiva uppfattning om honom så nu känner jag mig ännu mer positivbtill mitt val av klinik:))
Gilla

newyork12
/ ·
04 mar, 2013
Hej igen A72, jag har bara en liten fråga till dig, ska man äta några speciella vitaminpreparat innan operationen, har bara hört att man undvika E-Vitamin och vin, vad har du ätit för vitaminpreparat innan, jag har också köpt 2 sport-BH innan men vad jag förstår fick man inte använda BH på 3 veckor efter operationen sedan skulle man ha den både dag och natt, kanske jag har missat något. usch nu börjar jag bli riktigt nervös hi hi, har du fått en ny operationsdag också? onsdagen den 13/3, skriv och berätta hur det gick på konsultationen idag.
Kram från Newyork 12
Gilla

Grey's
Kvinna ·
01 maj, 2013
Blev ni nöjda? Hur känns de nu? Hur upplevde ni er vistelse där??
Gilla

Rita
Kvinna ·
01 maj, 2013
Hej, jag ska opereras på vk 22 maj. Är jätte förväntansfull:) och lite nervös:)
Gilla

Grey's
Kvinna ·
01 maj, 2013
Åh vad kul! Avis!! ;) Jag hade opa:t mig idag om jag hade kunnat! Jag är 99.9% säker på att jag villl opa mig på VK trots att jag inte ens varit på konsultation där ;P
Hur var konsultationen?
Jag tror jag vill lägga in 400cc men är osäker på om han kommer tycka det för mycket på mig men om han är villig att lägga in 450 cc på dig så borde han ju inte tycka det !?
hur kommer det sig att du lägger framför? var det ditt eller hans förslag?
Gilla

Rita
Kvinna ·
01 maj, 2013
Jag har varit en D kupa (innan graviditet och amning) och jag vill återgå till samma storlek varav därför vi valde 450 g allergan. Och det var proportionerligt till mina mått. Anledningen till varför han lägger framför ( hans förslag) är för att jag har ganska mkt egen bröstvävnad, och runda för att få volym upptill och så slipper jag även ankarlyft:)) jag har vänner som opererat sig hos honom och alla har jättefina bröst och (peppar peppar) ingen av de har råkat ut för nån komplikation. Jag har bara sett och hört fint om honom så när jag bestämde mig för att göra detta var han den självklara kirurgen för mig.
Gilla

Grey's
Kvinna ·
01 maj, 2013
Ok förstår! Jag har ju ammat två barn och då har definitivt varit uppe i en D-kupa, så plats finns ju om man säger så;) Numera helt platt:/
Var det svårt att få tid?? Provade du 3D kameran?
Har mejlat dem om tid nu så får se när jag kan få komma på konsultation..
Gilla

Rita
Kvinna ·
01 maj, 2013
När jag ringde för att boka tid för konsultation hade de en tid två dagar senare (kanske nån som hade avbokat), ville jag inte ha den tiden skulle jag få vänta till nångång i maj. 3D kameran kunde inte visa helt hur det kommer se ut eftersom jag har så mkt egen vävnad! Den visar tydligen bäst på de som har små bröst.
Gilla

Grey's
Kvinna ·
01 maj, 2013
Ok jaha, jag tycker det ska bli intressant att kunna se hur det kan se ut med 3D kameran så får lite mer uppfattning av hur mycket man ska stoppa in;)
Du får berätta mer sen efter operation också... när gjorde du konsultationen förresten?
Gilla

Grey's
Kvinna ·
03 maj, 2013
Nu ska jag också få gå på Konsultation, och ev. Operation. Receptionisten nämnde 22:a som ett alt. så vi ska bli opade samtidigt isåfall;) Eller så blir det juni för mig, vilket som helst blir bra för mig! ;)
Känns så overkligt att min dröm om ett par "riktiga" tuttar går i uppfyllelse! 👍
Gilla