Nu är Fråga Kirurgen-sektionen live! Välkommen med frågor!
A72 profilbild

A72

Kvinna ·

14 feb, 2013

Vi som ska opereras på Victoriakliniken våren 2013

Bröstförstoring
Hej,
är det fler som ska göra eller har gjort bröstförstoring på Victoriakliniken nu i vår? Jag ska ha min op den 14/3 och är väldigt pirrig och förväntansfull....:) Berätta gärna om era förväntningar/erfarenheter m.m...
kram
32

Sortera efter

Rita

Kvinna ·

04 maj, 2013

Ååå vad roligt:D återkom om du bestämmer dig för den 22a.
Gilla

Grey's

Kvinna ·

04 maj, 2013

Absolut! =)
Jag längtar verkligen! 
Har dina vänner lagt framför eller bakom? Om de har anatomiska kan de få klyfta med pushup-bh? Känner mig smått förvirrad nu om runda/anatomiska o framför/bakom.. :S  Trodde jag visste innan jag börja läsa här(verkar ju dock vara vanligt) Soft touch vill jag nog ha iallafall! ;)

Ingen annan som ska till VK?
Gilla

Rita

Kvinna ·

05 maj, 2013

Alla har olika förutsättningar och eftersom man som vanlig patient inte är någon proffs som kirurgen är tycker jag att det är väldigt viktigt att lyssna på sin kirurg, och det är just vad Charles gör, han säger om du ska ha bakom/framför/runda/anatomiska/strl osv till skillnad från många andra kirurger som lutar sig tillbaka och låter den okunniga patienten bestämma och det blir jättefel. Jag har ofta hört att han är perfektionist och att han gör dem finaste brösten, det kommer bli så bra:)) ang klyfta om man har anatomiska, visst går det med en bra pushup bh;) När har du konsultation?
Gilla

Grey's

Kvinna ·

05 maj, 2013

Ja jo jag antar att man såklart kan få klyfta med bh även med anatomiska, men en del verkar ju hävda att de anatomiska blir såå mycket hårdare än runda ?! Men nu har ja ju sett bilder på anatomiska som får fina klyftor i sina push-up bh:ar ;)
Jo och såklart att jag känner mig trygg med att Charles ska som du säger guida mig till de finaste jag kan få efter mina önskemål o förutsättningar!;) Det är ju därför jag med vill gå till honom för han verkar verkligen vara en perfektionist o väldigt kunnig!
Jag har konsultation den 14:e =)
Gilla

Grey's

Kvinna ·

16 maj, 2013

Jag fick tid för Op. den 23:e eventuellt eller den 4/6. 
Konsultationen var super! Såå förväntansfull nu! Måste bara bestämma strl. o datum ;)
Antingen anatomiska FF 375cc (som jag var själv inställd på innan) eller 425cc som jag börjar överväga, så svårt! :S
Gilla

Rita

Kvinna ·

17 maj, 2013

Toppen, det kommer bli så bra:)) Man får ju ofta läsa tjejer som skrivit att de ångrat val av storlek, att har man 2 storlekar att välja mellan så ska man ta den större för brösten blir mindre än vad man har tänkt sig!! Vad tyckte Charles? Nu är det ju inte lång tid kvar alls till op och nervositeten har börjat smyga sig mer o mer på mig. Mest orolig för hur det kommer bli efter op med värkar och rörlighet och hur jag ska ta hand om minstingen. Min man kommer va hemma från jobbet den första veckan så det är ju skönt iallafall:)
Gilla

Grey's

Kvinna ·

18 maj, 2013

Ja han var ju inne på 375, men efter att jag kommit hem o kikat mer på 3D-bilderna så blev jag såå osäker på om jag inte kommer tycka att de blir snäppet för små, men tänk om jag tycker 425 blir för stort? :S  Skitsvårt ju! Men jag mejlade honom hemma om att jag kanske vill gå upp en strl. och då skrev han bara tillbaka att han skulle beställa hem det med ifall att ;) 
Ja jag känner också att jag börjar få lite kalla fötter, inte för förändringen men för att sövas och hur ont man kommer ha och lite för att välja fel strl.!  
Jag har också liten hemma(+ storebror på dagis) men min pappa kommer och hjälper oss i början.
Nu är operation satt till den 4:e!! * supernervös
Gilla

Winther

Kvinna ·

17 mar, 2014

Hej tjejer! Jag ska opereras den 10 april och lägga in 425 FF anatomiska helt bakom muskeln. Var först inne på 375 MF men tyckte att det kanske blev snäppet för naturligt för min smak när jag såg bilderna från 3D-simuleringen. Jag har också ammat två barn och har typ inget kvar, väldigt lite men inte så hängigt. Är också nervös för att det ska bli för stort men jag går på Ritas linje eftersom de flesta verkar ångra att de inte tog lite större. Riktigt spännande ska det bli, jag börjar bli riktigt nervös samtidigt som det ska bli skönt att få det gjort!
Gilla

Jenowea

Kvinna ·

01 apr, 2014

Åh tjejer! Vad glad jag blir att äntligen hitta en "up to date" tråd om bröst-op på just Victoriakliniken. Jag var där på konsultation i måndags, Charles var inte alls son jag föreställt mig (en snobb) utan helt tvärtom! Han log mycket, var så lugn och förklarade/svarade på allt jag undrade. Även sköterskorna var urgulliga!!! Jag fick rekommendationen "allergan 470cc + vårtlyft/flytt" . Även bilderna kändes helt ok. Dock är jag velig nu efteråt ang storlek, smärtan, rädslan osv.. Jag gick genom en gastric bypass för 2år sedan och tappat 55kg. Mao bysten är som två vattenballonger fyllda endast i botten.. Väger idag ca.80kg och 178cm lång. Hade önskat mer bilder om tjejer liknande mig med samma implantat och 470cc.. Fick OP tid 21 Maj. Har tills 9e April att bestämma mig då depositionen ska in då. I övrigt, känner mig trygg med Charles o Victoriakliniken trots långt att åka och lite dyrt. Hur mår ni efter op? Hur var allt omkring? Kram!
Gilla

Lakrits

Kvinna ·

02 apr, 2014

Jag gjorde mina bröst för 2 månader sen o är supernöjd! Allt har gått smärtfritt efter operationen o inga komplikationer alls. Fast smärtfritt va det väl inte, men såå värt det!!! Det är ju en underbar atmosfär på vk o ni kommer bli väl omhändertagna. Apropå storlek... Jag velade på opdagen o lät Charles bestämma, det blev 335mf fast jag innan ville ha 375. Fick kalla fötter o så här i efterhand hade jag lätt tagit 100 g till. Ingen som ser jag gjort nåt, o så vill jag ha det, men jag hade önskat större :-/ inte lätt o veta när man aldrig haft boobisar innan! Men med kläder på försvinner de... Lycka till!
Gilla

Ingeborg

Kvinna ·

09 apr, 2014

Hej tjejer! Jag op på VK den 27 mars. Absolut den bästa kliniken som finns, alla är hur gulliga som helst. Jag mådde piss efter narkosen men dom tog hand om mig som ett litet barn ;) man är ju inte så kaxig då precis. Jag gjorde ett Strömbeckslyft och la i 190 cc. Ska på återbesök på tisdag och ta bort kompresser och stygn som är kvar, blir spännande att se hur ärren ser ut. Högra bröstet känns jättebra och svullnaden börjar gå ner i det men är lite orolig för vänster, det är svullet på sidan och har inte " ramlat" ner som det högra :/ Men det är kanske så att man får ha lite is i magen. Charles tyckte allt såg bra ut på återbesöket efter 1 vecka iaf, litar på honom :)
Gilla

Jenowea

Kvinna ·

29 apr, 2014

Va härligt att höra!

Jag har betalat in hela summan nu, och på Onsdag är det 3v kvar tills OP!
Sinnessjukt spännande! Bokat tåg och hotell dagen innan,så man kan
promenera lugnt dit morgonen efter. (Grand Hotell Saltsjöbaden, 1300kr/natt)
Jag känner mig i dagsläget mycket trygg, endast rädd för smärtan, men vill man
vara fin.....?
Känner mig även säker i att ha valt Victoriakliniken och Charles.
Vore kul att läsa om fler tjejer som varit där eller ska dit!
KRAM!
Gilla
Community

Är du redo att påbörja din resa?

Bli medlem